Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:00

en als daar niets op staat :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:07

Dan moet je het uit eigen zak betalen..

Je krijgt echt de rekening wel gepresenteerd ;)

Je zou wat met die gasten kunnen spelen, er zijn scamjagers ( zie de link die ik eerder plaatste ) waardoor je ze een poosje bezig houd en daardoor dus de aandacht van anderen afhoud.. Ik heb het ook wel eens gedaan, best leuk :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:12

Bah, das niet erg fijn nee..
Gewoon niet op ingaan.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:51

Zo kregen wij een mail van mensen die een hondje in Nieuwegein te koop hadden. Chihuahua met stamboom 200 euro.

De mail was in gebrekkig NL en Engels..
Ik moest dat geld maar overmaken want dan kon hij nog met de avondvlucht mee.. Vanuit Nieuwegein naar Oude Pekela. haha.

Heb geantwoord dat we geen landingsbaan in de tuin hebben.. ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:58

Ik heb ook zo'n soort mailtje, alleen dan voor de aankoop van een van mijn katten en uit Spanje.
Ik weet niet ik vertrouwde het niet helemaal

Hello,
We are a Spanish family interested in your kitten . We want the cat for company.
Could you tell me if he is still available? Also the price and the possibility to sent it to Spain.
Thank you very much.
Helena

Nou zijn ze niet meer te koop dus heb haar maar de waarheid verteld
Ik vertrouw zulke dingen eigenlijk nooit, heb dan liever dat ze telefonisch contact met mij opnemen.

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:15

_Cynthia_ schreef:
karijn schreef:
Voor degenen die hun paard te koop hebben staan:
Ik ben door een Michelle Wright uit Finland benaderd dat ze graag een paard van me wil kopen. Ongezien.
Precies het type waarvoor marktplaats en sporthorses waarschuwen. Je krijgt een email in gebrekkig Engels met een korte samenvatting van de gezinssituatie en dat je een blanco cheque ontvangt.
Bij mij ging de alarmbel rinkelen omdat ze een blanco cheque van € 14.850,- stuurt terwijl het paard voor minder te koop staat.

Nou ik dus ook. Door de zelfde persoon!

Dit staat erin:

Gegroet,
Bedankt voor de mail en ik ben blij om te weten is nog te koop. Ik moet u zeggen ben echt geïnteresseerd en ik hoop dat is zeer gezond. Ik wil de beste zijn.
Laat me je een beetje overzicht over mezelf.
Ik ben getrouwd met 3 kinderen (1 jongen en 2 meisjes). Wij wonen hier in Finland. Ik wil u verzekeren dat het paard komt op een prachtig, zorgzaam, lief, liefdevolle familie, net als yours.I zal persoonlijk sturen u foto's met onze familie van tijd tot tijd. Ik heb een huisdier agent / iemand die ook alle andere dingen die nodig zijn als hij aankomt uw locatie. De prijs is oke door me.I zullen willen betalen het volledige bedrag, vermeerderd met een extra 150 euro voor u te verzorgen goede zorg en 50 euro te houden van andere kopers korting op een tweede indien mogelijk u tot de advertentie wordt opgepikt door het huisdier -agent. Over de betaling, ik sprak met mijn bankier en sturen u een bankwissels cheque van de som van 21.580 EURO die kunnen worden geïncasseerd gemakkelijk bij uw bank, dus ik geloof dat ik heb vertrouwen in je en ik geloof dat ik je kan vertrouwen, toch? Dus , kan ik je vertrouwen om mijn bankier u de betaling en wanneer ontvangt u de cheque, neemt u het aan uw bank, zodat het geld kan worden gegeven aan u in contanten, om u te kunnen aftrekken van uw eigen geld zodra zij gewist / incasseren bij uw bank, uw eigen totale geld inclusief het extra geld en geeft het saldo aan de PET-agent, dus het dier kan worden opgepikt? Zo ja, vriendelijk antwoord met de gegevens die nodig zijn als volgt:

NAAM ALS DIE OP CHEQUE:

HOME ADRES:

STAD: Postcode:

YOUR PHONE NUMBER (thuis en mobiele)

