Het loopt de spuigaten uit die dierenartskosten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:48

Als je een DA van een verre kliniek laat komen, dan kom je met grote voorrijkosten te zitten. Hebben jullie niet in de buurt een veearts?

Ik laat voor simpele zaken de eenvoudige Veearts komen, wordt het interessant gaat hij naar een kliniek en dat is dan wat verder weg. Ik kan hun ook laten komen, maar dat is kostbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:49

aerdenhout1 schreef:
Het is een pensionpaard dus ik heb "gelukkig"niet de rekening gekregen!Maar je schrikt je toch dood als je paard iets krijgt in het weekend of na 5 uur??
De eigenares gaat zeker even bellen, helemaal omdat ( ook zo raar) het een dierenarts was die aan een stal hier in de buurt is verbonden en ze dus de rekening kreeg van een niet bekende dierenarts ( met ander adres natuurlijk) als de kliniek waar we normaal de artsen vandaan krijgen)

Misschien wel verkeerde rekening?

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:56

jeetje wat duur zou er is achter aan bellen waarom de voorijkosten nu al 77 moeten zijn dat is toch belachelijk veel rijden ze in een peperdure race auto ofzo.
vind het te veel dat betalen wij niet.
wij hebben laatst 2 paarden laten verdoven voor het beslaan en dit is de rekening:
consult paard 16,75
2 injectie paard 10.80
8 ml sedivet 44,52

in totaal inclusief btw 79,97.
en dan zijn ze aan stal geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:57

russel schreef:
Als je een DA van een verre kliniek laat komen, dan kom je met grote voorrijkosten te zitten. Hebben jullie niet in de buurt een veearts?

Ik laat voor simpele zaken de eenvoudige Veearts komen, wordt het interessant gaat hij naar een kliniek en dat is dan wat verder weg. Ik kan hun ook laten komen, maar dat is kostbaar.

Hier maakt dat niets uit. Ik geloof dat ik 30 euro voorrijkosten betaal en de kliniek is op 2 min ( auto) afstand, als er weinig verkeer is zijn ze er binnen 1 min. maar als je op 45 min ( auto) afstand woont dan nog betaal je 30 euro.

deedee19

Re: Het loopt de spuigaten uit die dierenartskosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:02

Wow en ik vond mijn rekening die ik kreeg al hoog, maar dit slaat alles.
Bij ons zijn de voorrijkosten 30 euro. Onderzoek kost een tientje en ja medicijnen maken het helaas duur.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:07

Hemeltjelief wat een prijzen zie ik voorbijkomen zeg!

Wij hebben een vrij goedkope maar hele goeie dierenarts. Heeft zelf 6 dierenartsen in dienst. Wij zijn daar met mijn pony geweest voor foto's van haar been. Was iets van hoogstens 50 euro in totaal.

En later heeft ie aan huis haar derde knieband doorgesneden, nou ja verdoving, hechtingen, assistentie had ie mee, pijnstillers verband enz. De dag erna is hij uit zichzelf nog even langs geweest om te kijken hoe het ging ( gratis) en hij heeft nog een keer gebeld verderop in de week hoe het ging, ( ook gratis).
Totaa 100 euro.

Afgelopen weekend heeft een ander paard van ons koliek gehad een verstopping in de darmen. Het ging erg slecht hij mestte en plaste niet meer. At en dronk niet meer. Ze zijn toen in totaal 4 keer geweest. 4,5 liter parrafine in totaal heeft ie gekregen.
Ik ben benieuwd wat die rekening gaat worden..

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:00

De prijzen zijn echt belachelijk. Ik ben vorige maand naar de kliniek toegegaan, scheelde me weer voorrijkosten. Heb alleen een echo van de pees laten maken. Rekening van 150 euro.
Gister had ze koliek, dus daar moet ik nog een rekening van krijgen maar in november had ze ook koliek (heb toen andere veearts laten komen dus weet nu niet wat het gaat kosten) toen koste me dat 130 euro.
Ik heb me paard uitgebreid verzekerd.Dus heb eerst eigen risico van 150 euro en daarna krijg ik elke keer 80% vergoed. Dit paard haal ik het er niet uit de verzekeringskosten maar omdat ze koliekgevoelig is durf ik haar er niet uit te gooien.
Mijn vorige paard heb ik er dik uitgehaald. Toen waren ze niet blij met mij. Dat paard heeft in 3 maanden tijd 2000 euro aan veearts kosten gehad en heb hem uiteindelijk ook moeten wegbrengen en hebben ze hem uitgekeerd. Dus toen waren ze niet blij met mij.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:22

