Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:47

ik zit nu bij basis eqeiupe.
Dood een ongeval , ik heb een moskoop gedaan en ben n voor
1300 euro aan da kosstten kwijt.
Over 8 weken moet hij weer gezond zijn als het goed.
dus dan kan ik hem rondom verzekeren omdat bij het onderzoeken waar zijn kreupelheid vandaan kwam foto`s van zijn rug benen en hals zijn gemaakt.
Ik hoef dan alleen nog een x klinich te keuren mijn paard is 2500 euro waard.
Ik zou dan per jaar 322 euro kwijt zijn met da kosstten erbij.
De lichte artrose in zijn hals is dan wel uitgesloten.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:47

Er is er eentje geloof ik Lien?

Correctie dan: "het komt vrijwel nooit voor" ;)

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:14

denise04 schreef:
Ik heb net met de HiipoZorg zitten bellen....
De inspecteur komt idd alleen kijken... Het is GEEN DA!!! :D

En idd. ff stap draf en galop, gewoon een paardenkenner die beslist of je paard betrouwebaar genoeg is om in de verzekering opgenomen te worden....
Ik krijg alle brochures thuisgestuurd, leest wat makkelijker dan op internet vind ik altijd.... }:0

Maar ik moet zeggen dat het wel goed aanvpoelt... Ik geloof dat ik nu voor de meest uitgebreide verzekering iets van 20 euro per maand kwijt ga zijn.... Ik vind dat betaalbaar, daar kan ik zelf de risco's niet meer voor dragen :+


Klinkt idd goed en het scheelt je weer de kosten van een keuring....
tot wanneer was de actie of heb je daar toevallig niet naar gevraagd?
ik denk dat ik deze maand nog besluit om er een af te sluiten en dan wordt het Equine risk.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:29

Ik twijfel ook enorm om m'n paard te verzekeren. Hij is niet veel meer waard dan 2000 euro.. maar ik heb dit jaar al best een behoorlijke DA-rekening gehad (zo'n 800 euro...). Maar wat weegt op tegen wat? Ik ga in ieder geval even rond kijken naar de genoemde verzekeringen, maar ik wil in ieder geval niet dat ie verplicht ingenomen wordt bij afkeuring.

EllekeV
Berichten: 31
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:34

Mijn paard is niet verzekerd. Ik heb ook een spaarpotje voor de DA!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:35

Ik zit volgens mij als enige tot nu toe hier Bij paardenverzekering Bierum. Van Argiver..

Ik weet niet hoezo, die had m'n moeder afgesloten en hebben we al zo lang we paarden hebben. Bevalt goed!

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:37

Heb equine risk net gebeld en de actie loopt tot en met december gezien het een najaarsactie is.
zit nu allen nog te twijfelen of ik een standaard of uitgebreide verzeking met ziekete kosten afsluit?

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:42

Uprica schreef:
Heb equine risk net gebeld en de actie loopt tot en met december gezien het een najaarsactie is.
zit nu allen nog te twijfelen of ik een standaard of uitgebreide verzeking met ziekete kosten afsluit?

vroeg me een beetje af wat daar het verschil precies in is...

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:42

Uprica schreef:
Heb equine risk net gebeld en de actie loopt tot en met december gezien het een najaarsactie is.
zit nu allen nog te twijfelen of ik een standaard of uitgebreide verzeking met ziekete kosten afsluit?


Vergeet niet dat de ziektekosten verzekering alleen kosten vergoed voor alles wat onder de basisdekking valt :). Heb je een standaarddekking worden peesproblemen bijv. niet vergoed ook niet bij uitgebreide ziektekostenverzekering.

