Wat vinden jullie van dit contract? (stalling/weidegang)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:29

Ik vind de reacties ook een beetje overtrokken eigenlijk :o
Persoonlijk vertrouw ik mijn pensionhouder en hij (in dit geval een hij :D) heeft dermate veel verstand en kijk op paarden dat hij eerder ziet dan ik wanneer mijn paarden meer of minder ruwvoer nodig hebben.
Verder gaan die van mij om de 8 weken naar de smid en ik vind het gestelde van 3 maanden ook niet zo gek....zo voorkom je een hoop ellende met paardenvoeten.
Ennnnnn.....het is iemand goed recht om geen vreemde lesgeefmensen op je erf te willen. Dan ga je maar bij je lesgeefmens thuis trainen :o

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:29

Overeenkomst weidegang
De ondergetekende:
1. *************
hierna ook te noemen ‘stalhoudster’;

2. ***********, wonende te .......................... ,
hierna ook te noemen ‘eigenaar paard’;*
3. ***********, hierna te noemen ‘paard’.
* Gezinsleden en gasten van ******hebben zich te houden aan de regels zoals ze in dit contract opgesteld zijn en door beide partijen ondertekend zijn.
KOMEN OVEREEN ALS VOLGT:
ARTIKEL 1:
Tijdsduur:
De overeenkomst heeft betrekking op de periode 1 juni 2010 tot 1 juni 2011
ARTIKEL 2:
Kosten:
De prijs voor het stallen van de paarden in de wei bedraagt € 70,- per maand voor het gehele jaar tot 1 juni 2011. Eventuele extra kosten zoals: hoefsmid, dierenarts, medicijnen, ontwormen, inentingen etc. zitten niet hierbij inbegrepen en komen voor rekening van eigenaar paard. Het verschuldigde bedrag dient bij vooruitbetaling te worden voldaan en moet vóór de 1e van de maand bijgeschreven staan op rek. nr. *************.

ARTIKEL 3:
Omschrijving van de stalling:
De stalling betreft logies. Dit houdt in dat:
• De stalhoudster alleen de wei verschaft ter verblijf van het paard en er dus geen enkele mogelijkheid is om het paard overdekt te stallen.
• De stalhoudster bepaald op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt.
• Het paard heeft de hele dag onbeperkt ruwvoer en water tot haar beschikking, hiervoor is de stalhoudster verantwoordelijk.
• De stalhoudster zorgt voor een deugdelijke omheining en het onderhoud van de wei.
• De eigenaar van het paard draagt zorg voor het netjes opruimen van de eigen spullen op in de hiervoor bestemde en door de stalhoudster toegewezen ruimte.
• De eigenaar van het paard draagt zorg voor het goed afsluiten van het weiland en caravan bij vertrek.
• De eigenaar van het paard rijdt niet in de wei, maar alleen in het daarvoor bestemde rijgedeelte van de wei.
• De eigenaar paard schept regelmatig de mest uit de wei waar het eigen paard in geweid wordt.
• Eigenaar paard gebruikt alleen de eigen spullen voor het verzorgen en het berijden van het paard.
• Er wordt ALTIJD met cap gereden in de wei en de rijbaan met een cap die voldoet aan de veiligheidseisen zoals de KNHS ze stelt.
• Er mag alleen les gegeven worden door mensen die wettelijk bevoegd zijn om les te geven (gediplomeerd ORUN o.i.d.).
• Zadel hoofdstel e.d. mag in de caravan worden opgeruimd. De eigenaar van het paard krijgt een sleutel, echter; dit is op eigen risico en bij diefstal kan de stalhoudster niet aansprakelijk gesteld worden!

ARTIKEL 4:
Voorwaarden m.b.t. het paard:
Het paard dient ingeënt te zijn tegen influenza en tetanus.
Bijzondere veterinaire omstandigheden (ziekte, medicijn gebruik, allergieën, etc.) dienen door eigenaar paard bij het aangaan van deze overeenkomst aan stalhoudster te worden medegedeeld.
Het paard wordt door de stalhoudster ontwormd samen met de andere paarden (4-5 keer per jaar in overleg met de dierenarts). De kosten van het ontwormen wordt doorberekend aan de eigenaar van het paard.
ARTIKEL 5:
Dierenarts bij noodgevallen:
De stalhoudster heeft het recht, in geval van nood, * de dierenarts te laten komen zonder dat zij dit eerst met de huurder dient te overleggen. De kosten van de noodzakelijke veterinaire verzorging komt voor rekening van de eigenaar paard.
*Geval van nood: wanneer de stalhoudster het idee heeft dat wanneer het paard niet per direct medische zorg krijgt het mogelijk kan overlijden of blijvend ongeschikt kan raken om op te rijden.

