na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:58

happy27 schreef:
Het geld interesseert me ook niet eigenlijk maar wil haar gewoon terugpakken voor wat ze mij heeft aangedaan.
van mij part stopt ze het bij een ander in ze reet, als zij het geld maar niet heeft

Dit vind ik een hele nare manier van denken van je.
Je zegt dat je op de hoogte was van zijn hoefbevangenheid en nu wil je de oude eigenaar terugpakken?

Jij hebt gegokt en verkeerd gegokt, neem je verlies en ga niet proberen een ander daarvoor te pakken.

chocobroodje

Re: na 4 maaden erachter komen dat ik een miskoop heb gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:08

Idd ThePast03! Wat zijn wij het weer heerlijk met elkaar eens ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:11

Wat ik ervan begrijp is dat jij het paard van het begin af aan al met die bevangenheid hebt gekocht.
Geen keuring, 4 maanden na aankoop.... Je kunt helemaal niets meer!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:15

TS wacht nog braaf op antwoord :o

maar heb de volgende vragen

- bevangen -> staat dat vast ?
-- zo ja waardoor >>??
- door te veel krachtvoer/gras ?
--zo ja waarom geef je nu dan meer dan oud hooi ?

overbelasting lijkt me niet maar ook dat is en blijft een optie ..

heb je zadel nalaten kijken ?
op je paard doel ik op maar ook zadel ansich
--past het ?

al een osteopaat oid er bij gehad ?

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:43

Hoi TS,
Ik vind het jammer dat je in dit topic veel reacties krijgt waar je niets aan hebt. Je hebt het paard nou eenmaal gekocht, niet gekeurd en voor een lage rpijs. Dat is gebeurd en daar verander je niets meer aan. waarom moeten zoveel bokkers dat blijven herhalen?!

Ik denk dat je er niets meer aan doet maar voor de zekerheid zou ik zeker even bij het juridische loket langsgaan.
Geniet vooral van je paardje en laat die foto's maken, misschien valt het mee?! Ik hoop het voor je! En voor deze vragen kan je beter geen topic meer openen want sommige bokkers (gelukkig niet allemaal!) geven zoveel onzinnige reacties waar je niets mee kan!

Fijn trouwens dat je veel begeleiding krijgt.
Succes

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:44

geerke schreef:
wat heeft het paard nu?
Hoefbevangen?
Waardoor?Als je echt z'on dierenliefhebber bent als dat je in je openingspost schrijft probeer je er achter te komen wat het paard heeft en waardoor....dat kost wel iets meer dan wat je betaalt hebt voor het paard ben ik bang.

Foto's en misschien naar de kliniek?

Ik kan niet in je portemonnee kijken,maar het feit dat je een paard voor 800 euro met toebehoren koopt en het ook nog niet laat keuren....en dan ook nog verwacht dat je een topper hebt gekocht.....ach

Als je alles had gelezen ga ik dit ook doen! en ik verwachtte geen topper te hebben gekocht...

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:45

Britt20099 schreef:
Hoi TS,
Ik vind het jammer dat je in dit topic veel reacties krijgt waar je niets aan hebt. Je hebt het paard nou eenmaal gekocht, niet gekeurd en voor een lage rpijs. Dat is gebeurd en daar verander je niets meer aan. waarom moeten zoveel bokkers dat blijven herhalen?!

Ik denk dat je er niets meer aan doet maar voor de zekerheid zou ik zeker even bij het juridische loket langsgaan.
Geniet vooral van je paardje en laat die foto's maken, misschien valt het mee?! Ik hoop het voor je! En voor deze vragen kan je beter geen topic meer openen want sommige bokkers (gelukkig niet allemaal!) geven zoveel onzinnige reacties waar je niets mee kan!

Fijn trouwens dat je veel begeleiding krijgt.
Succes

ja en ik had nog in me post gezet dat ik idd niet op zulke reacties zit te wachten. maar blijkbaar vinden mensen het leuk om zulke dingen te blijven er halen..

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:50

ja bevangen staat vast, ja van de da word ik ook niet echt wijzer. Ik heb het advies gehad, 10 dagen rust, pijnstillers en zachte ondergrond. Maar ze blijft er gewoon gevoelig voor! ik heb nu dan ook besloten om haar helemaal niet meer te gaan berijden, ook al heb ik de uitslag van de foto's van haar benen.
Dus haar zadel laten nakijken heeft dan geen zin meer.

nickyu schreef:
TS wacht nog braaf op antwoord :o

maar heb de volgende vragen

- bevangen -> staat dat vast ?
-- zo ja waardoor >>??
- door te veel krachtvoer/gras ?
--zo ja waarom geef je nu dan meer dan oud hooi ?

overbelasting lijkt me niet maar ook dat is en blijft een optie ..

heb je zadel nalaten kijken ?
op je paard doel ik op maar ook zadel ansich
--past het ?

al een osteopaat oid er bij gehad ?

