Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superwoman schreef:Nooit!
Ze mogen van mij proefrijden op de plek waar hij staat en dat mag best en hele week zijn...maar verhuizen doen we pas als hij daadwerkelijk verkocht is.
. Je weet nooit wat ze er allemaal mee doen/mee hebben gedaan. Ze mogen van mij zo vaak komen als ze willen en zo vaak rijden als ze willen (als het maar niet als 'een leuk uitje' word gezien) maar 'meegeven', nee. ponylove1995 schreef:Ik denk dat ik het paard zou verkopen, maar als het dan niet klikt met de koper het paard ik het paard terug zou kopen mits alles nog goed is met het paard.
Lante schreef:Ik doe het meestal wel (proeftijd geven), eventueel met contract. Ik heb mijn paarden lieven verprutst terug dan dat ze in de handel verdwijnen...
Ik heb een keer een 'probleempaard' voor weinig geld verkocht en dat doe ik dan niet met proeftijd natuurlijk, maar ik vertel wel eerlijk waarom ze weg gaat en wat de problemen zijn.
Je hoort vaak slechte verhalen over de proeftijd en ook mijn ervaringen zijn niet allemaal even leuk (krijg je een paard terug, compleet gestressed wat opeens is gaan weven, geen idee wat ermee gebeurd is, stond op pension en mensen waren er niet toen ik haar ophaalde, vervolgens allemaal rare praatjes over mij ook nog, grrr. Waren ook nog mensen die vrij proffesioneel met paarden bezig waren...).
Tsjah; daar word je niet blij van natuurlijk....
Ik zou mensen die in mijn ogen vrij proffesioneel bezig zijn geen proeftijd meer geven, alleen nog particulieren die een leerpaard of een recreatiepaard zoeken en waarvan ik het gevoel heb dat ze een goede match hebben met mijn paard en voortaan ook na een aankoopkeuring en bij pony's voor kinderen ook zo.
Maar goed dan kan het nog mis gaan natuurlijk...