Afspraak niet nagekomen..koop paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:38

Eerlijk gezegd zou ik er met paard in de trailer heel snel heen rijden. Hoe leuk je het nieuwe paard ook vindt en je nieuwe paard alleen mee terug nemen als je het papier terplekke krijgt. Het kan namelijk zomaar zijn dat jou merrie die je ingeruild hebt ondertussen al weer verkocht is ook zonder papier dus. Heb je de dierenarts al het chipnummer in het paspoort laten controleren?

Klinkt misschien van mij allemaal wat wantrouwig en ik ken deze handelaar helemaal neit en wil haar neit ontterecht beschuldigen maar heb eerlijk gezegd niet meer zo'n vertrouwen in handelaren te veel dingen meegemaakt.

Succes ermee!

Gr Genja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:47

Mstijns, zulk soort berichten hoort TS liever niet, wil graag dat het als oplichting gezien wordt, nog even en naam en toenaam van de handelaar zijn hier te lezen, want iedereen speculeert nu graag wie het nu wel niet is.....

Ondertussen had ik in haar gevalletje al lang papieren gehad.. ;) :D

devine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 19:54

russel schreef:
Mstijns, zulk soort berichten hoort TS liever niet, wil graag dat het als oplichting gezien wordt, nog even en naam en toenaam van de handelaar zijn hier te lezen, want iedereen speculeert nu graag wie het nu wel niet is.....

Ja jij weet waar je het over hebt wat ben jij goed zeg pffff niet te geloven waren er maar meerdere zoals jou! :Z

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:07

Ik denk dat als het alleen zou gaan om de papieren TS het ook wel al opgelost zou hebben, het gaat echter om meer dan dat, daar komt ze nu steeds meer achter, dat er meer speelt dan alleen het ontbreken van het papier.
Even los van dit alles het kan ook heel goed een principe kwestie zijn:
als A zegt het te zullen verzenden en B ontvangt niks, dan is het logisch dat B dat gaat navragen aan A,
als A dan komt met allemaal smoesjes en geen bewijs kan overleggen van b.v. de aangetekende zending, waarom zou B dan kosten moeten maken voor een nieuwe papieren?
Dan kan het heel wel op de weg van A liggen om hierin (ten minste) te gemoed te komen (zij kan niet bewijzen dat het is verzonden (geen tracktrace nummer) en komt, in de ogen van TS met smoesjes aanzetten), dan wel dit zelf te regelen met het betreffende stamboek.
We kunnen in dit soort gevallen alleen afgaan op wat de TS hier verteld, of dit klopt of niet klopt weet zij zelf.
En op haar info reageer ik ook, ik weet niets van die andere persoon af, ik hoef ook niet te weten wie dit is, dat maakt mij niets uit, ik hoop voor de TS dat ze een oplossing zal gaan vinden waar ze tevreden mee kan zijn.
En kennelijk heeft ze daar nu hulp bij (fokker, d'artsen e.d.) en die kan ze, in mijn ogen, ook echt wel gebruiken.
Verplaats je maar een in haar schoenen, wat zou je dan doen?
Niet iedereen is hetzelfde, dus zal ook met dezelfde oplossing akkoord gaan...........
Laatst bijgewerkt door josie op 30-10-09 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:09

Ts ik heb een vraag vind je het niet vervelend dat zij jouw merrie heeft daar, die waarschijnlijk meer waard is dan het
paard wat je bij haar vandaan hebt...? Snap dat je het een leuker dier vind, maar wat als er dalijk echt iets mis is met het
dier? Dan is je termijn van verborgen gebreken verlopen denk ik...En dan zit je wel een met een "waardeloos" paard en
een " dure" die weg is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:11

Tja, helaas zijn er bij ons uit het dorp vorige week zo'n 30 paardenpaspoorten gejat.
De paarden staan er gelukkig nog. Maar reken maar dat deze paspoorten de illegale handel in gaan bij gestolen of afgekeurde paarden.
Het wordt dus nog steeds gedaan.

