Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
desillies schreef:Als je de veearts of hoefsmid contant betaald zonder bonnetje betaal je dus ook geen BTW, is dan een zogenoemde zwarte betaling.
Je krijgt dan dus ook geen rekening.
Ik zou ook contact openmen met de veearts en eens horen wat die te melden heeft, betalen zou ik het zeker niet.
Succes!
desillies schreef:Als je de veearts of hoefsmid contant betaald zonder bonnetje betaal je dus ook geen BTW, is dan een zogenoemde zwarte betaling.
Ik zou ook contact openmen met de veearts en eens horen wat die te melden heeft, betalen zou ik het zeker niet.
Succes!
spiritxxx schreef:desillies schreef:Als je de veearts of hoefsmid contant betaald zonder bonnetje betaal je dus ook geen BTW, is dan een zogenoemde zwarte betaling.
Succes!
Nee dat is niet waar, wij betalen de hoefsmid altijd contant en krijg geen bonnetje, maar het is wel incl. Btw.

happyhorse schreef:Sorry voor mijn late reactie, Zat beetje in een dipje.
Inmiddels ben ik langs een juridisch loket geweest om advies te vragen.
We staan allebei even zwak in onze schoenen zowel de da als ik.
Inmiddels heb ook tweede aanmaning gehad die binnen 48uur betaald moet worden anders leggen ze beslag op me spullen.
Juridisch loket legde uit dat ze dit niet kunnen doen omdat ze geen deurwaarders zijn en hoef er niet bang voor te zijn.
Wel vind ze vreemd dat 1 en 2 aanmaning krijg en niks daarvoor. ook de prijzen die het kantoor noemt slaat nergens op.
Aangetekende brieven zowel naar dat kantoor en da zijn onderweg.
Nu is weer afwachten.
spiritxxx schreef:Diablo schreef:Maar dat wil niet zeggen dat het áltijd met btw gebeurt.....
Nou ik denk niet dat hij voor een keertje voor de grap BTW op het bonnetje schrijft, en de andere keren het gewoon weg laat, het is ook het zelfde bedrag.