Mijn droom zal hoogstwaarschijnlijk in duigen vallen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Mijn droom zal hoogstwaarschijnlijk in duigen vallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:07

Ik zou in elk geval voor af melden dat je de kosten niet betaald als paard wat kapot maakt. Want ik denk dat elke trailereigenaar je daar op aanspraakelijk gaat stellen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:09

zoals ik al zei ik had je graag geholpen tegen de bezine kosten maar ik hebvoor 6 weken terug mijn auto verkocht waar ik de trailers mee trok en onze andere trekauto staat ongekeurd achterom

Ik weet waar ik goedkoop een trailer had kunnen huren waar ik ook mee mag rijden.

Ik hoop dat je alsnog iemand vind
ik ben berijd om te rijden maar heb momenteel beide niet
(auto en trailer)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:13

Het is jammer dat ik geen rijbewijs heb, anders had ik het voor je willen doen. Onze auto rijdt op gas, dus dan kan het wel een stuk goedkoper.. Ik hoop dat je snel wat vindt.. En als het niet goedkoop kan, dan zou ik er wat meer aan uitgeven als ik jou was.. Dan maar wat langer wachten op anderen dingen als een zadel.
Succes!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:24

__Nathalie__ schreef:
Ik zou in elk geval voor af melden dat je de kosten niet betaald als paard wat kapot maakt. Want ik denk dat elke trailereigenaar je daar op aanspraakelijk gaat stellen.

Er zit toch nog wel een groot verschil tussen een krasje en iets kapot maken, toch? Gebruikssporen zul je altijd hebben als je een paard in een trailer zet, iets kapot maken is weer iets anders.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:34

Daar had ik het ook over :) zie mijn eerste bericht over geloopte trailer daarop reageerde ts dat ik mn trailer dan beter in een glazen kastje kan zetten en negeerd het slopen.
En een deuk noem ik al geen gebruikerssporen meer.

Eigenlijk komt dat er dus op neer dat wanneer paard wat sloopt ze daar niet voor wil betalen.
En ik denk dat je er donder op kan zeggen dat iedereen schade gewoon vergoed wil zien :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:37

__Nathalie__ schreef:
Daar had ik het ook over :) zie mijn eerste bericht over geloopte trailer daarop reageerde ts dat ik mn trailer dan beter in een glazen kastje kan zetten en negeerd het slopen.

Eigenlijk komt dat er dus op neer dat wanneer paard wat sloopt ze daar niet voor wil betalen.

Nee, nee! Eigenlijk komt het er op neer dat jij dit zo opvat!
Misschien anders even navragen aan TS ipv dit even zo aan te nemen?!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:38

Als ts het negeerd over het slopen vat ik dat zo op ja want waarom zou ze anders niet zeggen dat dat geen probleem zou zijn?

Ik heb het nooit over gebruikerssporen gehad, alleen over de kosten als paard trailer zou slopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:39

__Nathalie__ schreef:
Als ts het negeerd over het slopen vat ik dat zo op ja want waarom zou ze anders niet zeggen dat dat geen probleem zou zijn?

Dat bedoel ik, jij vat het zo op maar dan hoeft het nog niet zo te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:40

Steentje schreef:
Maar Nathalie en Lieveli, als jullie niet willen dat een paard een krasje of deukje toebrengt aan je trailer, denk ik dat jullie trailer beter af is in een glazen kastje..

Gebruikskrasjes hou je toch, hoe dan ook.

En het paard waar ik het over heb, is gelukkig een welopgevoed paard, die net zo lief is, als hij groot is. :)

Nou nee, mijn trailer ziet er nog als nieuw uit, en hij is nu 3 jaar oud. Kwestie van opgevoede paarden en goed onderhouden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:41

Hoe haar reactie geplaatst is op die van ons vind ik eigenlijk niet anders op te vatten ;)

Het word genegeerd en over dreven kwa glazen kastje tuurlijk krijg je gebruikssporen als er een paard in staat daar heb ik het niet over, ik heb het over schade en dat word genegeerd en ik zie dus nog steeds niet in dat ts zou betalen voor schade want anders had ze gelijk kunnen aangeven dat ze dat wel zou doen ipv over een glazen kastje beginnen.

En als ze dat niet wil is dat haar goed recht. Maar daarom zeg ik geef het wel even van te voren aan want ik denk dat een hoop mensen er dan niet aan beginnen :)
En als ze wel zou betalen ook goed, dan heb ik niks gezegt maar reageer dan even anders.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:45

Ik denk niet dat TS zo denkt eigenlijk en ik vat het dan ook niet zo op zoals jij dat doet. Wellicht dat TS hier zelf beter antwoord kan geven.

Qua glazen kastje, ach, je kan netjes op je spullen zijn maar gebruikerssporen heb je altijd wel. Ook zo met auto's en dergelijke. Ik denk dat TS daar op doelde.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:47

Dat snap ik maar ik heb het nooit over gebruiks krasjes gehad, als je mijn bericht lees zie je dat ik het heb over schade, dat als het nu kwa geld al moeilijk gaat dat ik dat dan niet vergoed zie worden. En daar reageerd ts op door het te hebben over dat ik hem dan beter in een glazen kastje kan zetten?

Dat is toch niet logies? Dan ga ik er idd vanuit dat dat betekend dat ze dat idd niet zou betalen. Ik kan daar niks anders van maken :)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:48

misschien even een oproepje plaatsen op diensten gezocht?

je weet maar nooit!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:50

__Nathalie__ schreef:
Dat snap ik maar ik heb het nooit over gebruiks krasjes gehad, als je mijn bericht lees zie je dat ik het heb over schade, dat als het nu kwa geld al moeilijk gaat dat ik dat dan niet vergoed zie worden. En daar reageerd ts op door het te hebben over dat ik hem dan beter in een glazen kastje kan zetten?