Begrijpen dat zal worden behandeld als een lid van onze familie en wordt ook gezien de beste LOVE, zorgzame en 100% TENDERPROCEDURE LOVE CARE ook. en Ik zal u het verzenden van video-clips van het aan uw Huisadres nadat is met mijn familie voor enkele keer, maar ik zal er voor zorgen dat ik je foto's altijd voor update met mijn
family.Waitng te lezen van u met de vereiste informatie.
Met vriendelijke groet.

ik heb precies hetzelfd mailtje gekregen (dhr Watson)
Stuurde ook een check, alleen met een fout er in dus je kunt hem niet innen.. We hebben er met zijn allen heerlijk om gelachen..
Bij de bank konden ze me precies vertellen waar de check weg kwam.. Bleek uitgeschreven te zijn door een kleding zaak in new york.
met een ierse eigenaar wonend in finland.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 19:32

Sporthorses waarschuwt er nu nog eens voor op hun startpagina.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:18

Interessant topic. Bij een kennis van mij is er ook vanuit het buitenland interesse getoond in een van haar paarden. Deze man belde eerst en heeft daarna gemaild zodat er foto`s gestuurd konden worden. Nou gebeurd ongezien kopen wel vaker(zeker vanuit Amerika) maar deze merrie moet nog aantal maanden hier blijven omdat ze een veulen aan de voet heeft. Hij had het ook over een check maar die kennis van mij gaat eerst contact opnemen met haar bank. Hoe weet je nou dat het serieus is en geen oplichting?

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:25

niet op ingaan dus. wat een mafketels joh!

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:30

Hij had het over als hij het via check zou doen: cashiers check? Iemand bekend mee?
Maar vroeg wel eerst hoe hij kan betalen naar die gene toe.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:33

Heb ook zo'n mail gehad.....niet op gereageerd, al zou het echt zijn.....veel te veel gedoe.....

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:35

Die kennis van mij heeft weleens paarden geimporteerd uit Amerika e.d. en gebeurd ook veel ongezien kopen maar is wel fokkers onderling zeg maar. Altijd lastig dit soort dingen. Ben wel benieuwd wat de man verder nog stuurt. Hij komt uit Engeland trouwens.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:04

CaPrIoLe`79 schreef:
Die fin werkt nu nog veel slimmer, ze hoeven je paard niet eens te hebben.
Ze sturen je een cheque vooruit om je paard te betalen. Daarmee ga je naar de bank en het geld staat direct op je rekening. Vervolgens komt het verzoek dat je daarvan een deel terugstort omdat ze per ongeluk teveel hebben overgemaakt.
En een maand later blijkt de cheque ongedekt en verdwijnt het geld van je rekening, terwijl je al wel een deel terug hebt gestort waar je niet meer aan kunt komen.
Volgens mij hebben ze helemaal geen interesse in de paarden zelf, dan wordt de pakkans veel te groot.
Misschien kan iemand hier een leuk verhaaltje van maken voor op het bokt-voorpaginanieuws, want er zijn veel te veel mensen die hier in trappen.

Dat is dus de truck achter die cheques, het duurt best wel lang voordat blijkt dat ze ongedekt zijn en het geld dat eerst `echt`op je rekening erbij stond weer verdwijnt.
Je ziet op steeds meer verkoopsites het dringende advies om nooit via cheques handel te doen.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:20

Ook ik heb zo'n 5 jaar geleden hetzelfde meegemaakt, ik had mijn zwarte PRE te koop staan voor een redelijk bedrag
Ik kreeg een mail van ene Tim Jackson uit Amerika .
Ongeveer dezelfde strekking hij wilde ook meer betalen als ik voor transport van schiphol naar amerika zou zorgen. Er zou een zwager komen kijken of het paard geschikt was toen ik hem erop wees dat een ticket vanuit Amerika peanuts waren voor zo'n duur paard ( €15000,= ). Hele verhalen over zijn moeder die borstkanker had en in een ziekenhuis in Amerika lag (waarvan de naam klopte want ik had dat gegoogled )
Bij Western union zou de ik check kunnen verzilveren.... en zeg nou zelf iedereen kent de succesverhalen wel van iemand die zijn paard voor veel geld naar Amerika had verkocht, klinkt toch altijd leuk op een feestje ?
Ik ben er gelukkig niet ingetrapt en heb me door goede kennisen uit de transportwereld laten adviseren en zij kende deze truc allang

Ongelofelijk maar er zal best ooit iemand te goed van vertrouwen zijn geweest want deze truc wordt dus nog steeds uitgevoerd.....
NIET INTRAPPEN DUS !

