ze pikken mijn pony !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 22:55

xXLianneXx schreef:
het is wel een shetlander hoor :+ ja ze kunne rake klappen uitdelen maar het is geen wilde hengst van 180 hoog.
Ik denk dat je zelf een beetje overdrijft :o en als die stijgerde dan weten ze toch ook meteen dat ze dat niet moeten doen.

Jeet niet heo gemeen hard hij kan bijten! en voor een kind van 8 jaar is een shetlander van 1.03 meter toch een behoorlijk paard, daar zou je aan moeten denken. Hij is nog niet eens 4, dus echt betrouwbaar zou ik hem niet willen noemen :+

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 22:57

stef schreef:
das een vos, maar goed.

TS: Feit blijft wel dat "P" dus alles betaald, dus ik vraag me echt af in hoeverre het jou pony is, in háár beleving.
Wat ga je nu ondernemen? Want er worden verschillende tips gegeven waar je niet of nauwelijks op in gaat

Dat is niet waar, moet je nog maar eens goed lezen want sommige tips heb ik wel degelijk op gereageert.
Mischien niet joun tips, maar dan waren die niet relevant voor mij ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 22:59

capopjekop schreef:
Ik denk dat je toch even moet slikken als de meisjes erzijn. Juridisch gezien sta je niet sterk, aangezien de tante alle kosten betaald. Ik vind het dan ook niet meer dan reeël dat die mensen zo nu en dan met de pony klungelen. Wil je dat niet dan zul je alles zelf moeten gaan betalen en wellicht van stal veranderen. Dit wil je ook niet las ik. Dan zit er denk ik weinig anders op dan het accepteren. Misschien kun je het bespreken met de tante dat je er wel bij bent en dat ze het even aangeven als ze komen, omdat je bang bent dat het anders misschien niet goed afloopt. Dan kun je de meisjes begeleiden en zorgen dat er niks mis gaat.

Als hij bijt en stijgert is hij dan wel goed opgevoed? Ik heb hier wekelijks een meisje van 8 lopen die met mijn shetlander poetst, wandelt en een beetje rijdt. Veel ervaring heeft ze niet, maar stijgeren en bijten gebeurd echt niet.

Ja klopt, zeiden een paar andere mensen ook al, dat zijn goede tips ;)

Tjaa.. paarden verschillen he ;) Hij heeft het donders goed door als iemand een beetje aarzelend met hem omgaat dat hij kans maakt om de baas te zijn, het is nou eenmaal een dominant paard. Ik heb hier ook 2 meiden van 12 die hem prima naar de wei kunnen brengen en die hem gister ook gewoon zonder problemen hebben gepoets, maar die kennen hem ook al langer, en het is geen makke manege pony, geen een paard is gelijk he ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:01

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 23:07

xXLianneXx schreef:
loveidefix schreef:

Jeet niet heo gemeen hard hij kan bijten! en voor een kind van 8 jaar is een shetlander van 1.03 meter toch een behoorlijk paard, daar zou je aan moeten denken. Hij is nog niet eens 4, dus echt betrouwbaar zou ik hem niet willen noemen :+

tuurlijk hij blijft een paard, maar als hij zo gevaarlijk is als jij zegt blijven ze toch wel uit de buurt.
als hij onbetrouwbaar is zou P. het ook niet toestaan. mijn broertje is ook 8 maar een shetlander is voor hem echt geen groot paard meer. maar goed daar gaat het ook niet over, je hebt het over jou paard en alles negatief maar ondertussen betalen ze wel alles en daar mag je dankbaar om zijn. zie het zo, je hebt nog nooit wat voor hem betaalt stel dat er wat gebeurt kan je toch makkelijk zeggen dat het jou verandwoording toch niet was. Alles wordt immers betaalt door P.