ARTIKEL 6:
Aansprakelijkheid:
De eigenaar van het paard is aansprakelijk voor alle schade die ontstaat door toedoen van het paard of nalatigheid van hem zelf, zijn gezinsleden, personeelsleden of gasten. Goederen die eigenaar paard benodigd voor de verzorging en het rijden van het paard en zich bevinden in of nabij de wei/rijbaan en om welke redenen dan ook verloren gaan of beschadigd raken komen niet voor rekening van stalhoudster. Het verblijf van het paard, de aanwezigheid van eigenaar paard, gezinsleden en gasten in de wei, evenals opruimen van de gebruikte, eigen spullen is volledig op eigen risico van de eigenaar paard.
ARTIKEL 7:
Beëindigen van het contract:
Deze overeenkomst loopt af op 1 juni 2011. Daarna wordt er eventueel een nieuwe overeenkomst opgesteld.
Wanneer één van de partijen de overeenkomst vóór 1 juni 2011 wil beëindigen, dan geld voor beide partijen dat de opzeg termijn 1 maand is. Het opzeggen van deze overeenkomst moet vóór 1 juni moet schriftelijk gebeuren d.m.v. een met handtekening ondertekende brief met of zonder opgave van redenen.
De sleutel van de caravan moet ten aller tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract op welke manier dan ook. Bij het niet inleveren van de sleutel wordt een maand extra weidegeld berekend.
ARTIKEL 8
Nederlands recht:
Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

Aldus overeengekomen en in tweevoud getekend te ****** , op …………………… 2010,

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:34

Marion71 schreef:
Maandelijks ontwormen is wel heeeeel veel, zeker bij kuren die 12 weken werkzaam zijn. Heb je zo'n vervuilde weide? Ontwormen alleen obv mestonderzoek is ook zeer onverstandig, maar dit is schroomlijk overdreven. Veel praziquantel wormkuren bevatten ook ivermectine.
Hmmm :z Heb hier al een paar keer op gereageerd en doe het nu niet weer. ;) Het is sowieso anders geformuleerd nu. Ik mis een artikel over wie het paspoort in zijn bezit heeft (moet jij als houder zijn), zie topic in dit forum. Ook zou ik met de eigenaar een bedrag afspreken tot hoever je mag gaan igv calamiteiten als er medische zorg verleend moet worden. Boven dat bedrag en igv lijden ga je iom de da over tot euthaniseren. Hieronder het artikel uit mijn contract:

Ik wil het paspoort niet hebben, dan kunnen ze dus niet met het paard weg als ik er niet ben, lijkt me raar dat dat zo is eigenlijk dat een pensionhouder of zo de paspoorten moet hebben van de klanten, heb ik zelf nog nooit meegemaakt of van gehoord. :)

Ingeval het paard dringend medische zorg nodig heeft, zal verhuurder huurder hierover terstond informeren. Indien huurder of de door huurder aangegeven personen, vermeld in deze overeenkomst, niet bereikbaar zijn, dan zal verhuurder Paardenkliniek * te * voor rekening en risico van huurder in schakelen. Dit tot een maximum van € [bedrag] ,00. Indien een acuut medisch noodzakelijke behandeling genoemd bedrag overschrijdt, dan zal verhuurder in samenspraak met de veterinair het paard van huurder euthaniseren.

Ook staan er in je contract heel veel spelfouten.

