Kwaliteit advertentie paard, willen ze wel echt verkopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:44

Moderatoropmerking:
Post verwijderd waarin een MP advertentie wordt besproken en een reactie daarop verwijderd. Het bespreken van advertenties is niet toegestaan op Bokt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:10

opisop_shop schreef:
Waarom Urielle?
Stel nou je hebt twee paarden, beide hetzelfde qua afstamming, loopvermogen, karakter enz en beide onbeleerd.
Dan wil jij alleen het 3jarige paard hebben?

Als beide paarden even duur zijn, wat maakt het dan uit of eentje al 4 is; wat is voor jou de reden om een 4jarig onbeleerd paard te laten staan?

Omdat ik vind dat je met een vierjarige zeker een B-proefje en wellicht ook al een L-proefje in moet kunnen sturen dus imo heeft een onbeleerde vierjarige al een jaar achterstand. :)
Dus een vierjarig onbeleerd paard laat ik idd staan of het moet wel zo'n gigantisch gave bok zijn en dan ook nog binnen mijn beperkte budget vallen, maar die vind je niet veel, tegen die leeftijd weten mensen wel hoe ze uit gaan groeien :D . Maar in principe koop ik liefst voor weinig geld een onbeleerde 2,5-jarige tot 3-jarige, afhankelijk van leeftijd en rijpheid paar weekjes/maandjes veel in de hand/manieren leren/poetsen/wandelen/longeren en dan erop.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:32

Ik vind het erg vervelend wanneer de vraagrpijs eigenlijk veels te hoog ligt en het paard veel minder kan dan in de advertentie staat. Ben een keer wezen kijken bij een paard dat "z-klaar" was. Kom ik daar, kan die misschien net aan een L proefje lopen.. :\ Ik heb voor hetzelfde bedrag echt goede paarden gezien, maar ook echt paarden waarvan je denkt hoe durven ze het ervoor te vragen...
Laatst stond er in de hoefslag ook een advertentie van een 10-jarige ruin die nu L werd gereden, maar vroeger wel M2/Z1 had gelopen. Vraagprijs 15.000-25.000 euro! _O- Nou, een 10-jarige mag zeker wel ZZL lopen voor dat geld vindt ik...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:42

Urielle schreef:
Omdat ik vind dat je met een vierjarige zeker een B-proefje en wellicht ook al een L-proefje in moet kunnen sturen dus imo heeft een onbeleerde vierjarige al een jaar achterstand. :)

Dat ben ik deels met je eens.
Bij een paard dat niet te groot is vind ik dat inderdaad ook wel.
Maar ik heb nu bijv een 5 jarige van 1,75 gekocht. Is pas met ruim 4 zadelmak gemaakt.
En voor die maat ben ik daar alleen maar blij mee. Ze heeft lekker de kans gehad om goed uit te groeien.