Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:28

een paard van 1.60 krijg je hooguit 200 voor..

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:29

suleilitha schreef:
Een jonge sportpony bestaat niet, dat is een pony met sportáánleg of -potentie, een oude is een leerpony ;)
Echter een GOEIE sportpony, en dan bedoel ik een pony vanaf M/Z nivo, is nog altijd waardevast, mits in de gewilde leeftijdscategorie ;)

Ze bestaan wel degelijk ;)
Mijn 13jarige Z2dressuurpony (met winst), L springen(met winst, M concoursen HC gestrart) is weggegaan voor...

.. een goed tehuis.
Ik wilde er geen geld voor, maar een uitstekend tehuis. Onder contract is hij weggegaan, en als die mensen die hem nu hebben er klaar mee zijn, komt hij terug naar mij.

Pony is kerngezond, heel mooi, braaf, lief, sociaal, en heeft verder geen gebreken.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:30

Maar als de pony vrij makkelijk weer gezond te krijgen is zijn deze puur-voor-de-sport eigenaren toch gek in hun hoofd dat ze de pony voor 200,- weg doen ipv verbeteren en er misschien 5000 of meer voor vangen??

Overigens TS krijg je deze vragen omdat je zelf op een vreemde onvolwassen manier reageerd.

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:31

Bubsj schreef:
Maar als de pony vrij makkelijk weer gezond te krijgen is zijn deze puur-voor-de-sport eigenaren toch gek in hun hoofd dat ze de pony voor 200,- weg doen ipv verbeteren en er misschien 5000 of meer voor vangen??

Overigens TS krijg je deze vragen omdat je zelf op een vreemde onvolwassen manier reageerd.

Ja maar dat komt waarschijnlijk ook door sommige reacties ..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:31

Ik zou het eigenlijk wel jammer vinden als dit eindigd in een slotje.
Persoonlijk zie ik dit niet als de eerste de beste penny die denkt een pony te gaan redden.

TS: Relax.
Niet teveel uitroeptekens a.u.b. want dat komt zo schreeuwerig over.
Daar hits je de boel alleen maar mee op en eindigd dit dus wel in een slotje en ik ben dus wel benieuwd naar de afloop van dit verhaal.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:32

LoveBaileys schreef:
Ik hoef het diertje niet zelf te hebben,probeer hem alleen te redden,al komt die op de veluwe te staan,als die het maar goed heeft!!
Binnen nu en 2 weken komt hun nieuwe pony al,en tuurlijk mag ik niet met hem stappen,dan vallen ze door de mand bij de DA !!!

Natuurlijk! De eigenaren willen het geld wat ze in de koop van deze pony hebben gestoken graag weggooien en deze pony expres niet beter maken :)*

Yvon72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:32

nee percies stel je eens voor allemaal....

je bent een paard en je heb last van je benen, stijf maar voor de rest ben je gewoon een keilief paard, zal nooit geen vlieg kwaad doen.

alleen je baasjes hebben geen tijd voor je, die willen alleen maar rijden en wedstrijden doen met je, maar omdat je nu een beetje stijf , lukt dat niet.

de eigenaars vinden je daarom niet zo leuk en kijken niet meer naar je om, maar gelukkig zijn er lieve mensen op de stal die wel naar je omkijken en waar je wel je aandacht van krijgt.

en nu willen je eigenaars je naar de slacht brengen , want ja tenslotte willen ze liever vandaag naar de wedstrijden dan morgen, en ja..........daar sta je dan.

Gelukkig zien de meiden op stal, dat je nog wel lol heb ik het leven, en dat je echt wel wil, maar dat het niet lukt omdat je zo weinig uit stal komt.

en de meiden op stal hebben het er over, met elkaar en bespreken het geval, en zien wat het beestje wel en niet kan.

Nou sorry als ik het zeg.
Maar als ik op stal een paardje ziet, waarvan ik nog denk dat hij nog heerlijk kan leven als bijv grasmaaier, ZONDER pijn.
En ik kijk in dat paard zijn ogen, en het word bevestigd door de DA
geloof me dan koste wat het kost, het beestje word van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:33

en Ts waarom ben je wel blij als je een reactie krijgt die er naar jou zeggen helemaal buiten staat terwijl er staat: ik de TS en dit paard. Ik kan mijn vriendinnen ook de meest gekke dingen laten vertellen.

en trouwens Ts waarom maak je een topic aan als je alleen : oh wat ben jij geweldig reacties wilt?

