Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie haar nu kopen?

Ja, als ze mij emotioneel zoveel waard is haal ik haar daar weg!
231 (73%)
Nee, ik wacht tot ze weg kan voor de slachtprijs.
70 (22%)
Ik ga geld inzamelen zodat ik haar daar weg kan halen.
15 (4%)

Totaal aantal stemmen: 316

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:39

Ik heb je hele topic doorgelezen en wil zeggen dat ik echt respect voor je heb. Je maakt je droom waar.

Ik zal het zelf noooit doen maar dat is jou keuze en ik vind het mooi. Succes de pony is je vast dankbaar

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:42

Ik vind het super wat je gaat doen! :j .
Je weet heel goed wat je wilt en waarom.
Ga ervoor; geld is maar geld en wat zou het dat je zo'n bedrag moet betalen.
Iemand anders zou het niet doen maar die hebben niet dat gevoel voor de pony.
Ik zou hetzelfde doen in jouw geval.
Stel dat het allemaal lukt dan lijkt me wel dat je haar niet in een keer stil moet zetten,
volgens mij moet je oude paarden wel aan het werk houden; rust roest.
Maar dat hangt ook van het paardje af natuurlijk.
succes!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:44

kynshiri schreef:
tja als jij 'uit liefde' arme knolletjes van afzetters wilt opkopen, dan ben jij één van de mensen die dit soort handel in stand houdt... er wordt gewoon op gerekend dat er geregeld wel eens een gek langskomt die 'arm beestje' denkt en dan krijgen ze der uiteindelijk nog meer voor als bij de slacht en lachen ze een keer in hun vuistje.
en wat doet ie dan? 2 nieuwe ponies op de kop tikken voor de prijs die jij neergeteld hebt voor dat ene scharminkel... (om het denigrerend uit te drukken)

Dit is echt totaal niet het verhaal, vind het ook niet eerlijk dat je dit zo neerzet terwijl je zo te lezen het topic totáál niet goed heb gelezen...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 09:12

Heel erg bedankt voor de gene die wel de moeite nemen om het topic door te lezen!! :D :D :D
Bedankt voor jullie reacties!
Stilzetten gebeurd zeker niet,n niet direct iig, dan is het snel klaar met haar...rust roest idd ;)

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:21

Millanka schreef:
kynshiri schreef:
tja als jij 'uit liefde' arme knolletjes van afzetters wilt opkopen, dan ben jij één van de mensen die dit soort handel in stand houdt... er wordt gewoon op gerekend dat er geregeld wel eens een gek langskomt die 'arm beestje' denkt en dan krijgen ze der uiteindelijk nog meer voor als bij de slacht en lachen ze een keer in hun vuistje.
en wat doet ie dan? 2 nieuwe ponies op de kop tikken voor de prijs die jij neergeteld hebt voor dat ene scharminkel... (om het denigrerend uit te drukken)

Dit is echt totaal niet het verhaal, vind het ook niet eerlijk dat je dit zo neerzet terwijl je zo te lezen het topic totáál niet goed heb gelezen...

net het omgekeerde... ik heb het idee dat veel mensen niet doorhebben wat er op de achtergrond meespeelt en niet verder kijken dan 'ik vind dat ie een pensioentje verdient'. Los van het feit dat een paard compleet nul komma nul begrip heeft van het idee 'een lekker pensioen', hebben sommigen gewoon niet door dat wat je doet in the long run totaal contraproductief is... ok, die ene pony die jij graag ziet, is van de manège af gehaald en zal een rustiger leven te gemoed gaan. maar waarom die en niet een ander? sentimentele waarde? omdat jij die pony toevallig lang kent en het jouw lievelingetje was? als deze zo rot behandelt wordt op die manège, dan zullen de anderen vast op dezelfde manier gestald worden? waarom dan niet de toestand daar aanklagen ipv er ééntje uit te kiezen en die te kopen voor teveel geld, de manègehouder op die manier nog te sponsoren en jezelf te sussen met het gedacht dat jouw lievelingetje van vroeger toch een beter leven heeft nu. 'ik heb mijn goeie daad gedaan en verder kan ik er ook niets aan doen'

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 10:14

Het gaat om mijn gevoel bij die pony.
En jij bent je denk ik totaal niet bewust van het feit wat de minimale eisen zijn hoe/om een pony/paard te huisvesten. Mijn eisen liggen veel hoger en daarom wil ik proberen deze stap te nemen.
Je reageert verder totaal onredelijk en daarom ga ik ook niet meer reageren op jouw berichtjes.

