Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Cynthia_ schreef:karijn schreef:Voor degenen die hun paard te koop hebben staan:
Ik ben door een Michelle Wright uit Finland benaderd dat ze graag een paard van me wil kopen. Ongezien.
Precies het type waarvoor marktplaats en sporthorses waarschuwen. Je krijgt een email in gebrekkig Engels met een korte samenvatting van de gezinssituatie en dat je een blanco cheque ontvangt.
Bij mij ging de alarmbel rinkelen omdat ze een blanco cheque van € 14.850,- stuurt terwijl het paard voor minder te koop staat.
Nou ik dus ook. Door de zelfde persoon!
Dit staat erin:
Gegroet,
Bedankt voor de mail en ik ben blij om te weten is nog te koop. Ik moet u zeggen ben echt geïnteresseerd en ik hoop dat is zeer gezond. Ik wil de beste zijn.
Laat me je een beetje overzicht over mezelf.
Ik ben getrouwd met 3 kinderen (1 jongen en 2 meisjes). Wij wonen hier in Finland. Ik wil u verzekeren dat het paard komt op een prachtig, zorgzaam, lief, liefdevolle familie, net als yours.I zal persoonlijk sturen u foto's met onze familie van tijd tot tijd. Ik heb een huisdier agent / iemand die ook alle andere dingen die nodig zijn als hij aankomt uw locatie. De prijs is oke door me.I zullen willen betalen het volledige bedrag, vermeerderd met een extra 150 euro voor u te verzorgen goede zorg en 50 euro te houden van andere kopers korting op een tweede indien mogelijk u tot de advertentie wordt opgepikt door het huisdier -agent. Over de betaling, ik sprak met mijn bankier en sturen u een bankwissels cheque van de som van 21.580 EURO die kunnen worden geïncasseerd gemakkelijk bij uw bank, dus ik geloof dat ik heb vertrouwen in je en ik geloof dat ik je kan vertrouwen, toch? Dus , kan ik je vertrouwen om mijn bankier u de betaling en wanneer ontvangt u de cheque, neemt u het aan uw bank, zodat het geld kan worden gegeven aan u in contanten, om u te kunnen aftrekken van uw eigen geld zodra zij gewist / incasseren bij uw bank, uw eigen totale geld inclusief het extra geld en geeft het saldo aan de PET-agent, dus het dier kan worden opgepikt? Zo ja, vriendelijk antwoord met de gegevens die nodig zijn als volgt:
NAAM ALS DIE OP CHEQUE:
HOME ADRES:
STAD: Postcode:
YOUR PHONE NUMBER (thuis en mobiele)
Begrijpen dat zal worden behandeld als een lid van onze familie en wordt ook gezien de beste LOVE, zorgzame en 100% TENDERPROCEDURE LOVE CARE ook. en Ik zal u het verzenden van video-clips van het aan uw Huisadres nadat is met mijn familie voor enkele keer, maar ik zal er voor zorgen dat ik je foto's altijd voor update met mijn
family.Waitng te lezen van u met de vereiste informatie.
Met vriendelijke groet.
CaPrIoLe`79 schreef:Die fin werkt nu nog veel slimmer, ze hoeven je paard niet eens te hebben.
Ze sturen je een cheque vooruit om je paard te betalen. Daarmee ga je naar de bank en het geld staat direct op je rekening. Vervolgens komt het verzoek dat je daarvan een deel terugstort omdat ze per ongeluk teveel hebben overgemaakt.
En een maand later blijkt de cheque ongedekt en verdwijnt het geld van je rekening, terwijl je al wel een deel terug hebt gestort waar je niet meer aan kunt komen.
Volgens mij hebben ze helemaal geen interesse in de paarden zelf, dan wordt de pakkans veel te groot.
Misschien kan iemand hier een leuk verhaaltje van maken voor op het bokt-voorpaginanieuws, want er zijn veel te veel mensen die hier in trappen.
Thaliaatjuh schreef:Hoelang duurt het voor je er achter kan komen dat een check vals is? Die kennis van mij gaf dus aan dat het paard nog zoveel maanden in Nederland moet blijven en dat is geen probleem. En hij wil wel al betalen e.d. dus dan kom je er toch snel genoeg achter lijkt mij?
Citaat:Ik moest dat geld maar overmaken want dan kon hij nog met de avondvlucht mee.. Vanuit Nieuwegein naar Oude Pekela. haha.
Heb geantwoord dat we geen landingsbaan in de tuin hebben..
trustHim schreef:Je bank trekt dan gewoon je rekening leeg denk ik Abeltje.
trustHim schreef:Je bank trekt dan gewoon je rekening leeg denk ik Abeltje.
Volgens mij kan je nog beter via paypall zaken doen, is nog enigsinds verzekerd