Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tsjikkie schreef:Ik heb precies hetzelfe probleem, wat wij nu doen is, meelopen naar binnen, nog niet vastzetten en tweede persoon doet de klep alvast dicht, dan pas vastzetten en even stunten om alsnog de stang, er achter te doen. (via de buitenkant of bij twee paards trailer via de andere kant)
Ik weet het, is niet helemaal de oplossing, maar werkt wel.

charissath schreef:Misschien toch maar proberen om iets ( weet nog niet wat) achter zijn kont te houden zodat als hij achteruit wil hij op dat moment iets voelt en dus niet achteruit gaat ?
Ook wil ik, vandaag of morgen, iemand naast de trailer hem laten aanraken op de kont zodat hij went aan, aanraking, op zijn kont en niet schrijkt van eventueel de stang tegen z'n kont aan. Gister ging dat overigens wel goed. stang achter z'n kont!
is 1 vd eerste dingen die ik doe bij trailerladen, paard aanraken tijdens het laden. Wees wel voorzichtig dat je niet ineens zn kont aan gaat raken als hij niet weet dat je daar bent, dan kun je een enorme dreun verwachten....
twinducklin schreef:En waarom speel je met je leven? Wanneer de klep weer omlaag komt sta je ernaast? En daarnaast als je de klep meteen dicht maakt is het paard echt niet zo snel geweest om meteen weer eruit te springen, maargoed dat is jouw mening en dit de mijne.
En het probleem ontstaat niet zomaar, maar kan wel " ineens " ontstaan en dan sta je met een paard waarvan je niet wist dat hij zo moeilijk deed en die je toch nu de trailer op moet krijgen.
Mijn merrie liep altijd zo de trailer op, en ineens niet meer. Voor haar beleving zal er heus wel iets gebeurd zijn waarom ze het niet meer wilt, voor mij is de reden niet bekend. Er is na mijn weten nooit wat mis gegaan, dus de enige reden kan zijn dat ze zich ongemakkelijk heeft gevoeld een keer dat ze op de trailer stond, mijn inziens kun je dat bij haar alleen veranderen door haar weer vaker op de trailer te zetten zonder dat ze het vervelend vind.
Mijn merrie is altijd in zo'n situaties een zenuwpees en laat zich dan absoluut niet voor eten wat doen of belonen, dat neemt ze dan niet aan. Dus dan moet je wat, en dit lijkt mij dan de beste oplossing tijdelijk.

en alles precies hetzelfde doen zoals het van de week ook goed ging!!