Overigens lees ik net op de website van de manege dat in de toekomst de pony's eindelijk eigen boxen krijgen!! :D

LaVieDivine

Re: Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:18

ik zeg toch niet dat JIJ niet weet hoe je een paard zou moeten verzorgen en huisvesten? je meldde zelf in vorige berichten dat je de toestand waarin het paard nu op de manège gehouden wordt niet bepaald schitterend is. Dat is toch het enige dat ik aanhaalde?

en sja... gevoel is vaak een heel slechte raadgever als het over geld uitgeven gaat...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:28

Tja.. het is heel l.ullig, maar dat is nou eenmaal bij sommige manege's de harde waarheid. Waarom verkopen als ze nog geld opleveren, dan vraagt hij wel zo'n mega bedrag dat hij er daar een nieuwe van terug kan kopen, mischien twee en nog dikke winst overhoudt ook, 2000 euro is echt heel heel erg veel te veel. Als ze straks niet meer zou kunnen lopen in de lessen dan moet je met hem denk ik gewoon de afspraak maken dat je haar wilt kopen tegen slachtprijs om van haar welverdiende pensioentje te genieten mits ze nog pijnvrij kan leven.

Bij de manege hier, die een vriendin van mij runt, is gelukkig niet zo als de meeste doorsnee manege's. Hier wordt goed voor ze gezorgd, fijne boxen met stro, en komen iedere dag buiten. Laatst is er een paardje verkocht terug naar de oude eigenaar die via bokt al een tijdje op zoek was naar dit paard. Ze zijn wezen kijken en wilden haar zo graag terug, het was erg emotioneel voor hun en wij vonden het zo sneu voor hun dat ze terug naar haar oude eigenaren is verhuisd. Die mensen hadden haar 13 jaar gehad en het paard zou het zo fijn krijgen daar, en mocht tot haar dood bij ze blijven. Voor dit paardje is er op de manege inmiddels een goede vervanger gekomen die ook bij velen weer erg geliefd is.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:34

silverbrumby schreef:
Tja.. het is heel l.ullig, maar dat is nou eenmaal bij sommige manege's de harde waarheid. Waarom verkopen als ze nog geld opleveren, dan vraagt hij wel zo'n mega bedrag dat hij er daar een nieuwe van terug kan kopen, mischien twee en nog dikke winst overhoudt ook, 2000 euro is echt heel heel erg veel te veel. Als ze straks niet meer zou kunnen lopen in de lessen dan moet je met hem denk ik gewoon de afspraak maken dat je haar wilt kopen tegen slachtprijs om van haar welverdiende pensioentje te genieten mits ze nog pijnvrij kan leven.

Bij de manege hier, die een vriendin van mij runt, is gelukkig niet zo als de meeste doorsnee manege's. Hier wordt goed voor ze gezorgd, fijne boxen met stro, en komen iedere dag buiten. Laatst is er een paardje verkocht terug naar de oude eigenaar die via bokt al een tijdje op zoek was naar dit paard. Ze zijn wezen kijken en wilden haar zo graag terug, het was erg emotioneel voor hun en wij vonden het zo sneu voor hun dat ze terug naar haar oude eigenaren is verhuisd. Die mensen hadden haar 13 jaar gehad en het paard zou het zo fijn krijgen daar, en mocht tot haar dood bij ze blijven. Voor dit paardje is er op de manege inmiddels een goede vervanger gekomen die ook bij velen weer erg geliefd is.

Ik geef je helemaal gelijk in je oordeel.
Er is ook nog helemaal niks zeker van wat er gaat gebeuren.
Ik heb idd al de afspraak dat ik haar koop als ze niet meer goed is en dan voor de slachtprijs.
Maar je begrijpt als het al zo'n boer is om nu zo'n bedrag te durven vragen, ik bang ben dat hij straks niet eens belt als het zover is...
Word vervolgd dus...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:57

