Hoe flexibel pensionstalling?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Hoe flexibel pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:14

Wij hebben ook openingstijden :j. Geen verschrikkelijk vervelende en nu moet ik morgen vroeger zijn dan dat ze 'open' gaan. Geen enkel probleem, even een belletje en ik kan gewoon naar binnen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:15

Wij hadden geen openingstijden,maar die zijn gemaakt om dat er mensen om 24.00 nog gingen rijden en rondhangen in stal.Dus nu mag je er tot 22.00 uur nog zijn.Behalve als je terug komt van een wedstrijd of dringend en da nodig heb of een ander soort van medische verzorging voor je paard.

Bij een koliek aanval bv kijk ik om de twee uur de hele nacht door.Dat is dan geen probleem.
Voor de rest vind ik het wel rustig dat er een sluitings uur is.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:24

Bij ons staan er hekken om het terrein en is er een automatische poort. Je kan naar binnen van 06:00 tot 23:00, en uitrijden kan 24/7. Dit geldt voor alle dagen van de week. In de zomer - als het heel warm is - ga ik soms door de week voor het werk een uurtje rijden. In het weekend kan ik eventueel een uitstapje maken, en toch ook nog even bij de poownie binnenwippen. Op donderdagavond heb ik cursus tot 22:00 uur in Eindhoven, en kan ik na de cursus nog even uitmesten bij de stal in Weert.

Binnen deze openingstijden is in principe ook alles te regelen: mijn hoefsmid / DA / TA / ostoepaat komen voor niet-spoedgevallen doorgaans in een krapper tijdsslot (07:00 tot 19:00). Ik heb nog nooit een DA midden in de nacht nodig gehad, maar als er een spoedgeval is, dan kan dat natuurlijk geregeld worden (in overleg). Spoedeisende hulp zou altijd toegestaan moeten worden, onafhankelijk van openingstijden.

Ik ben trouwens wel heel blij met de ruime openingstijden.
Met minder ruime openingstijden zou ik het wel moeilijk krijgen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:35

Ik heb ook eens op een stal gestaan die echt heel strenge openingstijden had. Waren pas open vanaf 10 uur en nee eerder kwam je er ook echt niet op. Was je er toch moest je voor het hek wachten. En de paarden gingen daar weer of geen weer om 12 uur naar binnen. Dan kregen ze eten en moesten ze tot 2 uur op stal staan. Die tijden mocht je dan ook niet komen.

Het was voor ons ook echt een noodoplossing bij gebrek aan geschikte stalling. Wat een drama. Ben je net aan het uitstappen met een bezweet paard en was het 12 uur.Jammer dan paard moest op stal en eten. 8)7

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 19:16

Wat een vreselijke stal...die zal niet veel klanten hebben overgehouden denk ik...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:22

Zeker voor medische zaken moet een DA altijd kunnen komen vind ik.

Bij ons is de stal open van 0700 tot 2200. Bij problemen belt de boer je op, al is het midden in de nacht. Wanneer de merries moeten veulenen kan je op het terrein slapen zodat je in de buurt bent als je dat graag wil. Wel is het zo dat hij het wel fijn vind als je gewoon om 2200 uur eens kalm ana richting uitgang gaat. Maar dit is meer omdat hij ook op een redelijke tijd zijn bedje in wil en er s'morgens ok doodleuk om 0600 uur weer staat om de paarden te voeren en te controleren.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 19:31

Echt fijn dat je er kan slapen wanneer het nodig is.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:32

Ja maar dan lig je wel gewoon op een bed van stro en je moet je eigen slaapzak meenemen :p

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 19:34

Ah ja..af en toe beetje afwisseling :P

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:16

kennis van ons had pension paarden en geen regels over tijden maar kwamen meiden na avondje uit dood leuk nog langs... ik zou er niet blij mee zijn, je schrikt je dood als je net op 1 oor ligt.
dus ik ben voor, maar 17u vind ik veel te vroeg, meeste mensen werken.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:35

kevje06 schreef:
kennis van ons had pension paarden en geen regels over tijden maar kwamen meiden na avondje uit dood leuk nog langs... ik zou er niet blij mee zijn, je schrikt je dood als je net op 1 oor ligt.

Ik heb ook geen openings- of zo je wilt sluitingstijden, maar er is werkelijk niemand die op een belachelijk tijdstip komt of gaat. Ik ben ook degene die een ziek paard constateert en controleert. Ga daar zelfs m'n bed voor uit. Er is bij mij echt geen eigenaar die om 2 uur 's nachts komt temperaturen of checken hoor. Het mag wel, maar ze doen het niet.

Ik vind o/s-tijden ook weinig klantvriendelijk, al moet ik wel bekennen dat ik het op mooie zomerse zondag best zou kunnen waarderen om een dagje gesloten te zijn. Gewoon een dagje rust & privacy te hebben, daar heeft iedereen -zelfs een pensionhouder- wel eens behoefte aan. Maar goed, ik heb gekozen voor geen o/s-tijden en daar hoort dit nou eenmaal bij.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:48

Ik sta gelukkig ook op een pensionstal met geen duidelijke sluitingstijden. We houden ons allemaal normaal aan ongeschreven wetten. Dus alles binnen het "normale". We zijn in principe altijd welkom. Maar we houden uit onszelf rekening met de eigenaren en de buren natuurlijk! Als we een keer laat zijn dan zijn we extra stil.
Als er iets aparts is zoals dierenarts oid is dat geen probleem dus.
Moest er niet aan denken die tijdgebondenheid.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:38

Marion71 schreef:
kevje06 schreef:

Ik heb ook geen openings- of zo je wilt sluitingstijden, maar er is werkelijk niemand die op een belachelijk tijdstip komt of gaat. Ik ben ook degene die een ziek paard constateert en controleert. Ga daar zelfs m'n bed voor uit. Er is bij mij echt geen eigenaar die om 2 uur 's nachts komt temperaturen of checken hoor. Het mag wel, maar ze doen het niet.

Ik vind o/s-tijden ook weinig klantvriendelijk, al moet ik wel bekennen dat ik het op mooie zomerse zondag best zou kunnen waarderen om een dagje gesloten te zijn. Gewoon een dagje rust & privacy te hebben, daar heeft iedereen -zelfs een pensionhouder- wel eens behoefte aan. Maar goed, ik heb gekozen voor geen o/s-tijden en daar hoort dit nou eenmaal bij.

Onze stal heeft alles los van de eigenaar. Het enige wat hij ziet is dat we over de oprit naar de stal rijden, de rest van "zijn" tuin is helemaal afgeschermd van de stallen en ook "verboden gebied" voor de pensiongasten. Hij heeft dus z'n eigen "rust en ruimte" los van de stalling maar presteert het gerust om toevallig aanwezige pensionklanten op de koffie te vragen :D

Bij ons komen mensen rustig om 2.00u naar stal, indien daar noodzaak voor is.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 09:45

ik vind dat er niks mis is met sluitingstijden maar 5 uur vind ik toch wel heel vroeg, meeste mensen zijn dan nog aan het werken en kunnen dan alleen 'sochtendsvroeg heel even langs.
bij ons op stal ben ik tot half 10 welkom, en 's ochtends vanaf kwart voor 8 :)