Punt is dat P. zelf bijna altijd werkt, en het ook vrij druk heeft en er niet echt op let of een pony braaf is of niet. Ze weet niet hoe hij zich gedraagt, ze weet alleen dat ik met hem op menles zit. Zij gaat er gewoon van uit dat hij braaf is omdat het een shetlander is gok ik. De meisjes zijn ook al verschillende keren in handen en vingers gebeten omdat ze die door de stal heen staken, maar daar kan ik verder ook niet meer aan doen dan elke keer weer waarschuwen dat hij dat als wortels ziet :+

Ik ben helemaal niet negatief, dan heb je dat verkeerd begrepen :+ Het gaat er ook alleen om dat dat meisje op idefix ging zitten zonder toestemming. Ik betwijvel zelf of P dat gezecht heeft, omdat ze weet dat idefix niet is ingereden ;) ze heeft het dus gewoon zelf bedacht. En nu moet je ook niet alles zo gaan neerzetten van '' ach dat penny meisje met haar bloedende penny hartje wil niet dat er kindjes ook maar naar haar penny pony kijken en alles word voor het lieve kind betaald door tante p'' want dat slaat ergens op hahah. Als je goed had gelezen hat je beter geweten ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:14

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 16:34

Ik zie wel even ;)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:33

als ze op JOU pony zitten & JIJ dat niet wilt hebben dan is ook de enige die er wat aan kan doen JIJ. ;)
het is gewoon jou pony, maakt niet uit hoe zwaar, hoe groot, of het familie is van iemand, de oude eigenaar of wat dan ook, als jij het niet wilt hebben moet je dit gewoon duidelijk maken of tenminste zeggen!
als die kinderen niet luisteren zal ik gewoon naar hun ouders gaan & zeggen dat je het heel vervelend vind & dat het ook verschrikkelijk gevaarlijk kan zijn, zomaar in stal erop gaan zitten.

succes. ;)

Ayla

Re: ze pikken mijn pony !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:35

hmm lees net dat die dus niet helemaal van jou is, wel op papier, maar de oude eigenaar betaald de stal ofz?
alsnog, dan zou ik het gewoon tegen de oude eigenaar zeggen, dat je het niet fijn vind & ook dat het gevaarlijk is. ;)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:41

loveidefix schreef:
Jacimatho schreef:
Tsja, je laat het je wel makkelijk aanleunen allemaal. Je stelt dat de pony 100% van jou is maar je betaalt helemaal niets aan het onderhoud.
Stalling, voer, wormspuiten, smid....alles wordt betaald door degene waarvan je de pony " gekregen " hebt.
Een beetje respect is dan wel op zijn plaats vind ik. Voor niets gaat de zon op.
Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind dat deze meiskes achter jouw rug om met je pony gaan huppelen. Stel dan voor om het samen te doen.
Of ga alle onkosten aan je pony zelf betalen en werf zo het recht om mensen aan je pony te weigeren.

Dat is precies het probleem! ;) dat is waar ik mee zit!
Daarom mogen die meisjes ook best even mee helpen poetsen enzo als dat
uitkomt (dus niet als ik net klaar ben, pony deken al opheeft en net de wei in zou gaan).
Maar dat ze het doen zonder dat ik erbij ben vind ik dus heel erg &^$#%$ :o
En wij (ik en vriendin die haar shet daar heeft, zelfde probleem) worden dan als oppas gezien, dan worden de kinderen gewoon gedumpt bij ons. Voor uurtje is dat geen probleem, maar als je klaar bent wil je ook wel graag naar huis, alleen dat kan dat niet want dan kunnen die kinderen nergens heen. Dit is weer een ander probleem waar ik al oplossing voor hem ;)
Ik vind het nu dus gewoon erg lastig om te kijken wat ik nu wel goed vind en wat ook nog beetje respectvol is, ook omdat niemand daar betaald voor stro en hooi, omdat dat niet hoeft omdat ze zeg maar klusjes doen, 1x per jaar stal pico bello maken, wij helpen dan ook mee enzo. Het is gewoon heel lastig |(

