Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Horseware schreef:Citaat:Straks komen mijn pensionklanten aan, ik kan een maand niet rijden DUS ik betaal geen stalling.
Dat vind ik ook appels met peren vergelijken. Er is een verschil tussen een eigenaar en een bijrijder. Dergelijke zaken zijn voor rekening en risico van de eigenaar, niet van de bijrijder. Ik zou me als eigenaar schamen om maandelijks geld te vragen voor een paard dat bijvoorbeeld een half jaar niet gereden kan worden door een blessure.

Citaat:Daarom heb ik geen eigen paard
Ik wil best rijden en in ruil daarvoor mesten of betalen. Moet ik betalen voor rijden en mesten, dan heb ik zoiets van "Ja, dag!". Bij de manege kan ik rijden tegen betaling zonder dat ik rotklusjes hoef te doen... Dat zijn dan wel minder fijne paarden vaak, maar ja, dat neem ik dan maar voor lief.
Moontje1991 schreef:Ik heb ook een bijrijdpaard gehad die kreeg een peesblesure en die persoon vondt dat ik ondanks dat gewoon door moest betalen.
Dan moest ik 7 dagen per week uitmesten en water geven en daarvoor betalen want poetsen en wandelen had ze iemand voor ingehuurd via die stal.
Toen heb ik gezegt bekijk het maar.
Eerst kwam ik 2 dagen per week rijden, poetsen, mesten en water geven en daar betaalde ik voor en als er ineens niet meer gereden kan worden moet ik ineens 7 dagen per week mesten en daarvoor betalen ik dacht het niet.
Erg sneu voor het paard dat hij nauwlijks wordt uitgemest zinds ik gestopt ben en ik hoop dat ze het paard gaat verkopen want aan een baasje dat alleen maar komt als er kan worden gereden heeft het paard ook niks maar ik weiger 60 euro per maand te betalen om stront te mogen schepen.
rakni schreef:En dat vind ik nou weer vreemd! Ik sta op een stal waar ik zelf moet uitmesten en ik mag geen bijdrage van mijn bijrijdster vragen omdat zij dat op haar dagen doet? Ik betaal zelf toch ook heel veel geld voor dat paard en mest ook zelf mijn stal uit?
Ik zie een bijrijdster meer als een persoon waar ik mijn paard mee deel. Daar horen alle werkzaamheden bij! Die ik als eigenaar ook met plezier doe! Het is maar één stal!
Als jij liever op een manege rijdt, doe je dat toch liever? Als het je alleen om het rijden gaat adviseer ik jou om nooit van de manege af te gaan!

xNursiex schreef:Wow wat een discussie alweer haha, gelukkig staan bijrijders en paardeneigenaren hier volgens mij altijd lijnrecht tegen over elkaar
Prisca schreef:Tja ik sta hier anders in. Ik heb altijd bijrijders gehad en nu niet meer. Ik vroeg toen een bijdrage in de "verzorging"en niet in het "rijden"voor dit had ze dan in ruil een goede stal met binnenbak alle mogelijkheden. Ik geef die persoon een paard ter beschikking en goede spullen en ook de garantie dat hij niet verkocht wordt of wat dan ook. Dit in overleg en termijnen. Ik had toen deze bijdrage financieel nodig anders was het niet te betalen. Denk ook dat de meeste die een bijrijder hebben ook puur financieel hebben en niet omdat het geld verdienen is.
Als hij dan kreupel was betaalde ze gewoon door. Mijn stalling loopt toch ook gewoon door?. Ik ga er dan ook vanuit dat ze op "haar" dagen gewoon de verzorging voor rekening neemt. Paardrijden is meer dan op de rug zitten. Ik zie hier toch vrij dieronvriendelijke reacties.
Jullie liefde voor het betreffende paard houdt dan wel snel op hoor?. Als een bijrijder het zo zou doen zou die zo kunnen vertrekken voor die persoon 10 andere. Als het je eigen paard is zou je dan ook stoppen met betaling van stalling als die kreupel is?.
Dan nog liever geen paard! Want wat als je bijrijder er mee stopt, je paard wordt ernstig ziek en je kan de DA-kosten niet betalen? Wat dan?
Citaat:Wel als de huurbaas je dak eraf heeft gehaald en zegt, sorry je kan er (voorlopig) niet in wonen, maar je moet wel doorbetalen.

) hebben om tijd met je paard door te brengen en om te mesten en te poetsen? Dat is toch belachelijk ofniet
zap schreef:Jammer dat hier dan weer niet op gereageerd wordt:Citaat:Wel als de huurbaas je dak eraf heeft gehaald en zegt, sorry je kan er (voorlopig) niet in wonen, maar je moet wel doorbetalen.
Wat vinden jullie daar dan van..... ik voorspel 'oorlog' met de huisbaas
En er wordt ook niet gereageerd op het volgende: Wat vinden jullie dan van een advertentie waarbij iemand 100euro per maand vraagt, omdat ze dan 3 dagen het privelege () hebben om tijd met je paard door te brengen en om te mesten en te poetsen? Dat is toch belachelijk ofniet

zap schreef:Jammer dat hier dan weer niet op gereageerd wordt:Citaat:Wel als de huurbaas je dak eraf heeft gehaald en zegt, sorry je kan er (voorlopig) niet in wonen, maar je moet wel doorbetalen.
Wat vinden jullie daar dan van..... ik voorspel 'oorlog' met de huisbaas
En er wordt ook niet gereageerd op het volgende: Wat vinden jullie dan van een advertentie waarbij iemand 100euro per maand vraagt, omdat ze dan 3 dagen het privelege () hebben om tijd met je paard door te brengen en om te mesten en te poetsen? Dat is toch belachelijk ofniet