Ik zie ze niet en mijn spellingscontrolle ook niet, dus graag even melden welke? :)

Met artikelen als verplichting instructie, hoefsmid e.d. heb ik ook heel veel moeite. Als je dit vanuit het belang van het paard doet, stel dan ook 2x per jaar gebitsverzorger verplicht en verbied hulpmiddelen als slofteugel e.d. Da's niet banketstaaf bedoelt, ik kan er begrip voor opbrengen als je eisen stelt aan omgang en verzorging vanuit je eigen principes, maar doe het dan ook volledig. Vraag je tegelijkertijd af of het bij jou past om ermee geconfronteerd te worden dat een ander op jouw terrein op z'n eigen wijze met z'n eigen paard omgaat.

Reactie dikgedrukt! Bedankt! :)

Kriel

Re: Wat vinden jullie van dit contract? (stalling/weidegang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:36

Haha, stiekem moet ik wel lachen om je reactie steeds :D
Het is inderdaad gebruikelijk dat de pensionhouder de paspoorten in zijn bezit heeft.
Echter, ik begrijp jouw argument ook :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:36

Heb het hierboven aangepast, willen jullie nog eens bekijken en de spellingsfouten aanwijzen? Ik zie ze niet en mijn spellingscontrolle ook niet....

Bedankt voor jullie hulp, ik wil graag een nette overeenkomst. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:39

Nu vind ik hem erg goed en zou ook een stukje wei bij jou huren.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:40

Ziet er al beter uit! En idd ik heb zelf gewoon het paspoort thuis. Stalhouder wil ze ook niet hebben (staan een 40 a 50 paarden...) alleen met inenten moet je die even inleveren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:42

ja nu ziet het er al stukken beter uit :j

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:45

Ik vind die passage in jouw contract ook wel heel mooi Marion, daar zou ik dus nooit mee akkoord gaan. Mochten de kosten boven een bepaald bedrag komen dan wordt er door de pensionhoudster en veterinair besloten tot euthanasie. Lekker is dat, mijn paard staat volledig in de verzekering, maar zou dat niet het geval zijn dan nog bepaal ik wel wanneer er tot euthanasie overgegaan wordt (oke tenzij mijn paard gruwelijke pijn heeft en ik niet bereikbaar ben) maar niet omdat er boven een bepaald bedrag uitgegaan wordt. Denk dat de eigenaar toch zelf wel bepaald hoeveel geld hij over heeft voor behandeling.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:46

Fijn, nog spelfouten? Ik zal m nog een keer plaatsen, heb nog wat veranderd. :D

Lisette, dat vind ik ook te moeilijk... Ik zou dan toch echt proberen de eigenaar koste wat kost te bereiken. Ik zet het er ook niet in. :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:48

Overeenkomst weidegang
De ondergetekende:
1.

2. , wonende te .......................... ,
3. ......................, hierna te noemen ‘paard’.
* Gezinsleden en gasten van hebben zich te houden aan de regels zoals ze in dit contract opgesteld zijn en door beide partijen ondertekend zijn.
KOMEN OVEREEN ALS VOLGT:
ARTIKEL 1:
Tijdsduur:
ARTIKEL 2:
Kosten:
De prijs voor het stallen van het paard in de wei bedraagt € 70,- per maand voor het gehele jaar tot 1 juni 2011. Eventuele extra kosten zoals: hoefsmid, dierenarts, medicijnen, ontwormen, inentingen etc. zitten niet hierbij inbegrepen en komen voor rekening van de eigenaar van het paard. Het verschuldigde bedrag dient bij vooruitbetaling te worden voldaan en moet vóór de 1e van de maand bijgeschreven staan op rek. nr. .

ARTIKEL 3:
• De stalhoudster alleen de wei verschaft ter verblijf van het paard en er dus geen enkele mogelijkheid is om het paard overdekt te stallen.
• De stalhoudster bepaalt op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt.
• Het paard heeft de hele dag onbeperkt ruwvoer en water tot haar beschikking, hiervoor is de stalhoudster verantwoordelijk.
• De stalhoudster zorgt voor een deugdelijke omheining en het onderhoud van de wei.
• De eigenaar van het paard draagt zorg voor het netjes opruimen van de eigen spullen op in de hiervoor bestemde en door de stalhoudster toegewezen ruimte.
• De eigenaar van het paard draagt zorg voor het goed afsluiten van het weiland en caravan bij vertrek.
• De eigenaar van het paard rijdt niet in de wei, maar alleen in het daarvoor bestemde rijgedeelte van de wei.
• De eigenaar paard schept regelmatig de mest uit de wei waar het eigen paard in geweid wordt.
• Eigenaar paard gebruikt alleen de eigen spullen voor het verzorgen en het berijden van het paard.
• Er wordt ALTIJD met cap gereden in de wei en de rijbaan met een cap die voldoet aan de veiligheidseisen zoals de KNHS ze stelt.
• Er mag alleen les gegeven worden door mensen die wettelijk bevoegd zijn om les te geven (gediplomeerd ORUN o.i.d.).
• Zadel hoofdstel e.d. mag in de caravan worden opgeruimd. De eigenaar van het paard krijgt een sleutel, echter; dit is op eigen risico en bij diefstal kan de stalhoudster niet aansprakelijk gesteld worden.

