Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Qimm schreef:Je moet ook geen bijrijder nemen om er geld aan te verdienen lijtk me zo. Je neemt een bijrijder omdat je niet voldoende tijd hebt oid.
Toch?
naadjuuuh schreef:Deze paarden lopen niet in de sport en worden alleen recreatief gereden.. en ik denk juist dat het eerder zo is dat ik die paarden voor hun "corrigeer" want de 1 rijdt amper omdat ze nogal bang is (ze is er ooit een keer vanaf gevallen en bekken gebroken) en ze hoopt dat als er wat meer mee gedaan wordt zij ook weer wat meer vertrouwen krijgt.. hij is trouwens best heel lief maar wel onzettend ondeugend als je niet consequent bent
de ander is echt een draak.. bijt op stal naar je, kan niet gelongeerd worden want dan valt hij je aan, rijden in de bak vindt hij niet leuk en buiten zet hij de turbo aan..
maar vindt hem toch leuk om hem te doenen hoop er een leukere en vooral gelukkiger paardje van te maken.. hij is namelijk pas 5jr oud en nu al zo..
vraag me dan ook wel af of hij misschien pijn heeft maar daar wil ik eigenlijk pas over beginnen bij de eigenaren als ik een maand of 2/3 verder ben.. maar het kan ook heel goed zijn doordat hij iets heeft meegemaakt.. zij zijn namelijk de 4e eigenaar en was 4 toen ze m kochten dus daar zit ook al iets mis..
maar die probeer ik dus ook een beetje bij te stellen voor zover dat gaat als je er maar 1x per wk op rijdt.. maar moet zeggen dat hij na 5x rijden al beter reageert op me.. en wil naast het rijden ook veel grondwerk met m gaan doen..
superwoman schreef:Qimm schreef:Je moet ook geen bijrijder nemen om er geld aan te verdienen lijtk me zo. Je neemt een bijrijder omdat je niet voldoende tijd hebt oid.
Toch?
geld verdienen doe je er toch niet aan (moet je wel héul veel vragen) Maar een beetje minder kosten is toch fijn?
imo moet het niet de bedoeling zijn dat je anders de stallingskosten niet kan betalen. (dat is niet erg slim iig)
, die graag zo iemand erbij zouden willen hebben voor de verzorging van de paarden) Qimm schreef:maar je hebt dus én minder zorgen een x aantal dagen in de week én je verdient eraan/'bespaart' op je stallingskosten. Dat is 2x fijn lijkt me. Niks mis mee natuurlijk. Maar ik vind het ook een beetje onzinnig om te betálen voor een verxorg paard. Ik heb dat nooit gedaan en ik zal het ook nooit gaan doen. De enige manier waarop ik direct wil betalen voor een paard ik als het mijn eigen is.
Ter zijde gelegd dat ik voor mijn huidige verzorgpaard alles aan heb geschaft. Ik had nog wel heel veel spulletjes die ik in de voorgaande jaren verzameld had. Maar dit paard had alleen een eigen halster en that's it. Maar als ik stop zijn alle spullen nog steeds voor mij, behalve alle snoepjes en musli's die ik erin gestopt heb, die hoef ik ook niet terug
naadjuuuh schreef:babydolll schreef:op die dag kan zij er immers niet meer opklimmen
deed ze dat maar! want daar zou ik ook gelukkig van worden en flynn helemaal, maar helaas doet ze dat niet..
hij staat nu de meeste tijd op stal.. en ik denk dat als het moment daar en ze durft er weer een beetje op te rijden dat het dan ook niet meer dan 3x in de wk wordt.. eerder maar 2x..
persoonlijk ben ik van mening dat een paard van 9jr die veel op stal staat minstens 5 of 6 keer week moet lopen en dan afgewisseld met wandelen/longeren/bak rijden/buiten rijden..
het is voor hem en voor dus echt wel superfijn dat ik hem die 2 dagen doe.. zij mist die dagen echt niet.. en mocht ze nou een keer willen rijden op dag dat ik hem doe dan zou ik dat alleen maar fijn vinden.. dan kom ik gewoon kijken of ik heb een dagje vrij.. dus dat is ook geen probleem
Lieszje schreef:Ik heb trouwens ook weleens gelezen dat sommige mensen betaalde voor een paard die niet eens bereden konden worden..
Zag er laatst ook 1 op marktplaats die vroeg ook een bijdrage, maar was voor een veulen..
Wat vinden jullie daar nou eigenlijk van?
Lieszje schreef:Ik heb trouwens ook weleens gelezen dat sommige mensen betaalde voor een paard die niet eens bereden konden worden..
Zag er laatst ook 1 op marktplaats die vroeg ook een bijdrage, maar was voor een veulen..
babydolll schreef:dat vind ik wel echt ronduit belachelijk
Somebody_ schreef:Sterker nog, ik heb altijd wel een x aantal paarden op stal staan(handel, training, eigen paarden, ed) en ik zou een moord doen(bij wijze van!) voor zo'n betrouwbare verzorgster als jij! En met mij vast nog wel een aantal mensen(oa een paar lesklanten van mij, die gewoonweg teveel paarden hebben door uit de hand gelopen hobby, die graag zo iemand erbij zouden willen hebben voor de verzorging van de paarden)
sallandval schreef:Mijn conclusie: de betere ruiters die willen trainen gaan niet betalen voor een verzorgpaard.. de mensen die graag iets goekoper willen rondhobbelen dan op een manege wel.
Hopelijk trekken de paarde-eigenaren die een bijrijder zoeken hier hun eigen conclusies uit.
IngridM schreef:Somebody_ schreef:Sterker nog, ik heb altijd wel een x aantal paarden op stal staan(handel, training, eigen paarden, ed) en ik zou een moord doen(bij wijze van!) voor zo'n betrouwbare verzorgster als jij! En met mij vast nog wel een aantal mensen(oa een paar lesklanten van mij, die gewoonweg teveel paarden hebben door uit de hand gelopen hobby, die graag zo iemand erbij zouden willen hebben voor de verzorging van de paarden)
ja hoor die mensen zijn overal te vinden en willen er nog voor betalen ook, en daar pluk ik dan weer de vruchten van