Wat is een goede trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:00

Ik heb een Bateson (ben vast de enige) Engelse trailer vergelijkbaar met Ifor Williams (net zo lood zwaar) maar nog degelijker afgewerkt. Met voorlader!
Bevalt prima!

Afbeelding
beetje donkere foto

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:50

Wij hebben al 5 jaar een Westfalia Jupiter, hij is nu 9 jaar oud en als nieuw, we gebruiken hem minstens 3 keer per week en eens per jaar gaat hij naar de dealer voor onderhoud. En het mooie is; hij is nog net zoveel waard als wat wij er ooit voor betaald hebben!!! Hij bevalt ons meer dan prima, we zouden geen ander willen!!!

Ik heb geen ervaring met andere merken! (dus ook geen mening)

wolf359

Re: Wat is een goede trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:39

Kijk wat er in je buurt zit is het een goede dealer enzovoort, daar heb je het meeste aan, en trouwens op marktplaats kun je ook goede 2e hands kopen, niks mis mee maar laat gewoon de bodem nakijken, heb zelf een wesco nieuw gekocht man is gewoon en klootzak geeft echt geen sevice is wel goede trailer maar ja garantie doet die heel moeilijk over ligt altijd aan jou en nooit aan hun, hier in de buurt is trouwens titan het merk voor trailer of aanhanger en echt die mensen weten wat service is, goede degelijke trailers zit je wel zo rond de 4.500euro te denken voor 1,5 maar goede garantie en service, hotra is ook goed en een stuk goedkoper, en er worden eigenlijk geen slechte trailers meer gemaakt, en als je gaat zeuren over dat je paard die trailer afbreekt zegt dat meer over de opvoeding van je paard en jou rijstijl met de trailer dan over de kwaliteit van de trailer zelf, niks is idioot proef want er zijn altijd grotere idioten

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:47

Wij hebben sinds kort een Hotra Elegance, ben er erg tevreden over. Voor een groot paard is hij ideaal, 1 3/4 paardstrailer, extra hoog en lang. Een jong beessie heeft er wat meer moeite mee, omdat die in zo'n brede trailer minder steun heeft.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:17

wolf359 schreef:
Kijk wat er in je buurt zit is het een goede dealer enzovoort, daar heb je het meeste aan, en trouwens op marktplaats kun je ook goede 2e hands kopen, niks mis mee maar laat gewoon de bodem nakijken, heb zelf een wesco nieuw gekocht man is gewoon en klootzak geeft echt geen sevice is wel goede trailer maar ja garantie doet die heel moeilijk over ligt altijd aan jou en nooit aan hun,

Ook al zo´n fijne ervaring met die man?? bij mij was het dus precies hetzelfde. Maakt niets uit of je de trailer in onderhoud hebt, m binnen hebt staan, iedere keer uitveegt etc. Als er wat mee is dan heb je het zelf gedaan.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:24

Wij hebben een buffalo, Is een kei fijne trailer!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:42

de laastste jaren heb ik een Ifor Williams, eerste een oudje van 94 nu een nieuwe. Qua styling niet erg veranderd en je moet hem mooi vinden maar zoooo super veilig in het gebruik en op de weg
Over alles in de trailer is na gedacht , aluminium bodem en accessoires, voorlader, borst en bilstangen die je op 2 hoogtes kunt instellen de stangen kun je ook nog op 6 plaatsen voor de lengte van je paard instellen .Hij is erg ruim en de rubbermat heeft gleufjes in de lengte dus vuilen en mest spuit je er zo over de klep uit .
De tussenschotten zijn voor en achter los te maken en weg te draaien,in het midden zit een stang naar boven de de schotten kun je er zo uittillen. Vastzetten gaat aan de ogen die aan beide zijden op hoogte zitten en voor , ze kunnen dus niet makkelijk gaan hangen en de knoop losmaken .
ik heb de speciale achterdeuren erin ,klep en draaideur, en een voorlader en hij ligt supervast op de weg.
Ik voel me er heel veilig mee zowel op de weg als in het gebruik en het laden en lossen van ''lastige paarden '' is stukken makklijker en veiliger
Succes met zoeken en beslissen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:39

Ik heb de Fautras nog niet langs zien komen.
Ikke, op welke plaats zou die in jouw rijtje komen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:47

Djilan schreef:

Die hang ik apart. Ik ken er maar eentje "in het wild" en die persoon is er blij mee. Dat vind ik te weinig om een serieuze reactie op te geven.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:50

:D is volgens mij inderdaad niet zo'n bekende trailer in NL. Ze hebben wel mooi spul lijkt het.