ARTIKEL 4:
Bijzondere veterinaire omstandigheden (ziekte, medicijn gebruik, allergieën, etc.) dienen door eigenaar paard bij het aangaan van deze overeenkomst aan stalhoudster te worden medegedeeld.
Het paard wordt door de stalhoudster ontwormd samen met de andere paarden (4-5 keer per jaar in overleg met de dierenarts). De kosten van het ontwormen wordt doorberekend aan de eigenaar van het paard.
ARTIKEL 5:
De stalhoudster heeft het recht, in geval van nood, * de dierenarts te laten komen zonder dat zij dit eerst met de huurder dient te overleggen. De kosten van de noodzakelijke veterinaire verzorging komt voor rekening van de eigenaar paard.
*Geval van nood: wanneer de stalhoudster het idee heeft dat wanneer het paard niet per direct medische zorg krijgt het mogelijk kan overlijden of blijvend ongeschikt kan raken om op te rijden.

ARTIKEL 6:
Aansprakelijkheid:
De eigenaar van het paard is aansprakelijk voor alle schade die ontstaat door toedoen van het paard of nalatigheid van hem zelf, zijn gezinsleden, personeelsleden of gasten aan het eigen materiaal en het materiaal van de stalhoudster. Het verblijf van het paard, de aanwezigheid van eigenaar paard, gezinsleden en gasten in de wei, evenals het gebruik van de caravan en het hierin opruimen van de eigen spullen is volledig op eigen risico van de eigenaar paard.
ARTIKEL 7:
Deze overeenkomst loopt af op 1 juni 2011. Daarna wordt er eventueel een nieuwe overeenkomst opgesteld.
Wanneer één van de partijen de overeenkomst vóór 1 juni 2011 wil beëindigen, dan geld voor beide partijen dat de opzeg termijn 1 maand is. Het opzeggen van deze overeenkomst moet vóór 1 juni moet schriftelijk gebeuren d.m.v. een met handtekening ondertekende brief met of zonder opgave van redenen.
De sleutel van de caravan moet ten aller tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract op welke manier dan ook. Bij het niet inleveren van de sleutel wordt een maand extra weidegeld berekend.
ARTIKEL 8
Nederlands recht:

Aldus overeengekomen en in tweevoud getekend te , op …………………… 2010,

Eigenaar paard Stalhoudster
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-10 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van de TS naam verwijderd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:50

Heeeeel graag even hulp bij de spelfouten mensen a.u.b.
Het is een paar keer genoemd door verschillende mensen, maar niemand met een voorbeeld..! :)

Heb de opzeg termijn naar een maand gedaan hoor, voor beide partijen. :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:52

Citaat:
De prijs voor het stallen van de paarden in de wei bedraagt € 70,- per maand

Paarden? Gaat toch om 1 paard?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:52

Citaat:
De stalhoudster bepaald op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt

Moet zijn: bepaalt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:53

dat laatste contract is imo een prima contract.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:55

Horseware: Bedankt! Is aangepast! :)

Loulou: fijn!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:55

Je geeft aan dat de eigenaar van het paard "eigenaar paard" genoemd wordt in de overeenkomst. Dit zou ik dan ook consequent aanhouden. Nu is het de ene keer "de eigenaar van het paard", dan weer "de eigenaar paard" en dan weer "eigenaar paard". Zelfde geldt voor "paard" en "stalhoudster"

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:56

Ok, komen ze. Je nieuwste versie gewijzigd, die veel beter is dan de versie die ik gelezen had (in tijd dat ik m'n post schreef, is er zoveel opnieuw gepost, kan het bijna niet bijhouden :o ) (vet = wijzigen, onderstreept = doorhalen).