Tictac_

Re: Afspraak niet nagekomen..koop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:31

Ik vind het echt stom dat mensen dit doen maarja veel kun je er niet aan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:26

devine schreef:
russel schreef:

Ja jij weet waar je het over hebt wat ben jij goed zeg pffff niet te geloven waren er maar meerdere zoals jou! :Z

Ja, misschien ook wel, zo achter je pc op je bibsje zal het niet lukken je papieren te krijgen. Als je je dan echt opgelicht voelt, ga dan aangifte doen, dan doe je een goede daad om anderen te behoeden voor de zelfde oplichterspraktijken tegen deze vrouw :+ Maar dat doe je niet, je blijft zeuren op een paardenforum en iedereen moet je gelijk geven.... 8-)

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:26

Ik ben ook wel benieuwd of je er ondertussen al een keer naartoe bent gereden om de papieren?

MStijns

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:27

Ja ik ben inderdaad ook wel een beetje benieuwd hoe het is afgelopen met de papieren ?! Want dat was toch uiteindelijk het enige probleem.

MStijns

en van het weekend nog een lekkere buitenrit gemaakt met het paardje ?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:58

ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor er een oplossing komt....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:56

Moderatoropmerking:
Graag respectvol naar elkaar blijven reageren, het is nergens voor nodig om op de man te gaan spelen en dus persoonlijk te worden. Blijf ontopic en vriendelijk naar elkaar.

MStijns

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:54

En Devine,

alles in orde ?! Ik hoop het voor je.
Je reageerd niet meer sinds afgelopen vrijdag dus mogen we denk ik er wel van uit gaan dat je de papieren van je paardje hebt ontvangen of niet ?!
En ja Russel je hebt denk ik gelijk, denk ook dat er geen opzet in het spel is geweest maar dat Devine de boel ook een beetje op de spits heeft gedreven. Gewoon naar de handelaar bellen of even langs gaan en dan is het normaal ook zo geregeld.
Ook voor dat andere meisje (met haar rechtzaak) hoop ik dat alles goed afloopt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:57

eerlijk gezegt gaan mijn nek haren een beetje overeind staan door de reactie van mstijns en amika123.

beide maken een account aan alleen om te reageren in dit toppic? ik vind dat zachts gezegt nogal vreemd

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:17

MStijns, je hoeft je geen zorgen te maken over Amika123 en haar 'procedure'. Ze schrijft dat de persoon waar ze iets van te vorderen had, eerst failliet ging en dat ze er daarna een procedure over is begonnen. Zij meent dus dat er een advocaat is die haar heeft geadviseerd een procedure tegen een failliete boedel te beginnen. En dat vervolgens niet de curator van die persoon heeft gezegd: hoppa, vordering voorlopig erkend, kom maar op de stapel concurrente crediteuren die tóch geen cent krijgen.

Een curator mag niet gaan procederen zonder toestemming van de rechtbank, zonder dat de boedel voldoende middelen heeft om de kosten van die procedure (vaak duizenden euro's) te voldoen en zonder dat de verwachting is dat de boedel uiteindelijk mét die procedure beter af is dan zonder. Dat is hier écht niet gebeurd.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:50

uh, heet zij niet toevallig t.p?

Dan kan ik je wel wat over haar vertellen....... heb zelf ook een paard bij haar gekocht...
Laatst bijgewerkt door am_vanes op 04-11-09 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:20

heb toch t hele topic maar doorgelezen,

ik vind sommige reacties van sommige mensen erg kort door de bocht.

Helaas heb ik door de foto van de ts (paard) de bevestiging om wie het gaat.
op het eerste gezicht erg leuke meid, maar dat bleek later tegen te vallen.
Mijn jonge paard stond bij een bevriende handelaar van haar. ook zg net van t land. Nou hij was al erg braaf dan ! maar goed.
Het paard zou deze dame bij de vriend ophalen en door haar eigen dierenarts gekeurd worden, dat was wat objectiever. Omdat ik een heel eind van deze stal vandaag woon ben ik helaas op haar vriendelijkheid afgegaan en is het paard daar gekeurd.

