werkgever weigert verantwoording

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:07

aikon schreef:
Wettelijk gezien MOET ik mee werken aan het 2e spoortraject (dus solliciteren) anders mag meneer de werkgever mij in inkomen korten :( Ik sta dus met mijn rug tegen de muur. |o of loop er tegen aan.

Natuurlijk moet je meewerken met het zoeken naar mogelijk werk in het 2e spoor. Als je dat niet doet, is het net zo verwijtbaar als het laat instellen van spoor 2. Een andere functie is uiteindelijk alleen maar beter voor je.
Het is sowieso maar de vraag of je met, wat ik aanneem, een niet al te hoog inkomen of je een WIA krijgt. Ook is je arbeidsverleden van belang.
Mocht je er wel een krijgen, wat zeer twijfelachtig is, dan is het ook geen vetpot. Te lang uit de roulatie zijn, vergroot ook niet de kansen op de arbeidsmarkt.
En verder ook al krijg je een schadevergoeding, moet je niet rekenen op Amerikaanse bedragen. Dat uitgesmeerd over een arbeidszaam leven is geen groot bedrag. Het hele claimverhaal kan je verder los van je re-integratietraject laten plaatsvinden. Dus investeren in je eigen toekomst, lees werk, is het beste wat je voor jezelf kan doen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:14

Inmiddels zit ik dus wel nu door alle "op onthoud" dik 1,5 jaar thuis. En ben depresief geworden. Dit word niet alleen door meneer de werkgever veroorzaakt, maar ook met onderzoeken en therapiën. Wat maar eindeloos lang op zich laat wachten.
En nee, ziekteverzekering kon niet bemiddelen om sneller of ergens anders geholpen te worden. Zeiden ze.

Ik heb geprobeert om als vrijwilliger (uiteraart in overleg) werk te doen wat in mijn eigen tempo zou kunnen, zodat ik toch werkervaring op kon doen en actief zo blijven op de arbeids markt. Wel met het oog op beschikbaar blijven voor een betaalde baan. Maar na het noemen dat ik alles met 1 hand moet doen kunnen ze me niet gebruiken _-:(

En daar sta je dan met je goeie en bereidwillige gedrag. |(

Vergeet ook niet dat ik zware pijnstillers gebruik er last heb van bij werkingen, waardoor ik niet iets mag besturen of met machienes mag werken. Mijn reactie vermogen is er traag (als ik struikel merk ik het pas als ik al op mijn snuffert lig :):) )

LADPR

Re: werkgever weigert verantwoording

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:28

Ja mensen willen vaak wel maar niemand wil je inderdaad hebben als je niet minstens parttime kan werken of inderdaad maar een hand kan gebruiken, heel frustrerend.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:48

Nog een optie: wat voor me zelf beginnen :)*
Weet al wel wat, ik weet niet hoe zinvol het is omdat tegenwoordig te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:52

De voedselbank heb je in je rug :(:) dus verhongeren kan nog niet.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 11:51

Die zit 15 km verder op. (moet dan met bus reisen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:23

reizen mag ook :D :D :D tasje mee....

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:59

Meneer de werkgever heeft toch toe gegeven. *\o/* Alles ligt bij verzekeraar. Nu nog zien hoelang het nog gaat duren

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:47

mooi zo! ik hooop dat je er goed uitspringt!
en succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:35

Nu gaat het vanzelf, a is b.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:05

Ik hoop dat het deze zomer allemaal geregelt is.

Ik heb iemand gevonden die op een holistische manier paarden traint en les geeft. Zij wou mij wel helpen (tegen betaling) ze komt dan bij mij thuis *\o/*

Volgens de huisarts mag ik "gewoon" op therapie basis aangepast paard rijden, meneer de werkgever kan dan hoog en laag springen, hij mag mij dat niet verbieden :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:24

Wat betreft de laatste opmerking: een huisarts heeft daar niks over te zeggen, maar volgens mij heb je wel hetzelfde advies van de bedrijfsarts. Dus dan ben je wel enigszins gedekt.