paard ingeslapen... en daarna?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:37

Ik heb enkele jaren geleden een paard moeten laten inslapen nadat het in de sloot geraakt was.
De DA heeft hem op het land in laten slapen (terplekke). De Rendac heeft hem daar opgehaald. Keurig netjes met een auto en trailer. Er werd een plaat achter het paard gelegd en het paard werd op zijn andere zij gelegd waardoor hij op die plaat kwam te liggen. De plaat is zo de trailer ingeschoven. Heel netjes en respectvol voor het paard.

smeetjoew

Re: paard ingeslapen... en daarna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:54

Men, als je al deze nare verhalen allemaal hoort over vallende paarden bij het inslapen, moeilijkheden met het wegslepen uit de stal (sowieso het slepen), afbrekende ledematen, stijve paarden, dagen langs de weg liggen, mensen die zich ermee bemoeien....
Dan zou ik toch bijna eerder voor slachten kiezen. (wil nu niet de discussie inslapen vs. slachten opwekken), maar dat lijkt me nog bijna "fijner" voor zowel paard als eigenaar. Wist niet dat er zoveel "ellende" bij inslapen kwam kijken.