Ik sta samen met Rianne (TS) op stal. Ik kwam zondag middag op stal en de staleigenaar stond heel verbaasd in de wei te kijken. (Die kwam ook net aanrijden, en ging even in de wei kijken omdat alle paarden heel erg onrustig waren) Dus hij zegt tegen mij: "Zijn die shetlanders soms van jou?" Nou, dat zijn ze niet. Ik ga niet zonder te overleggen zomaar 2 shetlanders op zijn wei zetten. Hij had géén idee wat er aan de hand was.
Toen hebben we ze dus op de achterste wei gezet, zo ver mogelijk van alle paarden af (Shets waren al wel in contact geweest met 2 van onze paarden, dus zit nu heel erg te hopen dat ze niks hebben?!) En overal na gaan vragen in de buurt, de dierenbescherming gebeld (Die niks doet op zondag, dus daar hadden we weinig aan) en de politie gebeld. Na 101x bellen kwamen we er eindelijk achter dat de pony's dus los hadden gelopen. En vervolgens ZONDER het te laten weten aan iemand, een briefje oid op te hangen, of even naar het huis daarnaast te lopen, op het afgesloten weiland bij onze paarden gezet.
Na nog zo'n 100x gebeld te hebben zouden ze ze vanochtend (maandagochtend) komen halen. Toen ik vanochtend op stal was, niemand gezien, wel nog steeds 2 pony's in de wei. En vanmiddag dus nog een aantal x gebeld. Nu komen ze ze 'waarschijnlijk' morgen halen.. Maarja, dat zouden ze vanochtend ook.. Dus heel erg veel hoop heb ik niet..
We balen er wel ontzettend van want: 1. Er kunnen nu een aantal paarden niet naar buiten doordat die pony's in een wei staan (willen de pony's niet in een stal hebben... stel ze hebben wat
). 2. Die paarden moeten nu ook extra bijgevoerd worden (kost weer meer voer) 3. Het kost de staleigenaar heel erg veel tijd (De pony's verzorgen, 101x bellen, zijn stallen extra uitmesten (aangezien de paarden nu binnen moeten staan), extra voeren etc.) 4. Die pony's zouden wel eens wat kunnen hebben! En dan? Hoe kom ik daar achter? En stel mijn pony heeft wat, op wie verhaal ik die kosten dan?
Ze waren zo beweeglijk..)
Pony's stonden er ineens en na heel veel bellen (en telefoonkosten