Stal aanklagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:06

Maar dat zeg ik ook niet, ik praat in het algemene....en dat wat ik aan haal is ook een groot probleem. Verder zeg ik dat iedereen maar een stal begint omdat het geld opbrengt....het moet opbrengen en niet kosten, daarom wordt er aan de stal van TS geen onderhoud gepleegd en is er kennelijk met het voeren ook een probleem. Het hooi is fors duurder geworden en dat moeten ze of doorberekenen of het komt van eigen land...maar als ze moeten kopen, gaat het tenkoste van de paarden als de prijs niet omhoog gaat.

Dan zie ik dat het stro ook niet best is dit jaar en dat gaat ook ten koste van de paarden. Als het duurder is geworden dan kost dat geld of de prijs is gelijk en het stro is slecht of ze kopen goed stro in en dat kost weer meer....

Elk jaar gaan de prijzen omhoog en veel stallen houden de prijzen laag om geen verloop te krijgen of gezeur maar wat in de lengte moet komen gaat ten koste van de breedte....en dan de amper kennis....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:08

kohtje schreef:
Toch vebaas ik mij er over dat sommige op zoveel verschillende stallen hebben gestaan. Ik sta al 20 jaar op de zelfde stalling.
Natuurlijk is er wel eens wat maar dat heb je overal.Ik sta op een stal met veel regels maar daardoor is alles duidelijk.
Voer in overvloed.

Lucky you :D

kohtje

Re: Stal aanklagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:29

En dat in de zelfde gemeente als TS.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:12

kohtje schreef:
Toch vebaas ik mij er over dat sommige op zoveel verschillende stallen hebben gestaan. Ik sta al 20 jaar op de zelfde stalling.
Natuurlijk is er wel eens wat maar dat heb je overal.Ik sta op een stal met veel regels maar daardoor is alles duidelijk.
Voer in overvloed.

Ik heb ook op verschillende stallen gestaan. Meestal werden na een jaar de faciliteiten aangepast. Dan kreeg de boer in de gaten dat in de winter de paarden het land stuk liepen en dan mochten ze 's winters niet meer naar buiten. Dat was voor mij altijd een reden om weer weg te gaan. De laatste stal waar ik gestaan heb werd opgeheven, ze hielden er mee op. Ik heb nu weer een hele goed en leuke stek, en ik hoop dat het zo blijft. Alhoewel hier de faciliteiten ook weer aangepast worden: we krijgen een binnenbak _/-\o_

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 19:11

kohtje schreef:
En dat in de zelfde gemeente als TS.

Ik woon in Haarlem en het was dan ook een tijdelijke oplossing omdat er toen nog geen stallen vrij waren bij de pensionstallen waar ik tevreden over was. Dus ga je buiten je eigen regio kijken en Hoofddorp was opzich prima te doen. De stal leek ook wel perfect en je denkt je goed geïnformeerd te hebben van te voren door vanalles te vragen en te bellen bij dingen waarover je twijfelt zodat er geen problemen kunnen ontstaan.
Ik houd mij daar aan de regels en ben altijd heel sociaal geweest. Mijn paarden zijn beide ontzettend makkelijk (altijd al geweest) Maar bij deze mensen waren ze zogenaamd 'onhandelbaar' en zeiden ze dat ik mijn paarden niet had opgevoed. Ik heb zelf nog nooit last gehad van hun gedrag en ook de nieuwe verzorgster van ze ging eigenlijk al meteen helemaal super samen. Maar nee.. bij hún gedroegen ze zich niet netjes dus waren mijn paarden meteen 'onopgevoed' ik vraag me echt af wat ze allemaal met mijn paarden gedaan hebben want hoe moeilijk kan het zijn om een paard van stal naar de wei te brengen en weer terug? Ook was Anjo nooit kopschuw, en Stalker al hélemaal niet. Toch viel het me op dat Stalker de laatste week steeds een stap naar achtere doet als ik zijn halster om wil doen. Hij vertrouwd me wel, maar vind het toch opeens een beetje eng :\

