Mijn hotmail is ooit ook gekraakt op die manier.. Als je de mensen achter hotmail een mail stuurd met uitleg dat je adres gekraakt is etc. dan vragen ze om jou ip adres en nog wat dingetjes die alleen jij kan beantwoorden. Als dat alles klopt, geven ze jou je email account weer terug met nieuw wachtwoord etc. Succes!
ja het is allemaal bijzonder vervelend. zeker omdat er zoveel geregeld moet worden, en dat veel via mail gedaan werd. de vrouw had het wachtwoord al veranderd, maar helaas... ik ga proberen of ik nog wat kan betekenen via de links die jullie hebben gegeven.
kleine update: het paard schijnt nog niet verkocht te zijn. tevens heeft hij tegen derden gezegd het paard te hebben gegeven aan de vrouw. en gegeven blijft gegeven en dan heb je er in principe geen zeggenschap meer over, toch? ik heb het zwart op wit staan.
Laat diegene tegen wie dat gezegd is ook even een verklaring afleggen, papieren veilig stellen en peerd verkassen naar onbekend adres.
timilon
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-10 20:36
Vandaag is de vrouw naar de advocaat geweest. de vrouw heeft het recht aan haar kant, haar eisen zijn zeer reeël. alleen wat betreft de eventuele toevoeging was er nog wat onzekerheid. binnen 2 weken weet de vrouw waar ze aan toe is, of ze toevoeging krijgt en dat hopelijk zsm alles rond krijgen.
goed zeg... ik volg dit topic vanaf het begin. vind het -ook al klinkt het misschien vervelend- een zeer interessante materie.
hou je ons een beetje op de hoogte?
timilon
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-10 20:54
het klinkt niet vervelend hoor ikzelf ben ook heel "nieuwsgierig" hoe dit af gaat lopen. de man zou het paard wel mogen verkopen, de helft aan de vrouw betalen en natuurlijk het paspoort bij het paard moeten leveren. echter, het paard heeft maar een kleine handelswaarde, en voor de vrouw een vrij grote emotionele waarde. aangezien de vrouw verder geen allimentatie eist, ziet de advocaat het "verkoop-praatje" van de man ook meer als pesten. zodra er dus via de advocatuur daadwerkelijk actie ondernomen word, zal de man min of meer gedwongen worden het paard af te staan.
de man heeft ook via mail toegegeven aan een derde dat hij het paard aan de vrouw heeft gegeven, dat bericht is doorgestuurd aan de advocaat. daarom staat de vrouw zeker sterk.
ik houd jullie zeker op de hoogte, er zullen ongetwijfeld weleens meer mensen met dit soort problemen te maken hebben, en dan is het makkelijk en fijn als er al wat info te vinden is.
aanvulling: de man beweert op huwelijkse voorwaarden te zijn getrouwd met de vrouw, dus er is vriendelijk verzocht dit document in te scannen en door te mailen. verder wil hij aangifte gaan doen van diefstal uit zijn woning...wat er gestolen is volgens hem, dat vermeld hij niet. hij zou ook al diefstal hebben gedaan van gestolen papieren van het paard, klopt niet. hij zou het paard al verkocht hebben, klopt niet.
Wat klote zeg! Ik weet hier helaas niks van om te helpen. Alleen dat de man geen aangifte kan doen van diefstal. Je kan namelijk geen dingen van jezelf stelen.
timilon
Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-10 20:09
@ blingbling: daar heb je gelijk in
er word nu door de man gedreigd het paard te laten slachten... helaas voor hem kan hij zijn dreigement niet waar maken, daar het paspoort niet in zijn bezit is. maar eng en vervelend is het wel... wat nu?paard oppakken en vertrekken?
Je weet natuurlijk van tevoren dat je daarmee de zaak heel erg op de spits drijft, maar als je het leven van het paard ermee kunt redden...
Wie betaalt nu de stalling?
timilon
Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-10 21:28
de zaak op de spits drijven, tja...dat is ook een punt waar de vrouw erg veel rekening mee houd. zij wil alles volgens de regels doen, en niets strafbaars doen.
het paard staat nog op zijn plek, maar ja, als de man zijn dreigementen waar wil maken is het bijzonder vervelend.(om niet te zeggen: zeer kinderachtig en walgelijk dat een dier daar de dupe van moet worden) voor nu is het eigenlijk niet aan de orde dat het paard geslacht zou kunnen worden, ivm zogenaamd ontbreken van paspoort. anderzijds, zouden er dergelijke corrupte slagers zijn, dan heeft de vrouw en het paard toch wel een probleem.
de stalling is nog niet betaald, er is overleg geweest met stalhouders+verzorgers en word nu geregeld. morgen word er aangifte gedaan van dreigementen en alles staat op papier. daar wil de vrouw ook navragen hoe strafbaar ze is als ze het paard wel weg zou halen.
Ik geef toe, heb niet alles gelezen maar het klinkt als een ware vechtscheiding. De man die wsch niets met het paard heeft, wil hem persé verkopen terwijl hij dondersgoed weet dat zijn vrouw een binding met dit paard heeft. Klinkt alsof hij haar gewoon bewust wil kwetsen. Wie wint daarbij? De vrouw niet, de man niet en het paard niet.....
Maar goed. Misschien loop ik wat achter maar ik begrijp dat er toch gemeenschap van goederen is. Dat betekent dat het paard gezamenlijk eigendom is en dat één van de partners niet zonder toestemming het paard mag verkopen. Heel verstandig om de advocaat hier bij te halen!
beantsje
Geplaatst: 15-08-10 22:39
O nog een creatieve tip? Als de stalhouder welwillend is;
Ik lees dat de stalling niet betaald is. laat de stalhouder zich beroepen op het retentierecht. Daarmee kan hij een hangslot op de stal doen en de man (en vrouw, dat is even niet anders) de toegang tot het paard weigeren. De man mag het paard dan beslist niet weghalen.
Michel123
Geplaatst: 16-08-10 07:03
Is er al duidelijk wat die advocaat voor haar kan doen ?