ruiter komt haar spullen niet halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:36

Voor de mensen die zeggen: verkopen...
Zijn jullie je er wel van bewust dat je TS tot heling aanzet? En heling is een strafbaar feit, echter kan de eigenaar van de spullen naar alle waarschijnlijkheid het niet terugvorderen....

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:38

Janine1990 schreef:
Zijn jullie je er wel van bewust dat je TS tot heling aanzet? En heling is een strafbaar feit, echter kan de eigenaar van de spullen naar alle waarschijnlijkheid het niet terugvorderen....

Maar wat moet ze dan, kan ze ze wel gewoon op straat zetten ofzo?
Want als je er alles aan gedaan hebt om contact te leggen met de ruiter en de ruiter komt de spullen niet halen..

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:38

idd aangetekende brief! kan ze nooit zeggen dat ze t niet heeft gehad! maand de tijd even en dan alles weg, hopsekee :D

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:40

xSOULSISTER schreef:
berdien85 schreef:
Dan zet je het toch op MP?
Je hebt je best gedaan, toch?!

Precies wat ik ook dacht.

Ik zou haar een bericht sturen, proberen te bellen
en een brief sturen met daarin dat als ze de spullen binnen twee weken niet komt halen de spullen verkocht worden op MP en dat ze dan kan bieden op haar spullen als ze ze nog wil.
Je hebt haar dan gewaarschuwd en je hebt haar lang genoeg de tijd gegeven denk ik zo.

Denk je dat nou echt? denk eens na. Je doet nu alsof jij de regels hier beheerst, maar zo gaat het écht niet volgens de wet. 8)7 als zij de politie dan inschakelt dan hoort zij gelijk haar spullen terug te krijgen, en als jij dan gaat zeuren met ja maar de spullen stonden hier al zolang, tjah daar kan de politie niets mee.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:42

Bermudaa schreef:
Denk je dat nou echt? denk eens na. Je doet nu alsof jij de regels hier beheerst, maar zo gaat het écht niet volgens de wet. 8)7 als zij de politie dan inschakelt dan hoort zij gelijk haar spullen terug te krijgen, en als jij dan gaat zeuren met ja maar de spullen stonden hier al zolang, tjah daar kan de politie niets mee.

Ja maar de ruiter mag haar spullen toch ook niet zo lang op locatie laten liggen of zie ik dat verkeerd?
Is dat niet hetzelfde als je paard op een pensionstal neerzetten en er niet meer naar omkijken of betalen?
Ik kan niet geloven dat de TS echt afgestraft word als ze als maar contact heeft gezocht maar niks te horen kreeg en toen de spullen heeft weg gedaan.
Of bekijk ik dat nou verkeerd?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:43

Je kan toch moeilijk die spullen tijdenlang voor haar bewaren? Wat moet de TS dan met die spullen? Weggeven lijkt me precies hetzelfde probleem veroorzaken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:44

xSOULSISTER schreef:
Janine1990 schreef:

Want als je er alles aan gedaan hebt om contact te leggen met de ruiter en de ruiter komt de spullen niet halen..

Wat moet je dan? Heb je geen keus, behalve jezelf strafbaar te maken???
Nou, die keus is heel eenvoudig, zijn hier al een hoop gegeven.
Persoonlijk zou ik haar bellen/mailen/smsen, aanspreken (eventueel naroepen) met de woorden dat als de spullen niet binnen een week zijn opgehaald, ik contact op zou nemen met haar moeder. Schijnbaar is er een probleem. Althans, dat is het gevoel dat ik er bij krijg.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:44

xSOULSISTER schreef:
Janine1990 schreef:

Ook al reageert de ruiter in kwestie niet dat geeft je nog niet het recht om haar/ zijn spullen te verkopen. Wij mochten (in ons geval dan) volgens de advocaat blij zijn dat wij haar spullen niet hadden weggegooid of verkocht hadden..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:45

Dus zij laat haar spullen daar liggen (dat kan en mag gewoon) en als de TS deze weggeeft,gooit of verkoop, dan wordt ze daar op afgerekend?? Lijkt me wel een beetje krom..

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:47

berdien85 schreef:
Dus zij laat haar spullen daar liggen (dat kan en mag gewoon) en als de TS deze weggeeft,gooit of verkoop, dan wordt ze daar op afgerekend?? Lijkt me wel een beetje krom..

Vind ik ook, denk toch dat je als TS ook je rechten hebt.
Tuurlijk je mag zomaar niet andermans spullen weg gooien, maar wel op andermans locatie laten dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:47

berdien85 schreef:

Ja, dat is heling... Vind je dat krom?
Als jij iets vergeet bij iemand, en die iemand is er zat van... Die verkoopt het... Jij bent er niet blij mee. Is heling... Wat denk je dan zelf? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:48

xSOULSISTER schreef:
Vind ik ook, denk toch dat je als TS ook je rechten hebt.
Tuurlijk je mag zomaar niet andermans spullen weg gooien, maar wel op andermans locatie laten dan?

Ja, dat mag... Tenzij iemand zich niet aan een huurovereenkomst zich zou houden...
Dus de eigenaresse van de stal zou, als het in een zadelkast hangt, kunnen zeggen dat ze geld moet gaan betalen. Wordt dat geld betaald, niets aan de hand. Wordt dat niet betaald, mag er gevorderd worden.

