Verkoper haalt paard niet op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:56

ik begrijp zo wie zo niet wie er (vraagprijs)5000 euro gaat neertellen voor een paard in slechte conditie?
En ik heb weer medelijden met het paard.....(ik ben een watje)
Arm beest.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:56

degene die de dagelijkse kosten voor het paard betaald is de eigenaar voor de wet :)
de afspraak was voor twee weken, tis nu een half jaar :)

Ik zou het dier gewoon op MP zetten

maar ach, als het puntje bij paaltje komt wil ik het paard ook wel terugbrengen hoor, en ik ben echt een lawaaipappagaai als het moet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:59

SjilliejJj schreef:
Nu heb ik de dierenarts erbij gehaalt, volledig laten controleren blijken er vitale organen helemaal fout te zijn.
Daar ga ik dus geen 5000 euro voor neertellen of een gezond paard voor inruil geven.

Vandaar de tijd.

Als het met de vitale organen helemaal fout is, dan was hij na die 6 maanden al ter aarde gestort, vind het heel vaag. Wat mankeert hij dan? Is hij geveld door een enorme wormen infectie die niet behandeld wordt.

Sorry, vind je net zo schuldig als die handelaar, jullie zijn op elkaars pad gekomen...sneu voor het paard.

KiWiKo

Re: Verkoper haalt paard niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:00

indat geval zou ik het dier naar de slager brengen.......... als vitale organen niet goed zijn is het einde oefening.

dan maar je verlies van de kosten nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:03

Dan zou ik hem helemaal afleveren bij die handelsstal, met DA verklaring er bij..

Maarre wij zouden dat al lang gedaan hebben..... ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:05

Tja wat versta je onder vitale organen niet goed?
Er zijn zat paarden die met aangepast voer toch prima kunnen fuctioneren als er bv met de lever/nieren iets is denk ik?
Als hij echt een hartprobleem heeft ofzo, dan kan hij of nog als recreatiepaard dienen (neem aan dat hij anders binnen die 6maanden al bezweken zou zijn) of hij heeft er weinig last van in elk geval en kan als gezelschapspaard.

Russel, TS heeft niets betaald voor het paard ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:05

Wat een merkwaardig verhaal..
Begrijp ik nou goed dat jouw eigen (inruil)paard een half jaar geleden naar die stal gegaan is, en jij het jonge paard op proef meekreeg? Dus dat er in feite al geruild is?
Blijkbaar interesseert het lot van je eigen paard dan ook niet zo - ik kan me tenminste niet voorstellen dat ik een van mijn paarden ergens maar een half jaar neer zet zonder er naar om te kijken.
Ik denk niet dat een handelsstal een paard een half jaar maar gewoon laat staan, je moet niet gek op kijken als die allang doorverkocht is. En jij hebt nu een "gratis", minder goed paard..
Tja.. eigen schuld lijkt me. Werk/school is geen excuus: niemand is 24 uur per dag, zeven dagen in de week zó bezet dat je niet allang op de fiets, in de bus, de trein of de auto had kunnen stappen om die zaak te regelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:06

5 ruggen voor een recreatie paard met beperking............ is best een beetje een boel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:06

Dan houdt ze hem onterecht onder zich, althans zo kan de handelaar het spelen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:07

KiWiKo schreef:
5 ruggen voor een recreatie paard met beperking............ is best een beetje een boel :)

En dan ook nog een groene die in slechte conditie was-is....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:08

ja dat zou kunnen Russel, tenzij ze aan kan tonen dat ze genoeg moeite heeft gedaan om contact te krijgen met de handelsstal :)

Daarnaast heeft ze het paard van voer, water en onderdak voorzien de laatste 6 maanden en dan is wettelijk gezien het paard van haar :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:09

Jannepauli het eigen paard staat nog bij TS thuis, is dus niet ingeruild omdat ze deze eerst op proef wilde.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:09

russel schreef:
KiWiKo schreef:

En dan ook nog een groene die in slechte conditie was-is....

precies :D

wat moet je ermee...............

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:10

Niets, terugbrengen ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:16

INderdaad..na een x aantal maanden zonder betalen is het paard eigendom van de persoon die hem heeft verzorgd en alles heeft betaald.
Ik vind het maar een raar verhaal, je gaat toch veel eerder aan de bel trekken als het nu 5 uur rijden was, maar 1 uurtje? En een veewagentje huren kost ook de wereld niet. Vreemd, vreemd, vreemd.
Misschien iemand anders inschakelen die nog eens belt of langs gaat.
Sommige niet zulke nette handelsstallen nemen niet meer op als ze weten wie er belt. Bel je met een onbekend nummer zijn ze ineens wel thuis.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:21

opisop_shop schreef:
Jannepauli het eigen paard staat nog bij TS thuis, is dus niet ingeruild omdat ze deze eerst op proef wilde.

Is dat werkelijk zo?
Nou waar maakt ze zich dan druk om?
Kwestie van een aangetekend briefje ( als je dat zelf niet kan dan even naar de rechtswinkel voor hulp) waarin de situatie in het kort vastgelegd wordt, de eigenaar gevraagd wordt het paard binnen 14 dagen op te halen en bij gebreke daarvan dat het paard verkocht wordt. Het geld wat je er voor krijgt zet je netjes opzij en als de voormalige eigenaar ooit nog 's komt opdagen dan geef je 'm die centen met aftrek van de kosten die je gemaakt hebt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:23

en die kosten kunnen heel erg hoog oplopen ;)
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 29-11-09 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:39

heb wat meer info
wat ik nu heb kunnen vinden is dat paardje al schraal uit de opfok kwam

manegelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:48

Je kunt naar opgelicht mailen of van die programma's.
met zon verhaal denk ik dat je wel ver komt. ;)
Heel veel succes..

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:09

Jannepauli schreef:
opisop_shop schreef:

Is dat werkelijk zo?
Nou waar maakt ze zich dan druk om?
Kwestie van een aangetekend briefje ( als je dat zelf niet kan dan even naar de rechtswinkel voor hulp) waarin de situatie in het kort vastgelegd wordt, de eigenaar gevraagd wordt het paard binnen 14 dagen op te halen en bij gebreke daarvan dat het paard verkocht wordt. Het geld wat je er voor krijgt zet je netjes opzij en als de voormalige eigenaar ooit nog 's komt opdagen dan geef je 'm die centen met aftrek van de kosten die je gemaakt hebt.

Ja, dit is ook mijn idee. 2 x aangetekend schrijven met een uiterste termijn. En inderdaad, even langs de rechtshulp om te vragen of het rechtsgeldig is, en dan kun je daarna doen met het paard wat je het beste vindt. Dan heb je in ieder geval de onzekerheid niet meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:52

nickyu schreef:
heb wat meer info
wat ik nu heb kunnen vinden is dat paardje al schraal uit de opfok kwam

dan lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat het paard een fikse wormbesmetting heeft

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:56

ts

laat de chip eens checken om zeker te weten om welk
paard het gaat
er lopen iig 3 paarden rond met die naam van die leeftijd

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:23

Ik denk ook gestolen,of dat er in ieder geval flink iets mis is, normaal laat een handelsstal echt een
paard niet staan als ze er nog geld aan kunnen verdienen, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:26

kan niks vinden op beider gestolen sites

denk eerder slachtpaard
daar staat deze handelaar + 2 samenwerkende aardig om bekend

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:32

PP -> TAO