Iedereen wil ik bij deze bedanken die gereageerd heeft in dit topic!
Ik heb een hoop reacties gelezen, waar ik zeker veel aan heb! Door drukte op het werk en op school heb ik niet veel tijd gehad om op bokt te kijken, vandaar dat mijn reactie wat later is dan mijn beginpost.
Veel bokkers geven als tip om het bij mijn instructrice kenbaar te maken.. Dat kan helaas niet meer; mijn instructrice is niet zo heel lang geleden overleden. Ze is nog geen 50 jaar geworden, heel triest en verdrietig allemaal.. Zij was ook familie van me.
Zij is inderdaad wel vaak meegegaan naar paarden die te koop stonden; ze zag álles en heeft me al een paar keer behoed voor een miskoop.
Ik merk aan mezelf dat ik het ook moeilijk vind om mensen te vertrouwen die een paard verkopen, ik heb al zo vaak meegemaakt dat mensen je gewoon proberen te bedonderen waar je bij staat! Ontzettend veel trucs al voorbij zien komen; bijv. een paard veel suikerklontjes geven vooraf zodat je niet ziet dat ie met z'n tong uit z'n mond loopt, tot op dezelfde hand rondjes rijden zodat niet opvalt dat het paard niet helemaal rad is.
Ik heb voor mijzelf ondertussen wel besloten dat ik niet meer via een particulier een paard ga kopen. Ik ga voor een jong paard, net zadelmak, bij een africhtingsstal, stoeterij, rechtstreeks van de fokker, etc.
Het droompaard wat ik had gevonden had ik overigens ook rechtstreeks van de fokker vandaan. Dit paard had alles wat ik zocht, maar bleek helaas een onontdekte ziekte te hebben. Dit was zowel voor de verkoper als voor mij een complete verrassing, ook voor de dierenarts. Die vertelde dat hij dit in heel zijn carriere als dierenarts (tientallenjaren) nog maar 2 keer eerder heeft gezien.
Heel erg jammer dus, maar ik ga gewoon verder met zoeken! Ik heb nu zoveel goede tips binnengekregen; dat het nu wel moet lukken om een geschikt paard te vinden!
Nogmaals iedereen bedankt!