Nou, wat is dan het minst vermoeiende? Gewoon even de spullen terugbrengen.....

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:49

nou eigelijk is ze niet straf baar ze heeft al het mogelijke geprobeert om te zorgen dat de eigenaar van de spullen het op komt halen ,
als ze het niet op komt halen dan zou de ts het gewoon leggaal weg mogen gooien , wegegeven of verkopen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:50

skyline schreef:
nou eigelijk is ze niet straf baar ze heeft al het mogelijke geprobeert om te zorgen dat de eigenaar van de spullen het op komt halen ,
als ze het niet op komt halen dan zou de ts het gewoon leggaal weg mogen gooien , wegegeven of verkopen :)

Nee, pas als zwart op wit (heel belangrijk!) staat dat TS het van dat meisje heeft gekregen. Dan is het in eigendom van TS, en dat is het NIET!!!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:50

Nou als diegene haar gebelt heeft en weet ik wat, en ze kan haar niet bereiken.. Dan kan de wet haar toch niet verplichten die spullen ik weet niet hoe lang te bewaren voor het geval de eigenaar zich toch nog meldt? Dat lijkt me een stukje eigen verantwoordelijkheid..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:51

Wat een onwijs vaag gedoe! Zomaar verkopen inderdaad maar niet doen, maar kan me wel voorstellen dat je het onderhand meer dan zat bent! :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:53

berdien85 schreef:
Nou als diegene haar gebelt heeft en weet ik wat, en ze kan haar niet bereiken.. Dan kan de wet haar toch niet verplichten die spullen ik weet niet hoe lang te bewaren voor het geval de eigenaar zich toch nog meldt? Dat lijkt me een stukje eigen verantwoordelijkheid..

HELING HELING HELING HELING...
Hoe vaak moet ik het nu nog zeggen?

TS is strafbaar als ze het goed verhandeld... Echter krijgt de gedupeerde geen spullen terug, aangezien de verkrijgers van het goed op basis van artikel 3:83 BW en/of 3:86 BW (uit m'n hoofd, weet niet zeker) ter goede trouw waren en het op een normale plaats, manier en tegen een reële prijs hebben verkregen...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:57

Adem in adem uit.. Ik val je niet aan ofzo..

Ik snap gewoon niet dat diegene waar het om gaat helemaal in haar recht staat en de ts niet, terwijl ze alle moeite heeft gedaan! Je zal vast gelijk hebben, maar ik vind het heel raar..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:00

berdien85 schreef:
Adem in adem uit.. Ik val je niet aan ofzo..

Ik snap gewoon niet dat diegene waar het om gaat helemaal in haar recht staat en de ts niet, terwijl ze alle moeite heeft gedaan! Je zal vast gelijk hebben, maar ik vind het heel raar..

Ik studeer onder andere rechten, heb dit toevallig in het laatste college nog gehad. En ik irriteer me er kapot aan dat mensen TS aanzetten tot heling. Dat kan niet, dat mag niet en dat is fout.
Dit allemaal ter bescherming van de eigenaar van het goed.

Recht is soms krom, so be it... En ik snap niet dat ondanks dat meerdere mensen dit zeggen in het topic, mensen toch blijven zeggen: Oh gewoon verkopen, het ligt er nu toch al zo lang...

Er is overigens geen sprake van een contract met het meisje, dus van niet-nakoming is ook geen sprake. Helaas heeft de staleigenaresse geen poot om op te staan, juridisch gezien. Daar komt bij dat het allemaal zo makkelijk opgelost kan worden, waarom zo moeilijk doen? Ik snap dat niet hoor, moeilijke mensen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:01

hoe oud is de ruiter in kwestie?
- Onder de 21 dan lekker bij mams gaan brengen, lijstje laten tekenen en klaar is klara.
- Boven de 21, briefje maken en onder dr neus duwen als je dr weer ziet, ultimatum stellen van ophalen voor bepaalde datum en anders doneren aan Brooks Hospital.

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:01

Hoe kan degene die de spullen daar heeft liggen ooit bewijzen dat ze daar spullen had liggen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:03

cissy schreef:
hoe oud is de ruiter in kwestie?
- Onder de 21 dan lekker bij mams gaan brengen, lijstje laten tekenen en klaar is klara.
- Boven de 21, briefje maken en onder dr neus duwen als je dr weer ziet, ultimatum stellen van ophalen voor bepaalde datum en anders doneren aan Brooks Hospital.

Waar baseer je de leeftijden op???????
Aansprakelijkheid????

En doneren is ook heling...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:04

Anita0 schreef:
Hoe kan degene die de spullen daar heeft liggen ooit bewijzen dat ze daar spullen had liggen?

Waren vast wel meer mensen daar op stal ;) Getuigen zijn niet geheel onbelangrijk... Daarbij is het logisch dat er spullen liggen, als ze daar 3 weken is geweest... Met het oog op een langere periode....

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:07

TS: ben je ondertussen verder gekomen?

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:04

Heling is het afnemen, verkopen of verhandelen van iets dat iemand anders gestolen heeft. Verkopen is dus gewoon diefstal. Als de eigenaar nog niet volwassen is brief naar ouders, anders naar haarzelf. Datum er in wanneer de spullen uiterlijk opgehaald dienen te worden en dat daarna een bepaald bedrag per week/maand voor opslag betaald dient te worden.