Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:23

ik denk dat als jij op schrift hebt dat ze jou niet meer aansprakelijk stellen , ze daar niet zomaar op terug mogen komen omdat die ander niet betaald
ik vind het ook een hele slordige actie van je DA eerlijk gezegd

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:24

@Garny je reageert niet alleen niet zo aardig, je leest ook nog een selectief/slecht :)

@Ts, als jij zwarty op wit hebt dat ze jou hier niet meer over lastig zouden vallen ben je klaar. Ik snap dat je bang bent voor gedoe omdat het ook jou dierenarts is...maar dan nog, je staat dus gewoon in je recht.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:25

garny95 schreef:
gohya schreef:
idd aardige reactie.
Totdat iemand met haar zo'n geintje uithaalt?

de da heeft hier niets mee te maken, de ts en de vroegere vriendin zijn behoorlijk verweven met elkaar doordat de ts wel de stalling betaald en de verzekering, dit hebben ze samen uit te zoeken en dat hoor je direct te doen en niet een jaar later na een aanmaning en als daar extra kosten aan verbonden zijn dat was het ook niet de eerste aanmaning, al met al loopt dit veel te lang zeker voor die da.

edit: Ik heb alles gelezen en wens je veel sterkte, dit is een heel bizar verhaal. Ik zou die rekening betalen of probeer wat te regelen met de da

Ik denk dat je beter moet lezen want ze heeft nu al 3 keer uitgelegd dat de DA haar 'vrij zou stellen'. :)
De DA komt juist een jaar/2 jaar later, dat is nu juist het punt.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:28

Als je de brief hebt waarin staat dat de dierenarts de factuur gaat verhalen op de opdrachtgever hoef jij je volgens mij geen zorgen te maken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:29

Ach jee... wat een vervelend verhaal. Ik denk ook dat je een rechtswinkel moet bellen. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Daarnaast alle mogelijk papier verzamelen omtrent het zorgen voor dit paard. Misschien staleigenaar een verklaring laten opzetten o.i.d.

(ik zou iig van da wisselen, zo ga je ook niet met klanten om, deze rekening uit handen geven aan een deurwaarder)

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 14:30

Ten eerste iedereen bedankt die daadwerkelijk mijn posts heeft gelezen en daarop reageert.

Als ik gewoon de originele rekening kreeg zou ik inderdaad tandenknarsend betalen alleen is dat dus niet zo! Achteraf gezien had ik dat gewoon moeten doen maar ik dacht dat ik alles netjes had geregeld!

Ik ga inderdaad maar even verder juridisch advies inwinnen. Skippy bedankt voor de adressen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:31

diessel schreef:
Als je de brief hebt waarin staat dat de dierenarts de factuur gaat verhalen op de opdrachtgever hoef jij je volgens mij geen zorgen te maken.

Dat lijkt mij ook, kan me niet voorstellen dat een DA na zo'n tijd ineens van gedachten kan veranderen over wie de rekening moet betalen.
Laatst bijgewerkt door LADPR op 04-12-09 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:31

Als de vroegere vriendin het paard heeft meegenomen en verkocht, dan bewijst ze hiermee toch zelf duidelijk dat het haar paard is, en dan zie ik niet in hoe iemand de TS aansprakelijk kan stellen voor de DA rekening. Het paard is en was haar eigendom niet, ze heeft alleen in een tijd van nood bijgesprongen met het betalen van de stalling of wat dan ook.
Ik kan mij niet voorstellen dat een rechtbank de TS wel aansprakelijk zou stellen. Voor de DA is het vervelend dat hij zijn geld nog niet ontvangen heeft, maar aangezien het paard van de ex-vriendin is, moet hij daarheen om zijn geld te krijgen. De TS zit er verder voor niets tussen.
Erg vervelend voor hem dat de ex-vriendin geen geld blijkt te hebben, maar aangezien ze zelf gebeld heeft en het ook haar eigen paard is, zie ik niet in hoe hij de kosten op de TS zou willen verhalen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:33

LADPR schreef:
diessel schreef:

Dat lijkt mij ook, kan me niet voorstellen dat een DA na zo'n tijd ineens van gedachten kan veranderen over wie de rekening moet betalen.