ohja ik zou ook wel willen weten hoe het afloopt maar Ts reageer dan normaal ook op reacties die jij niet leuk vind

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:33

het hele punt is gewoon dat ze er geen tijd in willen steken,
voor hun paard wat ook nog op stal staat,word het minimale aan tijd uitgegeven..
als ze op stal zijn,zonder te willen rijden,simpelweg omdat ze wel eens op stal komen om hun afval te dumpen,kijken ze het paard niet eens aan,niet eens een aaitje,niet eens langs zijn box wandelen!
Hoop dat jullie iets meer beeld kunnen vormen van deze man en deze situatie

VieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:33

Om antwoord te geven op jouw vrag mbt tot de slachtprijs: Ik heb afgelopen oktober mijn KWPN merrie naar de slacht moeten doen. Ik was al dik twee jaar met haar aan het dokteren omdat ook zij telkens kreupel bleef. De dierenarts is er non stop bij geweest en we hebben al het mogelijke geprobeerd, ze is geheel op de foto geweest enz., echter de oorzaak is nooit achterhaald.

Daarom heb ik helaas moeten besluiten om haar weg te brengen naar de slacht. Iedere (goede) veearts zal beamen dat een dier dat kreupelt pijn heeft, want anders kreupelen ze niet.

Ik heb voor mijn merrie van 1.65 €282 ontvangen, de slachtprijs was €0,90 de kilo schoon.

Wat jij doet met de pony is aan jou, als je al de mogelijkheid hebt om het dier te kopen. Echter mocht de veearts zeggen dat de pony altijd pijn heeft en kreupel blijft, wees dan aub eerlijk tegenover de pony en dan is ie mijns inziens beter af wanneer ie er niet meer is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:34

Ik vind het echt te ver gaan hoe jij je nu uitspreekt over de eigenaren...
laat ze dit topic maar niet zien joh
je bent ook lekker aangebrand... !! met je uitroeptekens!!
heel irritant!!

klikt heel erg aanvallend!!
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-04-09 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:35

Bubsj, of er is al een deal gemaakt met de verzekering, de kans is er ook nog dat de pony door de verzekering wordt overgenomen. Vooral omdat de TS zegt dat er al een vervangende pony is aangekocht. En dan kan er van verkoop geen sprake meer zijn.

Meerreell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:35

breezy302 schreef:
en Ts waarom ben je wel blij als je een reactie krijgt die er naar jou zeggen helemaal buiten staat terwijl er staat: ik de TS en dit paard. Ik kan mijn vriendinnen ook de meest gekke dingen laten vertellen.

en trouwens Ts waarom maak je een topic aan als je alleen : oh wat ben jij geweldig reacties wilt?

ohja ik zou ook wel willen weten hoe het afloopt maar Ts reageer dan normaal ook op reacties die jij niet leuk vind

Kijk maar eens waar het topic om begon, alleen maar hoeveel dat zou kosten, dus dat heeft niks met goed of slecht te maken ..

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:36

breezy302 schreef:

Kijk even naar Yvon72 dr profiel,dat is niet gewoon een vriendin die zomaar even wat zegt omdat ik dat graag wil,en als je LEEST weet je dat ik een topic heb gemaakt,voor de actuele slachtprijs,omdat ik dit absurd hoog vond...en niet omdat ik reacties wil zoals JIJ BENT GEWELDIG...weet allang dat ik dat ben,en ja dan heb ik nu natuurlijk weer bergen reacties dat ik kapsones heb etc etc...think about me what you want,but don't judge me!!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:36

Meerreell schreef:
breezy302 schreef:

Kijk maar eens waar het topic om begon, alleen maar hoeveel dat zou kosten, dus dat heeft niks met goed of slecht te maken ..

Dank je merel,jij leest tenminste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:36

LoveBaileys schreef:
voor hun paard wat ook nog op stal staat,word het minimale aan tijd uitgegeven..
als ze op stal zijn,zonder te willen rijden,simpelweg omdat ze wel eens op stal komen om hun afval te dumpen,kijken ze het paard niet eens aan,niet eens een aaitje,niet eens langs zijn box wandelen!

Is ook wel verklaarbaar, er zijn mensen die er gevoelsmatig al afstand van hebben gedaan en nogmaals, de kans is groot dat de pony op papier al is overgenomen door de verzekering, in dit geval.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:38

suleilitha schreef:
Bubsj, of er is al een deal gemaakt met de verzekering, de kans is er ook nog dat de pony door de verzekering wordt overgenomen. Vooral omdat de TS zegt dat er al een vervangende pony is aangekocht. En dan kan er van verkoop geen sprake meer zijn.

