BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:44

Blij dat ik heb besloten om nooit een abonnement op BIT te nemen. Ik koop hem
mooi in de winkel wanneer hij me leuk lijkt. Je betaalt toch evenveel, uiteindelijk.

Asciugamano

Re: BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:36

Ben blij dat ik m'n lidmaatschap een tijdje geleden al heb opgezegd. Koop 'm nu hooguit af en toe nog los, in de winkel.
Het lijkt mij niet zomaar te kunnen en inderdaad; kun je volgens mij per direct opzeggen door deze onaangekondgde wijzigingen.
Niet erg netjes.

Goeie brief, Jeddah!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:45

Heb fff een bericht achtergelaten op de Hyves pagina van Bit...
Ben benieuwd wat voor en of er reacties op gaan komen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:32

Eén reactie is er in elk geval al :D

Ik ben er nog steeds een beetje nijdig over :(

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:37

Ik heb 'm tijdelijk ipv de Amazone die ermee gestopt is. Kreeg idd ook de bijbehorende brief erbij... wat móet ik met Dressuur. Was al niet blij dat het tijdelijk over zou gaan in de Bit, maar zéker niet als het ook nog eens minder Bit en 2x Dressuur gaat worden...
Heb gister nogmaals gemaild dat ik op wilde zeggen, de Amazone én de Bit, dan is het in ieder geval zeker dat het opgezegd is.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:46

Vind zelf persoonlijk de Bit ook steeds al iets minder worden. Zat er al aan te denken om op te zeggen, en ga dat nu ook maar doen.
Er blijven toch wel steeds minder leuke paardenbladen over.
Denk dat ik maar abbo neem op de penny :D
kom toch al op de leeftijd dat ik terug ga naar mij jeugd !

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:16

Innepin schreef:
Eén reactie is er in elk geval al :D

Ik ben er nog steeds een beetje nijdig over :(

Als er 1 schaap over de dam is ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:16

hm heb net een proefabbonement aangevraagd om daarna lid te worden maar als ik dit zo lees dan pieker ik er niet over. Dressuur is al helemaal niet mijn pakkie an. Dus daar wens ik ook niet voor te betalen!

Ik zal de link van dit topic doorsturen naar Reed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:26

Ik denk er ook over om mijn abbo op te zeggen. Ik hoef helemaal geen Dressuurblad. :n Heb ik drie keer niks aan. En dan ook minder Bit, nee bedankt.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:31

zijn er dan helemaal geen bokkers die 2 keer per jaar een gratis dresuurblad leuk vinden? ;(
ok, je krijgt nu nog maar 8 bitbladen (ben ik ook niet zo blij mee want ik vond 11 al weinig :Y) ) maar je betaald nu ook minder.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:34

Uhm.... gratis 8)7 per saldo betaal je er gewoon voor :(

Mensen die de bit lezen, zijn zeer breed uiteenlopend in de tak van paardensport waar hun interesse ligt.....
Kan me voorstellen dat als je hart bij bijvoorbeeld Western rijden ligt je echt niet zit te wachten op het blad dressuur 2 x per jaar

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:46

barbar schreef:
zijn er dan helemaal geen bokkers die 2 keer per jaar een gratis dresuurblad leuk vinden? ;(
ok, je krijgt nu nog maar 8 bitbladen (ben ik ook niet zo blij mee want ik vond 11 al weinig :Y) ) maar je betaald nu ook minder.

GRATIS??? Ammehoela!
Het abonnementsgeld gaat een tientje omlaag. Drie Bitten kosten meer dan het dubbele. Oftewel, je betaalt een tientje voor die twee dressuurbladen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:56

Ik heb de Bit nog steeds niet, hij komt toch gewoon met tnt post?
Ik snap er niks van....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:56

Ik vind ook dat er te veel reclames inzitten, en volgens Bit is de Dressuur gratis, maar als ik nu lees, dat ervoor in de plaats 3 Bitten minder is per jaar, nou dan is Dressuur toch eigenlijk niet gratis, en ik vind Dressuur geen leuk blad, dan is Hoefslag nog beter daar zit tenminste meer diepgang in, al koop ik geen hoefslag, maar zo heeeeel af en toe, als er wat in zit wat me intereseert.

Gelukkig heb ik geen abonnement meer op Bit, maar koop het los, als het leuk is, koop ik het en is het niks laat ik het liggen, ben je goedkoper uit en je hebt keuze uit veel paardenbladen, en ik koop ze ook vaak allemaal hihi, als ze leuk zijn.

Soms nam ik een abonnement van Bit voor 3 maanden met een korting en stopt automatisch na 3 maanden, maar nu doe ik dat niet meer, want stel je voor, dat ik net in de verkeerde maand abonnement voor 3 maanden krijg, dan heb ik misschien wel 1 x Bit en 2 x Dressuur, nee hoor ik koop het wel los.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:05

Ik heb er ook maar eens een boze mail naartoe gestuurd. Wat is dit voor een onzin. Ik ben recreatieruiter, totaal niet geinteresseerd in het wedstrijdelement... Wat moet ik met een dressuur, ik cross bitloos hier door de omgeving heen!

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:51

Scaramouche schreef:
Ik kreeg ineens een acceptgiro van de bit dat ik moest betalen, toen wist ik dat er iets niet klopte, ik heb een mail gestuurd naar de Bit dat ik het geen manier van doen vind en meteen opgezegd maar daar heb ik alleen een standaard mailtje op terug gekregen: ik moest betalen voor dit jaar omdat ik laat was met opzeggen. Ik hoop dat Bit een flinke douw krijgt.