Ik kan me voorstellen dat je er vreselijk van baalt maar volgens de wet is diegene die alles betaald volgens mij eigenaar. Je naamin het paspoort zegt helemaal niks.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:39

Joh, die hele discussie of ze nu wel of niet eigenaresse is omdat een ander het voer en de stal betaald...zolang daar goede afspraken over zijn is er niets aan de hand. Zou wat anders zijn als TS zelf zou betalen maar dit niet doet ;)

Dr zijn een aantal tips gegeven waar TS verder mee kan; houd je ons op de hoogte hoe het gaat?

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:29

Heel bekend verhaal, mij is dit ook pas over komen.

Bij ons is het weiland niet bij huis dus ik moet altijd een paar meter lopen om naar het weiland te gaan. Dus ik ging vorige week naar het weiland en toen zat er ook iemand op onze shetlander. Dus ik kwam er aan en toen stapte ze er wel af. Dus ik zei al tegen haar dat ze neit op die shetlander mag zitten omdat ze veel te groot is. En toen ben ik gewoon weg gelopen. Ik heb haar later niet meer gezien maar die mensen die vlak bij het weiland woonde zeide ook al tegen mij dat ze er vaker op gezeten heeft en ook met vriendinnen. Zulke meisje vinden het dan hun geheime pony ofzo denk ik. Maar het is niet normaal om er dan zomaar op te gaan zitten. Naardat ik dat meisje aan gesproken had heb ik haar niet meer gezien. Maargoed bij jou helpt dat niet anders zou ik gewoon die ouders bellen van die kinder dat heeft wel invloed denk ik ;)
Sucses in iedergeval!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:10

SMP -> TAO

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:34

toch even het hele topic verder doorgelezen & toen kwam het me opeens wel heel bekend voor, weet nu ook weer waarom. :+
ik verzorg ook 3 shetlanders 1 van die maat, 1 van 1m & 1 van 85cm.
het zijn maar mijn verzorgpony's, ik mag ze beschouwen als eigen maar betaal NIETS & staat ook niet op papier.
de kleindochter van de eigenaar vond paardrijden ook heel leuk & mocht zo nu & dan wanneer ze kwam weleens 'klooien' met de kleinste, zolang ik erbij was vond ik het goed.
spullen kon ze niet bij want die stonden ergens anders maar dat zijn ook mijn spullen, zelf gekocht, niet van de eigenaar etc, dus ook gewoon duidelijk gemaakt dat ze daar niet aan mag komen.
soms was ze der in een keer elke dag & andere keren zat er een enorme tijd tussen maar meestal had ik niet zoveel last van der.
mijn pony's staan trouwens wel 24/7 op de weide dus niet op stal ofz. ;)

hele tijd geleden kwam ik aan in de weide & zag ik al mijn spullen op de grond liggen + die kleindochter & een vriendin van haar erbij.
vriendin was een forse meid van minstens 50/60kg (!!) zwaar & dit gok ik niet zomaar. ;)
vriendin reed net een paar weken/maandjes op een manege, kleindochter had geen rij ervaring etc.
ik kom daar die weide in & al mijn spullen liggen daar + een half verkeerd opgezadelde pony. ;)
waren dus van plan om te gaan 'rijden' godsijdank zijn ze niet zover gekomen.
kleindochter mocht een rondje & vriendin was er op gaan zitten toen ik even ergens anders mee bezig was, pony zakte zowat door zijn benen. :(
daar zat ik ook heel erg mee, ik was ontzettend bang het gewoon tegen de eigenaar te zeggen omdat ik er heel erg mee zat maar het hardstikke verkeerd zou kunnen gaan.
eigenaar kwam toevallig langs, zag dat ik er mee zat & er was nog zoveel meer gebeurt (klein beetje verteld om een lang verhaal kort te maken ;) ) dat ik in huilen ben uitgebarst & alles heb verteld.
bleek echt totaal niet de bedoeling te zijn & mocht ook echt niet van de eigenaar, hij zei dat ik dat mocht bepalen hihi. :+
toen heeft hij dus tegen dat kleinkind gezegt dat ze dat niet meer mocht doen & toen heb ik haar nooit meer daar gezien.
aan de ene kant denk je spoort die eigenaar wel?
maar nee, hij wees MIJ aan om zijn pony's te verzorgen & als die zijn kleinkind al had had die mij ook niet nodig. ;)
spullen zijn van mij dus mag ze simpelgenoeg niet gebruiken ondanks dat het zijn pony's zijn.
toen ik daar over had gepraat met de eigenaar voelde ik me zo ontzettend opgelucht maar ook fijn bij hem, het is zo'n ontzettend lieve man & ik mag ook alles, het voelt als mijn eigen opa. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:36