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:54

ThePast03 schreef:
happy27 schreef:
Het geld interesseert me ook niet eigenlijk maar wil haar gewoon terugpakken voor wat ze mij heeft aangedaan.
van mij part stopt ze het bij een ander in ze reet, als zij het geld maar niet heeft

Je zegt dat je op de hoogte was van zijn hoefbevangenheid en nu wil je de oude eigenaar terugpakken?

Jij hebt gegokt en verkeerd gegokt, neem je verlies en ga niet proberen een ander daarvoor te pakken.

ja idd haar hoefbevangenheid, maar niet van haar rug, teugelkreupelheid! wie weet wat er naar voren komt als er foto's gemaakt zijn. Ik vind het geen nare manier van denken. Hier komt er een gedachten naar voren hoe verrot sommige mensen in elkaar zitten, en wat ik daar eventueel mee kan doen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:56

KiWiKo schreef:
daarnaast heb je ook nog eens behoorlijk mazzel gehad dat je dat paard niet voor dat weinige geld aan een verkapte handelaar hebt verkocht.......

mischien hard maar bij mij is het verkocht en uit het oog is uit het hart..
dat moet ook wel als je met paarden werkt. geef heel veel om ze maar als ik er geld aan kan verdienen inplaats van dat ze geld kosten nou dan gaan ze weg ..
maar zoals hierboven staat hier heeft de TS niet zo heel veel aan..

TS; heb je al contact opgenomen met wat je rechten zijn?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:59

happy27 schreef:

ja idd haar hoefbevangenheid, maar niet van haar rug, teugelkreupelheid! wie weet wat er naar voren komt als er foto's gemaakt zijn. Ik vind het geen nare manier van denken. Hier komt er een gedachten naar voren hoe verrot sommige mensen in elkaar zitten, en wat ik daar eventueel mee kan doen.[/quote]

en wat als zij het niet wist en het mogelijk is ontstaan (doorgeslagen) bij jou zelf thuis? dan kan zij er niks aan doen.. en ik zou het eerst maar eens door een dierenarts binnenste buiten laten keren..
En als je het zo dom vind had je deze foto's ook kunnen doen voordat je haar kocht dat had je dan mischien ook nog gescheeld dat je ze niet had hoeven betalen ;)
zo zie je maar weer.. doe altijd een keuring

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:00

Zo, hele topic doorgelezen.

Ik had wat problemen met de beginpost.
Is voor de verkoop nu door een DA vastgesteld dat het paard hoefbevangen was? En dat door een hoefsmid weer 'ontkracht'?
En daarna bij jou hetzelfde weer gebeurd?
Of is het beide voorgekomen na de koop?

En de rest van de problemen van het paard zijn?
Zwanenhals?
Gevoelige rug?
Slecht ontwikkelde bespiering?
Slecht gereden paard?

Is iets van deze problemen met zekerheid vast te stellen als verborgen gebrek? En hoeverre is de vorige eigenaar veroorzaker van deze problemen? Lopen helaas genoeg paarden rond die slecht gereden worden waarvan de eigenaar zich niet helemaal van het probleem bewust is.
Geef je juridisch dus erg weinig kans...

Daarnaast denk ik dat je niet te veel moet afgaan op het commentaar van bokkers op een enkele foto die je plaatst (staat op 1 van de eerste pagina's) en je dan meer moet gaan richten op deskundigen die irl het paard beoordelen.

En over het commentaar op de dravers. Wat een onzin zeg! Naast dat het niets toe voegt aan het topic is het een grove beschuldiging wat niet hard gemaakt kan worden. Vanwaar die wrok?

edit: kan je vaststellen dat ze teugelkreupel is en hoefbevangen? Komt de kreupelheid tijdens het rijden niet door de bevangenheid ;)
Laatst bijgewerkt door RianneH op 06-12-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:02

Kijk dat is informatie waar je wat mee kan :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:29

happy27 schreef:
ja idd haar hoefbevangenheid, maar niet van haar rug, teugelkreupelheid! wie weet wat er naar voren komt als er foto's gemaakt zijn. Ik vind het geen nare manier van denken. Hier komt er een gedachten naar voren hoe verrot sommige mensen in elkaar zitten, en wat ik daar eventueel mee kan doen.

