Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aerdenhout1 schreef:Het is een pensionpaard dus ik heb "gelukkig"niet de rekening gekregen!Maar je schrikt je toch dood als je paard iets krijgt in het weekend of na 5 uur??
De eigenares gaat zeker even bellen, helemaal omdat ( ook zo raar) het een dierenarts was die aan een stal hier in de buurt is verbonden en ze dus de rekening kreeg van een niet bekende dierenarts ( met ander adres natuurlijk) als de kliniek waar we normaal de artsen vandaan krijgen)
russel schreef:Als je een DA van een verre kliniek laat komen, dan kom je met grote voorrijkosten te zitten. Hebben jullie niet in de buurt een veearts?
Ik laat voor simpele zaken de eenvoudige Veearts komen, wordt het interessant gaat hij naar een kliniek en dat is dan wat verder weg. Ik kan hun ook laten komen, maar dat is kostbaar.
betekend overigens niet dat ik niet absurd hoog is. Ik heb eens een dierenarts gehad, die hoefde echt van zijn kliniek naar mijn pony maar 3 minuten met de auto, en toch volledig voorrijkosten vragen van zo'n 60 euro....belachelijk. Maar je betaald het er nou eenmaal voor, ik zal het niet laten om een dierenarts te bellen als ik ergens over twijfel, heb me er maar bij neer gelegd en ben gelukkig in bezit van een pony die afgelopen jaren niks meer mankeert! aerdenhout1 schreef:Katja schreef:Ik vind dat eigenlijk niet zo gek voor een zondagsvisite met medicatie erbij. In het weekend zijn de kosten nou eenmaal een stuk hoger.
Kom nu toch!! Als ik op zondag een prive les geef vraag ik ook niet 100% meer!
77 euro is ( ga ik weer, sorry!!) omgerekend in de gulden wel even 165 gulden! Om even naar een paard te gaan die misschien 15 minuten van je huis af staat! Zo wil ik ook wel mijn geld verdienen hoor!
Kijk dat ze meer vragen in het weekend is okee, maar sowieso de voorrij kosten zijn al heel hoog in mijn ogen!
De prijzen zijn inderdaad belachelijk, ik had een tijdje geleden de DA laten komen omdat mijn paard rare plekjes had bij d'r ogen. De DA was totaal nog geen 10 minuten op stal maar had me in de tussentijd wel al een of ander zalfje gegeven, ik mocht mooi €120 dokken... In dat soort gevallen ben ik erg blij dat ik verzekerd ben. Potje kan je ook maken, maar het is maar net waar je je prettiger bij voelt. Ik heb me altijd prettiger gevoeld bij een verzekering en mijn paard heeft inmiddels al op de rontgen gestaan en er is afgelopen winter een maagzweer geconstateerd. Voor beide onderzoeken en (na)behandelingen heb ik erg veel geld neer moeten tellen waardoor een potje al aardig op zou zijn geweest. Maargoed, dat is natuurlijk erg persoonsgebonden
caroline78 schreef:Snap niet dat het niet een beetje aan banden wordt gelegd. Klinieken kunnen vragen wat zij willen. Met sterilisatie kat ben ik gaan "shoppen" dat scheelde mij 20 euro. Maar met een paard wat een DA nodig heeft doe je dat niet zo snel
ukoldaatje schreef:Ik werk me tepletter voor de beessies..