Leek me ook nog een hele goede optie idd.

TS hoe weet je eigenlijk wat het advies van de dierenarts was? Jij kan kennelijk niet overweg met de eigenaren dus het lijkt me sterk dat je er bij stond, wie zegt dat het advies was '3 keer per dag stappen en dan is het weer goed' wie zegt dat het niet was '3 keer stappen kunnen we nog proberen, maar ik geef het weinig kans'?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:39

Uiteraard mensen,mocht de DA mij vertellen volgende week dat het beest echt niet pijnloos door het leven kan,tuurlijk ben ik dan niet egoistisch! Dan is de keus snel gemaakt...maar wil dat eerst nog maar eens zien gebeure,dat de DA dat zwart op wit zit..( in deze situatie in ieder geval )

Bubsj

Re: Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:40

Maar jij hebt niets te willen want het is jou pony niet :)

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 15:41

Bubsj schreef:
suleilitha schreef:

Leek me ook nog een hele goede optie idd.

TS hoe weet je eigenlijk wat het advies van de dierenarts was? Jij kan kennelijk niet overweg met de eigenaren dus het lijkt me sterk dat je er bij stond, wie zegt dat het advies was '3 keer per dag stappen en dan is het weer goed' wie zegt dat het niet was '3 keer stappen kunnen we nog proberen, maar ik geef het weinig kans'?

Ik weet dat doordat een 10 tal stalgenootjes dit mij verteld hebben..waarvan er altijd wel eentje bij was!
Ik kan wel overweg met die man,alleen op dit gebied ff niet,alhoewel ik hier wel vrij hard over hem praat,is het gewoon een situatie die ontstaan is door twee verschillende gedachtes..en deze man was standvast...dus ben allang blij dat die na mijn gesprekken er nog goed over nagedacht heeft,en erop terug is komen bij me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:41

Maar dan moet je de eigenaar nog overtuigen om de pony aan jou te willen verkopen, LoveBaileys..... en zo te lezen wordt dát nog een hele klus. Jij wilt de pony kopen maar uit alles blijkt dat de eigenaar niet aan jouw wíl verkopen!
Trouwens, hoe weet je of de pony al niet is afgekeurd? Zoals al eerder gezegd zit de kans er in dat het dier op papier al is overgenomen en gaat worden uitgekeerd door de verzekering.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:42

Daarbij TS, je hebt wel HEEL ERRGGG je mening klaar obver de eigenaren.... En je vriendinnen willen dat vuurtje ook wel opstoken zo te zien.....

Mag hopen voor jou dat de andere manege klanten dit topic niet doorgeven aan de eigenaren....

Zo zit je "uren" te praten met ze, terwijl je, achter hun rug om, ze uitmaakt voor rotte vis! Mensen die geen pony waardig zijn en die een DA advies niet opvolgen..... die ervoor hebben gezorgd dat de pony niet beter wordt zodat ze er rijk van worden....

Ohohoh wat een ellende als jij zo over mij had gesproken en ik zou je tegenkomen op de manege,,,,

Ik zou er persoonlijk voor zorgen dat je voorgoed op kon zouten!

Denk daar eens aan voordat jij je oordeel over mensen op een openbaar Forum neer kwakt!

Sul heeft al getemt geloof ik, hoef ik het niet te doen!

Blackitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:46

suleilitha schreef:
LoveBaileys schreef:

Is ook wel verklaarbaar, er zijn mensen die er gevoelsmatig al afstand van hebben gedaan en nogmaals, de kans is groot dat de pony op papier al is overgenomen door de verzekering, in dit geval.

Even goed lezen. Het gaat om een ander paard wat ze nog hebben staan! Die geven ze ook maar zeer weinig aandacht en indd nooit eens een aai terwijl hij meerdere keren per dag op stal komt (hij heeft daar een opslagplaats voor zijn werkspullen)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:47

Manege (...), moeten wij ze even mailen dat jullie hun klanten zwart maken? :(
Laatst bijgewerkt door Judje op 14-04-09 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Manegenaam en plaats verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:48

Niet elk paard wil geaaid worden, wij hebben hier ook eentje rondstappen die dat helemaal niks vind, die aaien we dus ook maar niet als we op stal zijn, evenmin als in de paddock want mevroi houdt er niet van als er mensen aan haar zitten.