amondi schreef:Leuke auto de Freelander! Ik weet dat er zeer divers over gedacht wordt, maar een Discovery of RR is meteen weer zo groot... Ik snap best dat mensen voor de Freelander gaan.
Probeer ook eens buiten de box te denken: Hoevaak per jaar heb je echt een 2 paards trailer nodig?
Kan je b.v. op en neer naar het strand om de paarden in 2 keer te brengen?
En als je met zijn 2en tegelijk gaat, hoevaak per maand komt dat voor?
En kan je voor de zoveelste verhuizing in Brabant misschien de auto van je ouders ophalen en lenen?
Als je dan uit komt op minder dan 10 keer per jaar dat je echt met 2 paarden op stap moet.....Dan kan het huren van een bus waarschijnlijk wel uit!
Dan kan jij gewoon een zuinige 2.0i liter Mondeo o.i.d. kopen en rijden... Die mag en kan makkelijk een 2paards met 1 paard rijden.
Bedenk wel dat mijn ervaring met een 4x4( en van vele anderen) is dat ze duur zijn in onderhoud, wegenbelasting, verzekering, en niet de vergeten het verbruik!
Zet dat af tegen het aantal keren dat je hem echt nodig hebt en denk dan goed na!
Dat is niet alleen ervaring, dat is ook een kwestie van domweg cijfertjes optellen
Die andere zaken kan ik alleen maar onderschrijven. Reken eens goed uit wat je van plan bent en wat dat kost. Voor noodgevallen naar de kliniek en dergelijke, is een Mondeo-achtige auto uitstekend bruikbaar voor en je rijdt twee Mondeo's voor één Range Rover (of willekeurig welke andere grote 4x4).
Bedenk bijvoorbeeld dat een gehuurde bus op grijs kenteken voor bedrijfswegenbelasting wordt aangeslagen. Dat zie je terug in de huurprijs! Om je een idee te geven van de kosten, ik huur vaak hiero: http://www.nootede.nl/ de prijzen staan erbij, dus heb je enig houvast wat zoiets kost. Reken op een verbruik van 1:9 met een trailer aan de haak, dat is wat ik gemiddeld haal met hun bussen. Landelijke verhuurboer: http://www.kav.nl/
Nu kun je zeggen dat ik mezelf tegenspreek met twee Range Rovers op de stoep, maar bedenk heel goed: dat is mijn andere hobby. Ik heb de kennis, kunde, het materiaal en de ruimte om ze zelf te onderhouden en bovendien zijn ze beide wegenbelastingvrij (+25 jaar oud). Dat is een wereld van verschil.
Dit geldt natuurlijk voor iedereen (ik weet dat die Freebee al op de oprit staat
, welkom bij de club
). Het maakt niet uit wat je kiest, denk goed na waarom je het kiest.