Knavia schreef:Voor 800 euro incl. bijbehoren kan je niet veel verwachten. Je hebt voor weinig geld een miskoopje begaan, neem je verlies en ga verder zou ik zeggen. Dit paard gaat 'm toch niet worden, je bent straks net zoveel kwijt aan onkosten als dat je als aankoop betaald hebt. Bovendien is hoefbevangenhied niet te 'genezen' met 'beter voer'. Het is een aandoening met een zeer complexe, multi factoriële oorsprong. Het 'geneest' niet, je kan het enkel in de hand houden en soms lukt dat ook niet. En belangrijker, het is extreem pijnlijk!
Mijn advies: dit paard naar de slacht brengen (geen grapje, pijnloze dood is beter dan af en aan hoefbevangen en pijn aan je rug), en doorsparen voor een beter paard dat je eerst laat goedkeuren voor aankoop.
Niet leuk om te horen, maar soms moet je ook wíllen luisteren....
Ik begrijp wat je zegt hoor, ik heb er ook heel veel over gelezen. Maar wat betreft dieren ben ik best zwak, ik zou haar niet naar de slacht kunnen/of laten brengen. Dat zou me voor altijd blijven achtervolgen, ik ken mezelf...
het is allemaal zo moeilijk want ik wil haar ook niet met pijn en constant pijnstillers laten lopen! pfff echt een moeilijke situatie