Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.kynshiri schreef:tja als jij 'uit liefde' arme knolletjes van afzetters wilt opkopen, dan ben jij één van de mensen die dit soort handel in stand houdt... er wordt gewoon op gerekend dat er geregeld wel eens een gek langskomt die 'arm beestje' denkt en dan krijgen ze der uiteindelijk nog meer voor als bij de slacht en lachen ze een keer in hun vuistje.
en wat doet ie dan? 2 nieuwe ponies op de kop tikken voor de prijs die jij neergeteld hebt voor dat ene scharminkel... (om het denigrerend uit te drukken)
Millanka schreef:kynshiri schreef:tja als jij 'uit liefde' arme knolletjes van afzetters wilt opkopen, dan ben jij één van de mensen die dit soort handel in stand houdt... er wordt gewoon op gerekend dat er geregeld wel eens een gek langskomt die 'arm beestje' denkt en dan krijgen ze der uiteindelijk nog meer voor als bij de slacht en lachen ze een keer in hun vuistje.
en wat doet ie dan? 2 nieuwe ponies op de kop tikken voor de prijs die jij neergeteld hebt voor dat ene scharminkel... (om het denigrerend uit te drukken)
Dit is echt totaal niet het verhaal, vind het ook niet eerlijk dat je dit zo neerzet terwijl je zo te lezen het topic totáál niet goed heb gelezen...
silverbrumby schreef:Tja.. het is heel l.ullig, maar dat is nou eenmaal bij sommige manege's de harde waarheid. Waarom verkopen als ze nog geld opleveren, dan vraagt hij wel zo'n mega bedrag dat hij er daar een nieuwe van terug kan kopen, mischien twee en nog dikke winst overhoudt ook, 2000 euro is echt heel heel erg veel te veel. Als ze straks niet meer zou kunnen lopen in de lessen dan moet je met hem denk ik gewoon de afspraak maken dat je haar wilt kopen tegen slachtprijs om van haar welverdiende pensioentje te genieten mits ze nog pijnvrij kan leven.
Bij de manege hier, die een vriendin van mij runt, is gelukkig niet zo als de meeste doorsnee manege's. Hier wordt goed voor ze gezorgd, fijne boxen met stro, en komen iedere dag buiten. Laatst is er een paardje verkocht terug naar de oude eigenaar die via bokt al een tijdje op zoek was naar dit paard. Ze zijn wezen kijken en wilden haar zo graag terug, het was erg emotioneel voor hun en wij vonden het zo sneu voor hun dat ze terug naar haar oude eigenaren is verhuisd. Die mensen hadden haar 13 jaar gehad en het paard zou het zo fijn krijgen daar, en mocht tot haar dood bij ze blijven. Voor dit paardje is er op de manege inmiddels een goede vervanger gekomen die ook bij velen weer erg geliefd is.
Ik zie jullie nog samen over het grasveld gaan waar ze toen die huizen aan het bouwen waren 
Robynn schreef:Ik denk dat ik weet wie die pony is en waar ze staat...
Ik heb ooit op dezelfde manege een pony willen kopen...
Zelf ook jaren op de manege gelopen daar... Ik hoop dat je haar nog een fijn persioen kunt geven, ze staat echt al zoooo ontzettend lang bij de manege... Altijd maar die beginnertjes erop...
En het verhaal van E. prachtige lieve pony was dat, ik kan mij goed voorstellen dat je daar nog verdriet over hebt!Ik zie jullie nog samen over het grasveld gaan waar ze toen die huizen aan het bouwen waren
Ik weet zeker dat als je haar kunt kopen ze een prachtig pensioen zal hebben bij jou!
beetje laat maar gefeliciteerd!!

Cil_ schreef:De manegehandelaar waarmee je te maken hebt lijkt een keiharde handelaar. Grote kans als je bv 800 euro voor zijn neus houdt dat hij toehapt en denkt "dat is mooi geld". Ik zou me hard opstellen anders kun je misschien tegen betaling een handelaar meenemen die "de handel" voor je doet. Succes met in handen krijgen van de pony. Ik vind het een fijne gedachte dat er mensen met het hart op juiste plek zijn.

Robynn schreef:Ik denk dat ik weet wie die pony is en waar ze staat...
Ik heb ooit op dezelfde manege een pony willen kopen...
Zelf ook jaren op de manege gelopen daar... Ik hoop dat je haar nog een fijn persioen kunt geven, ze staat echt al zoooo ontzettend lang bij de manege... Altijd maar die beginnertjes erop...
En het verhaal van E. prachtige lieve pony was dat, ik kan mij goed voorstellen dat je daar nog verdriet over hebt!Ik zie jullie nog samen over het grasveld gaan waar ze toen die huizen aan het bouwen waren
Ik weet zeker dat als je haar kunt kopen ze een prachtig pensioen zal hebben bij jou!
sharief schreef:Net het hele topic gelezen en ik denk dat je je keuze al gemaakt diep in je hart. Ik kan je 1 raad geven die ik zelf volg sinds de geboorte van mijn oudste zoon en na de verkoop (helaas) van mijn vroegere pony: Doe wat je intuïtie je zegt. Succes met evt. onderhandelen later!