Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:08

Had even mee gelezen.
had je al Foto van je aanwinst :)

ik ben eigelijk ook heel makkelijk aan me paard gekomen.
wist in me achterhoofd al van als ik werk en er genoeg geld voor heb koop ik een eigen.
reed toen af en toe is een merrie op een stal.
en toen ik klaar was om een paard te kopen bleek dus dat de merrie te koop kwam natuurlijk had ik daar heel veel belang bij.
altans nu ze meer gereden wordt is het echt een draak.
maar dit is iets wat de eigenaren ook niet konden weten want er was eigelijk altijd mee gefokt, en tussen door lichtelijk gereden.
maar hier slaan we ons door heen :)
was dus me eerste optie en voor mijn gevoel ook een goede.
was natuurlijk ook wel op internet aan het kijken maar wist van dit paard dat het een goed paard was en niet dan ik met een kat in de zak thuis kwam :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:11

1. Heb wel weken op internet ( sporthorses ed) gekeken, zo dus veel gezien en afgekeurd. Gereageerd op een foto van een ander paard. Deze was al verkocht maar kreeg een foto gemaild van een paard wat ze nog wel hadden. Meteen op de foto al verliefd. Afspraak gemaakt, gaan kijken. Op het eerste gezicht viel ze vervolgens wat tegen ( iets te volbloederig in uiterlijk). Vervolgens haar meegemaakt tijdens zadelen, ze werd voorgereden en nog steeds wat twijfel ( toonde iets gewoon). Vervolgens zelf op het paard gestapt en in een totale volledige, nog steeds voortdurende katzwijm gevallen. Uitermate plezierig, rustig, uitgebalanceerd, lenig, soepel, eerlijk gereden, fijn aan de hulpen. Nog nooit zo'n fijn paard gereden. Gekocht dus, en nooit een seconde spijt gehad van mijn Z - vosmerrie
( ik die altijd riep: toekomstig paard moet vooral prettig zijn, maar liever geen vosmerrie.....)

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:55

Ik ben bij twee paarden wezen kijken en wou nog bij een stuk of 5 maar bij de tweede was het raar, en jahoor hij staat hier al bijna op stal :D

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:08

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Ik heb ongeveer wel 30 paarden gezien :D

Nienkee

Re: Hoeveel paarden kijken/rijden voor aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:09

Jeetje! Ja ik had ook nog de eis dat hij geschikt moest zijn voor voltige dus had niet veel keus. Maar het was meteen raak! 30 is wel veel! Maar beter te veel paarden zien dan te weinig toch!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:16

Bij mijn 1e pony was ik op slag verliefd. Helaas ging het voor geen meter en heb ik hem een half jaar later verkocht. Bij mijn 2e pony hebben we er ook maar 1 gezien. Ook een foute aankoop(veel DA kosten die voorkomen hadden kunnen worden door haar te laten staan) maar nu heb ik er een super pony aan met een gouden karakter en peins ik er niet over om haar weg te doen. Bij mijn 3e pony ben ik er naar 2 gaan kijken. de 2e is het geworden en tot op de dag van vandaag (3 weken terug :+ ) nog geen spijt van.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:17

ik heb er geen 1 bekeken. heb mijn friesje gekregen van mijn opa :j
heel veel geluk gehad dat toen ik der zag om te kijken in gelijk verliefd was en dat zij ook zo schat van een dier was :)

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:21

Ja, 30 is wel veel.....maar ze waren het elke keer net niet, of niet goed!
En je hebt ze toch voor een hele lange tijd, als het goed is!

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:22

Klopt! maar je hebt wel een mooi paardje nu hoor! wat een leukert

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:38

Dank je!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:53

Ik was niet echt opzoek naar een paardje. Wel rustig al aan het rondkijken wat er te koop was maar het stond in de planning om pas een half jaar later te kopen.

Maar toen kwam ik Valentino tegen en ik was verkocht en hij was helemaal niet wat ik zocht :o Maar nu naar bijna 5 jaar kan ik me geen fijner paard voor mezelf wensen <3

Cinta daar aasde ik al 2 jaar op en toen ik op visite was bij de fokker voor een veulen kreeg ik de kans om haar te kopen en ja dan zeg je ook geen nee meer :D

Met Deena had ik gewoon medelijden. Haar eigenaaresse was overleden en ze was kreupel en het geld was gewoon op. Ik ben van Drenthe naar Zeeland gereden en heb binnen een half uur besloten om de gok maar te nemen en tot nu toe zeker geen spijt van gehad :D Ze heeft bij mij niet meer kreupel gelopen en loopt succes vol in de sport <3

Onze oude merrie was ook per toeval. Ik was opzoek naar een fokmerrie en gezeltschap voor mijn jonge paard en toen zag ik in een onderschrift van een bokker de omschrijving van Rose. Wij zijn wezen kijken en vaders was meteen verliefd zodoende dat die ook mee naar huis is gegaan :D

Moet nu stiekem wel even lachen want al mijn paarden komen via bokt :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:00

TS, waar blijft je topic waarin je je nieuwe aanwinst showt??

Ben beetje nieuwsgierig!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 20:25

Nog geen foto's getrokken hihi :D
Maar komt nog! :)

bruin10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 03:02

unicorn_kiss schreef:
Mijn zoektocht naar een geschikt paard voor mij loopt nu niet bepaald op rolletjes. :7
Ik ben erg kieskeurig, en zoals de meesten van jullie wil een immediate 'klik' met het paard.
Dat is totnogtoe nog niet gebeurd, en ben inmiddels al 5 paarden gaan kijken en berijden..
Nog niet helemaal mijn goesting gevonden, al komt 1tje al aardig in de buurt :)
Hoe ging dat bij jullie? Ik ben benieuwd..

Ik heb mazzel gehad had meteen een klik met het eerste paard waar ik naar keek en op reed maar had ok wel een beetje inside informatie van te voren mijn instructrise kende hem al haha

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:05

Beide keren bij aankoop paard 1e paard gekocht wat ik zag. Niet verder gekeken, de klik was er. Bij aankoop van mijn eerste paard had ik alleen het hoofd nog maar gezien en toen wist ik het al. Bij de 2e wist ik het bij het uit de box halen. Met beide heel tevreden!