Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
garny95 schreef:gohya schreef:idd aardige reactie.
Totdat iemand met haar zo'n geintje uithaalt?
de da heeft hier niets mee te maken, de ts en de vroegere vriendin zijn behoorlijk verweven met elkaar doordat de ts wel de stalling betaald en de verzekering, dit hebben ze samen uit te zoeken en dat hoor je direct te doen en niet een jaar later na een aanmaning en als daar extra kosten aan verbonden zijn dat was het ook niet de eerste aanmaning, al met al loopt dit veel te lang zeker voor die da.
edit: Ik heb alles gelezen en wens je veel sterkte, dit is een heel bizar verhaal. Ik zou die rekening betalen of probeer wat te regelen met de da

diessel schreef:Als je de brief hebt waarin staat dat de dierenarts de factuur gaat verhalen op de opdrachtgever hoef jij je volgens mij geen zorgen te maken.
LADPR schreef:diessel schreef:Als je de brief hebt waarin staat dat de dierenarts de factuur gaat verhalen op de opdrachtgever hoef jij je volgens mij geen zorgen te maken.
Dat lijkt mij ook, kan me niet voorstellen dat een DA na zo'n tijd ineens van gedachten kan veranderen over wie de rekening moet betalen.
Iphi schreef:Als de vroegere vriendin het paard heeft meegenomen en verkocht, dan bewijst ze hiermee toch zelf duidelijk dat het haar paard is, en dan zie ik niet in hoe iemand de TS aansprakelijk kan stellen voor de DA rekening. Het paard is en was haar eigendom niet, ze heeft alleen in een tijd van nood bijgesprongen met het betalen van de stalling of wat dan ook.
Ik kan mij niet voorstellen dat een rechtbank de TS wel aansprakelijk zou stellen. Voor de DA is het vervelend dat hij zijn geld nog niet ontvangen heeft, maar aangezien het paard van de ex-vriendin is, moet hij daarheen om zijn geld te krijgen. De TS zit er verder voor niets tussen.
Erg vervelend voor hem dat de ex-vriendin geen geld blijkt te hebben, maar aangezien ze zelf gebeld heeft en het ook haar eigen paard is, zie ik niet in hoe hij de kosten op de TS zou willen verhalen.
Citaat:Ik ben nooit van plan geweest haar dierenartsrekeningen te betalen. Ik betaalde al de stalling en de verzekering! Zelfs het deel van de nota dat ze vergoed heeft gekregen heeft ze niet voldaan.
Tikara schreef:De vraag is nu: stel je hebt een paard en iemand anders belt een dierenarts en is er ook bij wanneer deze komt (de eigenaar weet van niets) wie is er dan verantwoordelijk voor de nota? De eigenaar van het paard of de opdrachtgever?