met de trailer op pad in dit weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A_nita

Re: met de trailer op pad in dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:42

Je hebt groot gelijk dat je niet gaat, als het niet perce hoeft.
Geen onnodige risico's nemen.
Voor ons is het hier al onmogelijk om veilig te laden en te lossen, het is net een grote ijsbaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:47

Hier nog iemand die de trailer laat staan.

Ga elke maandag naar les met een vriendin+paard+trailer. Vandaag maar afgezegd. Vind het veel te link.
Zij woont buitenaf en ik ook dus de glibberpartijen met de auto zijn al erg genoeg.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:24

bah, ik durf al nauwelijks met mn auto op stap, laat staan met een trailer!
Nu rij ik sowieso niet voor mn lol met een trailer hoor, maar in dit weer ga ik echt niet de weg op. Zelfs in uiterst geval van nood zal ik eerst iedereen uit zn nest bellen om te vragen of ze mij + paard naar waar-dan-ook toe willen rijden, want ik durf het gewoon echt niet.

Ik krijg trouwens momenteel de trailer ook echt niet de dijk op haha!

Groetjes, lacuna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:49

wij durfden het vandaag ook nog niet aan.
morgenochtend weer overleggen..
ik hoop maar dat het voor de kerst nog gaat lukken :=

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:28

Hier nog een; Ik weet het ook niet hoe of wat.
Paard staat al 5 dagen stil ivm sneeuw ed en alleen een buitenbak dus wilde morgen als het droog was eigenlijk even proberen om bij de vereniging te gaan rijden.
Ik kijk morgen ochtend hoe het is. Weet het ook niet.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:07

Tsja het hangt een beetje van je route af. Wij zijn inmiddels na 3 uur rijden veilig thuis gekomen *\o/* . Iha viel het erg mee, in ieder geval wel op de snelwegen. Op de weggetjes waar niet gestrooid was was het een stuk minder, maar toch wel te doen gelukkig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:04

wij hebben het verhuizen naar zondag gezet.. duimen maar :+

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:47

Je kunt nog zo voorzichtig rijden en winterbanden hebben, toch heb je altijd nog te maken met andere weggebruikers die jou aan kunnen rijden. Niet iedereen rijdt met aangepaste snelheid of met winterbanden. Genoeg slippartijen gezien en je moet er niet aan denken dat ze jouw trailer raken.....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:20

zo draaide er gisteren een transporter met aanhanger (tandemasser) voor mij de weg op. Maar de aanhanger slingerde links en rechts naast de bus.
Het was maar goed dat er geen zware vracht op lag, anders had de bus dat zeker niet gehouden.

Je kan wel een sterke, zware auto er voor hebben, maar dan is niet gezegd dat deze een paardentrailer ook op de weg kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:01

zondag schijnt het weer slechter te zijn dan morgen..
ik weet echt niet meer wat nu het wijste is :n
durf ook zelf na mn aanrijding niet zo goed de auto in om naar stal te rijden :o *zucht*
zijn er mensen hier die het morgen weer aandurven?

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:51

Ik ben vandaag naar devereniging gereden is 30min. Het ging redelijk. Wegen zijn nu goed te doen!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:54

Ik ga echt alleen voor een noodgeval met de trailer weg, mij niet gezien nu! Zag de buurman net nog tegen zijn eigen tuinhek aanschuiven!

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:49

Een goede chauffeur scheelt de helft.
Mijn vader heeft altijd met vrachtwagens ed op Oostenrijk gereden dus die weet wel hoe die met dit weer moet rijden.
Daarbij als je paard 5dgn niet loopt wordt je daar ook niet echt blij van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:52

wij hebben de veulens toch vandaag verhuisd, hadden een geweldige paardentaxi uit Bergambacht, hele aardige meneer en reed zo netjes +:)+

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:31

voor wedstrijden zou ik het niet doen: onnodig risico naar mijn mening. maar met spoed naar de kliniek dan zal ik het risico wle willen nemen :))

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:16

Wij durfden het woensdag wel aan om een behoorlijk stuk te gaan rijden.
Ben toen op wedstrijd geweest, best wel een eindje weg(uurtje rijden). En dat ging eigenlijk heel prima, tuurlijk zoveel mogelijk de begaanbare wegen gepakt, en we hebben een landrover met 4x4 aandrijving, dat scheelt ook wel. :)

Vandaag is het wel echt onverantwoordelijk om te rijden, er werd op tv al afgeraden om gewoon met alleen de auto op pad te gaan tot vanmiddag.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:02

Ik kom net terug uit zweden en heb daar zo veel trailers gezien in een halve meter sneeuw (en een gladde maar geschoven weg)! ik heb er echt met verbazing naar staan kijken.. maar wat wel zo is dat daar iedereen met spijkerbanden rijd.. ik weet niet of die ook achter de trailer zitten.. me pa en ik dachten van niet omdat de auto toch het trekpaardje blijft en die de boel recht moet houden..

ik blijf het onverstandig vinden..

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:52

nou ik heb de afspraak van 21 december verzet naar 18 januari.....
MAAR ben bang dat er volgende week nog steeds sneeuw blijft vallen!!!

we w88 de weersberichten af als er een paar dagen voor de afspraak niet gesneeuwd/geijzeld heeft is het niet echt glad meer en vertrekken we richting de bilt!

afwachten!!!

JFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:54

dit volg ik even!

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:58

Ik hoop dat het zaterdag weer redelijk te doen is, heb dan wedstrijd maar als het slecht is ga ik echt niet

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:05

Ik moet maandag naar dap bodegraven, lekker hoor in dit weer. Ik wacht nog even af tot maandagochtend om te beslissen of ik ga of niet.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:08

Jol1 schreef:
Je kunt nog zo voorzichtig rijden en winterbanden hebben, toch heb je altijd nog te maken met andere weggebruikers die jou aan kunnen rijden. Niet iedereen rijdt met aangepaste snelheid of met winterbanden. Genoeg slippartijen gezien en je moet er niet aan denken dat ze jouw trailer raken.....

Helemaal mee eens.

Ik ga écht niet met m'n paard de weg op met dit weer :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:41

annelinnie schreef:
Ik kom net terug uit zweden en heb daar zo veel trailers gezien in een halve meter sneeuw (en een gladde maar geschoven weg)! ik heb er echt met verbazing naar staan kijken.. maar wat wel zo is dat daar iedereen met spijkerbanden rijd.. ik weet niet of die ook achter de trailer zitten.. me pa en ik dachten van niet omdat de auto toch het trekpaardje blijft en die de boel recht moet houden..

ik blijf het onverstandig vinden..

Correctie, je MOET met spijkerbanden rijden in Zweden! En nee, ik zou niet verbaast zijn als die Zweden ook spijkerbanden onder de trailer leggen. Het voorkomt namelijk wel dat ie opzij gaat schuiven.
Besef daarnaast dat dit weer in Zweden de normaalste zaak van de wereld is. Ze weten daar niet beter en doen dus gewoon hun ding waar hier in NL onmiddellijk de grootst mogelijke paniek uitbreekt en iedereen de meest idiote toeren uit gaat halen, in plaats van gewoon iets voorzichtiger doen.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:57

Ik ga vandaag wel weer met de trailer op stap. Wegen zijn hier best wel weer goed!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:08

Hoi

Mijn paard moet ook naar de kliniek voor een scopie, maar moet daar nog een afspraak voor maken. Ik wacht ook maar even het weer af. Bij ons op het erf valt ook niet te laden ivm sneeuw.