Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ingvdh schreef:probeer gewoon professionele hulp erbij te halen, daarmee voorkom je ook trauma's voor in de toekomst. Je kan het paard wel met allerlei hulpmiddelen in de trailer werken, maar daarna gaat ze er nooit meer in of nog veel lastiger en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Ik kan wel gaan uitleggen hoe bijv 2moons/petra te werk gaat, maar het gaat vooral om de finesse's en een paar seconden te lang iets doen of te laat reageren en het effect is weg, daar moet je zelf oog voor ontwikkelen.
En dat de exeigenaresse niet altijd kan, dat kan toch gebeuren? Ze kan moeilijk haar hele schema om jouw paard heen plannen, zorg dat je zelf een trailer, auto en hulp hebt en ga aan de gang, daar heb je haar niet voor nodig.
Silly1972 schreef:Evanescence8 schreef:Ik zou nooit gaan liggen wachten of je paard wel of niet de trailer in wil met wat touwtjes of hekjes. Dat heeft geen enkel nut, je paard maakt er alleen maar een spelletje van. En na 2 uur ben je nog niet klaar...
Gewoon ketting om zijn neus draaien, even flink trekken, en erop lopen. Maar als het echt niet lukt, ga vooral niet vechten. Dan kun je hem beter even wat verdoving geven die je ook bij het scheren ed gebruikt. Dan lopen ze erin als een mak lammetje.
Haha grapjas, dan ken je die van mij nog niet! Die gaat helemaal uit zijn plaat op die manier, ook met verdoving.
Geduldig blijven wachten, dan geeft hij het vanzelf een keer op, eerst was het inderdaad 2 uur, nu nog maar 15 min, dus geduld werkt best wel.
Dus gewoon als het paard nog irritant is (nadat de verdoving ingewerkt is) nog een beetje meer erbij. Zo begrijpt je paard wat je van hem wilt, en je hoeft hem niet onnodig pijn te doen. het is een beetje kort door de bocht, maar je hebt wel gelijk!Citaat:Mij is verteld, dat het paard er vrijwillig in moet gaan, anders zal het probleem altijd weer terug komen. Als je met doeken en andere "dwang"middelen gaat werken, dan keert dat altijd een keer tegen je. Als het paard er in loopt omdat hij jouw vertrouwd en jij zijn leider bent. Dan heb je het voor elkaar.
Dit is mij verteld...

_BoOoWkE_ schreef:Hoi iedereen,
Vandaag ben ik naar een privé stalling geweest en heb daar merkwaardige dingen zien gebeuren waar ik nog steeds van gedaan ben. Misschien kunnen jullie mij helpen wat ik moet doen.
Ik kwam toe in de stalling en zag hoe een paard de trailer op moest.
Maar het liep niet hoe het moest verlopen. Diene persoon is agressief beginnen worden en duwde het paard steeds meer en meer achteruit tot het uiteindelijk op zijn gat kwam te zitten. Nadien probeerde hij nog een poging. Hij laat zich volledig hangen aan de halster van het paard toen het paard achteruit ging.
Trekken aan het touw en slaan naar het paard. Na meerdere malen pogingen lukte het nog steeds niet toen sloegen de stoppen door bij de gast en begon hij het paard te schoppen op zijn borst, in de buik en het paard steeds meer achteruit duwen. Het paard raakt in paniek en begint te schoppen en te doen. Nadien heeft hij het paard geblinddoekt om het op de trailer te krijgen. Ik kon het niet aanzien maar bleef kijken. Ik zie dat het paard blijft hangen achter de opstap van de trailer en valt neer op zijn voorbenen het paard raakt in paniek en trekt zich terug. De jongen kon het niet meer verkroppen en slaat het paard terug in het gezicht enkele keer achter elkaar en geeft het nog eens enkele schoppen op de borst en in de buik. Ik ben er een uur gebleven maar toen ik vertrok heeft hij de hoop opgegeven en heeft hij het paard terug in de wasbox vastgebonden. Wat moet ik doen om dit niet ongestraft te laten.
MVG