Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:00

Het liefst doe ik het zonder advocaat want dat gaat ons meer kosten dan wat we nog van ze terug moeten krijgen. En dat weten ze. Daarom dreigen ze ook met de rechtbank. Ze denken dat ze me daarmee de "bek" kunnen snoeren. Maar dat hebben ze mis.

WilmaNora

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:02

Gewoon door een jurist (wellicht die bekende van je schoonouders) die brief laten maken en ondertekenen.
Wel door een échte jurist laten doen, anders maak je je schuldig aan valsheid in geschrifte. Denk overigens niet, als ik het zo lees, dat ze je voor het gerecht gaan dagen hoor, is meestal grootspraak om te kijken of je indamt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:03

TS, heb je nog gekeken of jullie in aanmerking komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:05

Als het goed is -correct me if i'm wrong!- moeten ZIJ alle juridische kosten betalen als ze de rechtszaak verliezen, en verliezen zullen ze zeker wel als je het goed op papier hebt staan en de juiste stappen volgt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:07

opisop_shop schreef:
Als het goed is -correct me if i'm wrong!- moeten ZIJ alle juridische kosten betalen als ze de rechtszaak verliezen, en verliezen zullen ze zeker wel als je het goed op papier hebt staan en de juiste stappen volgt.

Dat meende ik ook, maar geloof dat het niet in alle gevallen op gaat.
Stel dat de tegenpartij een hele gehaaide advocaat heeft......
Maar zolang je alles gewoon goed op papier hebt staan, dan moet het toch allemaal jouw kant uitkomen.
Hebben ze trouwens het bedrag steeds per bank voldaan?
Staat dat erin? niet dat ze straks aankomen dat ze het bedrag via de post hebben verstuurd of contant hebben afgerekend.

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:07

@Opisop_shop: Vaak wordt idd de uiteindelijke veroordeelde tevens veroordeeld om de jurisische kosten te betalen, maar ja, daar heeft ze nu nog niks aan, want met rechters is het net als met het weer: Het kan vriezen en het kan dooien.
Laatst in het bananenkoninkrijk België weer een staaltje van bavianenrechtspraak! Een rechter besliste gewoon in het voordeel van degene die hem het meeste geld toestopte

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:09

"Stel dat de tegenpartij een hele gehaaide advocaat heeft......"

Dat zal wel niet, als ze al geen 400 euro heeft om t paard te betalen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:10

stel dat de tegenpartij er de laatste 400,- niet voor over heeft.....

Ik weet niet of er in duitsland iets bestaat als rechtsbijstandverzekering etc.
Maar ws zulen zij deze wel hebben. Anders beginnen ze vast ook niet over: ''dan zien we elkaar voor het gerecht''.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:11

Een kostenveroordeling is fictief. Er wordt een aanname gedaan van de kosten op basis van een puntensysteem, en die kosten krijg je vergoed. Vaak is dat ergens tussen de vijf en tien procent van de werkelijke kosten, dus een kostenveroordeling is meestal een druppel op de gloeiende plaat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:12

Dat lijkt me ook niet nee, dat zij ee advocaat hebben...
Bovendien lijkt me dat als ze een advocaat in de arm ZOUDEN nemen, die advocaat hier niet eens mee naar de rechter wil, dat doet een advocaat echt niet zo snel als er grote kans op verlies is ;)
En als jij alles goed op papier hebt staan, is er geen rechter die zegt : oh maar die E400 hoeven ze niet te betalen want ze hebben nu een kindje dus stik er maar in mevrouw de verkoper"

whahaha, wat een lef die uitspraak "tot in de rechtbank" echt hilarisch!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:14

dus het is gewoon een doekje voor het bloeden.

Hopelijk krijgt de TS hulp van familie, vrienden, bekenden. En wellicht de advocaat van het bedrijf.
Dat kan aanzienlijk in kosten schelen.
Hopelijk wordt je in het gelijk gesteld en krijg je gauw het geld waar je recht op hebt.

Ik had nog zo'n 600,- tegoed van m'n vorige werkgever. Uiteindelijk 1 jaar een advocaat nodig gehad (met gesubsidieerde rechtsbijstand) en het toen uiteindelijk toch gekregen.
1 jaar lang briefwisseling gehad en daarna ze nog een laatste termijn gesteld voordat we naar het gerecht zouden gaan. Toe nwerd het ze te heet onder de voeten en heb ik het bedrag gelukkig gekregen.

Ik kon alles bewijzen aan de hand van loonstrookjes en het CAO.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:15

Het kan maar zo dat die mensen vaker succes hebben gehad met hun praktijken en manier van handelen.
Er zijn genoeg mensen die zich af laten schrikken door dat soort zinnetjes....