Toen ik het dier eenmaal op stal had staan en er wat mee aan t werk ging bleek hij een raar bijgeluid te maken. Ik naar mijn eigen da en het bleek dat hij cornage had. NA een hoop telefonisch verkeer met de dame in kwestie zijn we tot een financiele schikking gekomen. die helaas door haar nooit betaald is. Opeens was ze onbereikbaar en reageerde niet meer . toen heb ik mijn verhaal bij die bevriende handelaar neergelegd, met de keuze, betalen of een zaak aan je broek.
Hij heeft netjes betaald, en een hoop narigheid over deze dame verteld.

Het hele gebeuren zit me nog steeds niet lekker, omdat hij ook af en toe met zijn rechterachterbeen opzij slingerd.
het is nu een maand of 5 geleden, en het zit me toch nog dwars. Door dit topic ben ik weer wakker geschud.

Helaas blijkt maar weer dat dit gebeurt, over de rug van van de onwetende paardenliefhebbers....

ts, ik heb je en pb gestruurd, en mocht je meer willen weten , mijn pb staat open!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:46

MStijns schreef:
Nou nou nou,

ik heb ook maar eens een account aangemaakt.
Wat ik een beetje jammer vind op deze site en uiteraard ook over deze questi is dat er veel word gespeculeerd en dat er te weinig feiten in staan. Het enige concrete is dat je de papieren nog niet hebt, nou nou dat is erg. Zeker als ik het vergelijk met die ene dame die een rechtzaak is moeten beginnen.
Even op een rijtje.
keuringen moet je altijd zelf verzorgen dan heb je zekerheid.
ga eens een paar keer een proefrit maken !
Ik weet niet of het dezelfde verkoper is maar ik heb een dikke week geleden een Aquavit gekocht (schrijf ik dat zo goed ?!) in Nederweerd. Dit paardje word momenteel zadelmaak gemaakt en als die zover is word die zelfs thuis bezorgt. De verkoopster heeft mij erbij verteld dat ie een chipje heeft op de kogel van een achterbeen maar dat is zover ik weet helemaal niet erg zeker niet voor een recreatie paard. Zo zie je maar dat er ook eerlijke verkopers cq handelaren bestaan, misschien is het zelfs dezelfde handelaar wie weet.
Dus ik zou me niet zo druk maken om de papiren je kunt beter je energie steken in het lekker rijden met je paardje.

succes verder met de discussie, M.Stijns

M.Stijns, niet druk maken om de papieren????? een paard zonder papieren is niets. je kan dan niet eens aantonen dat je wel de eigenaar bent! van een paspoort kan een duplicaat worden aangevraagd, met de stamboekpapieren gaat dit heel wat moeilijker!

Dus niet zo brullen dat de TS zich niet zo druk moet maken, wat weet jij ervan? ik heb inmiddels meerdere mensen gesproken die door haar belazerd zijn!
Ik hoop dat deze mevrouw uit Nederweerd eerlijk is tegen jou, mij heeft ze zelfs uitgenodigd voor een BBQ en dan kon ik daar blijven slapen etc etc...zo onwijs aardig! zelfs tot Hyvesvrienden aan toe!! totdat je er achter komt dat ze een leugenaarster is. geloof me, ik heb informatie uit zeer nabije bron van haar!

Een paard kopen doe je niet als een pak suiker, en ik geloof niet dat jij een proefritje hebt gemaakt op je nog niet zadelmakke paard, zoals zovelen niet doen met een niet zadelmak paard.
en ach... en chipje daar zal de prijs dan ook wel naar zijn geweest. Mijn jonge ruin was nog best aan de prijs voor een 3 jarige met cornage (wat ik toen niet wist) en die zichzelf eerst maar eens moet gaan bewijzen in de sport.

Let wel...als deze mevrouw dezelfde is als waar jij je paard hebt gekocht. want anders beschuldig ik weer verkeerde mensen.

succes met je paard verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:42

Citaat:
M.Stijns, niet druk maken om de papieren????? een paard zonder papieren is niets. je kan dan niet eens aantonen dat je wel de eigenaar bent! van een paspoort kan een duplicaat worden aangevraagd, met de stamboekpapieren gaat dit heel wat moeilijker!