Nouja, waarom kun je je dat niet voorstellen? Als de 1 niet betaalt, probeer je het toch bij de ander...

LADPR

Re: Wie is verantwoordelijk voor deze rekening? Dierenarts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:34

Na meer dan een jaar tijd? Dat vind ik nou niet bepaald normaal. Beetje bedrijf gaat neit een jaar wachten op een betaling en nog eens bij een ander aankloppen.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:35

Iphi schreef:
Als de vroegere vriendin het paard heeft meegenomen en verkocht, dan bewijst ze hiermee toch zelf duidelijk dat het haar paard is, en dan zie ik niet in hoe iemand de TS aansprakelijk kan stellen voor de DA rekening. Het paard is en was haar eigendom niet, ze heeft alleen in een tijd van nood bijgesprongen met het betalen van de stalling of wat dan ook.
Ik kan mij niet voorstellen dat een rechtbank de TS wel aansprakelijk zou stellen. Voor de DA is het vervelend dat hij zijn geld nog niet ontvangen heeft, maar aangezien het paard van de ex-vriendin is, moet hij daarheen om zijn geld te krijgen. De TS zit er verder voor niets tussen.
Erg vervelend voor hem dat de ex-vriendin geen geld blijkt te hebben, maar aangezien ze zelf gebeld heeft en het ook haar eigen paard is, zie ik niet in hoe hij de kosten op de TS zou willen verhalen.

Dit lijkt mij ook: én je hebt geen opdracht gegeven én de echte eigenaar heeft dr paard meegenomen en verkocht.. Of jij moet nog de opbrengst vh paard gaan krijgen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:41

LADPR schreef:
Na meer dan een jaar tijd? Dat vind ik nou niet bepaald normaal. Beetje bedrijf gaat neit een jaar wachten op een betaling en nog eens bij een ander aankloppen.

En als je toch je geld wil krijgen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:45

Je kan toch niet na een jaar tijd ineens bij iemand aan de bel gaan hangen ja sorry iemand anders wil niet betalen dus jij moet betalen. Zou even lekker zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:50

En toch proberen ze het! Dat blijkt maar weer! Zelfs al hebben ze een jaar daarvoor je een brief gestuurd...

Het is idd ook niet eerlijk maar het gebeurt wel.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:51

Geloof nooit dat de DA recht heeft op het geld gezien de brief die hij het jaar daarvoor gestuurd heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:52

@TS: ik hoop dat je de brieven waarin je vrijgesteld wordt bewaard hebt. Die kunnen in een rechtzaak het verschil maken tussen 'winnen' en verliezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:56

LADPR schreef:
Geloof nooit dat de DA recht heeft op het geld gezien de brief die hij het jaar daarvoor gestuurd heeft.

Dat geloof ik dus ook niet! :n

Ik hoop ook voor TS dat ze die goed heeft bewaard!

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:02

Tja het mag "vreemd"zij om na een jaar weer aan de bel te trekken maar het mag dus het gebeurt............

Tja als het dan toch mijn paard is dan heb ik nog veel geld van haar goed...........

Ik wil nog wel even zeggen dat ik niet ten koste van alles uit principe niet wilde betalen! Maar toen factuur binnen kwam dacht ik ook niet van joh geeft het ik maak het even over! Ik heb netjes alle partijen ingelicht (ex en vriendin en dierenarts) Heb daarna echt niets meer gehoord!Tot dus de deurwaarder om de hoek kwam kijken ............... deze laatste heeft ook een brief gestuurd dat ze geen rechtsmaatregelen tegen mij zouden nemen en komen nu dus een jaar later toch weer om de hoek kijken!