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:16

cheyentic schreef:
Uprica schreef:
Heb equine risk net gebeld en de actie loopt tot en met december gezien het een najaarsactie is.
zit nu allen nog te twijfelen of ik een standaard of uitgebreide verzeking met ziekete kosten afsluit?

vroeg me een beetje af wat daar het verschil precies in is...


de uitgebreide is dat ook de peesproblemen ontsaan door van binnenuit ook vergoed worden bij ongeschiktheid.
de standaard dus niet.
dan moet ik dus de uitgebreide gezien ik niet weer wil dat me paard een peesschedeontsteking oploopt en ik daarvoor meer dan 300 euro voor moet betalen. ook al vergoeden ze maar 80% ik haal het er dan wel bijna uit, en met een paard weet je maar nooit wat ie op kan lopen....???

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:24

Goldy is verzekert bij van Bierum (http://www.paardenverzekeringbierum.nl) . Hier krijg je ook 100% vergoed als je naar bepaalde DA's gaat die bij hun staan ingeschreven. Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee :) .

In september is de DA langs geweest en heeft een bultje weg gehaald + koelinggel gekregen voor d'r dikke hakken. Ik heb geen rekening daarvoor gezien, alleen de voorrijkosten :D (dat is je eigen risico).
Laatst bijgewerkt door Maris89 op 12-11-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherryl
Berichten: 93
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:26

Ik zit bij Bierum.

Die heb ik omdat mijn 1e paardje een luchtzuiger was en die wel luchtzuigers volledig in de verzekering nam.
Ik ben met mijn huidige paard gewoon daar gebleven.

cheyentic

Berichten: 2325
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: in de buurt van rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:03

Uprica schreef:
cheyentic schreef:
vroeg me een beetje af wat daar het verschil precies in is...


de uitgebreide is dat ook de peesproblemen ontsaan door van binnenuit ook vergoed worden bij ongeschiktheid.
de standaard dus niet.
dan moet ik dus de uitgebreide gezien ik niet weer wil dat me paard een peesschedeontsteking oploopt en ik daarvoor meer dan 300 euro voor moet betalen. ook al vergoeden ze maar 80% ik haal het er dan wel bijna uit, en met een paard weet je maar nooit wat ie op kan lopen....???

thanx, das duidelijk dan zou ik ook voor volledig moeten :j zit nog wel te twijfelen.. mijn paard nooit verzekerd ook nooit wat gehad, maar ja met een veulen weet je het al helemaal niet..

Uprica

Berichten: 1042
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:33

dat heb ik dus ook... maar ja in preciepe doe je het voor jezelf ook, jaren lang 100 euro per maand aan premie voor ziektekosten betalen en nooit wat hebbe/ krijgen.
dus ja waarom je paard niet? moet immers ook lang mee en is voor een paardengek net een mens ( je maatje/ vriendje voor het leven waar je van houd en het aller beste voor wilt! ) ;)

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:41

wat ik me afvraag.....stel je voor dat mijn merrie door een moeilijke bevalling niet meer geschikt is voor de fokkerij.
Dan is ze niet meer geschikt voor het doeleind waarvoor ik haar heb; wat kan de verzekering dan uitbetalen?
Is de enige optie dan slachten en geld terug krijgen of kan ik haar ook houden en geld terugkrijgen?

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:52

Geld terugkrijgen sowieso niet. Ik denk dat je dan voor de optie staat om haar terug te kopen van de verzekering.

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:58

Maris89 schreef:
Geld terugkrijgen sowieso niet. Ik denk dat je dan voor de optie staat om haar terug te kopen van de verzekering.

Tegen slachtprijs?

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:05

ik heb mijn paard verzekerd bij agis Bierum. bevalt super ik zie geen rekeningen die gaan rechtstreeks naar de verzekering betaal alleen de voorrijkosten. betaal 375 euro per jaar en mijn paard is uitgebreid en ziektekosten verzekerd. En hij blijft van mij mocht hij afgekeurd worden in de verzekering.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:23

Bierum ben ik ook heel tevreden over. Ik heb altijd dierenkliniek de Delta, en die keuren zij ook goed!
En mijn paard is ook een luchtzuiger, en ze hebben 'm gewoon aangenomen. Dus ben er blij mee.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:52

Bij Bierum is het volgende:

