Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammyoo schreef:Ik heb niet alle posts doorgelezen dus wellicht heeft iemand anders het al geopperd. Mogelijk krijg je zo' n mooie kruizing uit de merrie, dat die meer oplevert dan een tinker waarvan er al zoveel zijn. De waarde van een paard wordt vooral bepaald door wat de gek ervoor geeft. Overigens lijkt het me juridisch wel te rammelen.
opisop_shop schreef:Ik neem aan dat je de merrie niet terug wilt geven, dus de koop ongedaan maken.
Dan kun je dus een paar dingen proberen te regelen met de verkoper:
* ze nemen het veulen na de geboorte terug, voor de prijs + onkosten die je ervoor betaald hebt.
* ze geven je een x-bedrag terug van de aankoopprijs van het veulen, dus ter waarde van een kruising. Mocht het dan een echte tinker zijn, heb jij mazzel.
* je laat de situatie zoals deze nu is en kijkt gewoon wat eruit komt en wat je er straks voor terugkrijgt.
Misschien mis ik nog een optie?
opisop_shop schreef:Ik neem aan dat je de merrie niet terug wilt geven, dus de koop ongedaan maken.
Dan kun je dus een paar dingen proberen te regelen met de verkoper:
* ze nemen het veulen na de geboorte terug, voor de prijs + onkosten die je ervoor betaald hebt.
* ze geven je een x-bedrag terug van de aankoopprijs van het veulen, dus ter waarde van een kruising. Mocht het dan een echte tinker zijn, heb jij mazzel.
* je laat de situatie zoals deze nu is en kijkt gewoon wat eruit komt en wat je er straks voor terugkrijgt.
Misschien mis ik nog een optie?
superwoman schreef:Volgens de verkooppapieren heeft ze 1 prijs betaald voor een drachtig paard, toch?
Er staat toch niet ....zoveel voor het paard en ...zoveel voor het "toekomstige" veulen?
Billy schreef:Dat weet je nog helemaal niet, ik zou eerst het veulen eens afwachten...
cupcake1986 schreef:op mijn verkoopdocumentje staat er wel degelijk: x€ voor de merrie en x€ voor het veulen, alleen ben ik zo dom geweest om er niet op te zetten wie de vader van het veulen is - mijn eerste koop, heb ondertussen al wat bijgeleerd. Volgende keer laat ik de verkoper een halve boek ondertekenen waarin tot in het detail omschreven staat hoe en wat.
Brainless schreef:DNA onderzoek is niet zo heel duur, ik heb ongeveer 35E betaald.