Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kostolany schreef:Wat ik gedaan heb is de aanschaf prijs van mijn paard nog een keer staan voor ik mijn paard kocht. En dan elke maand doe ik daar geld bij. Inmiddels heb ik de dierenarts alleen nodig gehad voor de keuring en enten en verder niet. Dit potje is na 2 jaar al lekker groot omdat ik al een start bedrag erin had gestopt. Zo weet ik zeker dat ik hem altijd het beste kan geven wat hij nodig heeft op medisch gebied. En heb ik het niet nodig dan heb ik een mooi potje voor de toekomst. Ik heb dit op een spaarrekening gezet die een redelijke rente geeft per jaar zonder dat het vast staat. .

kleinvosje schreef:malih schreef:ik heb zo'n beetje alle verzekeringen beken... Maar k kan er niet wijzer uit worden. En weet ook niet zo goed wat het beste bij mij past.
Ik denk niet dat er supergrote verschillen tussen verzekeringen onderling zitten, maar dat je gevoel meer past bij de een of ander. Wat ook wel invloed heeft, is het doel waar je je paard voor gebruikt: Start je wedstrijden, of rij je recreatief? In het eerste gevel zal je paard meer waarde (financiele) hebben, waardoor de prijs van het dier bij evt. verkoop ook hoger zal zijn. Dat heeft ook invloed op de te verzekeren waarde.
Vraag gewoon offertes aan, en laat iemand van de verzekeringsmaatschappij bij je paard langskomen om persoonlijk te praten!
Cerize schreef:Kostolany schreef:Wat ik gedaan heb is de aanschaf prijs van mijn paard nog een keer staan voor ik mijn paard kocht. En dan elke maand doe ik daar geld bij. Inmiddels heb ik de dierenarts alleen nodig gehad voor de keuring en enten en verder niet. Dit potje is na 2 jaar al lekker groot omdat ik al een start bedrag erin had gestopt. Zo weet ik zeker dat ik hem altijd het beste kan geven wat hij nodig heeft op medisch gebied. En heb ik het niet nodig dan heb ik een mooi potje voor de toekomst. Ik heb dit op een spaarrekening gezet die een redelijke rente geeft per jaar zonder dat het vast staat. .
@Kostolany:Dit is een goede oplossing als je geen zin hebt om je te verzekeren, maar niet iedereen is in staat om de aanschafprijs van een paard nogmaals te betalen.
caspar2007 schreef:@ikke
dus iedereen die geen 500 euro per maand kan missen mag eigenlijk geen paard hebben volgens jou?
of begrijp ik dat nu verkeert.
ik kan ook geen 500 per maand missen nee.
ik betaal in pension 150 stalling en +/- 50 vlas dus 200 per maand.
en mijn paard heeft het prima naar zijn zin.
hij is wel uitgebreid verzekert tegen alles dus ik maak me ook niet druk om een DA bezoek.
Fairyfoster schreef:Verzekeren tegen ziektekosten lijkt me zeer verstandig, maar tegen blikseminslag of brand, kun je je afvragen of dit nodig is.
Hoeveel kans loopt je paard, dat hem of haar dit overkomt?
Evenals verzekeren tegen ongeschiktheid of dood?
Ik denk dat mensen zich goed moeten afvragen wat rieel is.
Als je een paardje hebt voor niet al teveel geld, denk ik dat je grootste zorg is, dat je het medisch kunt bijstaan.
Ik denk dus, dat als je logisch verzekerd, de kosten van de verzekering kunnen meevallen.
Bij een inboedelverzekering en WA, kun je vaak je paard gratis laten opnemen betreft spullen en schade. Dit hoef je dan ook niet apart af te sluiten. En inderdaad via het ruiterbewijs ben je ook verzekerd voor schade op de weg, als jij niet de veroorzaker bent.
caspar2007 schreef:Fairyfoster schreef:Verzekeren tegen ziektekosten lijkt me zeer verstandig, maar tegen blikseminslag of brand, kun je je afvragen of dit nodig is.
Hoeveel kans loopt je paard, dat hem of haar dit overkomt?
Evenals verzekeren tegen ongeschiktheid of dood?
Ik denk dat mensen zich goed moeten afvragen wat rieel is.
Als je een paardje hebt voor niet al teveel geld, denk ik dat je grootste zorg is, dat je het medisch kunt bijstaan.
Ik denk dus, dat als je logisch verzekerd, de kosten van de verzekering kunnen meevallen.
Bij een inboedelverzekering en WA, kun je vaak je paard gratis laten opnemen betreft spullen en schade. Dit hoef je dan ook niet apart af te sluiten. En inderdaad via het ruiterbewijs ben je ook verzekerd voor schade op de weg, als jij niet de veroorzaker bent.
vind ik onzin.
ik kocht mijn paard als veulen voor 1750 euro.
maar hij is verzekert voor 3000 euro
als hij nu dood gaat dan krijg ik ook de volle 3000.
kan ik weer een leuk ander paard voor kopen als ik dat wil.
volgens mij was het pas nog in het nieuws dat er een aantal paarden waren omgekomen
bij brand in de stal.
dus zeg maar niet te hard dat het niet gebeuren kan
Fairyfoster schreef:Nou dan zijn we het dus in wezen eens, raad je aan nog een keer goed mijn stukje te lezen.
Dus je moet niet alleen vertrouwen op je verzekering maar ook daarnaast een behoorlijke spaarpot op zien te bouwen... Ik ga zelf 400 tot 500 per jaar betalen aan verzekering ( ja mijn jaarling valt dus schijnbaar boven die "normale grens" ) Ik betaal per maand dus zo'n 42 euro, ik betaal per jaar dus dit gaat gewoon maandelijks opzij. Daarnaast leg ik voorlopig nog minimaal 100 euro extra opzij. Als deze spaarpot groot genoeg is ga ik er per maand iets minder inleggen. 50 euro ofzo... Dan zouden we het ruimschoots moeten redden mocht er wat gebeuren. Overigens ben ik net een maand weer aan het werk maar hiervoor 3 maanden werkeloos geweest. Man wat was ik blij met mn spaarpotje
Ragdollcat schreef:Maar gaat het om ziektekosten verzekering zou ik het wel doen, als het gaat om waardevolle paarden (sport en dekhengst), maar gewoon plezierpaard, nee hoor daar heb ik een spaarpot voor, want een verzekering kost meer dan dat je kwijt bent aan dierenarts, meestal kost het rond de 250 euro (dierenartsenkosten) afhankelijk van wat je dier hebt, en dat is nou net meestal de eigen risico, wat je zelf moet betalen, dus dat schiet ook niet op met de declaratie van de kosten.
Miss_Montana schreef:Maar vooralsnog kan je toch nog altijd kiezen tussen inslapen of laten slachten (en bij beiden kan je zelf aanwezig zijn)? Bij mijn verzekering kan dat wel gewoon, ik heb haar uitgebreid verzekerd bij Hippozorg en als ik haar laat inslapen krijg ik dan geen geld terug maar dat kan me werkelijk waar geen ruk schelen. Iemand die het voor mij kan ophelderen waarom er dan toch nog zoveel angst heerst omtrent de verzekeringen?
).