Paard kluisteren in de trailer? (of een gouden tip ;) !)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Paard kluisteren in de trailer? (of een gouden tip ;) !)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:21

jongen waar ik voor gewerkt heb had juist wel positieve ervaring bij kluisteren.

Die had ze wel op de vrachtwagen staan. Hij had er 1 paard bij die zo met zn voor benen sloeg dat je er en niet voor langs kon lopen en hij alles aan gort sloeg.

Hij heeft die gekluisterd en dat ging prima!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:23

Ik hoor ook wel mensen zeggen, 'als mijn paard zo schraapt/maait dan krijgt ie een kluister om'. Deze mensen zijn dan wel ervaren paardenmensen.

Maar ik zou zelf, als amateur, er niet zo snel aan beginnen. En als een kluister echt de enige oplossing zou zijn, dan vraag ik wel een ervaren persoon om me te helpen.'

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:39

Dan zou ik dat sowieso het best op een vrachtwagen moeten proberen denk ik... als er daar iets fout gaat is de kans dat ze veel beschadigd (aan zichzelf dus) kleiner.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:42

doet ie het alleen als ie alleen staat of ook samen?

Hij nam bij de onrustige paarden ook nog weleens een brave pony mee dat ze niet alleen stonden, dan stonden ze ook rustiger.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:46

__Nathalie__ schreef:
doet ie het alleen als ie alleen staat of ook samen?

Hij nam bij de onrustige paarden ook nog weleens een brave pony mee dat ze niet alleen stonden, dan stonden ze ook rustiger.

Dat is inderdaad een hele goed, wat in veel gevallen ook echt tot een vermindering van he onrust zorgt.
Ook al is het maar een shetlander..........

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:50

Mijn paard schaarpt als we niet rijden en als hij in de vrachtwagen staat.
We hebben eens kluisters geprobeerd, maar is toen min of meer gevalllen hij lag in elk geval op zijn knieen in de trailer.
Dit was allemaal op de parkeerplaats en niet tijdens het rijden, dat vind ik zowiezo al te link.
Gelukkig is dit allemaal met een sisser afgelopen, we hebben daarna de kluisters niet meer gebruikt.

Wat je misschien nog zou kunnen proberen is een oornetje kopen en een spons.
De spons knippen in 2 vierkanten die goed het oor kunnen afsluiten.
Vervolgens oornetje er overheen, zodat de sponsen er niet uit kunnen.

Nooit geschoten is altijd mis, in elk geval veel succes.

winstonGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:54

Toen ik enkele jaren geleden met een hengst op concours ging was dat ook horror. hij schraapte zo hard dat de hele wagen mee schudde. Hij had al enkele trailers vernielt als hij op de wedstrijdparking wat lang moest wachten. Ik heb dat schrapen onderweg afgeleerd door als het echt te erg werd eens even goed te remmen. Hij schrok daar dan van en bleef dan een hele poos rustig;

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 14:24

Ziezo drukt haar schouder tegen de wand en de voorstang zodat ze goed stevig staat en schraapt dan met het andere been. We hebben al eens geprobeerd hard te remmen, maar omdat ze zichzelf klem heeft gezet schijnt ze er helemaal geen last van te hebben!

Ik geloof dat met een ander erbij toch wel een oplossing zou kunnen zijn! Ga toch eens proberen om een vrijwilliger te vinden =).