Gelukkig staan ze nu al weer een week op hun nieuwe stal en ze beginnen al heel goed op te knappen! Deze stal is precies het tegenovergestelde van waar ik stond. De eerste 2 dagen gingen ze nog snachts naar binnen om weer te wennen aan het land. Nog voor ik de staleigenaar belde om te vragen of hij mijn paarden alvast wat hooi wilde geven, had hij dit al gedaan. Gewoon puur om het feit dat hier geen enkel paard met honger zal staan. Inmiddels hebben ze volledige weidegang. Ik ben zo blij dat ze nu goed staan en bij noodweer naar binnen kunnen. Iedereen, écht iedereen daar op stal is super aardig en er is haast geen verloop. Sommige mensen staan er al meer dan 18 jaar dus ik hoop dat ik hiermee echt een permanent plekje heb gevonden. *goed eind voor mij wat dat betreft*

Maar even een update voor de geïntresseerden..

Ik wacht nog op een paar mailtjes van oud pension klanten en dan gaat er weldegelijk wat gebeuren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:05

Fijn dat je nu helemaal naar je zin staat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:09

Fijn dat je een goede plek hebt gevonden dat geeft weer rust.
Op iedere stal is wel iets, maar als het een goede plek is is het bespreekbaar.
Maar een goede plek is ook zeldzaam.

PayPay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:28

Ik heb inderdaad deze advertentie gezien op marktplaats..
Ben er ook al wezen kijken en het zag er allemaal prima en nauwkeurig uit.. Op de kleine min puntjes na: zoals het lekende dak en de stenen die af en toe onder je voeten vandaan zakken (lijkt me gevaarlijk voor de paarden als ze hier op lopen).. Op de foto de stal waar je halflinger in staat zou mijn pony dan komen te staan.. Er zou nog en meisje weg gaan van een halflinger.. heb helaas niet gevraagd waarom ze weg ging.. maar die stal zou ook vrij komen..

Maar voor de duidelijkheid?

Ik heb gesproken met XXXX En haar man XXXX heeft mij daar rondgeleid en alles verteld over de stal etc.. Zijn dit nog steeds de huidige eigenaren die deze plek al jaren huren?
Want een stuk terug in deze topic stond erin dat de eigenaar is overleden? Ik snap hem even niet meer?

Ik ben namelijk opzoek naar een plek voor mijn pony omdat ik nu op een stal sta die net zo over komt als dit..

In heb mijn pony neergezet bij een particuliere vrouw die nog 12 paarden heeft.. Deze vrouw heeft toen op mijn advertentie gereageerd dat ik maar een keer moest komen kijken bij haar.. Dit was dus in de zomerperiode.. Ze had mij toen beloofd dat als het weer erg zou verslechteren dat de paarden dan in de schuilcontainer zouden kunnen schuilen als ze dat wilde.. Maar zolang dat niet nodig was zouden haar waak honden daar overdag in vertuffen.. Tot op heden zitten de honden er nog steeds en kunnen de paarden niet schuilen en staan tot hun knieen in de blubber.. Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een plek maar dat valt niet zo makkelijk te vinden in deze periode.. maar tot de dag als vandaag ga ik altijd nog met een klote gevoel naar huis..
Ik was gaan kijken op deze stal in hoofddorp.. En het zag er inderdaad allemaal netjes uit en altijd nog 10x beter dan waar we nu staan! Ik sta echt op dit punt om echt te overwegen om mijn pony toch naar deze stal te verhuizen (ondanks de negatieve reacties).. al zal het maar voor tijdelijk zijn als overbrugging.. (omdat het er 10x beter uit ziet dan waar die nu staat!!!) De stallen die ik vind op internet zoals mp.. Zijn te ver weg (als ze niet te duur zijn)of te duur (als het om dichtbijzijnde stalling gaat)... Ik ben namelijk in bezit van 2 scooters en geen Auto.. en heb een limiet dat ik kan rijden met me scooter van 15 km.. en 20 km echt te ver word kwa tijd..!!

