ikke schreef:moonfish13 schreef:Dan is het toch prima?
Als je maar niet zomaar op de mooie blauwe ogen van de verkoper vertrouwd.
Dat kan in deze tijd niet meer jammer genoeg.
Zonder contract heb je geen poot om op te staan.
Ja en nee. Ik heb deze zomer een paard gekocht waarvan ik wist dat het een risico was. Dat paard bleek een gouden greep als rijpaard, is elke euro meer dan waard maar in de sociale omgang heeft ze me wel behoorlijk in de (mentale) problemen gebracht.
dat kan ik de verkoper niet kwalijk nemen. De wijze waarop ik het paard houdt wijkt totaal af van de wijze waarop het dier tot dan toe werd gehouden. Dit paard moest op 9-jarige leeftijd opeens leren hoe sociaal paardengedrag werkt. Dat is, helaas, niet zonder slag of stoot gegaan.
Sommige zaken kun je niet voorspellen. Zowel de verkoper als mijn lesgeefmens (die me de tip over dit paard gaf) hadden geen idee dat er zo'n hiaat in haar opvoeding zat. Later ben ik meer van haar verleden te weten gekomen en werd een en ander iets beter verklaarbaar, maar wat ze heeft aangericht zal de rest van haar leven een klein zwart randje blijven.........
Zelfs al vertrouw je niemand, geloof je alleen wat je zelf ziet, dan nog gaan er soms dingen anders dan je had voorzien.
...mag ik vragen wat hier was misgegaan?

Eerst maar even een tijdje een geroutineerd paard houden, ervaringen opdoen welke verder gaan dan de manegepony en de shetlander van een vriendinntje.
Van de KNHS kan ik indd wel doen. Bedankt!