jes_sira schreef:Ik vind dat zo bizar dat een paardeneigenaar blij (lees dankbaar) moet zijn met een bijrijder?
Jij als eigenaar betaald € 300,00 per maand ong. aan alle kosten rondom een paard.
7 dagen per week rijden is erg veel als je fulltime werkt, gezin hebt enz.
Nu heb je iemand die op zich alles mag het jouw paard en dus zijn/haar hobby uitvoerd op jouw paard.
Waarom zou je als bijrijder gratis en voor niks je hobby mogen uitvoeren, terwijl de eigenaar dus jouw hobby betaald.
Toen ik jong was, was het andersom.
Als bijrijder was je dankbaar en deed je zoveel mogelijk in de verzorging, betaald je bijv. de hoefsmid en zorgde je dat de eigenaar happy met je was, zodat je op diegenes paard mocht blijven rijden.
Nou, ik bedank voor bijrijders met een air van ondankbaarheid.
Ikzelf heb mijn bijrijders nooit laten betalen, maar dat lag aan de situatie (persoonlijk).
Maar zelfs dan, niet terugbellen, stiekum dingen doen die niet mogen, mijn spullen kapot terughangen en niks zeggen, regelmatig afbellen en ga zo maar door.
Je denkt van, je doet iemand er plezier mee, maar ho maar.
Zal het aan de mentaliteit van de jeugd liggen dat dit zo erg verschilt als pakweg 15/20 jaar geleden?
Ervaring heeft me geleerd dat ik dan vele malen liever elke dag mijn schatje verzorg dan de narigheid van bijrijders.
Er zitten ook nog wel goede tussen, maar het lijkt steeds minder te worden.
Dus dan zou je ook niet meer betaald hoeven worden op je werk als je het werk wat je doet leuk vindt.
De kosten die je hebt daar kies je als eigenaar helemaal zelf voor! Dan moet je er dus NOOIT vanuit gaan dat iemand wel even wat van je kosten afhaalt.
Als een bijrijder betaald zegt het alsnog niks over de kwaliteit van de bijrijder, neem de bijrijder van Lowara die lessen op har paarden gaf, denk dat die birjijder echt wel een klein bedrag had betaald, lessen zouden waarschijnlijk toch meer opbrengen

Maar zoals ik het begrijp willen jullie dus bijvoorbeeld ook ALLE buitenlanders/immigranten het land uithebben ipv. alleen de slechten?
Immers straf je dan ook de goeden voor het feit dat er slechten tussen zitten.
MaarTS ik adviseer je om even de zoekfunctie te gebruiken, er zijn namelijk al 10000 van dit soort topics, hoop voor jou een bijrijder te vinden die niet netzo lui is om even de zoekfunctie te gebruiken.