Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMaxi

Re: Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:35

Wat raar dat er opgehangen wordt als je je naam noemt... Misschien (hoe niet netjes ook) gewoon geheim bellen en dan niet je eigen naam zeggen, vragen of je met desbetreffende persoon spreekt en dat je over het veulen belt?

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:36

Diablo schreef:
Tineke90 schreef:
met een geheim nummer bellen?

Dan kan ze ook mijn naam horen als ik bel.....

iemand anders laten bellen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:38

Bizar? Smsje sturen? Kan je iig eea uitleggen zonder dat ze ophangen... Als je dan niks terug krijgt wordt t wel een heel vreemde zaak. Geen kleine kinderen? Die kunnen ook nog wel is met een telefoon aan de haal gaan..

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:38

Ik zou vanavond nog bellen en anders een sms sturen met daarin de vraag wat er met het veulen moet gebeuren.

Wat een rare mensen zeg.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:43

Ben niet zo van het smsen, maar in dit geval.
Neem vandaag nog contact op, anders gaat het veulen weer in de verkoop.
Kort en duidelijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 16:44

Rare mensen....ze klonk echt heel aardig aan de telefoon de vorige keer en superenthousiast over het veulen, dus ik dacht echt dat het wel goed zat, ook omdat ze meteen betaalden.

Maar ik ben even op zoek gegaan nu ik wat meer gegevens heb en heb misschien een vast nummer gevonden. Al geprobeerd te bellen, maar er wordt niet opgenomen. Dat probeer ik vanavond nog een keer. Of mischien belt ze mij wel als ze ziet dat ik gebeld heb.

Wordt vervolgd!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:49

zo heb alles gelezen, ben heel benieuwd, wel een raar zaakje dit..

manon_king

Ik vind het maar raar. Je zou inderdaad kunnen denken dat er misschien iets aan de hand is, maar wel heel vreemd dat ze dan ophangt zodra ze je naam hoort! Ik zou denk ik ook niet meer zo'n prettig gevoel bij de hele verkoop hebben.
Ben benieuwd hoe het afloopt, succes ermee :)

AdnerB

wat een appart verhaal..mischien is er iets tussen gekomen..maar als je dan belt verwacht je niet dat ze ophangen..ben benieuwd hoe dit afloopt!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:51

ik heb ook net ff het topic doorgelezen, vind het inderdaad maar vreemd dat de mensen niks laten horen...Als ze betalen kun je er dacht ik toch ook vanuit gaan dat ze wel wat laten horen...Ben benieuwd! Succes in elk geval

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:59

he wat goed dat je telnr hebt! wel vreemd dat ze die gaven, maar dat is weer een ander verhaal..

maar wat raar joh, dat ze gelijk ophing...vreemd...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:59

Het nut van een aanbetaling bewijst zich nu deels, ware het niet dat er geen duidelijk afspraak is gemaakt over de ophaal datum.
Indien je het veulen toch makkelijk verkocht krijgt dan zou ik hem sowieso opnieuw in de verkoop zetten en indien die vrouw voor 01 december geen contact met je op heeft genomen dan zie je de zaak gewoon als afgedaan.
Het is aan jou om eventueel die aanbetaling terug te geven op het moment dat ze contact met je opneemt en je het veulen al aan iemand anders hebt verkocht. Het is op beide fronten een beetje fout gegaan blijkbaar, maar ik vind zelf 01 december wel een mooie datum. Dan heeft ze lang genoeg de kans gehad om contact met je op te nemen. Het zij, op je te zeggen dat ze ervan afzien (dan houd je het geld sowieso) of om een afspraak te maken om het veulen op te komen halen. Indien je het dan al verkocht hebt kun je de aanbetaling teruggeven, of niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:03

Maar dan moet je dus wel de kans krijgen die vrouw te melden dat ze tot 1 december de tijd heeft.
En tot 1 december betekend dat het dier meer dan een maand nog je voer eet, je stal gebruikt, op je land staat... daar wordt normaal gesproken geld voor betaald. Die kosten heb je niet als paardje opgehaald wordt of verkocht aan een ander die wél meteen komt.

Eerst maar afwachten of ze te bereiken zijn.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:08

Oke, maar waarom de hele aanbetaling terugstorten?
De aanbetaling is er toch voor jou, omdat jij het veulen voor deze mensen vasthoudt en dus uit de verkoop haalt. Een aanbetaling is toch net zo'n idee als borg. Als je schaatsen huurt en je brengt ze niet terug, krijg je je betaalde borg uiteraard niet terug. Misschien gekke vergelijking, maar zo is het toch?