ik schrik eerlijk gezegd niet van die prijs hoor.... :n betekend overigens niet dat ik niet absurd hoog is. Ik heb eens een dierenarts gehad, die hoefde echt van zijn kliniek naar mijn pony maar 3 minuten met de auto, en toch volledig voorrijkosten vragen van zo'n 60 euro....belachelijk. Maar je betaald het er nou eenmaal voor, ik zal het niet laten om een dierenarts te bellen als ik ergens over twijfel, heb me er maar bij neer gelegd en ben gelukkig in bezit van een pony die afgelopen jaren niks meer mankeert!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:57

hier hebben ze ook gouden spuiten. Zo noem ik het maar altijd. Voorrijkosten rekenen zij hier 55 euro per adres. Laatst kwamen kennissen erachter dat de DA ook bij de buren naast en tegenover zijn geweest en er werd mooi 3x voorrijkosten gerekend. Zodra de auto gestart wordt is het 55 euro ookal zit je op nog geen km van de kliniek.
Ik ga zolang het verantwoord is gewoon met paard naar de kliniek of als ik weet dat hij op de manege komt dan laat ik hem dan laat ik hem daar wel enten. Delen we mooi de voorrijkosten.

Snap niet dat het niet een beetje aan banden wordt gelegd. Klinieken kunnen vragen wat zij willen. Met sterilisatie kat ben ik gaan "shoppen" dat scheelde mij 20 euro. Maar met een paard wat een DA nodig heeft doe je dat niet zo snel

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:01

aerdenhout1 schreef:
Katja schreef:
Ik vind dat eigenlijk niet zo gek voor een zondagsvisite met medicatie erbij. In het weekend zijn de kosten nou eenmaal een stuk hoger.

Kom nu toch!! Als ik op zondag een prive les geef vraag ik ook niet 100% meer!
77 euro is ( ga ik weer, sorry!!) omgerekend in de gulden wel even 165 gulden! Om even naar een paard te gaan die misschien 15 minuten van je huis af staat! Zo wil ik ook wel mijn geld verdienen hoor!
Kijk dat ze meer vragen in het weekend is okee, maar sowieso de voorrij kosten zijn al heel hoog in mijn ogen!

dat vind ik dus onzin ik ben blij dat ik in het weekende meer betaald krijg werk in de zorg, vind dat meer als normaal, en lesgeven dat doe j eneem ik aan zelfstandig vrijwillig ??

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:03

ja de kosten zijn enorm hoog in deze regio, vooral in het weekend..

Ik zou alleen al voor de kosten van mijn paard naar het noorden willen verhuizen.
stallingskosten zijn veel lager en da kosten ook. Onze hond is een allergiehond en daar gaan wij altijd mee naar de dermatholoog in Ooisterwijk, dat scheelt een hoop. en daar komt nog bij kijken dat ik de DA uit mijn regio niet een s zo vakkundig vindt. Laat ik het zo zeggen dat ik beter heb gezien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:14

Tja, die paarden weten altijd op de beste tijden/dagen iets onder de leden te krijgen := De prijzen zijn inderdaad belachelijk, ik had een tijdje geleden de DA laten komen omdat mijn paard rare plekjes had bij d'r ogen. De DA was totaal nog geen 10 minuten op stal maar had me in de tussentijd wel al een of ander zalfje gegeven, ik mocht mooi €120 dokken... In dat soort gevallen ben ik erg blij dat ik verzekerd ben. Potje kan je ook maken, maar het is maar net waar je je prettiger bij voelt. Ik heb me altijd prettiger gevoeld bij een verzekering en mijn paard heeft inmiddels al op de rontgen gestaan en er is afgelopen winter een maagzweer geconstateerd. Voor beide onderzoeken en (na)behandelingen heb ik erg veel geld neer moeten tellen waardoor een potje al aardig op zou zijn geweest. Maargoed, dat is natuurlijk erg persoonsgebonden ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 08:59