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 02:17

annastasia schreef:
wolf359 schreef:
Kijk wat er in je buurt zit is het een goede dealer enzovoort, daar heb je het meeste aan, en trouwens op marktplaats kun je ook goede 2e hands kopen, niks mis mee maar laat gewoon de bodem nakijken, heb zelf een wesco nieuw gekocht man is gewoon en klootzak geeft echt geen sevice is wel goede trailer maar ja garantie doet die heel moeilijk over ligt altijd aan jou en nooit aan hun,

Ook al zo´n fijne ervaring met die man?? bij mij was het dus precies hetzelfde. Maakt niets uit of je de trailer in onderhoud hebt, m binnen hebt staan, iedere keer uitveegt etc. Als er wat mee is dan heb je het zelf gedaan.

ja een erg onaangename ervaring met die man, ben gewoonweg 3 jaar bezig geweest om de verlichting goed werkend te krijgen was gewoon fabricage fout, een neefje van mij heeft het probleem gevonden, en gelukkig op kunnen lossen, maar die man wou van niks weten, rubbermat ging opbollen, zelfde verhaal dus nu op eigen kosten gietvloer er in gedaan, en het rubber op de klep ging ook opbollen, heb nu een titan mat er op, eigenlijk wel grappig als ik de klep open heb komt het titan logo mooi naar voren op een wesco trailer. en daarom zeg ik ook als iemand een trailer zoekt, zoek een goede dealer en als je dan nieuw of tweedehands koopt maakt niet uit, als de service maar goed is, en echt er worden geen slechte trailers meer gemaakt, gewoon 1 of 2 keer in het jaar even voor onderhoud naar dealer, helemaal na laten kijken en zo, dan kan elke trailer die nu gemaakt worden echt jaren mee, als die van mij echt op is koop ik een titan, die mensen zitten echt een paar kilometer bij me vandaan ik ken die mensen persoonlijk, en die geven een goede service zelfs op een trailer die niet eens bij hun weg komt, heb toen voor een wesco gekozen omdat die een goede aanbieding had op dat moment, en het eigenlijk de enige trailer is die zo lekker hoog is van binnen, en dat vind ik erg prettig met een groot paard, en voor de rest al die chassis, en assen komen uit de zelfde fabriek, alleen de opbouw en accessoires, en verlichtings zijn wat anders, maar ik ga de volgende keer ook meteen voor een gietvloer, en niet weer voor rubbere mat, die heb ik nu toch al vervangen door die gietvloer.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:54

www.vanhooffaanhangwagens.nl

super goede service en mensen weten waar ze over praten. Hebben veelverschillende merken en soorten ook tweede hands.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:33

Djilan schreef:

ik heb een fautras, nu twee jaar oud en ik vind het een topper, kan er drie paarden in kwijt en nooit meer problemen met laden gehad

alles hupst zo naar binnen :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:53

Iemand ervaring met de Blomert trailers?

Sassefras klinkt goed. Hoe ben jij bij de Fautras uitgekomen?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:12

gezien op de equitana :D , en daarna hard sparen :+

Veldjesgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:39

Hoi allemaal,

Zoals ik al eerder zij bij een andere topic heeft alle paardentrailers zijn voor en nadelen.
Wij zijn zelf actief sinds 1995 in de verkoop van nieuwe en gebruikte paardentrailers.
Wij kunnen alle merken leveren, maar kijken eerst wat het beste bij de klant past.
Hierbij kun je denken aan: budget, soort paard, opslag, de auto die er voor komt, uitstraling of gewoon degelijk, polyester of hout.
Elk model en merk heeft zijn voor en zijn nadeel.

Daarom is misschien ook maar goed zoals eerder gezegd om na een dealer te gaan. Het gevaar is alleen als je na een dealer gaat van één merk dat hij alleen dat merk de hemel in prijst.

daarom leveren wij alle merken. Het is net als met auto's niet één merk levert de beste sport auto, de beste 4x4 en ga zo maar door.

