Dan ben je écht verwend!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pastel schreef:Voor een anderhalfpaards trailer heb je geen E rijbewijs nodig.
Wel op letten dat deze in gewicht is terug gekeurd.

janouk schreef:Dan nog: ik zou een kostenberekening grof voor je maken:
Knappe tweedehandstrailer : ca. 2.500 euro
Onderhoud en nieuwe banden en verzekering : ca. 1.000 euro (veiligheid boven alles)
Stalling 25 x 12 = 300 euro
totale kosten 3.800 euro in het eerste jaar en dat is alleen de trailer.

Silence schreef:Stallingskosten heb ik sowieso niet.
Ik vind het van de ene kant riskant om te huren. I.v.m. schade enz.
annastasia schreef:pastel schreef:Voor een anderhalfpaards trailer heb je geen E rijbewijs nodig.
Wel op letten dat deze in gewicht is terug gekeurd.
In mijn ogen is dit het domste wat je kunt doen.
Je kunt goedkoop terug laten keuren, maar als je een dikkere auto hebt of wel je E haalt is het super lastig, zo niet bijna onmogelijk de trailer weer naar z'n oorspronkelijk gewicht terug te laten keuren.
Bovendien zal over een aantal jaren het E rijbewijs verplicht worden (ik verwacht binnen 5 jaar) en dan is het helemaal zonde en ben je haast gek dat je niet ''gewoon'' je E haalt.
Nikki_L schreef:Mijn nicht heeft een veewagen, waar twee paarden in kunnen, en toen ik mijn paardje ging halen. Mocht ik daar gewoon in rijden, met mijn B rijbewijs.
Mijn vader heeft toen wel gereden. Maar het is een mooie oplossing, je heb een veewagen waar je je paard in kunt vervoeren, je hoeft niet je E rijbewijs te halen, en je hoeft geen andere auto aan te schaffen.