Teugelkreupelheid heeft met de manier van rijden te maken, rugproblemen komen daar ook heel vaak vandaan.
Voordat je gaat roepen hoe verrot andere mensen zijn zou ik eerst eens naar jezelf kijken.
Na zoveel maanden kan het heel goed zijn dat het bij jou ontstaan is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:48

idd ThePast03 het een leid meestal naar het ander

maar .. meestal komt bevangenheid door te rijk voer
niet altijd vaak wel ..

ansich als ze dadelijk genezen is
zou ze dus weer onderzadel kunnen
maar wel rest v der leven voer in de gaten houden

als je met huidige da er niet uitkomt vraag dan second opninie aan bij andere da

als nog lijkt me eens een kritische blik naar zadel en rug geen overbodige luxe ..
voordat je weer met der aan het werk gaat

kijk je hebt der nu eenmaal , daar verander je niks meer aan

en ga nu vanaf dat oogpunt kijken wat je kan doen
hoe je het moet doen en waarom ..

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 20:56

Bij mij onstaan?, terwijl ik de hele geschiedenis topics van de vroegere bijrijder heb gelezen. In 2004 komt teugelkreupelheid en rugproblemen naar voren dus die gaat niet op helaas!
Ik heb zelf hooguit 9 keer gereden dus dat lijkt me heeeeel erg sterk

ThePast03 schreef:
happy27 schreef:

Teugelkreupelheid heeft met de manier van rijden te maken, rugproblemen komen daar ook heel vaak vandaan.
Voordat je gaat roepen hoe verrot andere mensen zijn zou ik eerst eens naar jezelf kijken.
Na zoveel maanden kan het heel goed zijn dat het bij jou ontstaan is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:13

Bij het proefrijden, liep ze toen (voor zover jij kan beoordelen) zuiver?
Het zou me niets verbazen dat dit paard rugproblemen heeft en daarom ook onder het zadel kreupel loopt. Maar dat valt nu niet te bewijzen, want paard is hoefbevangen en loopt daardoor al gevoelig?

Tenzij jij videobeelden hebt, valt er helaas niet te bewijzen dat het bij de vorige eigenaar al zo was.. Om maar weer even ontopic te gaan.

Dus, helaas een miskoop, probeer er nu het beste van te maken. Pak de hoefbevangenheid aan en zodra die pijnlijke periode over is, begin dan vanaf de grond en met de juiste begeleiding die rug los te werken. Zorg dat de bespiering op de juiste plekken komt en je samen met haar leert hoe je dat moet trainen.
Nu is het heel zuur, maar denk dat je er uiteindelijk misschien wel meer aan hebt dan een kant en klaar paardje..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:40

happy27 schreef:
Bij mij onstaan?, terwijl ik de hele geschiedenis topics van de vroegere bijrijder heb gelezen. In 2004 komt teugelkreupelheid en rugproblemen naar voren dus die gaat niet op helaas!
Ik heb zelf hooguit 9 keer gereden dus dat lijkt me heeeeel erg sterk

dus .. de tip om als de bevangenheid onder controlle is
(zou second opnini vragen of huidige da voeradvies vragen daar voer en bevangenheid meestal met elkaar te maken heeft)
eens zerieus te (laten) kijken naar zadel en rug

zoals rianneh ook al schrijft
als het een onder controlle is
paard na laten kijken , zadel ook
en ga samen aan het werk , vraag hulp bij opbouwen etc

grote kans dat je der alsnog voor vrij weinig een heel leuk paard aan overhoud

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:50

wil de mensen met echte tips, vooral de laatste paar mensen even bedanken. Hier kan ik echt wat mee, en zo kan ik toch weer een beetje het positieve ervan inzien.. :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:17

ik zou als ik jou was een andere da erbij halen voor een second opinion. bevangenheid moet met het juiste voer over gaan. vervolgens zou ik iemand een goed naar zijn rug en schouder laten kijken, mogelijk dat met de juiste behandeling deze problemen ook verholpen kunnen worden. vervolgens je zadel laten nakijken, en desnoods een nieuw zadel laten aanmeten aan de paarden rug. want als het probleem al een paar jaar aan de gang is denk ik dat het zadel gewoon van geen kant past. als dit allemaal in orde is ga je begeleiding zoeken van iemand die ervaring heeft met paarden met rugproblemen, die jou dus kan helpen en kan voorkomen dat je het probleem er (onbewust) weer in rijd. desnoods laat ga je er zelf niet op rijden maar laat je alleen de instructeur er op rijden tot ze weer helemaal in orde is en dan pak jij het daarna weer op.
en vooral, als ze van de bevangenheid af is, je altijd goed aan het voerschema houden en niet meer veranderen, want dan heb je weer de kans dat het zo weer terug komt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:58