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:29

Hoelang duurt het voor je er achter kan komen dat een check vals is? Die kennis van mij gaf dus aan dat het paard nog zoveel maanden in Nederland moet blijven en dat is geen probleem. En hij wil wel al betalen e.d. dus dan kom je er toch snel genoeg achter lijkt mij?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:25

Thaliaatjuh schreef:
Hoelang duurt het voor je er achter kan komen dat een check vals is? Die kennis van mij gaf dus aan dat het paard nog zoveel maanden in Nederland moet blijven en dat is geen probleem. En hij wil wel al betalen e.d. dus dan kom je er toch snel genoeg achter lijkt mij?

Daar kan een week of langer overheen gaan. Jouw bank krijgt de cheque en vervolgens moet er contact gelegd worden met de bank van degene die de cheque heeft uitgeschreven om te verifieren of er voldoende saldo aanwezig is en zo ja dan moet het geld getransporteerd worden naar de rekening in NL. Over het algemeen gaat dit niet direct van bank tot bank maar zit er een zgn correspondentbank tussen, een extra schakel dus. Ik weet niet hoe lang een grootbank er over doet maar 1 tot 2 weken zou ik niet raar vinden.

Edit: bovenstaande is overigens meer antwoord op de tijdspanne om er achter te komen of de cheque gedekt is, ik neem aan dat als het een valse cheque is dat dit wel eerder aan t licht komt.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:13

oke bedankt voor de informatie :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:54

Ik krijg de laatste tijd ook veel engelstalige mailtjes. Ik reageer wel, maar zet steeds standaard onderaan: I don't accept a cheque. Gek dat ik daarna nooit meer iets hoor.... ;) :=

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:07

Hmmmm… en als je nu die check accepteerd, en zorgt dat een tijdje je rekening leeg is door naar spaarrekening over te schrijven ofzo? En bij verzoek of je terug wilt storten geen reaktie geeft, en eigenlijk maar helemaal niet meer reageert?

Dan is die check ongedekt, maar wat dan? Wat willen ze doen? Ze zijn een oplichtersbende dus aangifte zullen ze niet doen, toch?

Gaan we massaal de oplichters oplichten :Y)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:12

Interessant topic.
Moest wel lachen om volgende quote. :')

Citaat:
Ik moest dat geld maar overmaken want dan kon hij nog met de avondvlucht mee.. Vanuit Nieuwegein naar Oude Pekela. haha.

Heb geantwoord dat we geen landingsbaan in de tuin hebben.. ;)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:14

Je bank trekt dan gewoon je rekening leeg denk ik Abeltje.

Volgens mij kan je nog beter via paypall zaken doen, is nog enigsinds verzekerd

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:03

trustHim schreef:

:j

Bank kan 2 dingen doen, geld direct storten en terugboeken als cheque ongedekt is. Of geld pas storten als dekking van cheque gecontroleerd is. Doen ze dat eerste en staat er geen saldo op je rekening kom je gewoon debet te staan. Helaas.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:06

Kunnen mensen uit het buitenland niet gewoon internetbankieren zoals wij?!
Als iemand echt serieuze interesse heeft kan het geld toch gewoon overgemaakt worden op je rekening, dan is het toch klaar?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:18

Ik denk dat het mede daarom zo verdacht is opisop_shop.

Volgens mij is het betalen per post-check helemaal niet meer nodig in deze tijd.

behalve als je uit nigeria, finland of engeland komt en je graag mensen oplicht :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:21

trustHim schreef:

Volgens mij kan je nog beter via paypall zaken doen, is nog enigsinds verzekerd

Nee hoor.. Als de koper van het product aangeeft het nooit te hebben ontvangen kan je hoog en laag springen, maar krijgt de koper echt zijn knaken terug.. Heb ik ook al een paar keer gehad, helaas. :(