Hierbij kan ik wel een aantal punten zeggen over merken:

-Atec, zeer degelijke trailer met het beste merk assen ALko, Nadeel gaat snel lekkage krijgen bij de ramen.
-Bockmann, heeft naam waardoor ze nog veel verkopen, zijn eigenlijk gewoon te duur voor de kwaliteit die zij leveren. Worden tegenwopordig ergens in tjechie gemaakt en bestaat uit gezet hoek ijzers een heeft veel problemen met hout. Voordeel: je hoort er bij omdat je een bockmann heb.
-Westfallia, totaat failliet geweest, duur in onderdelen, inmiddels 3 verschillende bouwers die het merk op de markt brengen. Daarnaast kan de grote voorruit problemen geven dat het paard er graag aan de voorkant uit wil. Is wel uniek in zijn soort assen de ene vind het super en de ander vind het niks.
- Iforwilliams, onverwoestbaar maar zeer zwaar, daarnaast moet je van het model houden. De nieuwe type worden trouwens kwalitief minder doordat ze meer na de uitstraling gaan kijken.
- weijer, had vroeger problemen met de bodems tegen woordig zijn het zeer kwalitatief hoge paardentrailers tegen een zeer lage prijs. Heeft nog niet in heel Nederland naam maar zit er wel aankomen. Het zijn wel eenvoudige trailers. Zijn ook voorzien van Alko assen wat kwalitatief de beste assen zijn.
-Henra, zit met de prijs in het midden van de markt, geeft 15 jaar garantie op hun aluminium bodem die niet kapot te krijgen is.

Zo kan ik nog uren doorgaan per merk wat hun voordeel en nadeel zijn, maar je mag ook contact met mij opnemen: 06-30123317

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:49

@Veldjesgraaf: Kan je ook per merk wat zeggen over:
* vervoercomfort voor het paard
* wegligging achter de auto
* afwerking

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:40

Veldjesgraaf schreef:
Hoi allemaal,

Zoals ik al eerder zij bij een andere topic heeft alle paardentrailers zijn voor en nadelen.
Wij zijn zelf actief sinds 1995 in de verkoop van nieuwe en gebruikte paardentrailers.
Wij kunnen alle merken leveren, maar kijken eerst wat het beste bij de klant past.
Hierbij kun je denken aan: budget, soort paard, opslag, de auto die er voor komt, uitstraling of gewoon degelijk, polyester of hout.
Elk model en merk heeft zijn voor en zijn nadeel.

Daarom is misschien ook maar goed zoals eerder gezegd om na een dealer te gaan. Het gevaar is alleen als je na een dealer gaat van één merk dat hij alleen dat merk de hemel in prijst.

daarom leveren wij alle merken. Het is net als met auto's niet één merk levert de beste sport auto, de beste 4x4 en ga zo maar door.

-Atec, zeer degelijke trailer met het beste merk assen ALko, Nadeel gaat snel lekkage krijgen bij de ramen.
-Bockmann, heeft naam waardoor ze nog veel verkopen, zijn eigenlijk gewoon te duur voor de kwaliteit die zij leveren. Worden tegenwopordig ergens in tjechie gemaakt en bestaat uit gezet hoek ijzers een heeft veel problemen met hout. Voordeel: je hoort er bij omdat je een bockmann heb.
-Westfallia, totaat failliet geweest, duur in onderdelen, inmiddels 3 verschillende bouwers die het merk op de markt brengen. Daarnaast kan de grote voorruit problemen geven dat het paard er graag aan de voorkant uit wil. Is wel uniek in zijn soort assen de ene vind het super en de ander vind het niks.
- Iforwilliams, onverwoestbaar maar zeer zwaar, daarnaast moet je van het model houden. De nieuwe type worden trouwens kwalitief minder doordat ze meer na de uitstraling gaan kijken.
- weijer, had vroeger problemen met de bodems tegen woordig zijn het zeer kwalitatief hoge paardentrailers tegen een zeer lage prijs. Heeft nog niet in heel Nederland naam maar zit er wel aankomen. Het zijn wel eenvoudige trailers. Zijn ook voorzien van Alko assen wat kwalitatief de beste assen zijn.
-Henra, zit met de prijs in het midden van de markt, geeft 15 jaar garantie op hun aluminium bodem die niet kapot te krijgen is.

Zo kan ik nog uren doorgaan per merk wat hun voordeel en nadeel zijn, maar je mag ook contact met mij opnemen: 06-30123317

Precies wat ik ook zei, kijk naar een goede dealer,
maar jullie verkopen alle merken zei je? ik mis de hotra's die licht goedkoop maar zeker niet minder zijn dan de anderen, de wesco's zijn op zich ook goed heeft ook alko assen alleen dus klote service van die man zelf, en dat is jammer, de thiele trailers die echt erg luxe zijn en duur, en natuurlijk in friesland de alom bekende kwalitatief zeer goede titan trailers, met echt een hele goede service, er is echt een trailer voor iedereen als mensen maar eens wat minder naar het merkplaatje keken en meer naar wat ze nodig hebben en kunnen betalen, eigenlijk hebben alle trailers bijna de alko assen, en de frames zijn het zelfde worden ergens in duitsland gemaakt in een fabriek daar en hier geimpprteerd en hier een opbouw er opgezet, zelfs de steunwielen zijn uitwisselbaar, de verlichting zelfs ook , zoek maar gewoon eens wat trailers op het internet, heb ik ook gedaan heb overal prijzen opgevraagd, nou de duurdere merken geven helaas niet thuis behalve thiele, die wel maar vooral de nieuwere merken en de goedkopere willen wel zaken doen, als die van mij op is dan kijk ik naar een titan, maar dat komt dus echt omdat ik die trailers en de mensen van titan goed ken, ze hebben me heel goed geholpen met mijn wesco.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:33