Tja..verzekeren...zou ik denk ik ook doen als ik 1 of 2 paarden had gehad, maar met 13 paarden, waarvan al div. op hoge leeftijd, word dat een kostbaar plaatje.
En als je er een paar verzekerd, zal je zien dat juist het niet verzekerde paard iets krijgt.
Voor mij geen optie dus.
Wat ik wel wil gaan doen is de dierenarts eens een lijst vragen van de standaard prijzen.
Dus voorrijkosten, injectie bij b.v koliek, keuring enz. enz.
NU we er een beetje mee bezig zijn hier op stal en de rekeningen vergelijken, zijn sommige prijzen steeds anders.
Het is ook al eens gebeurd dat ze voor 2 paarden moesten komen van 2 verschillende klanten en ze beide de voorrijkosten moesten betalen.
Na een telefoontje is dat wel weer rechtgetrokken, maar als je zelf niet oplet kost dat toch weer extra geld.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:08

caroline78 schreef:
Snap niet dat het niet een beetje aan banden wordt gelegd. Klinieken kunnen vragen wat zij willen. Met sterilisatie kat ben ik gaan "shoppen" dat scheelde mij 20 euro. Maar met een paard wat een DA nodig heeft doe je dat niet zo snel

Dat mag dus niet, dan heten het prijsafspraken.
Het is gewoon marktwerking. Een brillenzaak mag toch ook rekenen wat hij wil? Als ik lenzen bij een 'losse' opticien haal, met alle advies, etc erbij in, betaal ik bijna het dubbele ten opzichte van een ketenopticien als Pearl of Hans Anders.
Dan ga ik toch ook niet zeggen dat de kosten die die ene opticien vraagt, aan banden gelegd moet worden? Ik heb zelf de keus, ga ik naar de een of naar de ander. Zo is het bij dierenartsen net zo.
Ik zie trouwens niet in, waarom je met je paard niet zou 'shoppen'. Gebeurt in mijn omgeving zeker weten wel.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:09

Hier valt het gelukkig nog mee, voorrijkosten 22,00 en in het weekend of 's avonds iets meer (meen 25,00). Maar idd tis bijna altijd 's avonds of in het weekend dat de paarden wat hebben.
Verder hanteren ze ook wel redelike prijzen, ben tot nu toe nog niet echt geschrokken en gelukkig hoeven ze (afkloppen) niet vaak te komen. Als er dan toch wat is, is het (achteraf) meestal een kleinigheid.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:01

ja is heel normaal hoor.
Mijn veearts dacht een bevangenheid gevinden te hebben, voetzolen zaten los en waren erg dun ect ect.
Buut gekregen, antibiotica erin, bloedverdunners gekregen zo konden we een week vooruit.......

Toen kwam de rekening....225 eurotjes

Mooier word het nog als later blijkt dat het paard gewoon gevoelig op de voeten was vanwege de ijzers die er net onder uit waren gehaald.Ook dit ws aan de arts gemeld.

Ijzertjes er weer onder, buut eraf, bloedverdunners weg en voila, zo goed als nieuw

el_Padrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:16

77 euro voorijkosten :\ bizar. Gelukkig ben ik in het bezit van eigen vervoer, dus als het even kan dan rij ik zelf naar de kliniek. Nu moet ik zeggen dat de kliniek waar ik heen ga te prijzen netjes zijn.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:50

jezus als ik dit zo lees, ben ik blij dat ik mijn beide 'grote' paarden (heb ook nog 2 shetters) nog maar een jaar langer heb verzekerd. gelukkig die verzekering nooit nodig gehad, dus was daarom aan het twijfelen. Ik betaal per paar per jaar iets van 320 euro premie, daarvoor zijn ze geheel verzekerd plus aanvullende ziektekosten. Eigen risico is per behandeling dierenarts 50 euro, maar echt alles is verzekerd

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:56

Hou op schei uit..het is niet normaal meer!!

Mijn hondje moest gecastreerd worden, plus een bobbeltje wegsnijden en hij had oormijt, ik was 300 euro lichter..

De maand ervoor was een van mijn ponys koliekerig, daarvoor kon ik ook 280 euro betalen. Een keer gesondeerd en een keer of 4 een injectie, plus voorrijd kosten..

