dwingen pony af te staan??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:21

jeetje, heftig zeg. Heel moeilijk dit. Ik zou deze mails op een politiek-correcte manier afhandelen verder. Heel veel succes verder!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:23

knollentuin schreef:
wat een story zeg, heeft die shet gouden ijzers ofzo?

Zoiets begon ik me ook al af te vragen..

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:25

upperlady schreef:
jeetje, heftig zeg. Heel moeilijk dit. Ik zou deze mails op een politiek-correcte manier afhandelen verder. Heel veel succes verder!

duidelijk zijn in wat je wil en wat hij (niet) kan verwachten.
Verder geen voer meer geven om te kunnen reageren en het daarna erbij te laten.
Meestal is het bij dit soort mensen bij een reactie weer een tegen reactie.

duidelijk zijn en dan niet meer reageren.
En mail/brieven goed bewaren als eventueel bewijs.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 23:28

knollentuin schreef:
ja ik heb het idee dat deze man leuke pony,s ronselt voor het een of ander en graag zijn qouta haalt ofzo,het is niet normaal hoe hij zich hierin vastbijt als een pitbull en de middelen waarmee hij dreigt verzin je niet zomaar [hier is geoefend... :Y) ]

Ja, dat idee krijg ik er ook bij.
Ik heb hem geprobeert op te zoeken op internet maar kan er niet veel over vinden.

Mailen oid doe ik niet meer.
Ik heb hem slechts 1 zin gegeven en hij flipt gewoon.
Ik denk niet dat ik meer van zijn zijde wil weten of horen.
Ik bewaar alles wat hij naar mij toe mailt en schrijft, al is het maar voor de politie morgen.
Maar voel toch enigzinds de behoefte zjin spelfouten te corrigeren en retour te zenden.
Of ander hem te adviseren over wat zijn rechten zijn, maar laat ik dat maar niet doen :+

Lotje, nee ze heeft geen gouden hoeven maar is wel heeeel erg lief.
Zo lief lopen er niet zo veel van, ik denk ook dat hij gewoon nooit nee te horen heeft gekregen en dat niet kan verwerken

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:36

Jeetje zeg, echt apart hoe die man reageert. Misschien is hij wel gewoon in zijn eer aangetast of beledigd dat je zijn plekje niet goed genoeg vind. Alleen wel balen dat je niet weet wat voor fratsen hij nog meer uit gaat halen natuurlijk.

Succes ermee en hopelijk stopt hij snel met zijn dreigementen.

Isabonny

Re: dwingen pony af te staan??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:53

Poeh, wat een verhaal. Komt idd heel bedreigend over. Dat soort mensen zie je idd in staat hun bedreigingen uit te voeren. Die gaan zo op in hun verhaal dat ze het nog zelf geloven ook nog.
Ik zou ook de hele dag op wacht staan. Maar staat de pony dan nog bij jouw? Je had hem toch verkocht? Verhuist ze dan niet naar haar nieuwe baas?

Ik hoop in ieder geval dat de wijkagent je er verder mee kan helpen.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 00:13

Wat een verhaal zeg. Bij ons op stal ook trammelant omdat de oude eigenaar ineens het paard terug wil. Stuurt ook alsmaar mails en brieven. We vonden zelfs een lasterpraat op internet terug.
Ben wel nieuwsgierig in welke omgeving dit van jou afspeelt. Ik pb je hier wel even over. Want het klinkt echt als dezelfde persoon :=

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:53

Isabonny schreef:
Poeh, wat een verhaal. Komt idd heel bedreigend over. Dat soort mensen zie je idd in staat hun bedreigingen uit te voeren. Die gaan zo op in hun verhaal dat ze het nog zelf geloven ook nog.
Ik zou ook de hele dag op wacht staan. Maar staat de pony dan nog bij jouw? Je had hem toch verkocht? Verhuist ze dan niet naar haar nieuwe baas?

Ik hoop in ieder geval dat de wijkagent je er verder mee kan helpen.