Veldjesgraaf schreef:
Hoi allemaal,

Atec degelijk??? heb je die weleens goed vanonder bekeken? Dat ze Al-Ko assen gebruiken klopt; de stommiteit die ze alleen begaan is dat de as gelast in het chassis is opgenomen. Een kromme as of verrotte rubber veerblokken betekend einde trailer, waar de meeste, iets duurdere, trailers de assen moertje-boutje eronder hebben zitten, waardoor de assen te vervangen zijn, hetgaan aan 800 euro per stuk best te overwegen is.

Helmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:13

Hallo allemaal!!
Ik ben met precies een zefde zoektocht bezig... Eindelijk mijn BE rijbewijs, dus nu nog de trailer.
Na lang dubben gekozen voor een nieuwe. Want 2e hands is het altijd maar de vraag of je iets goeds hebt gekocht en het is niet de bedoeling dat deze binnen 5 jaar weer vervangen moet worden door een nieuwe(re).

De humbaur vindt ik zelf gewoon geen mooie trailer... Maar dat is persoonlijk...
Ik heb een folder, maar ben er nog niet echt over te spreken.
Ze bieden ook een kunstofvloer, die veel op de van de Thiel lijkt. Kortom degelijk al op, dik en ook 10 of 15 jaar garantie op doorrotten.

Ik ben weze kijken voor een Atec, zeer nette trailer. Lekker veel licht in de trailer door de grotere ramen!! Echt een enorm pluspunt! De ramen hebben een mooie vorm en daardoor een stuk luxure uitstraling.
Bij Kennis BV kreeg ik echter goede uitleg... (ook zij zijn dealer geweest van Atec)
Deze man w3as oprecht en gaf zowel negatieve al positieve punten van diverse merken.
De Atec levert geen aluminium bodem, wel een kunstof. Maar deze is in honinggraat. Nu blijkt, wanneer je een stamper (zoals bijv een hengst) op zo'n trailer zet en door gewicht/kracht er een of een aantal honingraadjes breken, de rest er om heen ook slapper wordt. Of te wel, de degelijkheid van de kunstof vloer is bij hun niet optimaal.
Wel degelijk las werk, info over het onderstel staat allemaal in de folders en de site. Maar over de onderstellen heb ik mij nog niet zo verdiept.

Ik weet dat Bockmann een onafhankelijke vering heeft, zoals auto's deze ook kennen. Daardoor groote rijcomfort voor paard als wel stille wegligging achter de auto. BOckmann heeft nu interesante aanbieding. Luxe uitvoering (incl aluminium bodem) voor de prijs van een normale uitvoering.

De Thiel komt uit Duitsland en is zeker geen onbekend merk.
De Pour Cheval schijnt ook "groots" te zijn in zijn naam, maar was hem hier nog niet tegen gekomen.
Ook deze heeft een on af hankelijke vering. Maar op de een of andere manier stond me een en ander niet aan, aan die trailer. Overigens enkel de 1,5 paards trailer in polywood te krijgen en alle 2 paards bijna alleen in polyester.

De Thiel was heel degelijk. Een van de eerste polyester trailers waarbij ik niet het gevoel had dat de wans zo dun was dat bij wat leunen tegen de wand deze zo zou buigen/ breken.
Hang en sluit weer zeer degelijk! Smeer nippels op de schanieren, is zeer goed voor lang onderhoud. Daarnaast een rubberflap standaard over de schanieren bij de klep. Die van mij poept altijd op de trailer, dus ideaal!! Gaat er niet meer tussen zitten, makkelijk schoon te maken!
Daarnaast is al het buizen werk zodanig bevestigd dat er iets grotere bevestigingsplaten zijn gebruikt, om de druk te verdelen en barstjes en breuken in het polyester zo veel mogelijk voorkomen. Daarnaast worden onder die plaatjes overal nog rubbers aangebracht, ook voor schokdemping. Dit heb ik nog niet echt bij andere trailers terug gezien.

