Misschien idd een idee om 'n second opinion te laten doen in 'n ander onderzoeks centrum om te laten controleren op het DNA..
Vind 't raar dat niemand ergens de "fout" kan ontdekken waar het fout gegaan is

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dunno schreef:Lijkt me raar om uit haren bloed te trekken![]()
Misschien idd een idee om 'n second opinion te laten doen in 'n ander onderzoeks centrum om te laten controleren op het DNA..
R_S schreef:Dunno schreef:Lijkt me raar om uit haren bloed te trekken![]()
oei, dat is een foutje van mij, excuses.
Dus: Dna uit haar getrokken (geen bloed)
We gaan vandaag terug haarmonsters nemen van veulen en moeder en opsturen voor 2nd opinion.
Het stamboek blijft erop wijzen dat de fout in het koeriersbedrijf zit...
Dunno schreef:Ben eens benieuwd wat hun daar uit kunnen halen... Zou fijn zijn als jullie daar natuurlijk wel 'n goede uitslag van zouden kunnen krijgen, maar als 't weer negatief is, zijn jullie ook weer bij af...
R_S schreef:Dunno schreef:Ben eens benieuwd wat hun daar uit kunnen halen... Zou fijn zijn als jullie daar natuurlijk wel 'n goede uitslag van zouden kunnen krijgen, maar als 't weer negatief is, zijn jullie ook weer bij af...
We vrezen eigenlijk het ergste, omdat DNA test al paar keer herhaald is door stamboek zelf.
We hebben vandaag een aangetekende brief opgesteld. We hebben er in vermeld dat deze brief geen 'inleiding' is voor een rechtzaak, maar dat er wel een oplossing gezocht en gevonden moet worden.
En dat we verder verwachten dat het stamboek en de hengstenhouder het uiterste doen om op zijn minst de juiste vader te vinden, want dat we dat het belangrijkste vinden. Ook hebben we gevraagd voor een persoonlijk gesprek om alles een keer met HH en koerier te overlopen (hoe HH alles juist aanpakt en hoe de koerier alles juist aanpakt ivm spermalevering)
R_S schreef:mayday schreef:Misschien een idee, ik vermoed dat jou jaarling niet KWPN is, maar hun hebben volgens mij wel een uitgebreide database, misschien via hun nog een x DNA, of komt dat allemaal bij hetzelfde dna onderzoekscentrum terecht???
Nee het is geen KWPN.
Ik weet niet of alles in 1 onderzoekscentrum terecht komt, maar ik denk het eigenlijk niet.
We laten momenteel het stamboek zelf zo veel mogelijk uitpluizen zodat we niet onnodig voor hoge kosten komen te staan die uiteindelijk misschien niets teweeg brengen.
Neonlight schreef:Waar is het DNA getest? Volgens mij hebben de onderzoekslaboratoria een database waar de hengsten in staan. Zo heb ik van mijn eigen hengst DNA moeten laten bepalen bij goedkeuring, en dit heeft ook even geduurd. Dit omdat ze niet wisten welke van de 3 Lamento III's ze moesten nemen die ze in de database hadden staan. In mijn geval was dit 3 keer dezelfde hengst, in Duitsland, Belgie en Nederland goedgekeurd en daardoor 3 verschillende stamboeknummers. Echter, alleen bij de Nederlandse goedkeuring is DNA van hem bepaald bij Van Haeringen. Van Haeringen heeft dus het DNA onderzoek van het belgische en duitse stamboek uit een database.
Mariska_28 schreef:Is trouwens de dierenarts hoe dan ook niet aansprakelijk (even er vanuitgaand dat de hengst geen Chimera is, lijkt me dat het dan al eerder opgemerkt was). Hij moet controleren welke naam er op de buis staat waarmee hij insemineerd.