Enne, Kriel, dat is idd een beetje m'n stokpaardje geworden.
@TS, vanaf 1 juli 2009 moet een houder igv controle direct het paspoort kunnen tonen. Neem de moeite het topic daarover ff door te lezen, voordat je onwetend zegt het paspoort niet te willen hebben. Als je het daarna ook niet wilt, prima.

Lante schreef:
Overeenkomst weidegang
De ondergetekende:
1. *************

2. ***********, wonende te .......................... ,

3. ***********, hierna te noemen ‘paard’, voorzien van transpondernummer *.

* Gezinsleden en gasten van ******hebben zich te houden aan de regels zoals ze in dit contract opgesteld zijn en door beide partijen ondertekend zijn overeengekomen.
KOMEN OVEREEN ALS VOLGT:

ARTIKEL 1:
Tijdsduur:
De overeenkomst heeft betrekking op de periode van 1 juni 2010 tot 1 juni 2011

ARTIKEL 2:
Kosten:
De prijs voor het stallen van de paarden in de wei bedraagt € 70,- per maand per paard voor het gehele jaar tot 1 juni 2011. Eventuele extra kosten zoals: hoefsmid, dierenarts, medicijnen, ontwormen, inentingen etc. zitten niet hierbij niet inbegrepen en komen voor rekening van eigenaar paard. Het verschuldigde bedrag dient bij vooruitbetaling te worden voldaan en moet vóór de 1e van de maand bijgeschreven staan zijn op rek. nr. *************.

ARTIKEL 3:
• De stalhoudster bepaaldt op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt.
• Het paard heeft de hele dag onbeperkt ruwvoer en water tot haar [/b]zijn[/b] beschikking, hiervoor is de stalhoudster verantwoordelijk.
• De eigenaar van het paard draagt zorg voor het goed afsluiten van het weiland en de caravan bij vertrek.
• Er wordt ALTIJD met cap gereden in de wei en de rijbaan met een cap die voldoet aan de veiligheidseisen zoals gesteld doorde KNHS ze stelt.
• Er mag alleen les gegeven worden hiervoor gediplomeerde personen door mensen die wettelijk bevoegd zijn om les te geven (gediplomeerd ORUN o.i.d.).
• Zadel, hoofdstel e.d. mag mogen in de caravan worden opgeruimd. De eigenaar van het paard krijgt een sleutel. Echter, dit is op eigen risico en bij diefstal kan de stalhoudster niet aansprakelijk gesteld worden!

ARTIKEL 4:
Het paard dient ingeënt te zijn tegen influenza en tetanus. WNV ook?
Bijzondere veterinaire omstandigheden (ziekte, medicijngebruik, allergieën, etc.) dienen door eigenaar paard bij het aangaan van deze overeenkomst aan stalhoudster te worden medegedeeld.

ARTIKEL 5:
Dierenarts bij noodgevallen: Deze zou ik geheel wijzigen

ARTIKEL 6:
Aansprakelijkheid:
De eigenaar van het paard is aansprakelijk voor alle schade die ontstaat door toedoen van het paard of nalatigheid van hem zelf, zijn gezinsleden, personeelsleden of gasten. Goederen die eigenaar paard benodigd voor de verzorging en het rijden van het paard en zich bevinden in of nabij de wei/rijbaan en om welke redenen dan ook verloren gaan of beschadigd raken komen niet voor rekening van stalhoudster. Het verblijf van het paard, de aanwezigheid van eigenaar paard, gezinsleden en gasten in de wei, evenals opruimen van de gebruikte, eigen spullen is volledig op eigen risico van de eigenaar paard.

ARTIKEL 7:
Wanneer één van de partijen de overeenkomst vóór 1 juni 2011 wil beëindigen, dan geldt voor beide partijen dat de opzegtermijn 1 maand is. Het opzeggen van deze overeenkomst moet vóór 1 juni 2011 moet schriftelijk gebeuren d.m.v. een met handtekening ondertekende brief met of zonder opgave van redenen.
De sleutel van de caravan moet ten allen tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract op welke manier dan ook. Bij het niet inleveren van de sleutel wordt een maand extra weidegeld berekend.