Wat een onzin, je kunt gewoon een duplicaat aanvragen, eigenaar aantonen? Hoevelen hebben hun paard niet op hun naam staan? Eigenaarsrecht zit wat ingewikkelde in elkaar dan zo een papiertje. Een duplikaat kan je zo aanvragen bij het kwpn.

elsyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:13

Onzin??!!

Sorry was dit al een tijdje aan het volgen maar wanneer jij telkens reactie geeft....

Even het KWPN bellen en dan een kopie aanvragen simpel hmm ik heb al door dat je niet weet hoe dit gaat en wat de kosten zijn hiervan.
Ten eerste zal je lid moeten worden dit kost €90,00 en dan zoals jij alles zo simpel ziet het aanvragen van een kopie kost €159,95!!

Ja is simpel door te bellen en dan eerst even dit bedrag over te maken en dan wordt er aangewerkt.

Paard verkopen gewoon zorgen dat alles compleet is.
Snap dan ook niet waarom jij hier blijft reageren als je vindt dat het overdrijven is van ts??
Vriendjes van mekaar soms??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:26

Nee hoor, ik ben ook niet lid en heb mijn paard ook niet op mijn naam staan. Ik vind dat veel te duur en voor een ruin heeft het geen meerwaarde, immers je fokt niet met hem? Ik heb mijn papier een tijdje zoek gehad en toen ik belde voor een duplikaat was dat geen enkel probleem.

Afstamming en chipnummer staan in het paspoort, iets wat veel belangrijker is.

Je moest eens weten hoeveel mensen hun KWPNruin gewoon bij het FNRS hebben aangemeld met 1 ouder als onbekend. Gewoon omdat het dan veel goedkoper is, je hoeft immers niet een KWPNgeregistreerd paard te hebben om een paspoort te krijgen.

Het is wat je zelf wilt en belangrijk vind.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:37

Waarom laat je geen DNA bepalen en vraag je dan een stamboekpapier aan?
Dan weet je EN zeker dat je het paard hebt gekocht wat je denkt te hebben gekocht en je hebt een nieuw stamboekpapier geregeld...
Uit mijn hoofd gezegd kost dat 175 euro

elsyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:43

Je krijgt niet zomaar een duplicaat je moet lid zijn of lid worden en dat duplicaat kost dan €159,95 zoals ik al eerder vermelde.

En of het nou een ruin is of een merrie daar gaat het hier helemaal niet om, het gaat er om zoals ik alles goed gelezen heb dat de verkoper zijn afspraak niet is nagekomen en daarbij komt ts nog achter andere zaken waarbij het niet klopt.
Als het geen probleem zou zijn waarom neemt dan de verkoper niet de telefoon aan en legt de situatie voor zoals hij is hierdoor krijg je deze verhalen dus de wereld in.
Er zijn mensen en daar hoor jij dan niet waarschijnlijk bij die hun zaken graag op orde hebben zoals het hoort.

En dat vindt jij dan overdreven en dan nogmaals waarom blijf je hier reactie geven???

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:48

russel schreef:
Nee hoor, ik ben ook niet lid en heb mijn paard ook niet op mijn naam staan. Ik vind dat veel te duur en voor een ruin heeft het geen meerwaarde, immers je fokt niet met hem? Ik heb mijn papier een tijdje zoek gehad en toen ik belde voor een duplikaat was dat geen enkel probleem.

Afstamming en chipnummer staan in het paspoort, iets wat veel belangrijker is.

Je moest eens weten hoeveel mensen hun KWPNruin gewoon bij het FNRS hebben aangemeld met 1 ouder als onbekend. Gewoon omdat het dan veel goedkoper is, je hoeft immers niet een KWPNgeregistreerd paard te hebben om een paspoort te krijgen.

Het is wat je zelf wilt en belangrijk vind.

Das niet handig bij eventuele verkoop...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:49

elsyie schreef:
Ten eerste zal je lid moeten worden dit kost €90,00 en dan zoals jij alles zo simpel ziet het aanvragen van een kopie kost €159,95!!

Ja, best een hoop geld, maar wel de moeite waard lijkt me - Daarbij vind ik het bedrag wel mee vallen in vergelijking met de andere optie een rechtzaak om dat papiertje.... :?

Ik zou daar iig al achteraan zijn gegaan.... maar ja :o?