Ik hoor het wel..
Laatst bijgewerkt door delerium op 15-09-10 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: namen verwijderd

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:22

PayPay schreef:
Citaat:
Ik heb gesproken met XXXX En haar man XXXX heeft mij daar rondgeleid en alles verteld over de stal etc.. Zijn dit nog steeds de huidige eigenaren die deze plek al jaren huren?
Want een stuk terug in deze topic stond erin dat de eigenaar is overleden? Ik snap hem even niet meer?

Ja dit zijn nog steeds de huurders van die stal.

Citaat:
Ik ben namelijk opzoek naar een plek voor mijn pony omdat ik nu op een stal sta die net zo over komt als dit..

In heb mijn pony neergezet bij een particuliere vrouw die nog 12 paarden heeft.. Deze vrouw heeft toen op mijn advertentie gereageerd dat ik maar een keer moest komen kijken bij haar.. Dit was dus in de zomerperiode.. Ze had mij toen beloofd dat als het weer erg zou verslechteren dat de paarden dan in de schuilcontainer zouden kunnen schuilen als ze dat wilde.. Maar zolang dat niet nodig was zouden haar waak honden daar overdag in vertuffen.. Tot op heden zitten de honden er nog steeds en kunnen de paarden niet schuilen en staan tot hun knieen in de blubber.. Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een plek maar dat valt niet zo makkelijk te vinden in deze periode.. maar tot de dag als vandaag ga ik altijd nog met een klote gevoel naar huis..
Ik was gaan kijken op deze stal in hoofddorp.. En het zag er inderdaad allemaal netjes uit en altijd nog 10x beter dan waar we nu staan! Ik sta echt op dit punt om echt te overwegen om mijn pony toch naar deze stal te verhuizen (ondanks de negatieve reacties).. al zal het maar voor tijdelijk zijn als overbrugging.. (omdat het er 10x beter uit ziet dan waar die nu staat!!!) De stallen die ik vind op internet zoals mp.. Zijn te ver weg (als ze niet te duur zijn)of te duur (als het om dichtbijzijnde stalling gaat)... Ik ben namelijk in bezit van 2 scooters en geen Auto.. en heb een limiet dat ik kan rijden met me scooter van 15 km.. en 20 km echt te ver word kwa tijd..!!

Ik hoor het wel..[/

De stal waar je nu staat staan ze in ieder geval nog buiten. Bij XXX en XXX is het weiland van klei grond dus met dit weer is het veels te glad voor de paarden, en de padock is veels te klein, buiten dat komen ze echt niet buiten hoor dat beloven ze wel maar gebeurd echt niet.
Waarom zou je uberhaupt maar overwegen hier naar toe te gaan |o Dit doe je je paard toch niet aan ook niet voor heel even. Die mensen staan je zo voor te liegen. Je heb een veulen zeg je geloof me die overleeft die geintjes van hun niet. Dan nog speelt bij mij de vraag als je geen fatsoenlijke stalling kan betalen waarom dan wel een paard nemen? En wat maakt tien min langer op de brommer uit als je paard veel beter staat.

Ik zou maar bij Aerdenhout gaan praten als ik jou was ;)
Laatst bijgewerkt door delerium op 15-09-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:33

Onze weides zijn ook alleen maar kleigrond maar alles staat het gehele jaar buiten! No problemo.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:36

Chaos ja het kan ook maar bij hun niet!
Het land wordt elke jaar helemaal omgeploegd voor een mais veld waarna er een ander land weer opnieuw wordt ingezaaid en dus de pollen van het gras zover uit elkaar staan dat er meer open stukken grond zijn als gras.

Nog een toevoeging

Er is wel een verschil natuurlijk in de soorten klei grond. Hier aan de kust is de klei heel anders als bij jou in Duiven.
Laatst bijgewerkt door Alabaster op 09-09-10 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:45

Ahzo!