Verzekerde bedragen:
Voor welke waarde wilt u het paard verzekeren? € Bijv. 4500
( Indien het te verzekeren bedrag de € 2.500,- overschrijdt is een recent keuringsrapport vereist,
vanaf € 4.000,- ook een röntgenologisch rapport)

Juist nu kan het je schelen als je voor Hippozorg of Equine Risk kiest omdat je dan geen klinisch rapport van de DA á €150 hoeft te doen tot een verzekerde waarde van €4500,--

Maar wat ik ook op internet vind is deze verzekering: Hippo Paardenverzekering geen bekende. Wie kent deze incl. ervaringen?

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Welke paardenverzekering hebben jullie en waarom die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:23

Ken ik niet.. Hippo...
Maar ik heb 't er vandaag hier over. Dat bierum zo fijn is, hahaha, bellen ze net op. Is het goed als we morgen even een check komen doen van de nieuwe stalling en aan de hand stappen en draven.

Gaat wat worden, m'n paard is zo'n draak met aan de hand stappen en draven... Soms gewoon stil gaan staan of in een keer gekke sprongen nemen... Pffff....

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:27

Uprica schreef:
de uitgebreide is dat ook de peesproblemen ontsaan door van binnenuit ook vergoed worden bij ongeschiktheid.
de standaard dus niet.
dan moet ik dus de uitgebreide gezien ik niet weer wil dat me paard een peesschedeontsteking oploopt en ik daarvoor meer dan 300 euro voor moet betalen. ook al vergoeden ze maar 80% ik haal het er dan wel bijna uit, en met een paard weet je maar nooit wat ie op kan lopen....???

En hoeveel peesproblemen ontstaan van binnenuit? Wat is de meest voorkomende peesblessure?

__Tetske__

Berichten: 355
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:28

Ik heb mijn merrie verzekerd bij Hippo. Ze is nu voor ruim €10.000 verzekerd + een uitgebreide ziektenkostenverzekering a €4500,- per jaar. Ik betaal hiervoor €68,- p.m.
Ook hoefde ik geen keuring uit te laten voeren bij mijn paard. Is gewoon iemand langsgekomen en gekeken of ze idd gezond genoeg oogt voor de verzekering.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:30

Waratje schreef:
Uprica schreef:
de uitgebreide is dat ook de peesproblemen ontsaan door van binnenuit ook vergoed worden bij ongeschiktheid.
de standaard dus niet.
dan moet ik dus de uitgebreide gezien ik niet weer wil dat me paard een peesschedeontsteking oploopt en ik daarvoor meer dan 300 euro voor moet betalen. ook al vergoeden ze maar 80% ik haal het er dan wel bijna uit, en met een paard weet je maar nooit wat ie op kan lopen....???

En hoeveel peesproblemen ontstaan van binnenuit? Wat is de meest voorkomende peesblessure?


Volgens de verzekering alle peesproblemen die niet veroorzaakt worden door een ongeval met een wond. Dus peesklap, verdraaiïng, verstuiking, peesschedeontsteking, etc...

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:43

PaysBas schreef:
Bij Bierum is het volgende:

Verzekerde bedragen:
Voor welke waarde wilt u het paard verzekeren? € Bijv. 4500
( Indien het te verzekeren bedrag de € 2.500,- overschrijdt is een recent keuringsrapport vereist,
vanaf € 4.000,- ook een röntgenologisch rapport)

Juist nu kan het je schelen als je voor Hippozorg of Equine Risk kiest omdat je dan geen klinisch rapport van de DA á €150 hoeft te doen tot een verzekerde waarde van €4500,--

Maar wat ik ook op internet vind is deze verzekering: Hippo Paardenverzekering geen bekende. Wie kent deze incl. ervaringen?


tja ik had dit paard net gekocht en hem laten keuren dus dat raport had ik al maar dan nog ik heb ook eerder hippo zorg gehad voor mijn vorige paard en vond deze veel te duur.