Natuurlijk vind ik het vervelend voor de dierenarts maar deze had nooit de rekening op mijn naam mogen zetten zonder mijn toestemming! Heb in iedergeval te horen gekregen dat ik voor getuigeverklaringen moet zorgen dat het betreffende paard niet van mij was maar van "vriendin". Nou dat kan geregeld worden!

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:03

MamboBeach schreef:
LADPR schreef:

Ja brief heb ik nog en al tevoorschijn getoverd (ben nogal van het bewaren)

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:08

Citaat:
Ik ben nooit van plan geweest haar dierenartsrekeningen te betalen. Ik betaalde al de stalling en de verzekering! Zelfs het deel van de nota dat ze vergoed heeft gekregen heeft ze niet voldaan.

Ik heb dit stukje even gequote, ik lees hier dat die ex-vriendin dus de DA rekening heeft gedeclareerd bij haar verzekering klopt dit?

Als dit n.l zo is dan wordt het in mijn ogen een iets simpeler verhaal, want dan heeft zij bij haar verzekering een rekening kunnen declareren die niet op haar naam stond maar die wel bestemd was voor het paard op haar naam.

Als ik jou was zou ik dus snel naar een rechtwinkel gaan en een jurist na laten gaan wat jou rechten of plichten zijn.
Iedereen kan nu wel dingen aanbrengen, maar je hebt het advies nodig van een jurist die het goed voor je kan uitpluizen.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang jij de stalling en verzekering betaald heb voor haar en haar paard, dit zou misschien zelfs kunnen betekenen dat je nog een vordering op haar hebt omdat je haar toen uit de oliebol geholpen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:10

Als je het niet vertrouwd om alles op internet te zetten, wat ik me goed kan voorstellen overigens, dan zou ik echt juridisch advies gaan inwinnen.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Bel die dan op en vraag om advies, de rechtswinkel is ook een optie.

Veek beter advies dan dit kan ik niet geven, zo lang jij niet het hele verhaal kan vertellen. Daarnaast horen we hier natuurlijk alleen jou kant van het verhaal, en hoewel je het vast eerlijk verteld, kan het prima zijn dat ex-vriendin er heel anders over denkt en de feiten anders weergeeft. Dat maakt het lastig om advies te geven.

simone1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:15

als het paard niet hulpbehoevend is en er sprake is van een pest-aktie van de beller...
en de dierenarts constateert dat er niets met het paard aan de hand is lijkt het mij dat de beller de rekening maar moet betalen...
tsja, de beller had ook eerst deeigenaar kunnen bellen en die laten beslissen...
als ik de brandweer bel voor brand bij de buren,
en er is geen brand,
krijg ik de rekening ook gepresenteerd....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:16

Tikara schreef:
MamboBeach schreef:

Ja brief heb ik nog en al tevoorschijn getoverd (ben nogal van het bewaren)

Goedzo, wie wat bewaard heeft wat! :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:17

Als het jouw paard niet eens was, waarom is de rekening dan naar jou gegaan?

Tikara schreef:
De vraag is nu: stel je hebt een paard en iemand anders belt een dierenarts en is er ook bij wanneer deze komt (de eigenaar weet van niets) wie is er dan verantwoordelijk voor de nota? De eigenaar van het paard of de opdrachtgever?

N.B. hiermee geef je toch duidelijk aan dat jij jezelf ziet als eigenaar.

twee mogelijkheden, heel kort door de bocht;
ofwel het is jouw paard niet, dan zou ik heel snel stoppen met betalen. Dan is het wel zo netjes om alle betrokkenen (exvriendin, stalhouder, DA) daarvan even schriftelijk op de hoogte te stellen. Zo lopen bijv. stallingskosten niet onnodig op.
Ofwel het is wel ongewild jouw paard geworden. Dan is het rekeningen betalen en paard verkopen. Want wat moet je met dat paard, als je het helemaal niet wilt?