De Hotra werd mij sterk afegeraden. En ook de ervaring er mee is niet denderend. Hun hebben veel Hotratrailers op de brug gehad, en na 4 jaar bleken vele al een rotte vloer te hebben (hout).
Hiervan is de degelijkheid ver te zoeken en werd sterk afgeraden. Daarnaast zou het staalwerk dun zijn.

De Weijer is degelijk, genoeg opties. De hoogte en lengte vallen ook reuze mee. Maar inderdaad enkel nog polywood trailers. Kwaliteit ziet er wel zeer degelijk uit!

De Henra valt voor mij zelf af, omdat deze te laag is. Exacte maat weer ik zo niet, maar ong 5 cm merk ik erg snel met mijn paard. Het is een tuigergefokte en staat nu, in de (bijna 20 jaar) oude trailer van een stalgenoot met zijn oren aan het dak. Die staat van nature meer omhoog met zijn hoofd/hals.
Overigens is dat ook een goede degelijke trailer.

Maar ik blijf er bij, als je hem goed onderhoudt, dan is er niks te verliezen.

Ik ga nu denk ik wel voor een polyester, aangezien die van mij voorlopig nog nergens afgedekt of binnen gestald kan staan.

En vergeet natuurlijk niet het rolzeiltje dicht te doen bij stalling!!

Overigens zou ik mijn trailer zo willen uitrusten dat hij voor mij als wel voor het paard van alle gemakken en veiligheid zijn voorzien.
Zo is een klep zonder klimlatten en enkel rubber wel eens nat tijdens regenachtig weer en kan dan spekglad zijn. Zelf zou ik dan toch voor de klimlatten gaan.
Alle trailers zijn tegenwoordig zeer laag que instap en dat maakt het laden voor vele paarden aangenamer en makkelijker.
Ik zou een reserve wiel willen plaatsen en een 3e remlicht. Daarnaast beschermd trapbescherming toch de trailer en scheelt het veel in herstelwerk voor een polyester uitvoering als mede langere duur.
De meningen over een gietvloer zijn verdeeld, maar een goede, zeer degelijke rubber goed afgedichte mat is ook prima.
Overigens heeft de Thiel een super mat (lekker dik en stevig) op hun super bodem liggen!! Dus wat wil je nog meer!! ;-)
Zo vindt ik beklede borst en bilstangen wel een luxe en is het niet zo hard als ze er tegen gaan hangen en voorkomt het schuurplekken. Maar de kussens aan de wanden vindt ik weer wat overdreven, zeker in een ruime 1,5 paards trailer.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 08:29

Iemand ervaring met Braamhaar aanhangwagens?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 08:40

Hoi,
Wij hebben altijd een Weijer 2 paards trailer gehad en ding was opgebouwd uit Trespa en echt een geweldige trailer en degelijk.
Ik riep nooit meer een andere dan Weijer maar ja we wilden met koets gaan rijden en hebben nu een Hotra Voltaire mentrailer.
De bodem is van kunstof (dus kan niet rotten)
Ik denk eigenlijk dat er weinig slechte trailers zijn.
Wel ben ik grote fan van Alco assen want die hebben gewoon net even betere wegligging en die zitten niet onder ieder merk trailer. Ook de afwerking van iedere trailer is niet hetzelfde.
Je moet gewoon kijken wat goed bij je past en wat je mooi vind.
Wel heb ik altijd trailer met zadelkamer want dat geeft net even wat meer ruimte in de auto. Succes met zoeken.
Laat je lezen wat je gekocht hebt?
Ook kun je natuurlijk eens paar trailers huren om ze te proberen (ideetje?)
Afbeelding
Dit hierboven is dus onze Hotra trailer voorkant is van polyester en zijwanden zijn van hout en bodem is van kunstof
Hieronder onze vorige Weijer trailer
beide trailers hebben mooie lage instap
Afbeelding
Afbeelding
en foto van de achterkant
Afbeelding
let niet op kenteken want tegenwoordig hebben trailer eigen kenteken is nl oude foto uit 2002

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:10

Ik heb zelf een 2 paards hotra jumper met zadelkamer en rubbergietvloer en de trailer bevalt mij uitstekend en een zeer goede service van de dealer waar ik hem heb gekocht.

Het is volgens mij hetzelfde als bij auto's en je moet naar je portemonnee kijken.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:22

De service van Hotra gaat inderdaad ver.
Wij hadden hem pas gekocht en toen bleek het neuswiel voor onze combinatie verkeerd (te laag) te zitten en zijn ze vanuit Rijssen op Koninginnedag speciaal dat wezen aanpassen.
Ik vind het echt een fijne trailer met super wegligging

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:35

Ben er ook erg tevreden mee. Wij hebben hem gekocht bij van hooff aanhangwagens.