Hoeveel verschillende mensen laat jij op je paard rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Hoeveel verschillende mensen laat jij op je paard rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:24

Ik ben haar aan het beleren dus op mijn pony komt voorlopig niemand anders dan ikzelf :o Later mag er best een keer iemand anders op rijden, maar alleen als ik zelf geen tijd heb of dat ik zeker weet dat iemand goed en ongeveer op dezelfde manier rijdt. Ga geen mensen erop laten die mijn paard "wel even zullen aanpakken" en dat soort onzin :)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:31

Shakyra is redelijk eenkennig en pikt het niet zomaar als er een ander op wil, bovendien laat om diezelfde reden mijn vrouw beslist niet "zomaar" iedereen even erop, eerder andersom.
Het bit en de teugelvoering luisteren veel te nauw om daar iedereen maar mee te laten prutsen, de mond is veel te gevoelig.

Grtz.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:53

Chaos schreef:
Maar waarin ik blijkbaar nogal verschil met een heleboel Bokkers is het volgende.

Mijn paarden die door mij getraind worden MOETEN ook voor andere mensen goed te rijden zijn. Dus iedereen (bij wijze van) moet er mee weg kunnen rijden. Als anderen totaal niet met mijn paarden aan de gang kunnen weet ik dat het paard verkeerd train. Mijn paarden moeten ten alle tijde toegankelijk zijn voor andere ruiters om mee te rijden.

Wat als ik ze ga verkopen en er heeft nooit een ander opgezeten. Dan staan mijn paarden raar te kijken, want die hebben dan helemaal niet meer andere hulpen gehad als de mijne.

Oh, dat doe ik ook met mijn paarden. Alleen mijn jonkie nog niet, die moet eerst fatsoenlijk lopen. Dan pas durf ik er anderen op te zetten :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:54

behalve ik zeld heb ik 6 andere mensen die er op mogen, dat zijn dan ook alle maal mensen waar ik les van krijg of les van heb gehad :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:10

Die van mij loopt sinds een week of 3 in het manegewerk en daar zitten dus nu héél veel verschillende mensen op, en dat blijkt ze super te doen en ook wel leuk te vinden :j Voor de beginners is ze lief, de gevorderde ruiters probeert ze uit, en dénk je te kunnen rijden (maar ben je er nog lang niet) dan helpt ze je ook wel ff uit de droom :o
Nee dit was bij wijze van proef, en als ik ook maar één moment het idee zou hebben dat ze slechter van werd of het niet leuk vond ofzo (ja tuurlijk heeft ze wel eens geen zin maar dat heb je met één ruiter ook) dan zou ik er niet mee door gaan, maar ik zie mijn paardje het vreselijk naar haar zin hebben dus voor haar super zo :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:26

_San87_ schreef:
Chaos schreef:
Maar waarin ik blijkbaar nogal verschil met een heleboel Bokkers is het volgende.

Mijn paarden die door mij getraind worden MOETEN ook voor andere mensen goed te rijden zijn. Dus iedereen (bij wijze van) moet er mee weg kunnen rijden. Als anderen totaal niet met mijn paarden aan de gang kunnen weet ik dat het paard verkeerd train. Mijn paarden moeten ten alle tijde toegankelijk zijn voor andere ruiters om mee te rijden.

Wat als ik ze ga verkopen en er heeft nooit een ander opgezeten. Dan staan mijn paarden raar te kijken, want die hebben dan helemaal niet meer andere hulpen gehad als de mijne.

Oh, dat doe ik ook met mijn paarden. Alleen mijn jonkie nog niet, die moet eerst fatsoenlijk lopen. Dan pas durf ik er anderen op te zetten :D

Ja okee, de paarden die net onder het zadel zijn die moeten eerst echt goed bevestigd zijn natuurlijk, maar de volwassen beestjes moeten het allemaal kunnen!

Borg

Re: Hoeveel verschillende mensen laat jij op je paard rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:09

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:12

Chaos schreef:
_San87_ schreef:

Ja okee, de paarden die net onder het zadel zijn die moeten eerst echt goed bevestigd zijn natuurlijk, maar de volwassen beestjes moeten het allemaal kunnen!

Exactly :D Als Rio helemaal bevestigd is, gaat de dochter van mijn instructrice er een keer op om te kijken hoe het gaat :D

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:14

Heel soms gaat mijn instructrice er op en heel soms iemand anders als ik bijv. op vakantie ben. Ze word er niet slechter van en ik rijd er bijna altijd zelf op. Ik heb liever niet te veel mensen op mijn paard. :o

En mijn paard die gaat iedereen altijd uitproberen. Iedereen denkt altijd van nou ik zal wel even laten zien hoe het moet. En dan denkt mijn paard van bekijk het maar. En dan gaat ze je uitproberen door te stijgeren. Zo zie je wie wel en niet kan rijden en wie een beetje. :Y)