Ik werk me tepletter voor de beessies..

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:00

hier in frieslang valt het dan nog mee, die van mij heeft ook altijd wat in het weekend trouwens! eind vorig jaar slokdarm verstopping om 8 uur savonds op een zaterdag, ze heeft een spuit gekregen (spierverslapper) en dieren arts is even blijven kijken, was toen 87 euro kwijt, dat maakt dus nog een heel verschil dus!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:04

Ja ik ken het ik betaal doordeweeks als ik afspraak heb 17,50 voorrijd kosten

in de avond uren en weekeind met spoed 55 euro voorrijd kosten mijn DA zit wel een stukje van ons af maargoed evengoed veel geld

ik was voor 5 dagen controle en 5 keer antibiotica en koorts remmers en 2 dozen trimosulf bijna 1500 euro kwijt

Zaterdag,zondag,maandag,dinsdag,woensdag hier geweest

Te gek voor woorden zeg mijn moeder vind het ook al niet meer grappig

Ik heb die rekening zelf moeten betalen en dat als ''student'' ik baalde als een stekker zal ik je vertellen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:05

ukoldaatje schreef:
Ik werk me tepletter voor de beessies..

Ik zal je nog eens wat vertellen ik werk alleen voor mijn paarden savonds werk ik bij mijn ouders op de zaak om mijn 4 paarden te kunnen onderhouden ik doe het met veel liefde en 9 van de 10 keer springt mijn moeder bij met da kosten maar de laatste tijd loopt het echt de spuigaten uit hier

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:20

Tja diergeneeskunde is geen liefdadigheid. Is een academische studie waar je 6 jaar lang heel hard voor moet bikkelen en daarna niet minder hard eigenlijk. Als je ziet wat er uiteindelijk over blijft zou iedereen zeggen dat het wel mee valt. En ik vind persoonlijk dat een dierenarts wel meer mag verdienen dan een loodgieter (en dat is vaak niet het geval!!) (vergelijk het eens met humane artsen waarvan het opleidingsniveau gelijk is aan een dierenarts, alleen merken wij die kosten door de verzekeringen niet echt. Ben ook wel eens afgevoerd door een ambulance, afstand 7 km kosten 750 euro en toen had ik nog geen arts gezien). Er worden super hoge eisen aan een dierenarts gesteld. Hij moet altijd komen als je belt en dan ook nog eens zo snel mogelijk en moet dan ook nog eens voor zo weinig mogelijk kosten de juiste diagnose stellen en gelijk de juiste behandeling instellen die dan ook weer het minst mag kosten. Ik geef het je te doen!!!!!!

En prijsverschillen tussen dierenartsen daar zijn zo ontzettend veel redenen voor te geven. En wil je het niet betalen dan ga je naar een ander.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:44

tsjah ik ben het helemaal met madeliefjes eens.
een arts is een arts. en of dat nou een dierenarts is of een mensen arts maakt geen verschil.
maar dat een huisarts/dokter/ziekenhuis zo duur is, daar hoor je niemand over (dit ook omdat je het niet merkt vanwege je verzekering) maar dat een DA een hoop geld vraagt, dan gaan we met zijn allen klagen.
en dat ze in het weekend nog meer rekenen is helemaal verschrikkelijk, tsjah meer dan logisch imo, als jij zelf in de avonduren moet over werken of op je vrije (zon)dag moet werken wil je ook extra uitbetaald krijgen.
jah het is een hoop geld, maar dat weet je als je aan een paard begint.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:52

Jeetje wat duur zeg.
Ik heb in 2008 mijn paard 14 dagen in de kliniek gehad vanwege een zwaar trailerongeluk.
Ze had twee keer per dag de zwaarste pijnstillers en antibiotica en dan het stallen daar nog. Ook werd ze drie keer per dag een kwatier afgespoten en een kwatiertje met haar gewandeld voor de bloedsomloop dus per keer een half uur.
Ook is de da eerst ter plekke geweest waar het was gebeurt.
Ik was voor die twee weken incl behandeling en medicijnen 1200 euro kwijt.
Als ikd at dan vergelijk met jou eenamlig bezoek en een paar medicijnen vind ik het voor mij toendestijds een koopje.