Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amanda schreef:Wat is er gebeurd met het overleg?
...
Ik merk steeds vaker dat er onvrede heerst maar dat er te weinig wordt gecommuniceerd. Zo krijg je misverstanden en onbegrip. Zo jammer.

MerelxG_R schreef:Ik heb geen eigen paard, maar op de manege waar ik rijd kun je wel eigen paarden stallen. Met voeren, uitmesten weet ik niet hoe het gaat, behalve dat mijn vriendin hier eerst ook een paard had staan, er werd elke dag voor je opgestrooid/uitgemest, en telkens als ze kwam lag de hele stal nog vol strond, zodat ze het alsnog zelf kon doen, en dan zaten ze te zeuren dat je teveel stro pakte. Maar hier heb je wel weinig vrijheid als je een eigen paard hebt staan, 1e jaar 5 keer per week les (verplicht) en dan mag je 1 keer per week vrij rijden. (oke les, ik vind ook dat je dat moet hebben, maar eerder 2-3 in de week dan 5 keer. Vrijheidsdressuur, bitloos? moeten ze hier niks van weten. Voor de grap er een keer met uit de paddock/wei halen er op gaan zitten? moet je echt niet in je hoofd halen. Zonder zadel rijden? je wordt raar aan gekeken, samen met stalgenootje naar het bos? mag pas naar een jaar, of onder begeleiding. Dat zou ik vervelend vinden als paardeneigenaar, en zou voor mij een reden zijn om als ik een eigenpaard kreeg, hier niet te gaan staan, maar eerder op een stal met iets meer vrijheid.
Als manege klant heb ik trouwens echt niks op deze manege tegen! Prettige manege voor rijklanten.
Ik lees nu 2 kampen. Pensionhouders die het voor het zeggen (willen) hebben en pensionklanten die hetzelfde willen.
Als ik met een probleem zit dan overleg ik. En als jij bij een goede pensionhouder staat dan valt daar over te praten. Wat de eigenaar wil is niet altijd juist. En dan is het aan de pensionhouder om het welzijn van het paard voorop te stellen, uiteraard in overleg. En andersom ook.
Ben jij het niet eens met de mening van de pensionhouder? Dan denk ik dat het tijd wordt om een andere stal te zoeken waar je wel je paard kan houden zoals het beste voor hem is
Ik heb op meerdere stallen paarden gereden en ik heb ook de ideale plek nog niet gevonden (helaas past een paard niet op een balkon, dus aan huis is geen optie). Het is ontzettend moeilijk. Daarom is het overleg zo belangrijk. En blijf zoeken naar de plek die het meest ideaal is als je niet de luxe hebt om je paard aan huis te houden met jouw eigen regels.
Ik heb ook vorige maand de stap genomen om mijn paard naar een andere stal te verhuizen. Na 5 jaar op dezelfde stal geweest te zijn. We werden het niet eens over de uren naar buiten en ook het meer voeren van ruwvoer was lastig.
Ik heb nu ook de stap genomen om te gaan zoeken naar iets anders. En overigens nog steeds in overleg en we zijn het er samen over eens dat het zo niet werkt.
Ik merk steeds vaker dat er onvrede heerst maar dat er te weinig wordt gecommuniceerd. Zo krijg je misverstanden en onbegrip. Zo jammer.
meisje2000 schreef:Ik heb een hele makkelijke staleigenaar.
Het is gewoon een partucelier met het hart op de juiste plek.
Het voeren bemoei ik me niet mee omdat ik weet dat hij kijkt naar wat mijn paard nodig heeft.
Als hij denkt dat ze te dik word krijgt ze minder en als ze te maager word (en dat is voor haarn iet weggelegd) dan krijgt ze meer.
Het maakt hem dan ook niet uit of mijn paard 1 kilo of 10 kilo biks per dag nodig zou hebben.
Ook mest hij elke dag uit en krijgt ze een lekker dik pak stro en savonds haalt hij alle drollen en natte plekken er nogmaals uit en krijgt ze stro bij als dat nodig is.
Hooi krijgt ze zes keer per dag en dat is ook voldoende.
Als ik wil dat ze meer krijgt of juist minder dan doet hij dat en alles is bespreekbaar.
Hij zet haar buiten en binnen voert haar mest uit brengt me overal naar toe en ik mag alles doen waar ik zin in heb.
In 2008 heeft ze een zwaar trailerongeluk gehad waardoor ze een aantal weken in dekliniek heft gestaan en zelfs daarmee heeft hij mij geholpen door middel van mij geen stalgeld te laten betalen voor die periode zodat ik dat kon gebruiken voor het betalen van de kliniek.
Ik sta er nu acht jaar met haar en ben nog nooit zo tevreden geweest over een stalhouder.
De enige reden dat ze daar weg zou gaan is dat ik haar bij huis kan stallen maar dat zit er nu nog niet in of ze moet zo ziek worden of pijn hebben dat ik haar moet in laten slapen.
Nee ik heb het echt getroffen met mijn staleigenaar.
sporter schreef:Amanda schreef:Wat is er gebeurd met het overleg?
Ik lees nu 2 kampen. Pensionhouders die het voor het zeggen (willen) hebben en pensionklanten die hetzelfde willen.
Als ik met een probleem zit dan overleg ik. En als jij bij een goede pensionhouder staat dan valt daar over te praten. Wat de eigenaar wil is niet altijd juist. En dan is het aan de pensionhouder om het welzijn van het paard voorop te stellen, uiteraard in overleg. En andersom ook.
Ben jij het niet eens met de mening van de pensionhouder? Dan denk ik dat het tijd wordt om een andere stal te zoeken waar je wel je paard kan houden zoals het beste voor hem is
Ik heb op meerdere stallen paarden gereden en ik heb ook de ideale plek nog niet gevonden (helaas past een paard niet op een balkon, dus aan huis is geen optie). Het is ontzettend moeilijk. Daarom is het overleg zo belangrijk. En blijf zoeken naar de plek die het meest ideaal is als je niet de luxe hebt om je paard aan huis te houden met jouw eigen regels.
Ik heb ook vorige maand de stap genomen om mijn paard naar een andere stal te verhuizen. Na 5 jaar op dezelfde stal geweest te zijn. We werden het niet eens over de uren naar buiten en ook het meer voeren van ruwvoer was lastig.
Ik heb nu ook de stap genomen om te gaan zoeken naar iets anders. En overigens nog steeds in overleg en we zijn het er samen over eens dat het zo niet werkt.
Maar dat is toch raar. Kijk over het naar buiten gaan kan ik me voorstellen dat daar discussie over bestaat vooral als iemand zijn haar paard 24/7 buiten wil hebben. Maar over dingen als meer ruwvoer daar zou ik helemaal geen discussie over willen hebben mits je bereid bent de extra kosten te betalen.

. Op de andere pensionstal van mijn andere paarden is het helemaal perfect, dat is gewoon particulier en daar bepaald ik helemaal zelf wat ze te eten krijgen, hoeveel en hoe lang ze naar buiten gaan etc...
.
). We hebben ook nog extra voer voor ons diertje. Zij hebben een standaard voer, vrij goedkoop. Een jaarling in de groei voer ik liever wat minder krachtvoer maar dan wel kwaliteit...!
. Ze voerde op het oog, er werd nauwlettend in de gaten gehouden hoe ik uitmestte en ondanks mijn duidelijke nee tegen staan met moeder en veulen heeft zij mijn paard er toch bij gezet. Ik ben na een maand weggegaan.