KiWiKo schreef:
wanneer leren mensen nou eens dat je voor 800 euro geen gezond paard koopt!!!

bijna alle topics over katten in zakken op bokt gaan over paarden in de lagere prijsklasse.............

mensen willen gewoon in de maling genomen worden, een goed paard kost geld...... PUNT

Ik heb 900E betaald voor een AVS (12 jaar) met toebehoren!!
Voor mijn vorige stermerrie v. Ahorn(11 jaar) 1250 E......

Eerste heb ik nog (is nu 15 en loopt M2), 2de heb ik na 1 veulen verkocht voor wat meer...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:30

Brainless, jij hebt wel wat meer verstand van paarden dan de TS als ik het zo lees. Die geeft zelf aan in haar openingspost dat ze er niet veel verstand van heeft.... Een paard wat bij het proefrijden door zijn benen zakt/kreupel loopt, zou jij laten staan....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:32

Brainless schreef:
KiWiKo schreef:
wanneer leren mensen nou eens dat je voor 800 euro geen gezond paard koopt!!!

bijna alle topics over katten in zakken op bokt gaan over paarden in de lagere prijsklasse.............

mensen willen gewoon in de maling genomen worden, een goed paard kost geld...... PUNT

Ik heb 900E betaald voor een AVS (12 jaar) met toebehoren!!
Voor mijn vorige stermerrie v. Ahorn(11 jaar) 1250 E......

Eerste heb ik nog (is nu 15 en loopt M2), 2de heb ik na 1 veulen verkocht voor wat meer...

natuurlijk zijn er uitzonderingen :) maar die kom je niet zo heel veel tegen :)

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:32

Voor 800 euro incl. bijbehoren kan je niet veel verwachten. Je hebt voor weinig geld een miskoopje begaan, neem je verlies en ga verder zou ik zeggen. Dit paard gaat 'm toch niet worden, je bent straks net zoveel kwijt aan onkosten als dat je als aankoop betaald hebt. Bovendien is hoefbevangenhied niet te 'genezen' met 'beter voer'. Het is een aandoening met een zeer complexe, multi factoriële oorsprong. Het 'geneest' niet, je kan het enkel in de hand houden en soms lukt dat ook niet. En belangrijker, het is extreem pijnlijk!
Mijn advies: dit paard naar de slacht brengen (geen grapje, pijnloze dood is beter dan af en aan hoefbevangen en pijn aan je rug), en doorsparen voor een beter paard dat je eerst laat goedkeuren voor aankoop.
Niet leuk om te horen, maar soms moet je ook wíllen luisteren....

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 01:08

Knavia schreef:
Voor 800 euro incl. bijbehoren kan je niet veel verwachten. Je hebt voor weinig geld een miskoopje begaan, neem je verlies en ga verder zou ik zeggen. Dit paard gaat 'm toch niet worden, je bent straks net zoveel kwijt aan onkosten als dat je als aankoop betaald hebt. Bovendien is hoefbevangenhied niet te 'genezen' met 'beter voer'. Het is een aandoening met een zeer complexe, multi factoriële oorsprong. Het 'geneest' niet, je kan het enkel in de hand houden en soms lukt dat ook niet. En belangrijker, het is extreem pijnlijk!
Mijn advies: dit paard naar de slacht brengen (geen grapje, pijnloze dood is beter dan af en aan hoefbevangen en pijn aan je rug), en doorsparen voor een beter paard dat je eerst laat goedkeuren voor aankoop.
Niet leuk om te horen, maar soms moet je ook wíllen luisteren....

Ik begrijp wat je zegt hoor, ik heb er ook heel veel over gelezen. Maar wat betreft dieren ben ik best zwak, ik zou haar niet naar de slacht kunnen/of laten brengen. Dat zou me voor altijd blijven achtervolgen, ik ken mezelf...
het is allemaal zo moeilijk want ik wil haar ook niet met pijn en constant pijnstillers laten lopen! pfff echt een moeilijke situatie