Dat zou erg rot van hem zijn als hij je niet daarover inlicht! Maar zo gaat het vaker helaas, mischien kun je wat bekenden die rijden op die manege ook vragen een oogje in het zijl te houden en hun oren open over de pony? En je kan er zelf natuurlijk regelmatig langs gaan om te kijken hoe het met dr gaat, alhoewel ik dan denk dat die man je juist aan het lijntje gaat houden en hoge bedragen vraagt voor de pony ook als ze niet meer kan, en dat is natuurlijk onrealistisch van hem.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:48

jeetje wat een discussie.. je moet doen wat je hart je ingeeft wij kunnen niet in jouw pontomonee kijken.. anderen kunnen niet zeggen wat jij moet doen met jouw leven en jouw geld!
jew moet doen wat jezelf graag wilt doen.. en het klinkt alsof je eigenlijk wat weet wat je wilt..

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:09

2000 is wel veel kom eens met je eigen bedrag bij die man mischien wil die het je weet maar nooit

blossom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:10

Ik begrijp je gevoel.
Ook ik heb lievelingspony's gehad op een manege.
Als het je waard is, dan moet je het zeker doen.
Bedenk alleen wel dat haar lege stalletje weer opgevuld wordt door een ander paardje die ook heel lief is en het ook niet verdiend heeft.
De manege heeft toch een bepaald aantal pony's nodig, dus als er 1 weg gaat dan is er een andere ongelukkige die zijn/haar plekje moet opvullen.
Dit blijft altijd het moeilijke aan dit soort dingen.

Doe wat je hart je ingeeft, maar vergeet ook de plaatsvervanger niet.

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:15

en heb je hem al gekocht?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 08:21

Mensen alsjeblieft...lees topic nu eens door voor je reageert ;(

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:46

Ik denk dat ik weet wie die pony is en waar ze staat...
Ik heb ooit op dezelfde manege een pony willen kopen...
Zelf ook jaren op de manege gelopen daar... Ik hoop dat je haar nog een fijn persioen kunt geven, ze staat echt al zoooo ontzettend lang bij de manege... Altijd maar die beginnertjes erop...

En het verhaal van E. prachtige lieve pony was dat, ik kan mij goed voorstellen dat je daar nog verdriet over hebt! :(:) Ik zie jullie nog samen over het grasveld gaan waar ze toen die huizen aan het bouwen waren :D

Ik weet zeker dat als je haar kunt kopen ze een prachtig pensioen zal hebben bij jou!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:13

Robynn schreef:
Zelf ook jaren op de manege gelopen daar... Ik hoop dat je haar nog een fijn persioen kunt geven, ze staat echt al zoooo ontzettend lang bij de manege... Altijd maar die beginnertjes erop...

En het verhaal van E. prachtige lieve pony was dat, ik kan mij goed voorstellen dat je daar nog verdriet over hebt! :(:) Ik zie jullie nog samen over het grasveld gaan waar ze toen die huizen aan het bouwen waren :D

Ik weet zeker dat als je haar kunt kopen ze een prachtig pensioen zal hebben bij jou!

Heel erg bedankt voor je reactie..ze staat er inderdaad al heel lang.

Wauw ik zie dat je zwanger bent!! *\o/* *\o/* *\o/* beetje laat maar gefeliciteerd!! :D :D :D
En uitgerekend op mijn mannetjes verjaardag ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:06

Hihi dank je wel :D

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:17

De manegehandelaar waarmee je te maken hebt lijkt een keiharde handelaar. Grote kans als je bv 800 euro voor zijn neus houdt dat hij toehapt en denkt "dat is mooi geld". Ik zou me hard opstellen anders kun je misschien tegen betaling een handelaar meenemen die "de handel" voor je doet. Succes met in handen krijgen van de pony. Ik vind het een fijne gedachte dat er mensen met het hart op juiste plek zijn.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 10:28

Cil_ schreef:
De manegehandelaar waarmee je te maken hebt lijkt een keiharde handelaar. Grote kans als je bv 800 euro voor zijn neus houdt dat hij toehapt en denkt "dat is mooi geld". Ik zou me hard opstellen anders kun je misschien tegen betaling een handelaar meenemen die "de handel" voor je doet. Succes met in handen krijgen van de pony. Ik vind het een fijne gedachte dat er mensen met het hart op juiste plek zijn.

