Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
No_No schreef:Lianne84 schreef:Nee Kelly dat klopt niet.
Er staat hier toch wat over in de Faq? -edit- http://www.bokt.nl/wiki/Rijbewijs_BE
Je auto weegt incl laadvermogen 1640 kg ??
En mag 1375 kg trekken.
1640 + 1375 is minder dan 3500 kg en de trailer is dan lichter dan de auto. Dan zou het mogen.
Let wel op het laadvermogen van je trailer. Ook al stop je hem niet tot max laadvermogen vol, het gehele laadvermogen telt wel.
Dat dacht ik ook. Totaal gewicht mag niet meer zijn dan 3500 kg.
Je auto mag het trekken. Let idd op het totale gewicht.
De 750 kg is als de aanhager zwaarder is dan de auto toch?
Er stond laatst een heel stuk over in een blad.. ik weet alleen niet welk blad
Paul11 schreef:somebitch schreef:Maar hoe zit het dan met dit zinnetje? Als de de trailer + max laadvermogen niet zwaarder is dan 3500 kg
Dus ik heb een trailer van 1000 kg en max laadvermorgen is 500 kg, dan zou het ook mogen?paul11 schreef:Ik krijg de indruk, dat je het snapt
dus toch weer niet![]()
![]()
Mrln90 schreef:Somebitch schreef:Wat is het nu? Is het nu die 600 + 400 of is het nu TRAILER en MAX laadvermogen moet minder dan 3500 zijn of is het Trailen, max laadvermogen + auto moet minder dan 3500 zijn.
Trailer + max laadvermogen + auto moet minder dan 3500 zijn
Somebitch schreef:Wat is het nu? Is het nu die 600 + 400 of is het nu TRAILER en MAX laadvermogen moet minder dan 3500 zijn of is het Trailen, max laadvermogen + auto moet minder dan 3500 zijn.
Somebitch schreef:Hehe het is duidelijk. Dat MTM is me nu ook doorgedrongen.
Somebitch schreef:Hehe het is duidelijk. Dat MTM is me nu ook doorgedrongen.
esmir schreef:sorry zap, jij zegt wat van mensen die het denken te weten, maar jou verhaal kopt ook niet helemaal![]()
de toegestane maximum massa van de aanhanger+ het ledig gewicht van de auto mag max 3500 kg zijn..
óf de aanhangwagen is lichter dan het ledig gewicht van het trekkend voertuig
artikel 15 lid 1 onder c RR zegt:
motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3.500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van ledig gewicht trekkend motorrijtuig en t.m.m aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3.500 kg (Rijbewijs B);
zap schreef:[en de toegestane maximum massa van het samenstel van ledig gewicht trekkend motorrijtuig en t.m.m aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg
Dus dan klopt de faq nog wel
Lianne84 schreef:zap schreef:[en de toegestane maximum massa van het samenstel van ledig gewicht trekkend motorrijtuig en t.m.m aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg
Dus dan klopt de faq nog wel
Nee want ze hebben het toch over ledig gewicht trekkend motorrijtuig of lees ik nou zo krom?
In de FAQ spreken ze over tmm trekkend voertuig..
zap schreef:Er staat: De toegestane maximum massa van het samenstel van ledig gewicht trekkend motorrijtuig. Oftewel het TMM van je auto.