Maar is de stal nu aangeklaagd, of niet? :)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:49

Nou ik heb geen idee. Ik ben ook benieuwd :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:35

PayPay schreef:
aerdenhout1 schreef:
IK haak even in....weet niet waar je woont, maar ik heb momenteel ook nog een box vrij.
Voor foto's klik even de site aan onderaan het bericht.

En onze stal staat goed bekend! :j ;) ;)

Ik woon in Zwanenburg... Volgens mij valt aerdenhout wel ted oen met de scooter? Het gaat wel om een hengst veulen..

Oeps..dan zal het niet gaan vrees ik, of het moet een heel kleintje zijn?
Er staat momenteel een mini shet van 8 maanden waar we een vriendje voor zoeken.
Ik heb teveel merrie's staan en wil het risico niet lopen dat de hengst daar tussen komt.

PayPay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:35

Ik hoor het wel..[/
[/quote][/quote]

De stal waar je nu staat staan ze in ieder geval nog buiten. Bij XXXX en XXXX is het weiland van klei grond dus met dit weer is het veels te glad voor de paarden, en de padock is veels te klein, buiten dat komen ze echt niet buiten hoor dat beloven ze wel maar gebeurd echt niet.
Waarom zou je uberhaupt maar overwegen hier naar toe te gaan |o Dit doe je je paard toch niet aan ook niet voor heel even. Die mensen staan je zo voor te liegen. Je heb een veulen zeg je geloof me die overleeft die geintjes van hun niet. Dan nog speelt bij mij de vraag als je geen fatsoenlijke stalling kan betalen waarom dan wel een paard nemen? En wat maakt tien min langer op de brommer uit als je paard veel beter staat.

Ik zou maar bij Aerdenhout gaan praten als ik jou was ;)[/quote]

Ik bedgrijp het best allemaal.. En het gaat er niet om hoeveel ik voor mijn paard moet betalen.. Maar om 350 euro per maand uit te geven voor mijn veulentje vind ik te duur worden.. En de stallen die in mijn omgeving zitten.. die rond de 200 a 250 eur pm zijn vol.. En anders zitten ze voor mij te ver weg.. en nu staat ie tot zn knieeen in de blubber zonder schuil gelegenheid?.. Als ik dit had geweten van waar ik nu sta dan had ie hier ook niet gestaan en had ik ook en ander adresje gevonden..
Laatst bijgewerkt door delerium op 15-09-10 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:42

Er zijn genoeg leuke stallen te vinden, voor een leuke prijs, en zeker 100000x beter dan die stal in hoofddorp. Ik sta nu sinds een jaar op een stal in Vijfhuizen, kost 220euro en je hebt alles wat je nodig hebt.
Daarnaast een super leuke sfeer, een staleigenaar die echt zijn best doet voor zijn stal, de paarden, de mensen, enz.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:03

Nou @Paypay dat is vragen om problemen natuurlijk wanneer je na al die reactie's hier en op andere forums kunt lezen wat die stal inhoudt,maarja het is jou veulen en jou keus dus dan lezen we het hier terzijnertijd wel weer :o? Sommige mensen moeten eerst een paar keer hun hoofd flink stoten voor ze een keer iets aan willen nemen van een ander. }:0

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:23

Ik neem aan dat voordat je je paarden bracht je al naar de stalling was wezen kijken, en dat je had kunnen zien dat deze lekte. Daarbij hoe is de afspraak qua mesten, zou de staleigenaar dit doen of is dit iets wat je zelf moet doen. Daarbij kan ik mij voorstellen dat indien zij net geruind zijn en op stal zijn dat je paarden heel erg druk zijn en voor iemand die de paarden niet kent angstig is om de stallen te doen.
Gewoon bespreekbaar maken, en als eerste natuurlijk de hoeveelheid voeding en het herstellen van het dak.