zo zie je maar weer dat maakt niet uit wanneer die kinderen komen, als jij er niet was wie zorgde er dan voor die pony?
dan weet je niet eens of die er dan nog wel zou staan. ;)
dan hadden ze dus ook geen pony om mee te 'klooien'

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:44

Je noemt het jouw pony, maar die mevrouw betaalt alles voor je.
Misschien tijd om eens je eigen verantwoordelijkheden te nemen?

Ik vind dat je in je handjes mag knijpen. Je hebt een gratis pony, die ook nog eens op jouw naam staat en alle vaste lasten worden voor je betaald.
Als je nou eens aanbiedt om die meisjes te helpen en begeleiden als ze er eens zijn? (die 4 keer per jaar gaat je pony vast wel overleven.)
Ik vind dat die vrouw groot gelijk heeft. Ze had het wel kunnen vragen, maar aan de andere kant: ze betaalt alle vaste lasten voor de pony maar ze zou er geen gebruik van mogen maken.
Beetje krom, als je het mij vraagt. ;)

En dan even offtopic: ben je misschien dyslectisch ofzo? :o
Ik merk enorm veel fouten in je posts en ik vond het moeilijk om alles te ontcijferen.
Zou je er misschien op willen letten? (of, indien je dyslectisch bent, het misschien ergens duidelijk willen neerzetten?)

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:39

bordje ophangen dat die bijt, of een hele erge besmettelijke ziekte heeft voor mensen;)

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:46

Hoihoi,
ALs die stalhoudster zomaar dingen voor jouw betaald kun je bijna niet weigeren om die kinderen te laten rijden/poetsen.

Wat je moet doen is het volgende:
*Betaal voortaan alles zelf, die liefdadigheid verplicht jouw zo ongeveer om wat terug te doen.
*Als de pony van jouw is, is het niet meer dan normaal dat niemand anders dan jij en de staleigenaar met jouw dier omgaat ( voeren, in de wei zetten, evt mesten) Dit is natuurlijk afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn. Wat is inbegrepen in de huurprijs van de box?
* Als je niet tot goede afspraken kunt komen met de staleigenaar kun je beter een andere stal zoeken. Dat is misschien jammer omdat het wellicht dichtbij is of juist goedkoop ( lijkt me sterk als er gooiste miepjes komen) maar het scheelt je een hoop ergernis. Een pony is er uiteindelijk toch om eindeloos van te genieten...
De staleigenaar stelt de regels op stal en als zij het allemaal maar goedvindt dat dit gebeurd veranderd er niets. Jij bent namelijk geen 24/7 per week bij jouw pony dus heb je ook geen idee wat er met die schat gebeurt als jij er niet bent.....

Wat betreft de evt schade aan de rug van het dier zal het zo'n vaart niet lopen als hij vier jaar oud is...... die schetjes zijn gelukkig loeisterk en hebben een sterke rug.

Succes, en houd je poot stijf meid!! Ik hoop dat je snel weer met veel plezier en zonder zorgen naar stal gaat!!!!!