ARTIKEL 8
Nederlands recht:

Aldus overeengekomen en in tweevoud getekend te ****** , op …………………… 2010,

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:56

• De stalhoudster bepaald op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt.

Bepaalt is met een t

De kosten van het ontwormen wordt doorberekend aan de eigenaar van het paard.

worden doorberekend

Deze zin loopt niet

dan geld voor beide partijen dat de opzeg termijn 1 maand is

Geldt...

Het opzeggen van deze overeenkomst moet vóór 1 juni moet schriftelijk gebeuren d.m.v. een met handtekening ondertekende brief met of zonder opgave van redenen.

ehhhhh :? :+

De sleutel van de caravan moet ten aller tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract

te allen tijden

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:58

@Lisette, je bepaalt als eigenaar zelf het bedrag. Het gaat ook om de acute medische zorg, dus niet het vervolg. Ik heb mensen staan die daar 500 maar ook 3000 hebben staan. Dat is aan ieder zelf. Ik moet er niet aan denken om een paard te moeten laten inslapen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:58

Citaat:
Tijdsduur:

Ik zou er aan toevoegen: "en op eventuele verlengingen"

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:00

Citaat:
De sleutel van de caravan moet ten aller tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract

te allen tijden

Klopt beide niet. Moet zijn: "te allen tijde"

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:00

loulou schreef:
dat laatste contract is imo een prima contract.

Op art. 5 na. Zonder overleg kan niet zomaar, (in)direct in kennis stellen van een noodgeval wel. Eerst de DA bellen, dan de eigenaar zeg maar.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:01

Lante schreef:
Overeenkomst weidegang
De ondergetekende:
1.

2. , wonende te .......................... ,
3. Neiske de fjord, hierna te noemen ‘paard’.
* Gezinsleden en gasten van hebben zich te houden aan de regels zoals ze in dit contract opgesteld zijn en door beide partijen ondertekend zijn.
KOMEN OVEREEN ALS VOLGT:
ARTIKEL 1:
Tijdsduur:
ARTIKEL 2:
Kosten:
De prijs voor het stallen van de paarden in de wei bedraagt € 70,- per maand voor het gehele jaar tot 1 juni 2011. Eventuele extra kosten zoals: hoefsmid, dierenarts, medicijnen, ontwormen, inentingen etc. zitten niet hierbij inbegrepen en komen voor rekening van de eigenaar van het paard. Het verschuldigde bedrag dient bij vooruitbetaling te worden voldaan en moet vóór de 1e van de maand bijgeschreven staan op rek. nr. .

ARTIKEL 3:
De eigenaar paard schept regelmatig de mest uit de wei waar het eigen paard in geweid wordt.
• Zadel hoofdstel e.d. mag in de caravan worden opgeruimd. De eigenaar van het paard krijgt een sleutel, echter; dit is op eigen risico en bij diefstal kan de stalhoudster niet aansprakelijk gesteld worden.

ARTIKEL 4:
ARTIKEL 5:

ARTIKEL 6:
Aansprakelijkheid:
De eigenaar van het paard is aansprakelijk voor alle schade die ontstaat door toedoen van het paard of nalatigheid van hem zelf, zijn gezinsleden, personeelsleden of gasten aan het eigen materiaal en het materiaal van de stalhoudster. Het verblijf van het paard, de aanwezigheid van eigenaar paard, gezinsleden en gasten in de wei, evenals het gebruik van de caravan en het hierin opruimen van de eigen spullen is volledig op eigen risico van de eigenaar paard.
ARTIKEL 7:
ARTIKEL 8
Nederlands recht:

Aldus overeengekomen en in tweevoud getekend te , op …………………… 2010,

Eigenaar paard Stalhoudster

Bij de dikgedrukte stukken vraag ik me af of het anders omschreven moet worden.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:01

Gatver, mijn versie klopt ook nog niet helemaal. Onderstrepen/vet maken bij Bokt is zo omslachtig, doe mij maar wijzigingen bijhouden in Word.

Artikel 2 "zitten niet" = zijn hierbij niet