pol013 schreef:Brainless schreef:Ik krijg er juist kromme tenen van mensen die (veel) geld durven te vragen voor het berijden van hun paard.
Een paard kost niets extra's of hij nu wel of niet bereden word (iets meer slijtage van hoefijzers) dus niet te vergelijken met het benzine verbruik van een auto.
Een kleine bijdrage in de kosten voor evt hoefijzers indien iemand meerdere dagen rijdt vind ik evt wel gepast. En dat houdt snel op bij 20E per maand.
Voor de rest verleent de verzorger juist een gunst door je paard aandacht en beweging te geven.
Ik zou zelf kiezen voor een geschikte verzorger die geen geld geeft dan 1 die genoeg geld heeft maar de kantjes er van af loopt en denkt alles te mogen omdat ze er nu eenmaal voor betaald!!
Een paard wat bereden wordt kost niets extra? Beetje rondhobbelen misschien niet nee.
Als mijn paard niet (meer) bereden zou worden kunnen de ijzers er onderuit blijven, heeft hij geen krachtvoer nodig en hoeven er geen dekens op. Dan is er ook geen noodzaak meer voor een rijbak en kan hij ook ergens 24\h de wei op, kan het hele tuigage de deur uit (met een waarde van zo'n 2000 euro schat ik). Aardige kostenposten zou ik zo zeggen.
Aandacht krijgt hij van mij wel en beweging is ook geen issue omdat hij voldoende buiten komt.
Er zijn best situaties waarbij ik het onredelijk vind als je geld vraagt aan een bijrijdster hoor. Bijvoorbeeld. ruiter maakt het paard beter, paard komt anders niet voldoende uit zijn stal, eigenaar heeft onvoldoende tijd om het paard aandacht te geven/ zijn gezondheid in de gaten te houden, de bijrijder moet veel 'werk' rondom het paard doen.
Mijn paarden staan 24/7 buiten zonder dekens en krijgen nauwelijks krachtvoer (alleen een summerfit koek en 1 staat er op een 1/2 kilo musley).
Toch worden ze regelmatig gereden, maar het gaat hier om BIJrijden dus als de eigenaar zelf ook rijdt.
Als je een verzorger nodig hebt doe je dat voor jezelf (wat de reden ook is) en dan vind ik het niet terecht om iemand daar voor te laten betalen.
Ik zelf laat niemand betalen om op mijn paardjes te rijden.

dit wouden zij niet, dit heb ik zelfs nog
maar over het algemeen gaat het zeer goed.