Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjoow schreef:Maar, het is niet echt gemakkelijk om vanuit rengalop ineens te stappen hoor [*olduser*]
Marjoow schreef:hondentraining?
moeten we nu geld gaan uitgeven omdat honden niet meer naar hun baasje luisteren of begrijp ik je nu echt totaal verkeerd?
Marjoow schreef:maar geld dat dan ook als een hond een paard laat schrikken, ruiter valt en belandt in het ziekenhuis?
Apoc schreef:Precies, al is het een ree of een hond. Het blijft een bos waar andere dieren en mensen ook gebruik van maken... Het is nou eenmaal onvoorspelbaar..
Apoc schreef:Sorry, maar als ik jou nu goed begrijp vind je dus dat honden dan maar vast moeten???
Mijn hond wil gewoon ook lekker loslopen en heeft die beweging zeker nodig. Ik ben van mening dat zij hier recht op heeft..
Apoc schreef:Sorry, maar als ik jou nu goed begrijp vind je dus dat honden dan maar vast moeten???
Mijn hond wil gewoon ook lekker loslopen en heeft die beweging zeker nodig. Ik ben van mening dat zij hier recht op heeft..
zij schreef:Apoc schreef:Sorry, maar als ik jou nu goed begrijp vind je dus dat honden dan maar vast moeten???
ik zou willen dat er andere regels komen ja. regels die ook een stuk duidelijker zijn. nu is de regel dat een hond onder appèl dient te staan, maar die is blijkbaar niet duidelijk genoeg. dan denk ik idd dat het beter is om honden en liefst ook wandelaars niet meer toe te laten op een ruiterpad. dat zou een stuk duidelijker beleid zijn.
Judith_ schreef:Apoc schreef:Sorry, maar als ik jou nu goed begrijp vind je dus dat honden dan maar vast moeten???
Als jij je hond niet onder appél hebt staan moet hij inderdaad gewoon aan de lijn. Ook dat zijn de regels.
Apoc schreef:zij schreef:ik zou willen dat er andere regels komen ja. regels die ook een stuk duidelijker zijn. nu is de regel dat een hond onder appèl dient te staan, maar die is blijkbaar niet duidelijk genoeg. dan denk ik idd dat het beter is om honden en liefst ook wandelaars niet meer toe te laten op een ruiterpad. dat zou een stuk duidelijker beleid zijn.
Hier ben ik het ook wel met je eens. Ikzelf moet namelijk soms ook op de rem voor een hond of iemand op het ruiterpad. Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen letterlijk op een ruiterpad gaan lopen, maar goed.
Het enige waar ik dan mee zit, is wat ik al in mijn eerder bericht aangaf. Hier lopen delen van het ruiterpad gelijk aan het looppad. Er zit niet eens een meter tussen. Ik weet dat ik hier dus honden kan aantreffen en rij dan gewoon wat rustiger. Ik irriteer mij hier ook niet echt aan. Er zijn delen waar je geen honden tegen komt en dus kan je daar lekker in galop.
Als ik mensen op het ruiterpad tegen kom zeg ik er wel wat van.
Apoc schreef:In losloop gebied hoeft mijn hond niet aan de lijn. Mijn hond komt gewoon als ik roep en idd er is dan niks aan de hand. Ze is gewend aan paarden en laat ze gewoon voorbij gaan. Het is trouwens ook niet dat je overal ziet dat het ruiterpad ineens aan het looppad ligt. Het is er ineens wel en mensen hier schrikken zich dan ook wel eens kapot als er een paard voorbij raced haha.
zij schreef:maar kom op! wie gaat er nou wandelen op een ruiterpad??? das toch gevaarlijk! das t zelfde als kinderen in de rijbak laten spelen! je weet dat er elk moment een paard over je heen kan walsen...