Kan Lotje niet alvast naar de nieuwe eigenaren? Daar weet hij haar in ieder geval niet te vinden

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 08:51

vandaag weer een nieuwe dag.
Ik verwacht de aangetekende brief van die man en hoop dat oom agent instemt met een aangifte.
De brief ga ik aannemen, die kan ik dan mooi meenemen in de aangifte.
Waar Lotje staat is ten alle tijden iemand aanwezig en je kan door de honden nooit ongemerkt binnen komen.
Ik heb de bewoners ook ingelicht over de man.
Ik hoop vanavond even een update te kunnen geven.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:25

Jeej wat een verhaal.. Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt!
Veel succes in ieder geval!

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:33

ik hoop dat die man gauw ophoudt met zijn dreigementen, hier is niemand bij gebaat...
sterkte ermee

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:35

Je kunt het beste gewoon helemaal niet reageren. Dit is juist wat hij wil. Daarmee lokt hij uitspraken bij je uit die hij later tegen je kan gebruiken. Ook niet antwoorden op brieven. Als hij er een rechtszaak van maakt ( wat hij niet doet ) is het vroeg genoeg om te reageren via een andere advocaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:39

Wat een drama.. En dat om een shetlander. Echt te idioot voor worden. Hoop dat je geen last meer zult hebben van deze man!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:32

Je weet me te vinden als Lotje 'even' weg moet he!
Alleen zaterdag ben ik de hele middag weg dus kan ik je niet helpen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:55

Ik denk dat je in geval van nood, je pony zogoed als op half bokt even kwijt kunt, zodat hij niet zomaar plotseling verdwenen is.
Laat je niet gek maken, als die man echt doorkomt, heeft hij geen poot om op te staan. Zorg dat je elke letter die deze man naar je verstuurd opslaat, uitprint en in een mapje bij elkaar stopt. Neem op tijd contact op met je rechtsbijstand, en vraag hen advies als je weer eens een brief van deze man krijgt, soms is het namelijk wel noodzakelijk te reageren.
Stuur van elke brief/mail een copy naar je rechtsbijstand, zodat zij de zaak voor je in de gaten kunnen houden.
Ik hoop voor je dat deze man snel ophoud met zijn rare streken, en dat je weer wat rust krijgt.
hou ons op de hoogte he !

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:04

git, even ter info, ik ken Alison persoonlijk en heb Lotje al eerder verhuisd van stal :)

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:42

Wat een vreemd en raar verhaal! Die Lotje van jullie zal wel heeeeel speciaal zijn.
Er zijn inmiddels als 3 topics over geschreven!

Excuses voor mijn cynisme hoor, maar het verhaal komt mij niet heel erg geloofwaardig over.
Je had toch al kopers?? Die hebben ook al een topic over haar geschreven!

Kan me haast niet voorstellen dat iemand er zoveel moeite voor zou doen, maar goed zo denk ik erover

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:15

Je begrijpt vast dat ik hier nu niet echt alles kan uiten maar Lotje zal veilig gesteld zijn.
verdere info volgt later.
Oom agent heb ik nog niet gehoord, als ik vandaag niks hoor dan ga ik morgen zelf naar het bureau.

Cissy....dank je <3

Roka....Ik weet niets van een derde topic en ja....Lotje is inderdaad heeel speciaal!!!
Ik kon me ook niet voorstelen dat iemand hier zo veel moeite voor zou doen maar helaas is er een man die daar duidelijk
anders over denkt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:22

Jeetje wat een verhaal zeg. Allereerst veel succes. De man heeft inderdaad geen poot om op te staan, dus maak je niet te druk. Als hij de druk echt gaat opvoeren en je persoonlijk bedreigt, weet je wat je te doen staat! Ben benieuwd of die agent al eens gebeld heeft...

