Afspraak niet nagekomen, 20% betalen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:13

Lia_ schreef:
Als jij mondeling hebt afgesproken het paard op zaterdag te halen/kopen is dat gewoon een rechtsgeldige afspraak en mag je blij zijn er met 20% onderuit te komen.
Bij mij had je hem gewoon moeten afnemen voor de volle mep.

zo hier het zelfde, heb een keer zo'n tuthola die een week van te voren via iemand anders afzei mijn paard te kopen. Ik had hem 3 maanden bij mij laten staan. Was toen ook ontzettend boos, en ik hoef haar ook echt niet meer te spreken(ze zit hier op bokt) en ze wilde ook geen cent betalen :n

Volgende keer is het bij mij 50% aanbetalen en als je hem dan niet komt halen, hou ik het uiteraard.
Ik vind dit zó ontzettend onbeschoft!

Schuur_

Re: Afspraak niet nagekomen, 20% betalen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:33

Ik snap het hele topic niet meer maar als je een afspraak hebt gemaakt dan moet je die ook nakomen, als verkoper heb je tijd en moeite vrij gemaakt, en zeker als het paard al geruime tijd te koop staat verwacht je dat de koper op komt dagen.
Als ik een mail krijg met de vraag of een datum goed is en ik stuur terug dat het uitkomt verwacht ik dat het geregeld is.
Heel normaal dat de verkoper nu enige zekerheid wilt

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:45

Moderatoropmerking:
Nogmaals zijn er berichten verwijderd, die op TS persoonlijk sloegen in plaats van op de besproken situatie.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 00:06

officieel kan hij je niks maken, maar wel erg l...ig voor die koper.

Wij hadden van de week ook zogenaamd ons paard verkocht, er moest alleen nog een ritje buiten meegemaakt worden wat geen enkel probleem had geweest. Belde ze vlak er voor op met
ja ik ben haar man en ik ga over de pegels en ik geef er niet meer voor dan.... dat was bijna de helft eraf. Ga je navragen blijken het gewoon nepkopers te zijn die voor een andere handelsstal lopen te shoppen.
Echt ik wordt zo moe van zulke mensen.( en ik zag dat het nog een penny op bokt is ook) :(

Er zou eigenlijk een zwarte lijst moeten komen voor die mensen die doen als of ze kopers zijn en jou mooi laten zitten met je paard
Nou ik heb er wel een paar }>

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:51

Hele vervelende situatie..

maar zoals ik t lees had je t paard nog nieteens bereden, je kwam alleen kijken, en mocht t wat zijn het paard direct meenemen.

De verkoper kan je in dat geval niets maken, het zal toch te belachelijk zijn dat je een aanbetaling moet doen voor een paard dat je alleen komt bezichtigen/rijden?

Wanneer koper/verkoper eens zijn geworden over prijs en afhalen/brengen van het dier kan er een aanbetaling worden gedaan zodat beide partijen zich aan de afspraak houden.

Zolang er nog geen duidelijkheid is over de prijs, het paard zelf (ik neem aan dat je eerst het paard laat keuren voordat je het dier koopt) en evt. gebreken dan zou ik in geen geval een aanbetaling doen!

Het is niet netjes geweest om niks van je te laten horen, maar ach hoevaak komen mensen niet opdagen na een afspraak te hebben gemaakt om te komen kijken.

Daar hoef je beslist geen aanbetaling voor te doen.

Weet je al meer? en ben je nog wezen kijken naar dit dier?
of ga je hier niet mee verder?

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 22:06

Ik heb van de koop afgezien, mede doordat de eigenaar kribbiger werd in mails, en ik de zaak niet meer zo vertrouwde..
Geen hand vol maar een land vol :)

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:48

groot gelijk, laat m het maar bekijken met dat paard

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:41

Hij heeft wel wat gelijk, je hebt de intentie aan gegeven om het paard te willen kopen, en dan is maar net hoe het opgevat wordt door de andere partij. en dan kan er wel gezegd worden dat emails niet rechtsgeldig zijn, nou de rechter neemt ze dus wel mee in een uitspraak. maar als je alleen gezegd hebt dat je zou komen kijken, en niks hebt gezegd dat je het paard zou kopen, kan hij je niks maken, heb je wel gezegd dat je het paard zou kopen, ja dan kan het dus wel. en zelfs met alleen jou email adres en je naam, kan hij wel bij jou terechtkomen, marktplaats werkt namelijk mee aan dat soort onderzoeken om misbruik van hun site te voorkomen, en die hebben jou ip adres, en via dat kunnen ze je adres achterhalen, doet de politie tenslotte ook bij onderzoeken over internet misdaden.

maar had je een paard bij willen zien, en je was niet gekomen op de afspraak en je had niks van je laten horen. dan had je dus nooit weer hoeven te komen. bij mij is het zo van je komt je afspraken na, zo niet worden er geen zaken gedaan.

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:09

als ik 20% zou krijgen van alles wat bij mij gekocht is en wat afgezegd of gewoonweg niet opgehaald is dan hoef ik volgend jaar niet te werken...
mondelinge overeenkomst is bindend voor de wet,
ik maak op uit je verhaal dat je enkel had gevraagd of het eventueel zaterdag uitkomt om hem eventueel te komen halen, en dat je nog van je zou laten horen,
inderdaad slordig dat je niks meer hebt laten weten,
maar ja, er zijn natuurlijk omstandigheden die dat veroorzaakt kunnen hebben,
die verkoper had jou ook kunnen bellen op de vrijdag of nog verder van te voren of je inderdaad het paard wilde en kwam halen,
ik zou persoonlijk niets betalen,
je hebt niets getekend, en er staat niets op papier neem ik aan?
ook niet op een mail?
als je het dier nog wel wilt, haal m dan gewoon op....

groetjes

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:13

Ik heb dit ook zo vaak gehad hoor. Had een paard te koop staan. Mail contact gehad met mensen en gebeld. Afspraak gemaakt voor die avond. Ik wachten en er kwam helemaal niemand. Dan had ik ook wel 20% kunnen eisen :+
Maargoed, heb daarna iemand gehad die haar meteen meenam.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 15:52

Dit topic kan nu op slot :D
De eigenaar heeft haar verkocht aan n handelaar en ze staat nu voor het driedubbele weer op marktplaats |(

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:55

Topics worden niet gesloten wanneer het antwoord is gegeven of de kwestie is opgelost. Door niet meer te reageren zakt het topic vanzelf weg.
Reden van het niet sluiten is dat anderen alsnog kunnen reageren met goede adviezen, die anders niet meer te vinden zouden geweest via de zoekfunctie.