PayPay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:43

Presies presies presies.. Maar ik ga me hoofd niet stoten.. Ik ga hem daar ook niet neerzetten.. ik kijk nog wel even verder voor een leuke stalling.. alles beter dan dat ik mijn pony mag wegbrengen..

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:23

Ahh @Paypay heel wijs van je,ik weet niet hoe oud je veulen nu is maar anders kun je eens kijken of er nog plek is bij iemand die zelf ook een hengstveulen of meerdere hengstveulens heeft en hem dan daar zijn eerste levensjaren in de opfok doen,is altijd beter voor een jong dier met eigen leeftijdsgenoten,en is ook niet zo duur als een manege of pensionstal omdat er geen faciliteiten bij zitten en je daar dan ook niet voor hoeft te betalen want die heb je toch nog niet nodig met een veulen!

Succes!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:34

zo'n verhaal als dit komt me zeer bekend voor.
Dan wel een ander bedrijf maar dan nog.
Mensen kunnen echt heel wat aanrichten hoor in een korte periode.

Sjembek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 02:06

Heeft niemand zich ooit eens afgevraagd waarom iemand hier zijn verhaal kwijt wilt? Omdat ze het voor zichzelf recht willen praten. Ik ken deze mensen en heb alles mee gekregen, Maar de TS hier moet wel eerlijk het verhaal vertellen. Maar blijkbaar kan dat niet dus help ik haar even een handje.

''Aartje" kwam met haar hengst Stalker en ruin Anjo bij deze stal, ze waren weggehaald uit de blubber, en ik heb Stalker bij binnenkomst gezien, die was zeer mager. Hij is bij deze stal eerst zeer goed bijgekomen, punt 1 die dus al ontbreekt. Inderdaad mogen op deze stal hengsten staan, mits ze zich gedragen, zoniet dan moet er worden gedacht aan 1 veiligheid van het paard, 2 veiligheid van de andere paarden, 3 veiligheid voor de personen die ze buiten zetten en 4 veiligheid voor omstanders. Stalker bleef niet in de omheining staan, wat natuurlijk logisch gedrag voor een hengst is, kan dat beestje dat niet kwalijk nemen. Maar dan moeten er ook aan de andere paarden gedacht worden. Ik hoor de stal eigenaar nog tegen ''Aartje'' zeggen, voor ons moet je hem niet laten castreren, maar voor je paard, wil je hem nog hengst houden, dan zou het waarschijnlijk beter voor JOU paard zijn om een ander stal te zoeken.

Inderdaad waren de paarden van ''Aartje'' erg braaf bij haar, maar bij andere konden zich zich niet goed gedragen. (heb stalker vaak genoeg zien stijgeren en gericht maaien, ja inderdaad omdat er ook merrie's vlak in de buurt stonden, dus nogmaals, paardje kon er niks aan doen, maar stalhouder, en eigenaresse ook niet)

Komen we bij de stallen aan, binnen 5 minuten was Stalker over een buitenboxdeur (ja zeer goede kwaliteit) heen gesprongen. Dus ''Aartje wou in de andere stallen, terwijl er nog gezegd werd, ik zou het niet doen, die stallen zijn minder stevig, maar ze moesten persee daar staan, oke dan zien we het wel hoorde ik nog zeggen. Weer word er niet bij verteld dat Anjo die andere stal kapot getrapt heeft maarja, dan komt je verhaal niet goed over meer he.

Iets wat mij persoonlijk irriteerd, misschien niet eerlijk, over die 4 paarden in een paddock van 10 bij 10. Ten eerste die paddock is groter, en ten 2e er stonden 2 mini shetjes in en een pony vn 120 en een paard, en ja omdat de pony en paard absoluut niet mochten rennen, maar ze toch naar buiten te konden doen, en samen, want appart gaat niet, want dan gaan ze stuk voor stuk door het draad. Dus wat is eerlijker? paarden 24/7 in stal, of met elkaar in een kleinere paddock en dan buiten kunnen zijn. Daarom stonden ze niet in de grootste ruimte, anders komen ze of op het land of in de bak wat dus vele malen groter is. En nog een klein puntje, wat er gebeurd is toen geen idee, maar ik heb vaak genoeg Stalker over het terrein zien gaan (Ja met ''Aartje'' zelf), wat is een reactie van de leideren van de groep, ja inderdaad, zn kudde beschermen. Maar nogmaals wat er precies gebeurde geen idee, en nog iets, die paarden slaan niet naar elkaar. Maar nogmaals je verhaal iets overtrekken werkt beter toch?