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:17

Ik lees al een tijdje mee ( vind juridische zaken altijd erg interessant ), maar wat ik me afvraag: zij hebben het paard toch wel bij je afgehaald? Je hebt het paard daar niet afgeleverd toch? Anders zou je nog onder de Duitse rechtspraak kunnen gaan vallen ook. Ik meen dat de plaats van overdracht bepalend is voor onder welke rechtspraak het valt.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:18

Ik had nagevraagd als ze verliezen dat alle kosten dan naar hun gaan. Maar dit is dus niet waar. De kosten van de rechtzaak enz gaan wel naar hun. Maar mijn advocaat (als ik die al neem) moet ik zelf betalen. Je bent namelijk niet verplicht een advocaat te nemen. En rechtsbijstand verzekerd zijn we niet. Kunnen we nu ook niet meer afsluiten voor deze zaak want het conflict is al aan de gang. De raad voor rechtsbijstand kijkt naar je jaarinkomen. Verdien je meer dan 33000 per jaar samen dan moet je een eigen bijdrage betalen van €732,- dat is veel meer dan ik van hun terug moet krijgen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:19

Oh dat is idd een goede, Zesiram!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:19

@ Zesiram; zij hebben het paard opgehaald. De overeenkomst is ook op nederlandse bodem getekend. Dus het duitse recht heeft kan hier niks mee.

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:21

@opisop_shop: Iedere advocaat wil met zoiets kansloos gewoon naar de rechter hoor, dan kan hij weer lekker uren schrijven. De enige advocaat die niet naar de rechter wil is een dooie advocaat óf een advocaat die op no cure no pay basis werkt! :+

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:22

Niet dat je er nu iets mee opschiet, maar dat is dan nog een geluk. Ze weten dat het (financieel) zinloos voor je is om te procederen, en steken die andere 400 in hun zak . Echt vervelend voor je. De reden dat er hier niks over de dreef gaat zonder dat we het hele bedrag contant in handen hebben. Sommige mensen maken altijd misbruik van de situatie.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:23

Ja en waarschijnlijk weten ze heel goed waar ze mee bezig zijn. Maar ik krijg mijn geld wel....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:37

WM, nou dan heb je wel een verdraaid slechte advocaat, een goede zou je advies geven niet door te gaan wegens de kleine (of hier nihile) kans van slagen...

Maar ja, wat heet goede advocaat... ;)

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:41

opisop_shop schreef:
WM, nou dan heb je wel een verdraaid slechte advocaat, een goede zou je advies geven niet door te gaan wegens de kleine (of hier nihile) kans van slagen...

Maar ja, wat heet goede advocaat... ;)

Zijn er dan nog eerlijke advocaten?? Haha, die denken tegenwoordig écht eerst aan hun eigen portemonnee hoor, als iemand naar de rechter wil en ze willen hem/haar betalen dan vinden ze het vaak allang best (leer mij de advocaten kennen ;) , weet je nog die mevrouw die een proces aan heeft gespannen tegen de postcode-loterij omdat ze geen loten had en nu toch smartengeld wilde... zo'n advocaat weet dat dat kansloos is, maar procedeert gewoon) :+

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:45

Allereerst kun je al opmaken dat zij nooit een advokaat benaderd hebben, want het zijn wel zij toevallig die contract breuk plegen (tenzij er een clausule in stond, dat ze een baby kregen? mafkezen!) Ik zou die kosten die een advokaat er voor jou even een schrijven of telefoontje aanwaagt, zeker aanraden, het kost dan wel wat geld, maar als je dat niet doet, dan vegen zij alleen nog maar meer de vloer met je aan, want dan denken zij "ach ze doet er toch niets mee" een contract is er om dit soort misstanden te voorkomen, indien niet nageleefd, consequenties aanvaarden! Helaas is het zo dat een contract dus iets juridisch is, en als er iets niet loopt volgens dat contract, je wel dus via een jurist moet laten weten, dat ze dus met hun baby verhaal de boom in kunnen!!!
succes!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:47

Ik ken toch wel een aantal advocaten die eerlijk zeggen of het haalbaar is of niet om naar de rechtbank te gaan etc. Maar er zijn er vast ook wel genoeg die alles doen om maar hun geld te verdienen.

WilmaNora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:51

@ AL: Tuurlijk zijn er ook wel eerlijke advocaten die hun cliënten eerlijk adviseren, wil maar aangeven dat het gros daar vaak niet zo eerlijk over is

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:51

Wat ik me afvraag, zou je de kosten die je nu moet maken voor juridische hulp kunnen verhalen op de 'tegenpartij'? Bijvoorbeeld door, indien de pony teruggehaald wordt, dit bedrag van het terug te geven bedrag af te halen? Dit natuurlijk wel na melding in de nieuwe brief die je gaat sturen. Zou dat juridisch haalbaar/correct zijn?