ikke schreef:Nissan en vergeet die gebakjes voor de asfaltridders zoals de Terrano maar, die redden het niet.
En waarom, volgens jou?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
missRosanne schreef:Ik ben zelf een Mercedes-meisjeHebben een C-klasse en moet zeggen met een 2paardstrailer heeft hij ons ook nog nooit in de steek gelaten,
En mocht hij een keer zn dag niet hebben, dan staan ze bij de dealer gelijk voor je klaar met super service.
Maar het is natuurlijk ook net wat je mooi vindt.
TICKELS schreef:Hoeveel moet je kogeldruk zijn om een 2 paards trailer (2000kg) te kunnen trekken?
Chefke schreef:Wij trokken met een Hyundai h300 2 paarden in de trailer. dat deed hij met gemak. Nu heb ik kleine paardjes die nooit boven de 600 gaan wegen. Maar die auto mocht dan 2000 kg trekken. De kogeldruk weet ik zo niet.
zodiacje schreef:Ik denk er over om een Ford Mondeo station te kopen.
Die mag 1800 trekken.
Mijn vriendin heeft m ook en vind m wel oke trekken (wel wat anders als mijn huidige Frontera, maar ach).
Ik kan alleen niets vinden over de kogeldruk. Kan iemand dit vertellen?
En barst maar los met het commentaar!![]()
Is dit wat? Met die 1800 kilo zit ik wel goed.
Ik wil zoiets als deze (enkel als voorbeeld):
http://link.marktplaats.nl/284055832
zodiacje schreef:Ik denk er over om een Ford Mondeo station te kopen.
Die mag 1800 trekken.
Mijn vriendin heeft m ook en vind m wel oke trekken (wel wat anders als mijn huidige Frontera, maar ach).
Ik kan alleen niets vinden over de kogeldruk. Kan iemand dit vertellen?
En barst maar los met het commentaar!![]()
Is dit wat? Met die 1800 kilo zit ik wel goed.
Ik wil zoiets als deze (enkel als voorbeeld):
http://link.marktplaats.nl/284055832

stefanvi schreef:missRosanne schreef:Ik ben zelf een Mercedes-meisjeHebben een C-klasse en moet zeggen met een 2paardstrailer heeft hij ons ook nog nooit in de steek gelaten,
En mocht hij een keer zn dag niet hebben, dan staan ze bij de dealer gelijk voor je klaar met super service.
Maar het is natuurlijk ook net wat je mooi vindt.
Typ fout,ik bedoel natuurlijk een E-klasse.

Replay schreef:Heb in NL altijd met mijn Grand Cherokee gereden, super wagen, mooie combi en nérgens kwam je vast te zitten.... Enige nadeel, het verbruik! Met trailer liep hij 1:3, zonder liep hij 1:5, dus echt zuinig was het natuurlijk niet.
Hebben hier een Ford Expedition gehad die eigenlijk alleen maar voor de boot liep maar het makkelijk mocht en kon trekken, maar eveneens het verbruik, 1:5 zonder iets...
Nu hebben we mijn droomauto, een Cadillac Escalade die het zeer zeker mag en kan met zijn 3200 kilo en zijn 5.3 motor met 350 pk, zie me al rijden over de Nederlandse wegen met mijn paardjes achter me aan......
Heel veel plezier met je droomauto! Knavia schreef:Artikel 5.12.7
1.
De last onder de assen van aanhangwagens mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximum aslasten. Bij middenasaanhangwagens en opleggers mag de last onder de koppeling niet meer bedragen dan in het kentekenregister of op het kentekenbewijs is vermeld.
2.
De totale massa van aanhangwagens mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximum massa.
Heb het nagezocht![]()
Je hebt gelijk, het gaat om wat er daadwerkelijk achter hangt, niet het theoretisch maximum. Toch zou ik kunnen zweren dat ik dat wel zo heb geleerd. Echt, echt echt..![]()
Er zal wel wat veranderd zijn de afgelopen 15 jaar...![]()
Nou ja, dat was dan mijn volkomen nuttelzoe inbreng in dit topic. Negeer me maar....
Vroeger was het wel zo zoals jij zei. Heb het destijds aan mijn rijinstructeur gevraagd en die zei dat het nu het daadwerkelijke gewicht is en vroeger het maximale gewicht. mag schreef:Knavia schreef:Artikel 5.12.7
1.
De last onder de assen van aanhangwagens mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximum aslasten. Bij middenasaanhangwagens en opleggers mag de last onder de koppeling niet meer bedragen dan in het kentekenregister of op het kentekenbewijs is vermeld.
2.
De totale massa van aanhangwagens mag niet meer bedragen dan de voor het betrokken voertuig in het kentekenregister of op het kentekenbewijs vermelde toegestane maximum massa.
Heb het nagezocht![]()
Je hebt gelijk, het gaat om wat er daadwerkelijk achter hangt, niet het theoretisch maximum. Toch zou ik kunnen zweren dat ik dat wel zo heb geleerd. Echt, echt echt..![]()
Er zal wel wat veranderd zijn de afgelopen 15 jaar...![]()
Nou ja, dat was dan mijn volkomen nuttelzoe inbreng in dit topic. Negeer me maar....
Het klopt dat het veranderd isVroeger was het wel zo zoals jij zei. Heb het destijds aan mijn rijinstructeur gevraagd en die zei dat het nu het daadwerkelijke gewicht is en vroeger het maximale gewicht.