Ik zou sowieso niet alles terugstorten. Jij hebt toch kosten aan het veulen gemaakt in de tussentijd en het veulen voor die mensen vastgehouden. En bij wat je wel terugstort, melden dat als je nog interesse hebben het maar moeten melden

edit:
Ik zie dat mensen op de vorige pagina dit ook al aangekaart hebben

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:16

Wat vreemd!!!
Verder zou ik de aanbetaling niet terugstorten. Dit is namelijk precies waarom een aanbetaling wordt gedaan!!!
Jij hebt nu kosten aan het dier, wat anders wellicht al verkocht was.
Ik zou ze een sms sturen, dat ze binnen 48u moeten bellen en dat het veulen anders niet meer voor hun is.
Daarna zou ik het echt verkopen aan een ander.
Je zou nog eens kunnen bellen van een onderdrukt nummer en als ze weer ophangen weet je genoeg toch?
Zonder duidelijke afspraken hoe lang jij het veulen nog moest houden, ben jij zo netjes geweest het veulen te reserveren... dit houdt ergens op.

Verder NOOIT zomaar geld terugbetalen aan een buitenlandse rekening. daar wordt voor gewaarschuwd.. zij kunnen dat geld namelijk nog heel lang terug halen geloof ik (er wordt veel voor gewaarschuwd op internet) en in dat geval halen ze dus het geld NOG eens terug nadat jij hebt betaald.. dan ben jij dus de aanbetaling niet alleen kwijt, maar het bedrag nog eens!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 17:18

amsterdam_30 schreef:
Verder NOOIT zomaar geld terugbetalen aan een buitenlandse rekening. daar wordt voor gewaarschuwd.. zij kunnen dat geld namelijk nog heel lang terug halen geloof ik (er wordt veel voor gewaarschuwd op internet) en in dat geval halen ze dus het geld NOG eens terug nadat jij hebt betaald.. dan ben jij dus de aanbetaling niet alleen kwijt, maar het bedrag nog eens!

Ik woon in Duitsland, heb dus ook een Duitse bankrekening. Het betalingsverkeer is dus gewoon via onze beide Duitse rekeningen gegaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:26

Wat een vreemd verhaal zeg. Zelf zou ik het geld wel terug betalen, zou me er niet prettig onder voelen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:34

Een aanbetaling is er niet voor niks, zekerheid voor koper en verkoper. Kom je het dier niet halen, ben je de aanbetaling kwijt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:46

Ik vind het maar een vaag verhaal..
Hoe kan je nu wel een aanbetaling afspreken, maar verder niet alle gegevens van de kopers hebben of een ophaaldatum? _O-
Ik zou persoonlijk als verkoper toch wel erg graag willen weten waar het veulen terecht komt!
Beetje naieve actie, Diablo! ;)

Tja, in dit geval rest je niets anders dan de aanbetaling terug te storten ovv een reactietijd van 1 of 2 weken.
Daar zullen ze vast op reageren. Of niet.
Dan kan jij nogmaals je veulen te koop aanbieden, zonder dat de eerste koper het veulen alsnog claimt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:57

Wat ik zou doen, als je belpogingen niks opleveren, om van alles af te zijn is het complete bedrag terug storten ovv annulering aankoop naam/ omschrijving veulen.

Ja het is een aanbetaling, maar dit soort dingen hebben altijd een bijsmaakje. Persoonlijk zou ik helemaal af willen van dit bijsmaakje :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:01

je hebt nu de gegevens van hun dus ik zou een aangetekende brief sturen dat je binnen een bepaalde tijd reactie wilt en anders het veulen niet meer vast houdt voor hun
het bedrag min de kosten terugstorten en klaar

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:09

hmm ik vind het maar raar! Hoop voor je dat de verkoop gewoon door kan gaan! Ben wel benieuwd naar het vervolg van dit verhaal! :j

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:15

Ben benieuwd! Raar verhaal wel!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 18:38

MarvanTom schreef:
Ik vind het maar een vaag verhaal..
Hoe kan je nu wel een aanbetaling afspreken, maar verder niet alle gegevens van de kopers hebben of een ophaaldatum? _O-
Ik zou persoonlijk als verkoper toch wel erg graag willen weten waar het veulen terecht komt!
Beetje naieve actie, Diablo! ;)

Tja, in dit geval rest je niets anders dan de aanbetaling terug te storten ovv een reactietijd van 1 of 2 weken.
Daar zullen ze vast op reageren. Of niet.
Dan kan jij nogmaals je veulen te koop aanbieden, zonder dat de eerste koper het veulen alsnog claimt.

Ik ben hier de verkoper, niet de koper. Waarom naïef? Zíj zijn degenen die betalen en vervolgens geen teken van leven meer geven. Als ze dan hun geld terug willen, moeten ze maar contact met me opnemen. Wat is er dan naïef aan mij?

Maar goed, ik probeer vanavond nog eens te bellen.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:43

wat een gek verhaal zeg, ben eigenlijk wel nieuwschierig hoe dit af gaat lopen.
Daarbij vind ik dat een aanbetaling gewoon voor jou is als ze niet op komen dagen, het is een soort afspraak en zekerheid dat het paard opgehaald word.