Ja zoiets zit straks inderdaad in de planning ;)

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:49

Wij kunnen vanaf hier niet in jouw portemonnee kijken. Als je het geld hebt en je hebt het over voor deze pony, nou, waarom dan niet?? Tuurlijk, je kunt wachten tot de pony wat gaat mankeren en dan voor een fractie van die 2000 euro weg mag, maar nogmaals, als jij het er voor over hebt en je eet er geen boterham minder om, wie zijn wij dan om te oordelen? Als ik het geld zou hebben, zou ik waarschijnlijk precies hetzelfde doen. Dan heeft de manege eigenaar maar een hele goeie deal, waarschijnlijk ligt de emotionele waarde van deze pony voor jou nog veel hoger. Succes met je beslissing, je moet doen wat voor jou goed voelt! ;)

edit: ik heb even het verkooptopic van je huidige paard bekeken en als je hem kunt verkopen voor een prijs die in de buurt ligt van de vraagprijs, dan lijkt het mij dat je voldoende centjes hebt en er inderdaad geen boterham minder om zult eten :D

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:00

Robynn schreef:

Het leven van een manegepaardje is vaak zwaar, maar zo is het nou eenmaal. Een vriendin van mij heeft ook een manegebedrijf, die paardjes lopen ook veel maar krijgen ook zeker hun rust, goede verzorging en komen iedere dag buiten. Jij bent ook als beginnertje begonnen op een pony, daar ben je die pony w.s erg dankbaar voor dat die dat zo braaf toegelaten heeft allemaal...?
Er wordt wel iets te makkelijk over gedacht door sommigen, je moet ook denken aan de manegehouder. Het is immers zijn broodwinning!
Ik vind wel dat deze meneer in kwestie wel een erg flauw/gemeen mannetje is zoals het hier verteld wordt, op iedere manege zijn er mensen die wel een pony willen kopen van de manege omdat die er al zolang loopt b.v, en mischien bij sommige maneges zouden zulke afspraken gemaakt kunnen worden als zo'n beestje ook echt op is en nog een fijn pensioentje in de wei kan hebben, maar dan ook voor een réeel bedrag zoals de slachtprijs, en niet 2000 euro... Maar die manege eigenaar waar het om gaat denkt nu ook aan zijn broodwinning, en waarom zou hij nu de pony wegdoen als de pony nog lopen kan en dus geld opleverd. Ik denk dat je gewoon moet blijven kijken/rondvragen over het wel en wee van de pony, en proberen duidelijke afspraak met de man te maken dat als ze niet meer kan dat ze dan naar jou toe komt, voor de slachtprijs.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:05

Net het hele topic gelezen en ik denk dat je je keuze al gemaakt diep in je hart. Ik kan je 1 raad geven die ik zelf volg sinds de geboorte van mijn oudste zoon en na de verkoop (helaas) van mijn vroegere pony: Doe wat je intuïtie je zegt. Succes met evt. onderhandelen later!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:10

sharief schreef:
Net het hele topic gelezen en ik denk dat je je keuze al gemaakt diep in je hart. Ik kan je 1 raad geven die ik zelf volg sinds de geboorte van mijn oudste zoon en na de verkoop (helaas) van mijn vroegere pony: Doe wat je intuïtie je zegt. Succes met evt. onderhandelen later!

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om het topic door te lezen ;)
Dat scheelt een hele hoop.
Bedankt voor je reactie :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:35

Ik kan me voorstellen dat de manege houder zo denkt. Op iedere pony en op ieder paard is weleens iemand verliefd geworden, en er zullen er meer zijn die hun oude lieveling een pensioen willen geven als het zover is. Ik kan best begrijpen dat hij zijn prima manege paard niet voor een klein prijsje weg wil doen. Gezien van een strickt zakelijk standpunt waar je je emoties helemaal buiten laat, en ik denk dat je dat als manegehouder wel moet kunnen.

Ik snap ook het punt van de ts, maar houdt er alsjeblieft wel rekening mee dat je een pony die al 20 jaar in de lessen loopt dag in dag uit er geen lol mee doet door haar in een landje te zetten waar ze 'lekker oud mag zijn'. Deze dieren hebben gewoon gigantisch veel beweging nodig.

Ik zou proberen te bieden op €1000, want ik denk dat als je minder bied je de manegeeigenaar voor zijn hoofd stoot en dat hij helemaal geen zaken meer wil doen. En ja, ik zou mijn emoties uitschakelen en objectief proberen te kijken...

Succes!