slager verkoopt paard door.. mag dit????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linsim26

Re: slager verkoopt paard door.. mag dit????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 23:05

mijn paard is in belgie doorverkocht ja.

in nederland zitten niet zoveel paardenslagers geloof ik.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:55

Dat had ik gemist in een eerdere post , het is dan niet de handelaar die ik dacht dat het kon zijn !!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:18

Zinzi_jewel schreef:
Dat had ik gemist in een eerdere post , het is dan niet de handelaar die ik dacht dat het kon zijn !!!

er is een NEDERLANDSE handelaar (wel meer maar deze 100% zeker) die zeer regelmatig
door verzekering en meestal met zeer goede reden , afgekeurde paarden van
een belgische handelaar/slachter koopt

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:23

nickyu schreef:
Zinzi_jewel schreef:

er is een NEDERLANDSE handelaar (wel meer maar deze 100% zeker) die zeer regelmatig
door verzekering en meestal met zeer goede reden , afgekeurde paarden van
een belgische handelaar/slachter koopt

Schande!

Denk dat je meer zo'n verhalen al gehoord hebt é Nickyu :n

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:36

dan denk ik optiete hebben wie de handelaar is!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:38

yep momenteel zoekende naar geschiedenis van 3 paarden bij dezelfde handelaar vandaan , waarvan vast staat
dat ze bij de zelfde handelaar vandaan komen en door verzekering naar de slacht gestuurd zijn

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:51

Weet je al wat een operatie kost? Want die 500 euro moet natuurlijk niet maar een klein deel van de operatie bekostigen...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:31

alleen de verdoving zal al rond de 500 zijn

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:37

zo dat klinkt echt mis zeg.

wat ik weet is dat het paard niet meer mag worden doorverkocht maar is al vaker gezegt.

ben nu verder heel erg beniewd hoe het verder afloopt!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:45

linsim26 schreef:
de man van de verzekering is komen kijken en het is dus echt hetzelfde paard wat hij 2 jaar terug naar een slager in belgie heeft gebracht..

hij legt de fout bij hemzelf omdat hij in goed vertrouwen het paard daar achter gelaten heeft en er niet bij is gebleven.

De man van de verzekering zal misschien wel vaker weggelopen zijn na het afleveren bij de slacht. Hoe vaak komt zoiets voor....misschien krijgt de verz.man wel een beetje zwart geld ervoor ook nog om bijtijds weg te lopen... (of denk ik nu heel negatief)... ?

Denk dat je die verz.maatschappij (en de slager) dus ook aansprakelijk kan stellen voor het betalen van een deel van de kosten. Hij én de slager hebben meer schuld dan de handelaar. Laten ze het maar eens goed uitzoeken.

rodehaan5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:52

....daar heb ik nog verder niemand over gehoord: ik ben er dus van overtuigd dat er vaak paarden veel te snel en ten onrechte naar de slager worden gestuurd. Mooi voorbeeld is Imke dus weer.

Gelukkig voor haar is zij doorverkocht anders was ze allang een biefstuk geweest!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:01

rodehaan5 schreef:
....daar heb ik nog verder niemand over gehoord: ik ben er dus van overtuigd dat er vaak paarden veel te snel en ten onrechte naar de slager worden gestuurd. Mooi voorbeeld is Imke dus weer.

Gelukkig voor haar is zij doorverkocht anders was ze allang een biefstuk geweest!!

ja soms misschien wel ...
ben nu bezig met 3 paarden waarvan 2 absoluut niet geschikt zijn
door of pijn of zulke klachten dat ze absoluut niet geschikt zijn om er op te gaan zitten
ook niet een klein kindje aan de hand , niks nada noppes
deze paarden hadden never nooit niet doorverkocht mogen worden
en hebben of krijgen nu alsnog een spuitje zodra alles rond is
de 3e is er reeds uit zich zelf overleden ...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:10

rodehaan5 schreef:

Ja, dat is zo, maar het is toch oplichting. De oude eigenaar gaat ervan uit dat haar paard dood is. Rust in vrede. En dan blijkt hij doorverkocht door de slager notabene. Dat de handelaar wil meebetalen is nobel, maar hij kan er waarschijnlijk (net als jij) echt niks aan doen. Of wel....
Bah. Er wordt ook maar gesold soms met dieren.
Imke heeft het nu bij de TS getroffen, maar wat voor traject heeft ze achter de rug sinds haar tochtje naar de slacht???

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 19:51

nou het traject wat imke heeft afgelegt is me zo goed als duidelijk.
alleen 1 iemand moet nog bekennen dat hij haar bij de slager opgehaald heeft...hij zegt dat hij niet meer weet waar hij het paard vandaan had... beetje raar.

ja ik ben op zich blij met die 500 en dat is zeker wel netjes van hem vooral als hij het echt niet wist.
maar ik ga morgen ook even met de verzekering bellen want inderdaad hun hebben ook een steekje laten vallen.
hun mogen ook best wat bijspringen.

de operatie kost tussen de 1200 en 1500 euro..
als de tumor niet te groot is kan het via een kijkoperatie en dan moet imke nog 4 dagen blijven in de kliniek.
verder zal ze zeker nog 3 maanden rust moeten hebben en nazorg.

maar ( misschien ben ik nu wel een pennymeisje) ik heb het er voor over!
imke is het dubbel en dwars waard!

jua32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:07

Ben blij voor Imke dat ze zo goed terecht is gekomen.
Ik wens je heel veel succes met haar en geluk natuurlijk.
Heel veel sterkte met de komende operatie.
Ik vind je helemaal top!!!