Succes ermee en dat Lotje een GOED tehuis mag krijgen! ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:32

Laat je niet intimideren joh. Natuurlijk bepaal je jezelf aan wie je pony verkoopt. Praat jezelf geen schuldgevoel aan. Je kan hem duidelijk maken in een aangetekende brief dat je niet gedient bent van zijn mailtjes en contact pogingen. dat je geen overeenkomst met hem zult aangaan en wanneer hij je nog lastig valt middels welk communicatiemiddel dan ook hij een aangifte op zijn deurmat mag verwachten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 19:06

Helaas geen oom agent aan mijn telefoon vandaag.
Morgen ben ik vrij en loop ik even het bureau binnen.
Ook geen mail en geen aangetekende brieven gehad vandaag, lekker even die rust.

k ga geen contact met de man zoeken, dan lok ik alleen maar meer reactie uit, daar zit ik niet op te wachten.
Als lotje weg is is ze weg daar kan ik dan niets meer aan doen ;)

Pietje_Bell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:32

Dinopino schreef:
en wanneer hij je nog lastig valt middels welk communicatiemiddel dan ook hij een aangifte op zijn deurmat mag verwachten.
Laat je niet intimideren joh. Natuurlijk bepaal je jezelf aan wie je pony verkoopt. Praat jezelf geen schuldgevoel aan. Je kan hem duidelijk maken in een aangetekende brief dat je niet gedient bent van zijn mailtjes en contact pogingen. dat je geen overeenkomst met hem zult aangaan en wanneer hij je nog lastig valt middels welk communicatiemiddel dan ook hij een aangifte op zijn deurmat mag verwachten.

Aangifte van wat???

-Bedreiging?.....omdat iemand met rechtsmiddelen dreigt? Kansloos!
-Oplichting?.....reactie van politie zal zijn dat het een civielrechtelijke kwestie is! Alleen wanneer die man
een gewoonte maakt van deze handelswijze zullen ze een onderzoek instellen. Dan moet hij reeds bekend
zijn bij ze.
-Stalken?.....zou kunnen, maar wordt ook lastig te bewijzen wanneer het een zakelijke kwestie is. Pas wanneer
zijn bedoelingen uit het zakelijke in de privé-sfeer komt maak je met stalken kans.
Bovendien een paar brieven, mailtjes of telefoontjes niet zijn niet genoeg voor stalken.
-Wederrechtelijk betreden van je terrein,(huisvredebreuk)....wanneer hij dat doet dan kan je hem aanpakken.

Wanneer hij gaat communiceren via een advocaat kan dat helemaal geen stalken zijn.

Begrijp me niet verkeerd: TS zal zich best bedreigd danwel lastig gevallen voelen, maar wettelijk gezien liggen zaken vaak anders.

Dus lastig, hoop voor je dat die figuur eieren voor zijn geld kiest en stopt met die onzin. Lijkt er een beetje op dat het een prestigekwestie is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 22:40

kan best zijn dat je gelijk hebt hoor, ik moet dat nog even allemaal uitzoeken.
Ik geloof wel dat als hij te horen krijgt dat hij alsnog zijn zin niet krijgt dat ik niet rustig slaap.
Het is nou niet bepaald een type waar je mee te maken wilt hebben.
Mensen kunnen gekke dingen doen, ik heb al veel gezien en gehoord in media en omgeving.
Ik wilde zelf maar niet in het nieuws terecht komen als je begrijpt wat ik bedoel.
Buiten dat, als hij mij niet met rust laat pak ik hem daar waar ik maar kan!!!!

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:40

Hopelijk heb je weer wat rust gevonden,
En dat die kerel nu ophoud met deze onzin.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:44

Na 4 pagina's doorgespit te hebben wil ik toch even reageren.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet netjes wat je hebt gedaan: je had beter direct kunnen zijn en zeggen óf dat je nog even na wilde denken en hem na max 24 uur uitsluitsel zou geven, óf je had direct moeten zeggen dat je het tehuis niet dermate prettig vond voor je pony.
Dan had je al deze poeha voorkomen. Echter heb je zijn vragen genegeerd ofwel heb je een ander onderwerp aangesneden.
Maar ik denk dat je dat ook zelf ondertussen hebt bedacht.

Er staat niets op papier dus is het jouw woord tegen het zijne.
Hopelijk laat hij je verder met rust en laat het iig een wijze les zijn voor de toekomst.