Gewoon niet betalen, ze stoppen vanzelf met opsturen. Zeer beproefde manier O:)

@ Barbar: stagiare aldaar?

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:00

Elske_D schreef:
Scaramouche schreef:
Ik kreeg ineens een acceptgiro van de bit dat ik moest betalen, toen wist ik dat er iets niet klopte, ik heb een mail gestuurd naar de Bit dat ik het geen manier van doen vind en meteen opgezegd maar daar heb ik alleen een standaard mailtje op terug gekregen: ik moest betalen voor dit jaar omdat ik laat was met opzeggen. Ik hoop dat Bit een flinke douw krijgt.

Gewoon niet betalen, ze stoppen vanzelf met opsturen. Zeer beproefde manier O:)

@ Barbar: stagiare aldaar?

Lol, dat durf ik dan weer niet :+

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:49

nee geen stagiare daar, maar jullie zijn zo bezig dat iemand die wel blij met het blad dressuur is nog niet eens meer durft te reageren, bang voor de reacties, en ze hebben gelijk want ik heb wel de fout gemaakt om te reageren en zie hier boven wat het resutaat is.
maar als we toch aan het rekenen zijn geslagen, 8x 6,75 = 54 dus strikt gezien betalen we 5,50 voor de 2 dressuurbladen (dan is dus gewoon het abonnmentsgeld omhoog gegaan wat met alles wel eens gebeurt).
ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ach ik heb een brede rug.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:54

Ik vond het ook een leuk blad, maar vind het wel raar dat er eerst gesuggereerd wordt dat het een gratis blad is en dat er nu ineens voor betaald moet worden.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:59

ja dat is wel gek.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:08

barbar schreef:
nee geen stagiare daar, maar jullie zijn zo bezig dat iemand die wel blij met het blad dressuur is nog niet eens meer durft te reageren, bang voor de reacties, en ze hebben gelijk want ik heb wel de fout gemaakt om te reageren en zie hier boven wat het resutaat is.
maar als we toch aan het rekenen zijn geslagen, 8x 6,75 = 54 dus strikt gezien betalen we 5,50 voor de 2 dressuurbladen (dan is dus gewoon het abonnmentsgeld omhoog gegaan wat met alles wel eens gebeurt).
ik zal nu wel weer heel bokt over me heen krijgen maar ach ik heb een brede rug.

Sorry hoor, maar dat eerste vind ik echt onzin. Dat wij het er niet mee eens zijn heeft niks, maar dan ook niks met het blad dressuur zelf te maken, maar met de regeling van het BIT. Ik ben geabboneerd op het BIT en niet op het blad Dressuur en die keuze maak ik bewust en dat is dan ook mijn eigen keuze. Dat er meerdere zijn die daar zo over denken wil niet zeggen dat niemand blij mag zijn met de dressuur

Als iemand het blad wél leuk vindt dan is dat toch helemaal prima!

Het gaat erom dat het BIT het abbonnement zomaar ineens omgooid, zonder dit aan de leden kenbaar te maken. Daarbij wordt er 3x BIT afgedaan en krijg je er 'slechts' 2x dressuur voor terug.

Ik vind het dan heel vreemd dat als ik een abbonnement op het BIT heb dat ik nu meer moet betalen dan als ik de bladen los koop in de winkel! En dát is imo het probleem. Dat de leegte wordt opgevuld met dressuur heb ik persoonlijk geen boodschap aan, omdat ik dat niet leuk vindt (had net zo goed een ander blad kunnen zijn ;)) .

Als de abbonnementsprijs omhoog gaat dan wil dat nog niet zeggen dat je meer moet betalen dan de losse bladen in de winkels ;) en dat is wel wat nu gebeurd!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:50

Lekker is dat: als ik het zo lees in dit topic krijg je dikke korting als je KNHS of Divoza pas hebt??

Ik betaalde altijd al minder ivm studentenabonnement, maar ik zal nu toch nog eens de rekening terugkijken wat ik heb betaald en wat de BIT nu moet gaan kosten.

Ben het er ook niet mee eens, want het stond niet zo duidelijk in de brief die destijds bij de Dressuur en BIT was meegeleverd. Daaruit was op te maken dat je 2x per jaar het blad dressuur EXTRA kreeg, niet ipv de BIT.

De BIT vind ik een mooi blad, en ik rijd dressuur, maar als ik me in dressuur extra wil verdiepen koop ik zelf wel zo'n blad.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:28

barbar schreef:
nee geen stagiare daar, maar jullie zijn zo bezig dat iemand die wel blij met het blad dressuur is nog niet eens meer durft te reageren

barbar schreef:

Met welk angstcomplex loop jij rond?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:36

Dressuur is toch voor iedereen nodig in zijn of haar rijden. Misschien gaan ze wel schrijven over bitloos of boomloos.
Ik vind de nieuwe Bit echt beter opgezet en denk dat bij elke verandering je voor en tegenstanders hebt.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:34

Natuurlijk heb je dressuur nodig voor je rijden, dat leer je van je instructeur en dat is wat mij betreft voldoende.

Het gaat er mij om dat ik ineens 2 tijdschriften ga krijgen die helemaal alleen over dressuur gaan, i.p.v. 3 maal allround Bit.
Er zijn vast mensen die hier heel blij mee zijn, maar ik behoor daar niet toe.
Ik zou Dressuur nóóit los in de winkel kopen, dus waarom zou ik het dan als abonnement willen hebben?