Mvg Juanita.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:15

De slager mag ook bijlappen vind ik, de verzekeringsman liet Imke er achter met het verzoek om te slachten en dat heeft hij niet gedaan. Dus de verzekeringsman mag met de slager samen de rest betalen. Goed plan.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 00:28

morgen gaan we bellen...

we zullen ze...

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:01

Als de slager nou de rest bijlapt heb je toch nog een gezond paard er voor terug :)
Zou mooi zijn toch?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 10:41

ja we gaan ervoor.

ik kon er tenslotte niets aan doen..

ben blij dat hier iedereen positief is voor mij en im, ik heb nu al van zoveel mensen commentaar gehad dat ik haar terug moet brengen en dan gaat ze alsnog naar de slager.

die lui begrijpen niet dat je gehecht raakt aan een paard denk ik.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:33

denk dat er bij de slager niet veel te halen valt
die krijgt maar klein beetje meer door de wederverkoop
de handelaren kopen de paarden tegen net iets meer dan vleeswaarde ..en verkopen het voor ..

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:58

degene die haar heeft weggebracht heeft ook toegegeven dat het zijn fout was.
maar heb hem net gebeld en hij legt de fout bij de handelaar.
zo blijven we aan de gang.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:07

Misschien moet je dan (als hij dus de man van de verzekeringsmaatschappij is) zijn baas bellen? De handelaar is het minst schuldig denk ik. Hij heeft gewoon gekocht.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:55

hummm niet helemaal eens ..

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 02:22

Misschien ga ik nu iets vertellen wat ik zelf ooit van de verzekering vernomen heb,en daarom dus iedereen aan kan raden altijd te zorgen dat je zelf of iemand anders mee gaat tot dat het paard werkelijk dood is !
Er is mij door door verzekering vertelt dat het paard aan client wordt uitbetaald,paard word door verzekering opgehaald of je kan zelf je paard wegbrengen naar het afgesproken slachthuis,slachhuis bepaald de verzekering!
Laat je het paard ophalen door de verzekering,is dat bijna nooit op de dag van het slachten zelf !
Wat dus betekent dat het soms 1 of meerdere dagen nog doorbrengt op een tussenstation ! (ook wel eens bij handelaren)
Het persoon die het paard ophaald doet dat in opdracht van de verzekering,maar de verzekering heeft dan zijn zaken en afspraken met dat persoon al afgehandeld !
Aangezien paspoort en papieren vaak pas terug gestuurd worden naar de verzekering wanneer het paard werkelijk geslacht is ,kan het paard dus via tussenstation of onderweg dus heel goed verhandeld worden,zelfs met papier en paspoort !
Helaas garandeerd de verzekering eigenlijk altijd 100% slacht wanneer jij je paard meegeeft,maar ik ken vele gevallen waar het paard gewoon is doorverkocht !!!
Het is mijn zelf haast overkomen met een van ons 1e pony !
Even in het kort mijn verhaal:Pony afgekeurd voor de sport,
z2 dressuur gelopen
Voor de sport afgekeurd,maar kon nog makkelijk als weidepaardje jaren mee !
Ik wilde de pony terug kopen van de verzekering
Dat kon,maar dat moest ik regelen met het persoon die de pony naar de slacht zou brengen,die bepaald op dat moment ook het bedrag waar voor ik hem terug kon kopen,daar stond de verzekering geheel buiten!!!
De man belde mij en vroeg wanneer hij de pony kon komen halen,waar op ik vertelde hem te willen terug kopen !
Hij wilde van alles weten,kleur ras en zelfs wat de pony in de sport had gelopen!
Waarop ik zei wat doet dat er toe,hij gaat voor de slacht maar ik krijg hier een raar gevoel bij!
De man vertelde mij dat dat hij zulke andwoorden niet wensten,en zei ik kom de pony dus gewoon halen!
Waarop ik de verzekering heb gebeld en mij verhaal uit de doeken heb gedaan,daar werd mij dus duidelijk vertelt dat de verzekering zijn zaken met de man al rond had en ik het echt met hem verder moest uitzoeken!
Ik heb uiteindelijk de pony na veel problemen kunnen terug kopen,maar voor een bedrag waar je een gezonde pony voor kon kopen !
In dit geval van Imke is het bijna voor 100% zeker het zelfde gegaan,aan de buitenkant niets te zien,hebben er een leuke prijs voor kunnen krijgen en zo ontstaat dus de louche handel !!!
In jou geval zou ik blij wezen met de 500 euro die de handelaar je aanbied,en heel snel op gaan halen voor dat hij van gedachten veranderd !!!
Gelukkig heeft Imke het bij jou goed getroffen en is ze eindelijk uit dat handelscircuit !!!
Ik ken ook iemand die zijn veulen werd afgekeurd met 10 maanden,is ook naar de verzekering gegaan en de garantie gekregen dat het veulen geslacht zou worden !
Nu na 4 jaar blijkt dat dus niet het geval en loopt het arme dier (kreupel) in Belgie rond en word gewoon bereden !
De oude eigenaar is er doodziek van,heeft er alles voor over het paard terug te halen !
Mensen nogmaals gewaarschuwd,ook al garandeerd de verzekering 100% slacht,breng je paard zelf weg !!!!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:08

@lundi

welke verz is dat? mag via pb

ik werd bij mijn paard gebeld door degene die haar opgehaald had dat het netjes gegaan was en ook door de verz gebeld dat ze geslacht was en of het naar mijn wens verlopen was

ik heb daarna nog een paard meegegeven met dezelfde man en toen heb ik zelf gebeld

maar jouw verhaal is vreselijk :(:)

ik zit bij Equine Risk