Over de hoeven van Anjo kan ik ook wel doorgaan, volgens mij kan iedereen deze wel goed beantwoorden:

Als je paard net bekapt is, en je gaat zelf nog ff lekker raspen knippen en doen in de hoeven, zodat hij niet meer op zn hoefwand staat, lijkt het me niet zo raar dat ie niet zo lekker loopt.

En nog iets, ''Aartje'' houd zichzelf niet aan de afspraken, niet willen betalen, geen sleutels in willen leveren ect.

Er zijn vast nog wel punten wat ik vergeet.

Kan zo nog uren door kunnen praten, maar als je een vraag hebt, kom maar, ik beantwoord ze graag EERLIJK.

En trouwens, ben ik nou zo achtelijk of lijkt het maar zo, je houd je paard toch zelf in de gaten, als hij meer nodig heeft dan moet je dat aangeven, en niet achteraf lopen piepen, ja ze zijn verwaarsloosd, misschien eerst zelf je paarden goed verzorgen, helpt ook een stuk.

Zo ''Aartje'' nu hebben we het betere verhaal.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 05:12

Sjembek speciaal voor dit verhaal een account aangemaakt he.

Het verhaal van TS komt zeer geloofwaardig over zij benoemt dingen die jaren geleden ook al gebeurde en dus voor mij en andere oud klanten heel bekend voorkomen. Ik betwijfel of jij een kennis bent of gewoon XXXX of XXXX Als er een klant komt met een hengst weet je toch waar je aan begint of niet? Dat er meerdere merrie's lopen wist je ook al toch? De padock afmeteing die jij benoemt van 10 bij 10 klopt inderdaad niet deze paddock is eerder 5/5 mischien ietsje groter, stap hem maar eens uit je zal die 10 meter echt niet halen. Ik mag hopen dat er nu serieus wat aangedaan gaat worden en dat deze mensen nu eindelijk eens stoppen hiermee. Toendertijd zijn wij met 17 klanten en de plaatselijke krant verhaal gaan halen na dat wij onze paarden op een veilige plek hadden gebracht. Meneer B durfde ons niet te woord te staan en ging anstig achter een loods deur de politie bellen :roll: . Hier op bokt hebben meerdere topic's gelopen waar XXXX zelf ook in had gepost helaas heeft bokt dat verwijderd waardoor er nog steeds gedupeerde zullen zijn.

Overgigens vindt ik dat de verhuurder van het hele spul zich ook een portie mag schamen zij weet ook al hoelang dit speelt en wat voor dierenleed zich daar afspeelt :r
Laatst bijgewerkt door delerium op 15-09-10 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 06:47

Het ergste is nog dat deze "staleigenaars" het nog goed proberen te praten ook... Jammer dat mensen te eigenwijs zijn om hun fouten in te zien, en gewoon doorgaan om op deze manier paarden te houden.

Ze hadden er zo'n leuke stal van kunnen maken, vind het heel erg dat zulke mensen een stal "runnen"...
(en dan ook nog eens een post plaatsen, en dan doen alsof je iemand anders bent.. hééél volwassen)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:01

Ik ben daar ook nog wezen kijken voor een stal :j daarna ben ik op bokt opzoek gegaan naar ervaringen met deze stal, en heb ze gelijk daarna gebeld om door te geven dat ik niet van plan ben mijn pony bij hun te stallen...

Wat een verschrikkelijke verhalen zeg :n