Dat is toch niet logies? Dan ga ik er idd vanuit dat dat betekend dat ze dat idd niet zou betalen. Ik kan daar niks anders van maken :)

Dat is jouw mening en opvatting, ik ben anders van mening. :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:53

Nou meningen staan toch vrij :D

Ik vind het vreemd dat er zo gereageerd word, en zoals ik eerder zei is zo'n reactie voor mij een bevestiging om het niet te doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:55

Jij mag het vreemd vinden en een mening hebben. Of het een feit is, is weer een ander verhaal. :)

Als dat jou weerhoudt moet je het niet doen, daar ben je ook vrij in.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:59

Kom op, ga daar nou niet over discussiëren,
kan je vervoer voor haar zijn? Ja? Heel fijn & regel het onderling voor geval paard iets sloopt.
Nee? Ga er dan verder ook niet over op discussie.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:00

Ik had vervoer kunnen zijn ja, ik woon bij amersfoort in de buurt. Maar zet in dit geval mijn trailer liever in een glazen kastje ;)

Ik wens ts succes met het vinden van vervoer en hopelijk komt het toch nog goed :)

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:01

Als het zo moelijk is om de kosten voor het transport te dragen, hoe komt het dan straks als het paard wat krijgt? Wanneer je niet in staat bent om een paard financieel gezien te onderhouden, begin er dan ook niet aan want uiteindelijk wordt het paard hier de dupe van. En het is wanneer jij het paard in bruikleen hebt ook jouw verantwoordelijkheid.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:05

__Nathalie__ schreef:
Ik zelf zou het niet doen,

staat al in je eerste reactie, dus die indruk heeft TS er niet van gehad volgens mij. Maargoed,
het is niet bedoelt als discussie hoor. :) Verder maar weer ontopic gaan.

Hopen dat er iemand de reddende engel kan zijn voor de TS :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:10

Ik zou er niet om laten staan en gewoon gaan betalen, klaar.

Je krijgt al gratis paard in bruikleen, dat is al heel mooi, dus waarom zo miepen om die ene 100 euro extra voor vervoer, dat je op rond de 200 a 300 komt te zitten voor vervoer.

Is het niet zo dat je op deze manier zo twijfelt en zeurt om het geld dat er daarom niemand bereid is je te helpen?

Bij mij is het nooit geen probleem geweest. Er is altijd wel iemand bereid me te helpen tegen een vergoeding en ik bied het ook altijd aan een vergoeding te geven, altijd kwamen we wel uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:15

Steentje schreef:
Nee, het paard staat nog op zijn huidige plekje.
Het paard moet komende zaterdag worden verhuisd, anders houdt het helaas op.

Ik heb contact gezocht met twee mensen die 200 euro vroegen aan transportkosten, en dat vind ik een redelijk bedrag. :j

Helaas heb ik van beide nog niets gehoord..

Hopelijk hoor je nog iets van die mensen :)

Die 200 euro vind ik ook een net bedrag :j

Vindt de eigenaar van het paard het niet vervelend dat het zo'n moeilijk gedoe is met dat vervoer ?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:28

Hou je er rekening mee dat als je iemand vindt die ver onder de reguliere prijs wil rijden wel eens een oude rotte trailer kan hebben? Iemand die zijn zaakjes prima in orde heeft, kan nooit voor 50 ct per Km rijden. Amersfoort-Heerlen is al 400 Km en dan komt de aanvliegroute er nog bij. Verder zijn de kosten voor een taxi geen pure winst, een goed bedrijf laat zijn trailer regelmatig nakijken, heeft een enorme slijtage aan trailer auto ( heb maar eens regelmatig een bonkend dier in je trailertje staan, dat is een aanslag voor je auto-trailer) Daarnaast komt de diesel, onderhoudt en de manuren er nog eens bij. De opvatting dat het eigen risico is van de paardentaxi als een paard de trailer sloopt kan je ook vergeten, de kosten worden echt op de eigenaar vh paard verhaalt ( en valt onder de gewone WA verzekering)
Het is heel jammer voor je dat de transportkosten er bij komen, maar het is een beetje kiezen of delen. Of zelf rijden, of iemand zijn hulp inschakelen, en helaas kan dat dus niet voor niets. Als het wel bijna voor niets is, zou ik mezelf even achter de oren krabbelen of het paard wel veilig aankomt.
Evengoed veel succes met het zoeken naar een goede/veilige en betrouwbare transporteur ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:32

Je kunt via feijts.nl busjes en auto's huren en ophalen in maastricht. Trailer huren kost ook niet zo gek veel. Tja lastig als je niemand kent met een B + E rijbewijs.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:46

Ik weet weer waarom ik mijn trailer nooit uitleen.
(behalve aan goede vriendin, die ook krasje netjes hersteld en in
noodgevallen (kliniek) mogen meerderen hem lenen, maar dan ben ik vermoedelijk ook de chauffeur.).
Als ik hier lees, dat trailer dan maar in glazen kastje moet.
Als ik iets uitleen, verwacht ik het netjes weer terug en schade hersteld.
Ook een braaf paard kan iets slopen aan een trailer.
(mijn stoute fjord stond een keer heerlijk op mijn driehoek reflectortje te kauwen :+ )

De genoemde 200 euro die ik hier tegen kom vind ik een heel net bedrag, als je bedenkt
dat iemand dan toch een dag zoet is met heen en weer rijden.
En de kosten van slijtage en diesel etc. nog een beetje vergoed wil hebben.

Tja, paarden kosten geld.... Ook leen paarden...